2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:31

Dit is gewoonweg voor mezelf, om alles op een rijtje te krijgen en mijn hart te luchten.
Het is een heel verhaal, en misschien een beetje onsamenhangend en verwarrend, maar ik het het geprobeerd zo duidelijk mogelijk op te schrijven.


Zo’n 2 jaar geleden is de hele ellende begonnen.
Ik ben een dagje op bezoek geweest bij Shanna, en sindsdien is het allemaal anders. De week na mijn bezoekje aan shanna was ik zo verschrikkelijk moe. Ik kon het niet bevatten. Het enige wat ik kon doen was slapen slapen en slapen… op sommige dagen zelfs wel 23 uur. Na die week ging het wel, en sloeg ik druk aan het huiswerken.
En weer terug naar school, ik zat namelijk in mijn examen jaar.
Toch bleef ik veel slapen, en veel slaap nodig hebben… naar de dokter geweest, pfeiffer laten testen, en weer door gezet. De uitslag was negatief, ik heb het wel gehad, pfeiffer, maar op dat moment niet.

Na een maand van veel slaap kwam er een periode van geen slaap. 3uur in de nacht, dan was het veel… nou, op zo weinig slaap kan ik niet functioneren… geen enkel mens. Ja, een paar dagen. Maar niet altijd… hier heb ik een lange poos mee rondgelopen, en dat was echt verschrikkelijk.. nachten duren lang, dan merk je dat pas. Uuuren zat ik achter de pc of lag ik te woelen en draaien in bed. In het weekend was een vriend van mij wezen stappen, en kwam rond 4 uur thuis, dan gingen we een rondje wandelen, en slapen. Dan lag ik er om kwart voor 5 in sliep met geluk om 5 uur, en werd dan om half 8 weer wakker… slopend is dat. Echt slopend. Ook de dokter vond dit, en gaf mij slaap pillen. En behoorlijk zware ook.
Ik mocht er 2 nemen als maximum. Sommige mensen hier zullen misschien wel ervaring hebben met slaappillen, of kennen de werking ervan.. je slaapt veel, en lang. de dokter vertelde me dat ik er minimaal 10 uur mee zou moeten kunnen slapen.
Na de 1e pil mocht ik er met een uur nog 1 nemen als ik niet kon slapen. Dit was dus het geval, mijn (ex)vriend was bij me, en ik lag 2 uur eerder in bed dan hij, hij kwam dus 2 uur later, en nog lag ik wakker met die 2 pillen. Na 3 uur sliep ik eindelijk, en na 6 uurtjes op een hoge dosis slaap pillen, was ik weer wakker.
Ook dat was geen succes.

Doorverwezen naar een internist. Allerlei onderzoeken gedaan, ik kampte op dit moment ook met hoofd en buikpijnen en hij heeft meteen een echo gemaakt.
Niets te vinden in mijn buik, zag er netjes uit..
De internist dacht dat ik herstellende was van een virus infectie, maar bij die uitslag hadden wij geen goed gevoel, en gingen dus door zoeken.

Ik kwam uit bij een psycholoog. Doorgestuurd door de huisarts. Hier een paar keer heen geweest, maar ook zei vond niets.
Toen een lange tijd door gegaan zoals we gingen… rustig aan. Veel slapen, en zien hoever ik kwam op school.
Een zonnebank kuur werd ons aangeraden, dus dat geprobeerd, maar behalve van een bruin kleurtje kwam er niet veel verbetering.
Acupunctuur gaan proberen, maar ook dit hielp niet veel.
Huisarts stelde voor om me te laten masseren voor mijn buikpijn door een antroposofische masseur. Hier een lange tijd bij gelopen, en dit heeft zeker geholpen voor mijn buikpijn.

