vlees/vegetarische:)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:46

Noten zijn echt héél gezond ja

ElzA_NT

Berichten: 974
Geregistreerd: 29-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:48

ik eet al zo'n 6 of 7 jaar geen vlees, weet niet eens meer hoe dat het smaakt
Ik eet geen vlees omdat ik het zielig vindt voor de dieren (ook geen vis). Ik drink wel gewoon melk en eieren enzo.

Vindt het wel altijd zo stom als iemand vraagt: ben je vegetarisch? ik: Ja. En dan: Eet je wel vis? ik: Vis is toch ook dier..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:35

Ik vind het uberhaupt stom als iemand vraagt 'ben je vegetarisch'... want dan vragen ze in feite 'besta je uit plantaardig materiaal' oder so.. Je bent vegetarier (met puntjes op de e, die ik even kwijt ben ) en niet vegetarisch.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:37

Haha precies, maar ach, dat maak je ze toch niet duidelijk

Sapphire

Berichten: 1671
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Poortugaal (Rotterdam)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:38

Ik eet ook al vanaf m'n 7e geen vlees meer (ben nu 16)
Af en toe eet ik een vleesvervanger bijv. Valess maar dat is ook maar 1 of 2x per week.

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:44

me vriend is ook gestopt met vlees eten gewoon weg omdat hij zich er beter bij voelt (niet omdat hij zielig vond) maar hij zit lekkerder in zijn vel enzo
hij kreeg ook bulten ervan overal en nu niet meer dus das ook een mooi voordeel
ik vind het "nepvlees"wel lekker eet wel eens met hem mee enzo en ja is best goed te doen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:38

Ook ik ben vegetarier.
Gewoon omdat ik het zielig vind....

Ik hou van dieren maar toch zou ik ze op eten, nee dat kan ik gewoon niet.
Dieren zijn niks minder als mensen dus hoeven ook niet opgegeten te worden.

Er zijn genoeg dingen die je kan eten in plaats van vlees.
Ik slik normaal ook een vitamine B pil, maar vergeet hem regelmatig

Ook let ik op waar gelatine in zit.
Ook eet ik geen vis, dat vind ik net zo goed dieren dus die eet ik ook niet.

Wel drink ik veel melk en eet ik soms eieren (heel soms maar).
Ben tevreden zo en mis helemaal niks!

Ben me er zelfs beter door gaan voelen

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:51

Ik heb tussen mijn 10e en 13e alleen vlees gegeten/moeten eten in de hoop dat ik er van zou groeien, maar dat heeft niet echt gewerkt. Ik eet geen vis (logisch), gelatine, dierlijk stremsel, vitaminepillen etc. Ik vind Valess trouwens echt niet te eten, het smaakt veel te veel naar vlees!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:34

odetteke schreef:
Ik heb tussen mijn 10e en 13e alleen vlees gegeten/moeten eten in de hoop dat ik er van zou groeien, maar dat heeft niet echt gewerkt. Ik eet geen vis (logisch), gelatine, dierlijk stremsel, vitaminepillen etc. Ik vind Valess trouwens echt niet te eten, het smaakt veel te veel naar vlees!



Ja daar heb je gelijk in!
Het smaakt echt heel erg naar vlees, heb altijd het idee dat ik dan nog gewoon vlees eet.

Ik eet eigenlijk bijna geen vleesvervangers!

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:40

Ben geen vegetarier maar heb wel een tip
Bij de AH heb je bij het vegetarier schap een hele lekkere vegetariesche burger liggen met nepkaas, en die is héél lekker

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:41

Ik hoor meerdere mensen zeggen: ik eet geen vis, dat is toch logisch want dat ios ook een beest......

Maar jullie houden er geen rekening mee dat het voor iedereen een andere reden is om vegetarier te zijn

Ik eet geen vlees (helemaal niet) en nauwelijks vis.... Gewoonweg omdat ik het met een levend beest associeer, en het daarom niet door mijn keel krijg. Niet iedereen is vegetarier omdat ie het alleen zielig vindt voor de dieren.

En wat ik ook nog wilde melden is dat je een stuk minder verzadigde vetten binnenkrijgt als je geen vlees eet, wat veel gezonder is dus

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:45

Als je wel vis eet ben je eigenlijk geen vegetarier, maar een pescotarier .

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:57

Oww, klinkt ook best interessant P

Zit er wel aan te denken om alle vis uit mijn voeding te halen. Eet het nu ook nauwelijks (lees 1 x per 2 maanden ofzo). Krijg het ook niet weg, net als vlees. Het lijkt op een beest. Als ik een graat tegen kom eet ik een paar maanden geen stukje vis meer. Alle rauwe varianten laat ik zoieso al staan.

