vlees/vegetarische:)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:08

Marloez schreef:
*zucht..* ja.. Tong uitsteken Ik bedoel dat het geen nut heeft met slachten.. er worden niet minder dieren om geslacht.. Knipoog

nope maar de consumptie wordt er wel minder vandaan en op den duur kan t zijn dat er dus minder geslacht wordt

RinskeMargot

Berichten: 50
Geregistreerd: 08-07-06

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:05

Ik ben vegetarisch, omdat ik bij het idee dat vlees een dier is geweest ik het niet door mijn keel krijg.
Maar, ik eet wel zuivelproducten en eieren, wel een beetje krom misschien maar ik ben er happy mee.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:29

lorie schreef:
Marloez schreef:
*zucht..* ja.. Tong uitsteken Ik bedoel dat het geen nut heeft met slachten.. er worden niet minder dieren om geslacht.. Knipoog

nope maar de consumptie wordt er wel minder vandaan en op den duur kan t zijn dat er dus minder geslacht wordt

Een koe die geen melk meer geeft hebben ze niks aan, dus zal alsnog geslacht worden. Maakt niet uit of er geen vraag naar is, een koe die geen melk meer geeft kost alleen nog maar geld.
Geld ook voor kippen etc.
Zolang er dus vraag naar melk en eieren blijft, zullen er net zoveel koeien geslacht worden enz.

Met uitzondering de koeien en kippen die speciaal voor het vlees worden gefokt.

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:48

RinskeMargot schreef:
Ik ben vegetarisch, omdat ik bij het idee dat vlees een dier is geweest ik het niet door mijn keel krijg.
Maar, ik eet wel zuivelproducten en eieren, wel een beetje krom misschien maar ik ben er happy mee.


Same here, daarom eet ik ook geen vlees en vis.

Voor de TS, je kunt het beste vitamine B tabletten slikken waar B12 in zit!

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:39

Marloez schreef:
Met uitzondering de koeien en kippen die speciaal voor het vlees worden gefokt.


en over die laatste heb ik het dus..ik weet ook wel dat melkkoeien altijd gelacht blijven worden... ik eet geen vlees omdat ik geen ingewanden wil eten niet omdat ik t zielig vind dat ze geslacht worden.. maar de grote productie slagerijen vind ik wel afschuwlijk.. we hebben er hier in de omgeving 2 zitten en een bio boederij..

missyissy
Berichten: 623
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: boven de rivieren.

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:33

ik ben nu al weer 3 en een half jaar vegatarisch en voel me nu nog steeds goed! ik eet geen vlees omdat ik me dan schuldig voel moet je voorstellen mijn favoriete pony op mijn bord....

TurdusMerula

Berichten: 23909
Geregistreerd: 09-04-05

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:39

@Melissa ts

ik heb niet het hele topic gelezen, maar er moet me iets van het hart.

Wordt alsjeblieft niet zomaar vegetarier, zonder je goed te orienteren wat je moet doen als je geen vlees meer eet. Je moet echt wel gaan opletten, om gezond te blijven eten. Je moet bewuster omgaan met je vegetarisme, mijns inziens.
Als je straks echt tekorten krijgt ben je namelijk niet blij. Knipoog

Ik vind het wel een hele goed actie hoor!

Lietjuh_
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-05-06

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:42

Ik eet gewoon vlees, ik vindt het ook lekker. Heerlijk!!!!! ik ben er mee op gegroeid en zo is het voormij. De boeren enz. moeten ook geld verdienen (en die krijgen al zo weinig voor de melk en er zijn al zoveel regeltjes voor hun), net als een ander persoon. Nou gaan er daar dan wel geen dieren voor dood, maar toch. Als ze maar gewoon in een keer dood gaan zonder allemaal gedoe er om heen (bv bloed eruit laten lopen doodbloeden enzo), want anders zou ik het niet eten. Natuurlijk heb ik wel respect voor de mensen die geen vlees eten, dat is hun eigen keus, net als dat ik wel vlees eet.

Melvern
Berichten: 4411
Geregistreerd: 14-02-05

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:56

ik heb een helepoos geen vlees gegeten maar op den duur gaat je lichaam er echt naar vragen. en mijn weerstand kieperde naar beneden en ik viel constant flauw, dus ben toen tochmaar weer gewoon vlees gaan eten.

MarEst
Berichten: 198
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: emmeloord

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:59

Ik ben ook vegetariër, omdat ik inmiddels weet hoe het er aan toegaat daar bij die dieren en omdat ik gek van dieren ben en ze dus liever in de wei zie dan op mijn bord... Ik ben nooit ziek, hoogstens 1 keer per jaar en eet genoeg fruit en valess (lekker Lachen ) en eet multivitamine tabletten, daar zit alles in wat je nodig hebt!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:18

ammygek schreef:
ik heb een helepoos geen vlees gegeten maar op den duur gaat je lichaam er echt naar vragen. en mijn weerstand kieperde naar beneden en ik viel constant flauw, dus ben toen tochmaar weer gewoon vlees gaan eten.