Op school ging het goed, behalve dan dat al de mensen met wie ik contact had me zo’n beetje lieten zitten. Geen kaartjes, geen sms’jes, geen telefoontjes. Niets. Geen vraag hoe het ging… en dat deed pijn.
Schoolwerk kon ik thuis redelijk bijbenen, en voor de dingen waar voor ik op school moest zijn redde ik het net.
Toch probeerde ik een ding wat de psycholoog me vertelde zeker te doen… genieten. Als jou pony je laat genieten, doe dat. Als een leuke film je laat genieten, doe dat. En dat deed ik. De pony was de “dupe” en ik genoot ervan om bij haar te zijn. Ook al was ik zo verschrikkelijk moe elke keer. zo moe, dat als je op bed ligt je lichaam niet kunt bewegen… zo moe dat als je zit je je hoofd niet omhoog kunt houden… zo moe, dat uren slapen een goede oplossing zouden zijn, maar dat je dat niet kunt, omdat je te moe bent.

Mn examen was afgesloten met goed resultaat. Ik wachtte de uitslag af op de rug van mn pony, en werd niet gebeld… een uitbarsting in galop door het bos was het resultaat. Alles van me af laten stromen. Naast tranen stroomde er ook rust door me heen.
Dit, galopperen, dit staat nu symbool voor mijn doel. Doorgaan. Voorwaarts, en niet meer terug kijken.
Dit terug kijken doe ik nog te veel, en dit hoop ik achter me te kunnen laten.

Na examen had ik hoop dat ik door de vakantie rust zou vinden en beter zou worden. Misschien was ik onderbewust wel zo gestressed geweest voor mijn examen, maar helaas, ik werd niet beter. Een nieuwe opleiding zou ik gaan starten. Paardenhouderij en Management in Barneveld. Alles over nieuw beginnen, en iets wat ik moeilijk vind. Erkennen dat ik ziek ben.
Via bokt had ik al contact met een paar mensen, en dat stelde me wel gerust. Op het schoolkamp ben ik niet lang gebleven. Ik kon het allemaal niet aan, en na 1 nacht ben ik naar huis gegaan. In een mentor uur ben ik in de klas gaan staan, en heb verteld wat me mankeerde. Wat starende blikken was het gevolg, maar ik was blij dat ze het iig wisten.
School ging moeizaam. Ik ging opzoek naar een stage bedrijf, en die vond ik. Stal lozeman in putten. De eigenaar Henk Jan lozeman, is een onwijs gezellige vent, en ik begon me er thuis te voelen. De hele dag in de stal lopen, dat is wat ik wilde. Ik vrolijkte op en hield 2 dagen achter elkaar stage vol. Daarna niet meer. De 3 dagen school die ik daarna nog had, haalde ik niet. Gewoonweg omdat ik te veel moest stilzitten en ik bezig wilde blijven in de buitenlucht.
Ik was dan ook dolgelukkig toen de fulltime stage eraan kwam.

Van maandag tot vrijdag van half 9 tot 6 bezig zijn op stal. Wat genoot ik!
Ik mocht Mn lease pony meenemen, en het was geweldig. Een tijd die ik nooit meer zal vergeten. Ik knapte zo verschrikkelijk op. Ondanks er geen oplossing was gevonden door artsen, dit maakte mij dat ik opleefde.
Tuurlijk, savonds was ik volledig naar de knoppen. Ik kwam thuis at wat en ging achter de pc zitten mail checken en naar bed, maar dat gaf niet. Want de volgende dag kon ik door. De hele dag bij de paarden ik genoot van elk moment. Soms waren er zelfs dagen dat ik 2 paarden reed! Dit was het gene waar ik altijd van gedroomd had. En er kwam een einde aan.

