altijd maar hoofdpijn... ik ben het zat!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

altijd maar hoofdpijn... ik ben het zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 23:52

ik heb ontzettend vaak hoofdpijn! ik moet ook ibroprufen nemen omdat een gewoon aspirientje niet zo goed meer helpt! ik heb het sneller op warme dagen. het komt meestal vanzelf opzetten. en ik heb vaak met paardrijden er last van ik vind het verschrikkelijk! het gaat ten koste van m'n plezier in paardrijden, ik heb er zelfs over nagedacht om te stoppen! met de les draaf je veel, nou kan ik dat maximaal 5 minuten volhouden en dan moet ik gewoon stappen omdat het zo ontzettend bonkt dat ik me amper op de les kan concentreren. als het gezakt is, probeer ik het weer maar na een paar minuutjes moet ik al stoppen. ik loop al heel m'n leven met hoofdpijn en ik heb veel onderzoeken gehad, waar helaas niets uitgekomen is. ook heb ik op therapie van ceasar gezeten wat niet zo goed hielp. ik houd mijn schouders redelijk ontspannen. m'n cap zit niet te strak ofzo.
wie kan me helpen, het gaat ontzettend ten koste van het paardrijden waar ik veel plezier in heb!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:54

Ik zou sowieso even helemaal stoppen met pijnstillers dan, je gaat er aan wennen en dan helpt op het laatst helemaal niks meer. Drink je wel genoeg? Hoofdpijn is vaak een signaal van je lichaam dat er een vochttekort in je hersens is....

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 23:56

dat van te veel pijnstillers klopt idd. dat is nu niet het geval. maar in ieder geval bedankt!

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:57

Balen dat je er zovaak last van hebt!

Ben zelf ook een hoofdpijnpatiente (ook regelmatig onderzoeken gehad zonder uitkomst en ceasar/fysiotherapie gehad). Gelukkig gaat het bij mij juist over als ik ga paardrijden.
Na mijn laatste onderzoeken hebben ze gezegd dat moet proberen zo weing mogelijk medicatie te gebruiken, op die manier raakt je lichaam er niet aan gewend.
PB altijd open.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:00

Vervelend zeg. Heb je niet migraine ofzo?

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 00:03

nou ik heb een soort tests gedaan, en daar kwam uit dat ik geen migraine heb. toen was ik 6 jaar, inmiddels 10 jaar ouder. ik heb zelf in m'n hele leven nog maar 1 migraine aanval gehad.

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:29

Ik weet niet wat je er aan kunt doen maar als je bezig blijft met de ibuprofen zal ik je wel maag bescherming adviseren want ibuprofen brand een gat in je maag.

miky

Berichten: 608
Geregistreerd: 20-02-06

Re: altijd maar hoofdpijn... ik ben het zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:30

Ik heb er ook heel erge last van!!
Mare ik ga zeker niet stoppen met paardrijden..
Het is echt heel erg irritant..

Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:34

Genoeg drinken. Ik had er zelf ook super last van. Toen ben ik naar een chiropractor gegaan en sindsdien nooit meer last van! (en het wordt meestal ook vergoed). Oja de chiropractor zorgt ervoor dat er geen wervels in je nek enzo ergens op knellen (waardoor je waarschijnlijk hoofdpijn krijgt). Ik hoop dat je er wat aan hebt, bij mij heeft het iig geval ontzettend geholpen.

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: altijd maar hoofdpijn... ik ben het zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:34

Ik heb ook heel erg vaak hoofdpijn met name met rijden, en nu helemaal nu het warmer wordt. Maar ik heb last van migraine, dus af en toe is dat niet te harden. In de zomer komt het vaak doordat het vochtig is en daardoor zo benauwd bij mij.
Mijn vader heeft een te hoge bloeddruk, en heeft daardoor hoofdpijn.

Jamayka
Berichten: 219
Geregistreerd: 24-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:43

Let op dat er een maximum zit aan de ibuprofen die je mag slikken. Als je het te vaak slikt, krijg je daar ook weer hoofdpijn van.

Misschien kun je, als de onderzoeken al lang geleden zijn, opnieuw onderzoeken laten doen. Wellicht in een academisch ziekenhuis. Tenslotte kan er veel veranderd zijn in een aantal jaren.

Dees

Berichten: 18932
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:46


Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:15

Een magnetiseur dat heeft bij mij er goed gewerkt! Ik had eerst iedere dag hoofdpijn, toen was ik een jaar of 7, ik heb ook verschillende onderzoeken gehad waar niks uit kwam, toen heeft mijn buurvrouw mij gemagnetiseerd en sinds die tijd heb ik er geen last meer van!

