Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 21:08

Hoihoi Lachen
Ik vroeg me af, of er meer mensen zijn met Migraine hier op bokt..
Ik heb het namelijk ook.. Mijn moeder denkt dat ik het al mijn hele leven heb, aangezien ik altijd zeurde dat ik hoofdpijnhad toen ik 3 was..
Er zijn vele verschillende "versie's" van Mirgraine, en jawel ik heb de ergste natuurlijk weer! Eerst krijg ik altijd aura's, dan gaat vaak mijn (rechter)hand tintelen en word die gevoelloos.. Soms heb ik ook nog spraakuitval, en kan ik dus tijdelijk niet meer praten.. De eerste keer dat ik spraakuitval had, schrok ik me rot en raakte ik totaal in paniek..
Verder voel ik me vaak krachteloos.. Toen ik een jaar of twaalf was(ben nu 14) moest ik altijd kruipend naar de wc, anders ging ik overgeven of viel ik om.. Na een aanval lag ik altijd 3 dagen met flinke hoofdpijn op bed..
Gelukkig worden de aanvallen steeds minder hevig..

Maargoed, zijn er nog meer mensen met zo'n erge Migraine?
en hebben jullie nog tips Lachen ?

Groetjes!

Edit; Na de acupunctuur behandelingen gaat het heel goed! Zeker een aanrader! Haha!

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:43

Ikke, daarom kan ik niet uit etc. ik heb een pesthekel aan de zon en aan warmte want dat maakt t alleen maar erger, ik neem zetpillen van 1000 Mg, dat wil het weleens verlichten Lachen

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:49

ik heb er ook regelmatig last van...heb ineens knallende koppijn...kan dan geen licht maar aan mijn ogen verdragen..Misselijk etc etc..

Ahtnamas

Berichten: 1167
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Almere

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:54

ik heb een hoofdpijn die zich langzaam opbouwt. eerst een zachte hoofdpijn, die wordt steeds zwaarder en is op een gegeven moment niet meer te houden. Op het hoogtepunt ben ik misselijk en ga ik soms ook over mijn nek.

Paracetamol helpt bij mij niet... ik slik mijn moeders pillen 600 mg ibuprofen. Maar eigenlijk mag dit niet.

Kan dit echter niet slikken als ik ga paardrijden omdat het mijn evenwicht verstoord en ik waarschijnlijk hierdoor bij buitenritten er weleens vanaf geflikkerd ben.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:54

Ik heb precies dezelfde verschijnselen als jij maar ben er verder gelukkig niet ziek van.Dat van mij noemen ze oogmigraine.Ik kreeg het voor het eerst toen ik een jaar of 13 was en nog in Amsterdam woonde.Ik liep op de Albert Cuyp en kreeg de verschijnselen.Ik dacht dat ik dood ging.Soms denk ik dat ik de paniekaanvallen die ik af en toe heb,heb overgehouden aan de migraine.Het is erfelijk;Mijn moeder heeft precies hetzelfde.

Biebz

Berichten: 5523
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:55

claudia23 schreef:
ik heb er ook regelmatig last van...heb ineens knallende koppijn...kan dan geen licht maar aan mijn ogen verdragen..Misselijk etc etc..


dat had ik gisteren.
nu alleen misselijk en duisenlijk
maar ik wil niet liggen

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 22:59

Oké, blij dat er toch nog meer mensen zijn die een soort gelijk hebben! Lachen

quincy123

Berichten: 1334
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:41

Ik meld me ook! ik heb het vooral als ik ze veel met mn gezicht in de zon kijk, of heel erg veel problemen aan mijn hoofd heb.. je kan me altijd pb'en hoor Lachen

Koblenz
Berichten: 422
Geregistreerd: 15-01-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:46

Ik had dit in groep 8 voor de eerste keer. Ik was toen 11 jaar. Tintelingen in me rechterkant en allemaal vlekken voor me ogen. Ik schrok me dood want ik kon hele stukken schoolbord niet meer zien. Toen kwam de hoofdpijn op en die werd dan echt hevig. Ook vergeven enzo. Rond het einde van groep 8 zei ik tegen me moeder dat ik wazig zag. Wij naar de oogarts, bleek ik een bril nodig te hebben. Ik heb nog gevraagd of die migraine aanvallen kwamen doordat ik een bril nodig had, maar de oogarts zei van niet. Sinds ik een bril heb, heb ik nooit meer last gehad van migraine aanvallen. Maar ik weet hoe verschrikkelijk die pijn kan zijn.

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 01:29

Hier meld zich er nog een..