De lease pony ging weer naar huis, raakte weer uit conditie, omdat ik het niet trok om weer alles te doen. 2 dagen stage, 3 dagen school ik viel terug in een gat. Halverwege in mn fulltime stage ging het dan ook nog eens uit met mn vriend. We waren bijna 2 jaar samen. Maar het ging niet meer. Ik was er goed stuk van, maar ook daar krabbel je van overeind.
(Jullie kunnen dan misschien ook wel begrijpen hoe gelukkig ik was toen ik een vakantie baantje aangeboden kreeg op stal lozeman)

Er was een nieuwe dokter die we gevonden hadden. Werkt voornamelijk met biologische geneeskunde (www.drpekelharing.nl ) en hij wilde weer een hoop nieuwe testen gaan uitvoeren.
Onder andere op ontlasting en bloed. Bloed 8 buisjes laten prikken, en maar weer afwachten.
Toen alle resultaten binnen kwamen zijn we naar hem toe gegaan. Hier waren een hoop dingen uit gekomen.
Ik loop met een infectie in mn darmen rond.
Ik mis wat essentiele bacteriën in mn darmen die voor de vertering zorgen, hierdoor is er zetmeel te vinden in de ontlasting, dit houd dus in dat ik dat niet goed opneem
Ik zat tegen bloedarmoede aan. Dus heb ijzerpillen gekregen
En last but not least… oestrogeen gehalte is veel te laag.
Dit hoort rond ovulatie 8.0 te zijn en was bij 3.3.
Zo zie je dus dat er een hoop mis is in mijn lichaam. En als je het zo bekijkt is het wel logisch dat ik me zo moe voel bij alles wat ik doe. Voor dit alles zit ik nu aan medicijnen, en met 2 maanden zou het een stuk beter moeten zijn.

Toch voelde ik me na die uitslag heel raar. Iets wat amper te beschrijven is, zeer emotioneel, in een dipje, maar ook blij dat we iets gevonden hebben.

Zoals sommige mensen wel weten ben ik vrijwilliger geweest op concours hippique Eindhoven. Dit wilde ik om een paar bepaalde redenen. Natuurlijk omdat het me verschrikkelijk leuk leek, en.. de hoofdreden. Ik wilde het graag om me weer normaal te voelen. Klinkt misschien heel vreemd, maar ik wilde graag weer mee doen zoals een gezond persoon kan.
Ik kan niet uitgaan in de weekenden omdat ik dan in bed lig bij te komen. S’avonds kan ik geen leuke dingen doen, omdat ik dan lig bij te komen. En na 2 jaar, heb je dat behoorlijk gehad. Je bent 18 jaar, en je moet rusten alsof je 80 bent. Dat was iets wat ik heel moeilijk kon accepteren. En er zijn mensen gezegd, waarom zet je niet door, als je doorzet kom je er wel overheen! Maar ik geleerd, dat ik mijn eigen grenzen moet behouden. Zodra ik daar overheen ga moet ik 3 dagen bij komen.

Ja, van eindhoven was ik verschrikkelijk moe na afloop. Heb 2 dagen geholpen, en 2 dagen zo verschrikkelijk genoten van alles. Alleen het erbij zijn voelde al verschrikkelijk goed. Dit maakte me zo blij en dat gaf me nieuwe energie. Door mijn lage weerstand werd ik na eindhoven behoorlijk ziek, flinke griep gehad. Maar dat gaf voor mijn gevoel niet. Ik had “geleefd” klinkt misschien heel stom, maar zo voelde dat voor mij.
En nu, nu zit ik aan de oestrogeen medicijnenen, en ik merk dat dit hormonen zijn. Sochtends moet ik ze in nemen voor het ontbijt, en ik krijg veel energie, word vrolijk, en kan de hele dag door. Maar savonds, ik kom thuis, word moe en down en chagerijnig. Ik merk dat ik mijn grens niet meer kan vinden door deze pillen. Ik ga er continu overheen zonder dat ik er zelf wat aan kan doen. En dat is best eng voor een controlfreak. Savonds voel ik me dan ook lamlendig. Ook slaap ik weer slecht voor die pillen. Het is allemaal erg jammer, maar ik probeer het beeld van voorwaarts gaan in mijn hoofd te houden.