Dan heb je toch iets niet goed gedaan... Je moet er wel goed op letten dat je de voedingsstoffen uit vlees vervangt. Ik eet nu al 8 jaar geen vlees meer en ben bijna nooit ziek.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:41

Ik ben ook sinds een tijdej vega (1 1/2 jaar) Ik ga dit topic dus leker even volgen, ik ben toen ik net vegetariër geworden was even naar de diëtiste geweest om te kijken of ik genoeg voedingsstoffen binnen kreeg en dat was wel zo, maar ze zei dat je als je vleesvervangers koopt het beste Vales kunt kopen, daar zitten de meeste vervangende stoffen in Knipoog

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:55

In die dingen van Tivall zitten ook veel voedingsstoffen zoals ijzer en vitamine B
Ik heb nooit ergens last van. Ik heb van mezelf wel gauw een te laag ijzergehalte in m'n bloed (bloedarmoede), heb ik altijd al gehad, ook toen ik nog vlees at. Als ik merk dat ik wat sneller duizelig en moe ben neem ik een paar dagen Roosvicee Ferro en het is weer over.
Ik ben nu zelfs bloeddonor, dat zou niet kunnen als je vaak bloedarmoede hebt. Maar dankzij die Roosvicee heb ik er geen last meer van. Gewoon te koop bij de supermarkt

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:01

Nevony schreef:
Ik ben ook sinds een tijdej vega (1 1/2 jaar) Ik ga dit topic dus leker even volgen, ik ben toen ik net vegetariër geworden was even naar de diëtiste geweest om te kijken of ik genoeg voedingsstoffen binnen kreeg en dat was wel zo, maar ze zei dat je als je vleesvervangers koopt het beste Vales kunt kopen, daar zitten de meeste vervangende stoffen in Knipoog


dat is absoluut niet waar!
het is al eens eerder bekend gemaakt dat valess niet genoeg van die voedingsstoffen bevat. Zowiezo moet je veel afwisselen met merken van vegetarisch voedsel omdat je dan je lichaam bezig houd.. je moet niet voor niets afwisselend eten Knipoog

Iesj_

Berichten: 1068
Geregistreerd: 17-02-06

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:03

Ik ben vegetariër,

maar er bestaan twee soorten.

gewoon vega: Je eet dan gewoon alleen geen vlees maar wel vis.
of streng vega: geen dieren bont of leer geen vlees en ook geen vis.

Ik ben gewoon vega...
Vis eet ikwel, en op een 1 of andere manier vind ik dat niet zielig... Knipoog Haha!

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:04

Iesjee schreef:
Ik ben vegetariër,

maar er bestaan twee soorten.

gewoon vega: Je eet dan gewoon alleen geen vlees maar wel vis.
of streng vega: geen dieren bont of leer geen vlees en ook geen vis.

Ik ben gewoon vega...
Vis eet ikwel, en op een 1 of andere manier vind ik dat niet zielig... Knipoog Haha!



schat je haalt veganist en vegetarier door elkaar..

in princiepe mag je vis blijven eten.. maar er zijn mensen die dat ook niet willen Knipoog

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:35

Lietjuh_ schreef:
Ik eet gewoon vlees, ik vindt het ook lekker. Heerlijk!!!!! *knip* De boeren enz. moeten ook geld verdienen (en die krijgen al zo weinig voor de melk en er zijn al zoveel regeltjes voor hun)


Pardon???
Kijk dat je het eet omdat je het lekker vind moet je zelf weten maar de boeren moeten ook geld verdienen? Rolleyes Gaan we allemaal onze auto opzettelijk in de prak rijden omdat de garages toch ook moeten verdienen?
Slaat helemaal nergens op.

Voor mezelf zie ik het zo: ik heb het recht om vlees te eten als ik zelf een dier kan doden en slachten en mijn eigen biefstukje ervan kan maken.
Nou het idee dat ik een dier zou moeten doden....
Dat wordt niet, dus heb ik ook geen recht het vlees ervan te eten als ik niet het lef heb zelf mijn handen vies te maken.

De narigheid met tegenwoordig is dat mensen 'vlees' niet meer zien als onderdeel van een dier. Het is 'iets' dat je tussen de groente en het brood in de winkel vind.
Iedereen staat helemaal vertederd 'ah's' en 'oh's' te slaken bij het zien van een jong kalfje, lammetje of veulen. Het idee dat dat dier op hun bord eindigt is vreselijk voor de meesten.
Maar ze draaien zich om, gaan naar de winkel en kopen desondanks gewoon het vlees van een ander kalfje, lammetje of veulen omdat het doodsimpel, niet meer te herkennen is.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:07

ranna schreef:
Lietjuh_ schreef:
Ik eet gewoon vlees, ik vindt het ook lekker. Heerlijk!!!!! *knip* De boeren enz. moeten ook geld verdienen (en die krijgen al zo weinig voor de melk en er zijn al zoveel regeltjes voor hun)


Pardon???
Kijk dat je het eet omdat je het lekker vind moet je zelf weten maar de boeren moeten ook geld verdienen? Rolleyes Gaan we allemaal onze auto opzettelijk in de prak rijden omdat de garages toch ook moeten verdienen?
Slaat helemaal nergens op.