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:50

Hoeveel drink je per dag? Een bonkende hoofdpijn is vaak een teken van watertekort in je hoofd. Je hersens liggen nl normaal gesproken 'in het water', maar door te weinig water bonken ze tegen je schedel aan.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 13:44

ik had gisteren 1 flesje water gedronken van een halve liter, 1 flesje met vruchtensap (iets meer als de helft gevuld, aa flesje klein) 1 pakje. ik had nog 1 flesje melk over (aa klein)

Dees

Berichten: 18932
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:50

Fjordjes - het is noodzakelijk minimaal 1,5 liter water (dus water, of thee) te drinken. Minimaal.
Vruchtensap is suiker = koolhydraten, daar kan je ook hoofdpijn van krijgen. AA-drank is helemaal troep, stikvol suikers.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 13:53

ik heb geen aa gedronken, maar het zat in die flesjes.

Dees

Berichten: 18932
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:57

beter: nu die flesjes vullen met water

tweety11
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:59

Ik weet niet of je aan de pil bent maar als je dat wel bent,stop er is een maand mee,ik heb alle onderzoeken gehad in het ziekenhuis,ik had 2 x in de week zwaar migraine,tot ik zelf dacht laat ik is stoppen met de pil! nooit meer hoofdpijn!!! probeer het een keer,ik ben benieuwd!

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:29

fjordjes schreef:
ik had gisteren 1 flesje water gedronken van een halve liter, 1 flesje met vruchtensap (iets meer als de helft gevuld, aa flesje klein) 1 pakje. ik had nog 1 flesje melk over (aa klein)


Dit is echt veel te weinig... Je moet minimaal 1,5 liter water drinken per dag, en met dit warme weer zeker wel 2 liter, omdat je ook nog een heleboel uitzweet en sws meer vocht nodig hebt. Doe je dat niet gaat je lichaam het benodigde vocht uit je hoofd halen, waardoor je hersens dus gaan bonken tegen je schedel.

Zorg dat je altijd een flesje water in je hand hebt, dan ga je er uit verveling uit drinken Dat werkt echt

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:17

verootjoo schreef:
Zorg dat je altijd een flesje water in je hand hebt, dan ga je er uit verveling uit drinken Dat werkt echt


Uhu, dat is waar!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:25

Kijk uit met ibuprofen gebruiken! Dit is echt link spul, als je het te vaak (en die te ligt bij iedereen anders) gebruikt kan je maagzweren/maagbloedingen etc etc krijgen. Is echt rommel.

Bij hielp een bezoek aan de opticien. Had dagelijks zeer veel hoofdpijn, dusdanig erg dat ik na het eten mn bed in ging. Slapen ging namelijk wel goed en dan had ik tenminste geen hoofdpijn.

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:33

switchx schreef:
Ik weet niet wat je er aan kunt doen maar als je bezig blijft met de ibuprofen zal ik je wel maag bescherming adviseren want ibuprofen brand een gat in je maag.


Pfff ja nog ff....
Als je er niet een hele hoop op een nuchtere maag neemt, is er niks aan de hand...

Reumapatienten nemen ze jaren achtereen elke dag, max 1200 mg, nogmaals niet op een lege maag

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:42

een bezoekje bij de fysio kan ook geen kwaad! Daar kwam ik erachter, na diverse malen onder de CT-scan geweest te zijn (bij verschillende ziekenhuizen) en de diagnose "het zit tussen uw oren", dat ik een instabiliteit in mijn nek heb waardoor mijn hoofd niet meer automatisch die snelle, kleine schokjes opvangt en ik dus een heerlijke hoofdpijn krijg......
(overigens opgelopen door een paar keer hard van het paard af te knallen..).
Nu let ik op mijn houding en laat af en toe mijn rug losmaken (daar kun je ook nog een aardige hoofdpijn door krijgen) en gaat het goed. Ook bij mij hielp zelfs een hele flinke pijnstiller niet.

Heel veel succes! (enne, niet opgeven met zoeken! ook al heb je een eigenwijze huisarts)

sunniebunnie

Berichten: 1786
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:10

ik heb altijd last van hoofdpijn
en als ik stress heb dan krijg ik Micrene!!
en dan gaat mijn hoofd ook bonken
Tip!! liggen op bed zonne bril op pet!!
of tijgerbalsem op je slaper smeren!!