Vandaag is zo’n dag dat ik te moe ben om dat te doen. Te moe om uit bed te komen, te moe om me op huiswerk aan te zetten, te moe om naar beneden te gaan om wat te eten te halen… en dan baal ik zo, want ik weet dat ik het kan. En ik weet wat een normale 18 jarige kan. Een dag school, savonds naar het paard of naar vrienden… dat is iets wat ik ook wil.. maar ik moet me er bij neer leggen dat dat niet gaat.

Nu hoop ik dat deze medicijnen het gaan zijn voor me. Dat ik niet meer zo moe ben, en eindelijk weer normaal mn opleiding kan volgen en normaal mn pony kan rijden.
Tot dan, zal ik het hier mee moeten doen. Rusten, en genieten van de moment dat ik wel dingen kan doen. Genieten van de tijd dat ik leef.

Eline.

Er zijn zoveel gevoelens die je probeert te beschrijven. De momenten dat je je down voelt, de moment dat je blij bent, maar dat is onmogelijk om dit alles in een verslagje van 2 jaar te zetten.

Ook op deze manier wil ik even een paar mensen bedanken.
Shanna.
Maaike.
wendy
De leden van www.newforestponyforum.tk
mn ex vriend
En er zijn er nog een paar die dat zelf wel weten.

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:33

Al eens een slaaponderzoek gehad?

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:38

nee, dat hebben we nog niet. is een goede tip, als er niets uit komt met deze medicijnen is dat iets wat ik zeker zal voorstellen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:39

Wat een verhaal zeg..
Ik ben zelf ook heel vaak erg moe, maar niet zo erg dat ik écht niks kan doen gelukkig.
Sterkte!

AthenaWytske

Berichten: 482
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Kortessem, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:41

Lientje... Je maakt een onwijs moeilijke tijd door... Dat weten we allemaal... Maar de zon zal voor jou ook weer schijnen, eens zo hard als voor andere mensen... Want niemand weet beter dan jij HOE je moet genieten...
Ik ben er altijd voor je hè, meid. De afstand is ver, maar niet té ver!
Sterkte!

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:46

Hoe herkenbaar! Sterkte meid!!

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:49

jeetje meis.. ik weet hoe je je voelt, ik heb zelf pfeiffer gehad en ben nu herstellende. ik had een van de zwaarste vormen. Echt zo verschrikkelijk klote is het als mensen je laten vallen. Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat! Sterkte!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:51

bedankt allemaal, doet me verschrikkelijk goed om al jullie woorden te lezen!

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:51

jeetje eline, je had me al een deel vertelt maar nu heb ik even alles goed doorgelezen.
Ksnap dat je je nu zwaar rot voelt, ook omdat het einde van school nadert en je misschien nog veel moet maken...
Als je er hoog mee zit, kun je me altijd bellen of pben goed

xx reinita

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:56

Veel sterkte gewenst!
En echt hopen dat de medicijnen goed aanslaan, lijkt met echt heel vervelend dit

maxie

Berichten: 2214
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:20

ben je ook getest op vitamine b12 tekort want daar word je ook erg moe van ( heb ik ook en moest 10 spuiten hebben ervoor verspreid over 10 week en nu moet ik nog elke maand een spuit halen)

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 18:32

al mijn B vitamines zijn goed. bijna aan de hoge kant zelfs.

bedankt allemaal voor de woorden en het meedenken!

tienus63

Berichten: 12123
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:34

Behalve de moeheid heb je verder geen lichamelijke klachten zoals pijnen, gewichtsverlies, vermoeide spieren.
Krachtsverlies die niet voortkomt uit de vermoeidheid maar door iets anders. Als je dit hebt dan weet je wel wat ik bedoel, ik kan het niet goed uitleggen.
Was je HB (bezinking) gehalte goed tijdens het bloedprikken. Verhoogde bezinking duidt op ontstekingsactiviteit. Dit hoeft niet altijd gepaard te gaan met koorts.