Kortom, kan net zo goed ook de vis uit mijn voeding elimineren

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:03

Zelf eet ik ook al jaren geen vlees meer. Weet niet eens hoe lang al niet meer maar dat geeft ook niet.

Het is van belang dat je dan in elk geval wel B12 en 'chelated' ijzer gaat slikken en dan beter ook Vit. C omdat anders de ijzer niet goed wordt opgenomen door je lichaam.

Ik eet uit principe geen vlees. Ben het zo verschrikkelijk oneens met hoe respectloos we met dieren omgaan en de EU doet daar nog eens een schepje bovenop door nu b.v. de maximale ruimte die vleeskippen moeten hebben af te schaffen Ze hadden al schandalig weinig ruimte maar nu kan er naar hartelust gepropt worden in de stallen.

Vind dat we een bijzonder arrogant ras zijn dat zichzelf onterecht boven alles verheft. Oké, ik wordt mss iets te fanatiek hier , zal even weer dimmen.

Afijn, ben het dus niet eens met hoe wij met dieren omgaan en dan heb ik het nog niet eens over hoe er met vlees omgerotzooid wordt. Hormonen, antibiotica's enz. enz. Vinden ze het raar dat er steeds meer bacteriën resistent zijn tegen AB

Trouwens, over melk, moet iedereen zelf weten of ze het drinken of niet maar bedenk wel dat melk geen drank is maar voedsel. Voedsel ja, voor een kalf wel te verstaan.
De mens is het enige wezen dat van de moederborst onder een koeborst gaat hangen. Errug vreemd. Zeker te weten dat het nog niet gezond is ook. De kalk die wordt toegevoegd spoelt je lijf gewoon door en kwak je vervolgens in de wc omdat kalk niet kan worden opgenomen zonder magnesium en dát zit er veel te weinig in. Ach, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ja, de boeren moeten inkomen hebben en zo wordt de melk voor gezond verklaard .

Iedereen moet zelf weten wat hij eet maar ik zou het verstandig vinden als iedereen die ervoor kiest vlees te eten voor een levensgroot doek wordt gezet en in een notedop ziet wat hij veroorzaakt door zijn keuze.
Het hele treurige leven van het dier met alle stress, ellende, onbegrip en angst van het dier. Mag je na de film een hamburger gaan eten als je die nog lust.

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:37

Ik drink geen melk omdat ik het vies vind, of de melk moet zo koud zijn dat ik haast geen smaak meer proef Vlees eten doe ik ook haast nooit, niet omdat ik het zielig vind, maar omdat ik er geen zin in heb. Alleen in pasta gerechten eet ik het wel, maar gewoon een stukje vlees naast mijn aardappelen? Nee, daar maak je mij niet gelukkiger van. Geef mij maar een extra lepel groente, dat vind ik veel lekkerder.

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:46

Ik ben vanaf de eerste seconde dat ik op aarde ben vegetarier .
ik ben zo opgevoed, mijn moeder is namelijk veganistisch.

Ik heb geen behoefte aan vlees, waarschijnlijk omdat ik het gewoon niet mis, omdat ik het nooit heb geproeft.

altijd vragen er wel mensen, 'heb je nooit zin in een frikandel?'
Neen, een blinde vanaf zijn geboorte mist toch ook geen boom als die die nog nooit heeft gezien.

bij mijn moeder, die veganist is, vragen ze altijd meteen of ze wel leren schoenen draagt, ja die draagt ze, want het is moeilijk om niet-leren schoenen te dragen, die lekker zitten, en die waar je niet snel in zweet.

En dan vragen ze of het ongezond is, nou, ik, mijn moeder en mijn broertje leven nog steeds, en zijn allemaal nog nooit ziek geweest, dus er lijkt me niks ergs aan .

meestal zijn het de boeren die met je in discussie gaan .

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: vlees/vegetarische:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:48

Ben zelf inmiddels zo'n 5 jaar vegetarier en het bevalt me prima. Ik eet veel producten van Quorn, en van de Appie. Mijn vriend (niet-vegetarier) is helemaal gek van de sate-stukjes van quorn.
Lichamelijk voel ik me prima, sport 2 keer per week en heb energie genoeg. Ik eet wel eko-eitjes en drink wel af en toe biologische melk.
En af en toe neem ik wat vitamine B complex pilletjes erbij in drukke periodes.

Olympia96

Berichten: 3301
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:12

Ik eet ook geen vlees. En heel soms wel wat vis (heb niet zoveel met vissen ). Ben accuut gestopt met vleeseten toen mijn eerste paard geslacht moest worden. Dat is nu 8 jaar geleden. Vond het een tamelijk absurd idee dat andere mensen mijn paard aan het opeten waren... Nu lust ik geen vlees meer.