Heb maar een paar keer per jaar een aanval , ik voel het dan ook meestal heel langzaam opkomen. Wordt slapjes en iets wat duizelig waarna enorme hoofdpijn volgt. Tijdens zo'n aanval kan ik geen licht verdragen. Sommige delen van m'n zicht verdwijnen en zie sterretjes.
Heb het 2 keer gehad dat ik ook een spraakuitval had..

Maar meestal lig ik dan 6-8 uur met knallende koppijn in een donkere kamer, echt helemaal pikkedonker.
Geen medicijn helpt....maar na die aantal uren moet ik overgeven en dan langzaam vloeit de hoofdpijn weg.
Net alsof ik de pijn uitspuug.... Heb meestal een dag nodig om even bij te komen van de aanval.

Waarvan ik het krijg is niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk bij heel erg zware inspanningen en bij een soort lichtinval...
Het aantal aanvallen wordt gelukkig nu wel minder. Heb er al een aantal maanden geen gehad
* klopt gauw af

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:27

-> MW

Anoniem

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:35

Doei!

Ik heb het ook al mn hele leven. Ik heb bijna alle medicijnen geprobeerd maar niks hielp en er waren alleen maar vervelende bijwerkingen (zoals al je haar dat ineens uitviel, of aankomen en jaren bezig zijn om het er weer af te krijgen). Ik ben dus gestopt met medicijnen. Mar heb nu wel weer steeds vaker migraine. Gelukkig niet meer zovaak met overgeven erbij.

Ik ga trouwens naar een soort van 'paranormaal genezer' (maar dat is dan niet alleen hiervoor) en dat helpt mij heel erg goed. En dat is ook geen rare oude vent ofzo maar een vrouw van in de 20.

Hiervoor heb ik fysiotherapie, nog een soort therapie waar ik de naam niet meer van weet, handoplegging, voedingsdeskundige en homeopathie geprobeerd en niets hielp.

Ik heb de laatste jaren iets van, ik wil me er niet aldoor bij neerleggen. En ik ga dan ook zo lang mogelijk door met waar ik mee bezig ben, hoeveel pijn ik ook heb.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:02

Ik heb ook las tvan migraine.Bij mij is het niet aangeboren maar ik heb het overgehouden aan een ongeluk met een paard.Ik heb elke dag, elke minuut, elke sec hoofdpijn alleen de frequentie verschilt.Soms kan ik rustig aan dingen doen soms helemaal niks. Ik slik maxalt smelttablet, hij helpt niet helemaal hij haalt wel de druk van mijn hoofd maar hij sluimert er nog wel.
Doordat ik er zoveel last van heb komen daar nog meer problemen bij zoals moeheid etc wat ook weer de hoofdpijn verergert maar dat ter zake.

Ik slik bijna elke dag wel medicijnen.Ook heb ik al verschillende triptanen en betablokkers gehad die niet hielpen helaas.Nu ben ik het aan het proberen met die maxalt.4 jaar geleden ook maxalt geprobeerd toen kreeg ik vervelende bijwerkingen nu maar weer proberen. 4-6 paracetamol per dag slikken is ook niet goed dus ga je maar weer dingen proberen.

Ik wens iedereen veel sterkte want het is zoveel erger dan alleen een beetje hoofdpijn ( wat de meeste mensen denken die het niet hebben).

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:32

Ik sluit me aan in de rij. Heb dit weekend net weer platgelegen. Ik merk wel, nu ik - ahum - ouder word, dat het ietsjes minder wordt maar een feestje is het nog steeds niet.
Soms heb ik tunnelvisie, soms niet. Als ik die wel heb kan ik maar een heel klein stukje scherp zien en de rest van het blikveld, dwarrelt en draait. Dit kan variëren van een half uur tot een halve dag. Lang niet altijd komt daar migraine achteraan.
Het weer heeft geen invloed bij mij, die kl*te hormonen wel Boos!
Elke keer als die iets moeten regelen ga ik plat.

Medicijnen gebruik ik niet. Ik geloof er gewoon niet in en al die bijwerkingen... ik begin er niet aan. Sluit me op in de slaapkamer met een emmer, washandje en handdoek. Gordijnen dicht en hopen en bidden dat het niet lang zal duren.
Helaas duurt het vaak 2 tot 3 dagen. Nadat het hefstigste over is (ca. 50 uur) hou ik een hele schele hoofdpijn achter mijn linkeroog over. Achter mijn rechteroog doet het nooit zoveel kwaad maar links is heel erg fout bij mij.