Ervaar je de meeste van bovenstaande klachten, kijk dan eens hierop en attendeer je arts erop: http://www.vasculitis.nl/
Vasculitis is bloedvatontsteking.

In ieder geval heel veel sterkte, en ik hoop dat de diagnose juist is en dat de medicatie aanslaat.

Door mijn eigen ziekte weet ik precies wat je emotioneel meemaakt.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:52

Zo eline, wat een verhaal zeg!

Doordat ik al jaren met gewirchtklachten zit en met naar nu blijkt allemaal aanverwante klachten weet ik hoe vervelend het kan zijn als anderen niet goed begrijpen wat je mankeerd. Maar vooral hoe frustrerend het kan zijn als je wel wilt, maar niet kúnt.

Na allerlei onderzoeken is eindelijk afgelopen dinsdag een vermoedelijke diagnose gesteld. Waarschijnlijk heb ik fibomyalgie (ook wel weke-delen reuma of spier-reuma genoemd).

Voel dus helemaal met je mee!!

Ik heb zelf trouwens ook een slaaponderzoek gehad. Was wel nuttig (en hele intensief wat bijhouden betreft), alleen kwam er bij mij helaas niks uit.

Sterkte en beterschap in elk geval!

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:11

Ik zit hier een beetje aangeslagen achter de PC.
Ik heb dit dus precies hetzelfde (gehad, nog steeds beetje). Vanaf ik nierbekkenontsteking gehad heb, ben ik nooit weer dezelfde vrolijke energieke meid geworden. Ik werd steeds meer moe en meer moe, en sliep zo'n 18 uur per dag. Hierdoor ben ik in de 1e de laatste 2 maand niet op school gekomen. Ben ik in de 2e sowieso iedere week 1/2 dagen niet op school gekomen, ben ik in de 3e de laatste 3 maand niet op school geweest en ben ik dit jaar, nu ik ben blijven zitten, ook anderhalf maand niet op school geweest.
Dit isoleert je van anderen, en denken de mensen uit onwetendheid dat je niet op school komt, omdat je geen zin hebt, geen zin in leren hebt, dat je je pw's niet maken wil enz.. En mensen waarvan ej dacht dat ze je vrienden waren, laten je helemaal in de steek, omdat ze gewoon niet begrijpen wat je mankeert.
Ik heb dus 3 jaar achtereen in ziekenhuizen en psychologen geweest. Het ziekenhuis zei dat het iets geestelijks moest zijn, omdat ze niets konden vinden. De psychologen zeiden dat ik moe was, omdat ik depressief was.
Dit was dus volkomen niet waar, en heb al die tijd dus met een rotgevoel zitten rondlopen, omdat ik er zeker van was dat het niet in mijn hoofd zat.
Toen ben ik bij een (dacht dat het zo hette) orthomoleculair geneeskundige gekomen, die mij bloed bekeek op hoe de cellen eruit zagen.
Hieruit constateerde hij dat ik 'oude' cellen had. Hierdoor heb ik allemaal suplementen gekregen die ik iedere ochtend, middag en avond innemen moet. Binnen een maand voelde ik me ineens alweer zo goed als dat ik me al jaren niet gevoeld had. Ik kon ineens weer paardrijden zonder dat ik daarna direct als een oude sjagerijn o de bank zitten ging en ik daarna (voordat mijn broertje die 6 jaar jonger is) naar bed ging.
Het is nu 6 maand geleden, en ik begin me weer helemaal beter en beter te voelen. Ik heb zo nog mijn dieptepunten, maar dit wordt steeds minder, zodra ik regelmaat in alles houd. Als ik bijv. om 11 uur naar bed ga, zak ik de volgende keer weer helemaal in elkaar.

Ik heb echt het idee dat ik 3 jaar mis van mijn jeugd, en door al deze vermoeidheid al mijn sociale contacten zijn vervaagd.
Mensen begrijpen nog steeds niet dat ik nog niet alles kan en dat raakt me echt.