Wat ik wel slik: Zeer complete multivitamine en FishEpa (visolietabletten). En Echinaforce. Maar dat is omdat ik roofbouw pleeg op mijn lichaam door o.a. veel te weinig slaap enzo.

Heeft iemand een goeie tip voor de vervanging van spekjes (in stampot)? Dat is het enige wat ik écht mis.....

lor1_1984

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:35

Ik ben geen vegetariër/veganist, maar eet uit principe geen paard en konijn (je eet je hond of kat toch ook niet op?).
En lamsvlees vind ik niet echt te eten (zacht uitgedrukt)...
Melk drink ik ook niet, sinds ik eens bedorven heb gehad.
Ik drink wel milk'nfruit en chocomel, maar niet "gewone" melk.

Ik snap best dat er mensen zijn die geen vlees willen/kunnen eten, maar zolang vlees niet absurd duur word blijf ik gewoon vlees eten.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:21

Olympia96 schreef:
Heeft iemand een goeie tip voor de vervanging van spekjes (in stampot)? Dat is het enige wat ik écht mis.....


Wat ik doe is van die stukjes (kleine reepjes) quorn en daar spekkruiden over. Smaakt niet helemaal hetzelfde maar als je er lekker veel olie en roomboter bij doet heb je gelijk een soort jus wat je bij door de stampot kunt doen zodat die was smeuïger wordt en niet in je keel blijft steken

Wel erg off-topic maar een bokker in nood.....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:51

ikjuh schreef:

Ik weet niet wat jij denkt hoor maar het vercshil tussen biologisch en niet biologisch is niet wel in de wei/niet in de wei. Wij hebben zelf wel de koeien zomer en winter op stal maar er hangt een ventialtor en de muren zijn half open gemaakt. Hier in de buurt lopen bijna alle koeien buiten en ik ken niet 1 biologische boer. Het verschil tussen biologische en niet biologische koeien is dat biologische koeien in andere stallen zitten (als je zoekt op potstal bij google vindt je er vast wel een plaatje van) en dat biologische koeien niet met peniciline behandelt mogen worden. Als zo'n koe ziek is mag ze dus alleen behandelt worden met biologische geneesmiddelen.

Verder is het einde van die biologische koeien natuurlijk ook de slacht, hoe wil je anders biologisch vlees krijgen .
ik weet heel goed wat het verschil is , ik heb een dikke opleiding veehouderij achter de rug

het verschil is dat dekalveren van een biologische melkkoe wel op het land komen , en die van een productie bio industrie koe niet ( er zijn uitzonderingen bij de bio industrie maar over het algemeen staan de kalveren in groepshokken of igloos en komen ze maar zeer weiig in het land

en ja het einde is bij beiden slacht, maar het is wle ene heel verschil in kwaliteit van leven wat de dieren in de verschillende industrieen hebben gehad tussen geboren worden en sterven

koeien op een biologische boerderij staan niet altijd in een potstal ( verschillende vrienden van me zijn biologisch agrarier) er zijn vershcillende mogelijkheden in de manier van stallen

er zijn ook regels over de minmale hoeveelheid weidegang voor biologische beestjes en die is er bij normale agrarische industrie niet

ik zie hier in de omgeving juist een verschuiving , dat de melkkoeien op reguliere boerderijen steeds minder buiten komen en de weides gewoon afgemaaid worden en de dieren het gras op stal krijgen
erg jammer...

en zo zijn er nog veel meer verschillen in biologisch en regulier
( ook het medicijn gebruik zit iets ingewikkelder in elkaar dan "je mag geen peniciline gebruiken , en alleen maar buiologische meds)

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:57

ranna schreef:
Olympia96 schreef:
Heeft iemand een goeie tip voor de vervanging van spekjes (in stampot)? Dat is het enige wat ik écht mis.....


Wat ik doe is van die stukjes (kleine reepjes) quorn en daar spekkruiden over. Smaakt niet helemaal hetzelfde maar als je er lekker veel olie en roomboter bij doet heb je gelijk een soort jus wat je bij door de stampot kunt doen zodat die was smeuïger wordt en niet in je keel blijft steken

Wel erg off-topic maar een bokker in nood.....


Door de andijvie doe ik altijd blokjes kaas. Echt superlekker!

Olympia96

Berichten: 3301
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:00

Zodra het winter is ga ik de suggeties proberen. Dank!

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:04

Ik ben 13 jaar vegetarier en 8,5 jaar veganist. Als je vragen hebt, pb dan even.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:06

als vervanging van spekjes doe ik tofureepjes, van die voorgekruide droog verpakte, die bak ik droog en doe ik erdoor