Voor mezelf zie ik het zo: ik heb het recht om vlees te eten als ik zelf een dier kan doden en slachten en mijn eigen biefstukje ervan kan maken.
Nou het idee dat ik een dier zou moeten doden....
Dat wordt niet, dus heb ik ook geen recht het vlees ervan te eten als ik niet het lef heb zelf mijn handen vies te maken.

De narigheid met tegenwoordig is dat mensen 'vlees' niet meer zien als onderdeel van een dier. Het is 'iets' dat je tussen de groente en het brood in de winkel vind.
Iedereen staat helemaal vertederd 'ah's' en 'oh's' te slaken bij het zien van een jong kalfje, lammetje of veulen. Het idee dat dat dier op hun bord eindigt is vreselijk voor de meesten.
Maar ze draaien zich om, gaan naar de winkel en kopen desondanks gewoon het vlees van een ander kalfje, lammetje of veulen omdat het doodsimpel, niet meer te herkennen is.

Ik ben het helemaal met je eens

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:12

Iesjee schreef:
Ik ben vegetariër,

maar er bestaan twee soorten.

gewoon vega: Je eet dan gewoon alleen geen vlees maar wel vis.
of streng vega: geen dieren bont of leer geen vlees en ook geen vis.

Ik ben gewoon vega...
Vis eet ikwel, en op een 1 of andere manier vind ik dat niet zielig... Knipoog Haha!

Wat jij schrijft klopt niet helemaal.
Vega is een afkorting voor veganist. Je bent vegenist als je helemaal geen dierlijke producten gebruikt. Dus geen leer, geen melk, geen eieren, geen vlees...
Vegetarisch ben je als je geen vlees eet.

Vis eten vind ik nog zieliger dan vlees. Vissen worden gewoon te drogen gelegt tot ze dood zijn, met honderden tegelijk. Een koe krijgt een kogel door z'n kop en is opslag dood. In het slachthuis heerst ook helemaal geen angst ofzo. Een dier dat angst heeft verkrampt en dan is het vlees niet meer bruikbaar. M'n opa was slager.

Ik eet geen vis door de manier van doden en ik eet geen vlees door de manier waarop dieren gehouden worden. Bovendien vind ik het slechte zaak dat er massaal dieren gedood worden voor menselijke consumptie, geldt voor vlees en vis.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:21

Ik eet vlees, omdat ik het lekker vind en tja, de natuur zit zo ook in elkaar. Dieren eten elkaar ook op.
Ben wel een tijdje vegetariër geweest, maar heb het opgegeven. Vond vlees te lekker en vleesvervangers te vies, ook stond ik er niet echt achter. Lachen

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:23

Ik ben het niet met je eens dat de natuur nu eenmaal zo in elkaar zit.
Je hebt wel een beetje gelijk, maar de natuur heeft niet bedacht masaal dieren op te hokken

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:13

Lenneke_ schreef:
In het slachthuis heerst ook helemaal geen angst ofzo. Een dier dat angst heeft verkrampt en dan is het vlees niet meer bruikbaar. M'n opa was slager.


Je opa mag dan slager zijn geweest maar ik geef je op een briefje dat er letterlijk doodsangst onder de dieren in het slachthuis is.
Denk je nu werkelijke dat die gek zijn? Dieren voelen de dood. Waarom denk je dat er altijd zo gekrijst wordt daar. Omdat ze daar een feestje houden ofzo Scheve mond

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:18

Je hebt wel meer dan 2 vegetariërs:

Een veganist eet en gebruikt niets dierlijks.
Een lacto-ovo-vegetarier eet geen vlees en vis, wel melk en eieren.
Een lacto-vegetarier eet geen vlees en vis en eieren, wel melk.
Een ovo-vegetarier eet geen vlees en vis en melk, wel eieren.
Een totaal-vegetarier eet geen vlees, vis, melk, eieren, maar gebruikt wel leer bijvoorbeeld.
Een fruitarier eet alleen plantaardige dingen die vrijwillig uit een boom/struik zijn gevallen.
Een pescotarier eet geen vlees, wel vis.

Zelf ben ik een lacto-ovo-vegatarier Ja

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:20

Dan ben ik een lacto-ovo-vegetarier
Fijn dat er een hokje is waar ik in pas Haha!

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:45

Ik eet geen vlees en geen vis, maar wel eieren en melk etc. Veganisme gaat me te ver, dat zou ik echt niet kunnen volhouden! Heb wel diep respect voor degenen die dat wel kunnen volhouden!

Wat dat tekort aan vitaminen en zo betreft: ik heb wel een lager ijzer-gehalte dan de gemiddelde mens, maar volgens de dokter hoeft dat geen probleem te zijn als je dan maar zorgt dat je dan bijvoorbeeld spinazie, broccoli en andere ijzerrijke groenten eet!