Heel veel succes! En ik hoop dat het spoedig beter gaat.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:16

Je weet dat ik heel goed begrijp wat het is om altijd maar moe te zijn en niet te kunnen wat je wilt en blkken te krjgen van mensen die niet kunnen begrijpen dat je het ene wel en het andere niet kan, of zelf hetzelfde de ene dag wel en de andere dag niet.
Ik leef al heel lang met chronische vermoeidheid door mijn reuma, hartklachten en asthma en heelaas geen uitzicht op echte verbetering. Ik heb gelukkig tijden waarin het wat beter gaat, maar echt de oude zal ik niet worden.
Ik hoop dat jij veel meer veerkracht hebt en dat met medicijnen alles weer rechtgezet kan worden, zodat je weer een volwaardig leven kunt leiden en de dingen kunt doen die je wilt doen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:19

wow wat een herkenbaar verhaal

hier nog eentje die van 3x per week op stap, ieder weekend op concours en 7 dagen per week druk&vrolijk veranderde in iemand die alsmaar moe was en op bed lag...

álle mogelijke onderzoeken gehad, en ik heb niets behalve vertraagde oogzenuw en evenwichtstoornis
ja en te lang met pfeiffer doorgelopen vroeger waardoor ze het nu op chronische pfeiffer/ME/CVS gooien

ook ik heb na een loeuk druk weekend een paar dagen griep of iig keelpijn&opgezette klieren, maar ik doe gewoon alles weer wat ik wil
behalve veel uitgaan helaas!

en idd dat mensen je niet begrijpen, dat is zooo frustrerend! ik ben aardig wat mensen hierdoor kwijtgeraakt, maargoed zo kom je er wel achter wie je echte vrienden zijn!

ik zit t hele jaar door aan de vitaminepillen en drink zo'n 4 blikjes redbull per dag, maar ik werk weer 32 uur per week en mn paarden krijgen ook hun beweging&aandacht, en om de week heb ik lang weekend vrij en ga dan stappen!!!
lig dan wel een dag bij te komen op bed met koorts&keelpijn en overal spierpijn, maar dat heb ik er wel voor over, het is zo belangrijk om toch die leuke dingen te doen!
kan me dan ook helemaal voorstellen hoe jijje tijdens concours eindhoven hebt gevoeld(en helaas ook hoe je je er na hebt gevoeld )

sterkte ermee!!!

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:49

GillyZidane schreef:
al mijn B vitamines zijn goed. bijna aan de hoge kant zelfs.

bedankt allemaal voor de woorden en het meedenken!


Soms kan het helpen om er nog een dosis over heen te gooien, dat doe ik ook. Ik heb een normaal vitamine B gehalte, en krijg elke week een spuit zodat er een flinke klap over heen komt. Het helpt opzich wel iets. Ik ben zo van: elke kleine verbetering is er een, dus blijf het gewoon gebruiken.

Je lichaam kan er ook niet aan gewend raken, dus kwaad kan het niet.

Verder: heb je al eens homeophatie geprobeerd? Niet voor alle mensen helpt het, maar bij sommige zijn er goede resultaten geboekt.

Ik heb zelf net een revalidatie afgerond, waarin ik wat conditie heb op gebouwd (ik begon bij 5 apparaten een minuut, dus 5 minuten bewegen, en dan was ik echt kapot, maar ik zit na een dik jaar op ongeveer 3 kwartier beweging, en dat vrij intensief, wel afhankelijk van in welke staat ik op die dag ben) Misschien iets voor jou om te proberen? Het is zwaar, en moeilijk, maar met veel doorzetten ben ik toch ergens gekomen. En geloof me, ik was een wandeld lijk. Kon echt niks.

Verder is ritme voor mij heel belangrijk. Hoe moeilijk het ook is, omdat je nog slapen wilt, of nog wilt proberen een beetje slaap te krijgen, toch smorgens op tijd het bed uit. En savonds op geregelde tijden er weer in. Voor mij helpt dat wel goed. Anders zou ik mijn conditie er in 2 weken weer uitslapen of liggen. Misschien doe je het al, en anders is het misschien het proberen waard.

In perioden dat ik slecht slaap ga ik vaak voor dat ik op bed ga een klein wandelingetje maken. Soms is alleen op de stoep staan al voldoende. Dat maakt mn hoofd leeg (klinkt stom, maar ik denk te veel ) Soms neem ik voordat ik op bed ga nog een warme douche. Dan kan ik beter ontspannen. Let op: ik probeer je geen adviezen te geven zoals je die vaak hoort: neem maar een warme douche of een weekje vakantie (ik erger me rot aan dat soort adviezen, hoe goed ze ook bedoeld zijn). Het zijn slechts tips. Maar waarschijnlijk heb je zelf al heel wat uitgeprobeerd.

Nog iets wat ik zelf goed vind: Elke dag even een tijdje in buiten zijn. Als ik me niet goed voel, ga ik soms gewoon even een kwartiertje in buiten zitten. Dit vind ik zelf erg gezond.

Sterkte meis! Ik weet precies hoe je je voelt. Als er iets is, of je wil even je hart luchten, pb me gerust!

paardjes___l

Berichten: 1070
Geregistreerd: 02-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:03

jeetje meis.
wat een verhaal. het lijkt me ontzettend om met deze ziekte rond te lopen.
ik begrijp je heel goed, je wil dingen doen die je leuk vind, maar af en toe ben je té moe. dan zakt de moed je echt in de schoenen.
ik vind het verschrijkkelijk voor je, en wens de daarom ook heel erg veel sterkte ermee!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 21:50

Zorro: we hebben een winkel vol homeopathie, dus dat hebben we zeker al geprobeerd!
ritme merk ik idd ook, dat het heel erg belangrijk is. hier probeer ik me ook zoveel mogelijk aan te houden, maar zodra ik teveel gedaan heb kan ik enkel in bed liggen en krijg ik dus ook weer een klap dat ik me ritme mis. heel dubbel allemaal

tienus, ik ga zeker eens rondneuzen op die site! dankjewel!!

sammie, wat fijn voor je dat je eindelijk wat beter voelt. ik kan heel je verhaal inleven!

risje: dankje, en jij ook sterkte he!

lusitana: ik weet idd dat je de gevoelens die ik voel ook heel erg goed voelt, ik hoop dat er toch een hoop goede periodes voor je zijn!

Renske: knap dat je zo doorzet, en zoveel lol hebt!! ik hoop daar toch ook op uit te komen!

paardjes, heel erg bedankt voor je woorden!!!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:00

Hi hi, ik kom ook weer effies langs op Bokt. Verrot dat een klein "defect" in je lichaam je hele leven kan lamleggen. En zeker als dat defect niet gevonden wordt. Ik ben zelf nu net uit een periode van twee jaar dat ik ook erg moe was. Niet zo erg als bij jou, maar toch wel heel irritant. Anderhalve maand geleden kreeg ik een beetje last van een hoektand. Heb nog nooit een gaatje gehad, dus ik ging nuchter naar de tandarts. Daar bleek mijn hele tand beroerd. Wortel en zenuwen ontstoken, en dat veroorzaakt onder andere (tadaaaa) vermoeidheid. Alles is nu aardig gerenoveerd, en de vermoeidheid werd al snel minder. Gemeen is dat, hoe je probleem uit een onverwachte hoek kunnen komen.
In ieder geval veeeel succes, met de medicijnen die je nu krijgt. En snel nog een keertje foto's van de kleine meid komen maken he! (Vooruit, ook van die andere 2 mafketels )

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:04

Heel veel sterkte, helaas weet ik heel goed wat je voelt. Zowel bij mijzelf als bij anderen heb ik dit soort ellende gezien..


GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 22:05

niets liever daphne. niets liever!!!
idd een heel klein defect waar je mee te kampen had, fijn dat het opgelost is! ik kom snel langs. beloofd...

Wendy15

Berichten: 11103
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:07

Hey meis,

Heb het afgelopen jaar ook een beetje mee gemaakt, met al z'n ups en downs. Heb ook gemerkt dat je ontzettend opleefde tijdens de blokstage. Ik hoop echt voor je dat je je door nieuwe medicijnen beter gaat voelen en dat ze EINDELIJK eens met iets komen waar je ECHT iets aan hebt. Te gek dat je bij Henk Jan kan blijven werken! Zal je goed doen. Maar wel tijd overhouden om een keertje op Texel Tryggur te komen meeten he! Lekker de ochtend rijden en in de middag uitpuffen op het strand .
En blijf geloven dat het allemaal goed komt!!!! Je hebt zo ontzettend veel mooie dingen om je heen. De pony, je vrienden, en zoveel meer. Geniet ervan!

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:17

Heb toch wel lichte tranen in mijn ogen. Zó herkenbaar dit allemaal

Vorig jaar, eind november. Ik wordt steeds snel moe, en had vaak erge hoofdpijn. Ook vaak duizelig, heel erg duizelig. Ben ook een paar keer omgevalen. Weten mijn ouders niet, durfde het toen niet te vertellen. Toen naar doktor geweest, laten testen op Pfeiffer, negatieve uitslag. Moest gewoon rustig aan doen. Tijdje daarna weer een periode van ongeveer 3 weken gehad met veel moeheid, hoofdpijn en duizeligheid. Zat ook 1 week tussen dat ik nijna alleen maar geslapen heb, en op wat water en een paar crackers geleefd heb. Mischien per dag iets van een halve cracker, en 2 glaasjes water, meer ook niet. Toen weer naar dok geweest. Werdt daarna iets beter. Toen in eind januari/begin Februarie weer veel ziek geweest, en een keer van trap gevallen door duizeligheid. (gelukkig maar 3/4 treden.) Weer naar dokter geweest, en weer bloed laten prikken. Geen Pfeiffer, maar wel een infectie in mijn lymfe-klieren. Hierdoor werd ik dus steeds zo moe blijkt. Ook werd er goed onderzoek gedaan naar waarom ik zo'n hoofdpijn had. Werd eens goed naar mijn houding gekeken, en die bleek dus ook verkeerd te zijn. Doordat ik verkeerde houding heb, komen bepaalde spieren op m'n rug, schouders en nek onder verkeerde spanning te staan. Hierdoor wordt het spierlaagje op m'n hoofd aangetrokken, waardoor dus hoofdpijn en duizeligheid ontstaan. Ben nu in therapie bij Mensendieck, waar ik elke week heen moet, om oefeningen te doen. Deze oefeningen moet ik thuis ook 2 keer per dag doen.

Nu ik terug kijk op deze periode, denk ik dat ik gewoon een stuk overgeslagen heb. Heb toen ook wel momenten gehad dat ik niet eens voelde/wist wat ik deed. Strijkte dan bijv. met m'n hand langs m'n gezicht, en voelde dat dan 3/4 minuten later pas. Ik leefde gewoon niet meer, een sloeg ook geen informatie op.

Heb er nu soms nog wel last van. Deed altijd zó veel, en had het altijd druk, maar wel een leuke drukte. Genoot er van. Nu... is dat alles weg, en moet ik alles weer opbouwen.Mijn conditie, mijn leven. Mijn relatie met mijn beste vriendin (zit hier ook op bokt) is hierdoor ook vervaagd, jammergenoeg. Zelf is zei in de tussentijd ook ziek geweest, en baal als een stekker dat, omdat ik toen zelf ook ziek was, er niet voor haar kon zijn.

Weet dus ook heel goed hoe het voelt, jammergenoeg. Zo'n tijd wens je gewoon niemand, maar dan ook niemand toe.