Eten helpt soms voordat een aanval echt doorkomt. Mijn spijsvertering lijkt dan finaal van slag. Kan bordenvol eten tot ik geen 'pap' meer kan zeggen en na een half uur knort mijn maag alweer en kan ik alweer heel veel eten.
Komt de aanval door, kan ik het eten wel vergeten want dan eet ik voorlopig niet weer Verdrietig

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:37

Koblenz schreef:
Ik had dit in groep 8 voor de eerste keer. Ik was toen 11 jaar. Tintelingen in me rechterkant en allemaal vlekken voor me ogen. Ik schrok me dood want ik kon hele stukken schoolbord niet meer zien. Toen kwam de hoofdpijn op en die werd dan echt hevig. Ook vergeven enzo. Rond het einde van groep 8 zei ik tegen me moeder dat ik wazig zag. Wij naar de oogarts, bleek ik een bril nodig te hebben. Ik heb nog gevraagd of die migraine aanvallen kwamen doordat ik een bril nodig had, maar de oogarts zei van niet. Sinds ik een bril heb, heb ik nooit meer last gehad van migraine aanvallen. Maar ik weet hoe verschrikkelijk die pijn kan zijn.


Ja ik krijg dit op concerten, dat komt omdat ik slecht zie dan span ik me ogen heel erg aan om goed te kunnen kijken en dat veroorzaakt ook vaak migraine Ja

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:42

Ik heb het ook. Maar niet zoals de TS.
Ik heb het meestal als ik erg gespannen ben of ben geweest, maar soms krijg ik het ook gewoon spontaan zonder aanleiding. Ik voel me futloos, geen trek meer in eten, duizelig en de hoofdpijn word steeds erger. Zo erg dat ik m'n hart in mn hoofd voel bonken. Dan kan ik ook geen geluid & licht meer verdragen, dus dat betekend voor de rest van de dag op bed in een donkere kamer. En natuurlijk overgeven. Verdrietig

ramira

Berichten: 436
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: leimuiden

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:43

Ik heb het ook, toen ik nog op de middelbare school zat had ik het het ergst ik had er wel 1 x in de week last van, had toen ook veel stress waar ik niet goed mee om kon gaan. Het is met de loop der jaren steeds minder geworden. Ik krijg altijd eerst last van aura´s ik wordt helemaal slap en heb het gevoel alsof ik ga flauwvallen. ongeveer na een half uur verdwijnen de aura´s en wordt ik misselijk, en ja hoor dan begint de hoofdpijn. Meestal ga ik dan naar de wc en steek ik mijn vinger in mijn strot zodat ik ga overgeven anders kan ik echt niet slapen. Meestal ga ik dan in een warm bad met een washand over mijn ogen zodat ik geen licht zie, en na het bad ga ik naar bed en na ongeveer drie uur is het over, dan ben ik nog wel heel slap maar kan in ieder geval weer lachen.

Ik had het pas geleden voor het laatst, ik was net opgestegen op mijn paard en ging echt onwijs lekker en toen zag ik vlekken ( ik had het echt al een tijd niet gehad dus stond er wel even van te kijken, dacht eigenlijk dat het over was ) Maar ja ik nog even doorgereden omdat ik dacht dat het ergens anders aan lag. Maar nee hoor het was migraine. Ik had natuurlijk geen telefoon bij me om mijn moeder te bellen. toevallig werk ik in een huisje naast de manege en die mensen waren op vakantie, die vrouw had tegen mij gezegd je mag hier altijd douchen enz. Dus ben ik daar heengegaan en ben ik daar in bad gaan liggen, Jaja migraine doet rarte dingen met je, als je maar van de hoofdpijn afkomt. Ik later nog op de bank geslapen en toen ik wakker werd was het weer over, ik had weer kleur op mijn wangen en ik ging weer vrolijk naar de manege. Iedereen had zoiets van ehhhhhh jij had toch net nog migraine. Dus ik zo ja is over Tong uitsteken haha.
Jullie ook nog van die rare verhalen.

Toke

Berichten: 1790
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Achel, België

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:47

claudia23 schreef:
ik heb er ook regelmatig last van...heb ineens knallende koppijn...kan dan geen licht maar aan mijn ogen verdragen..Misselijk etc etc..


Dit heb ik ook. Voel het wel rustig opkomen, en als ik dan een Iboprufen neem, kan ik het meestal wel voorblijven. (Daarom dat ik ze ook altijd op zak heb)
Maar als het echt doorkomt, kan ik nog niet verdragen dat de wekker op mijn kamer licht geeft.
Enige oplossing is dan in bed kruipen, volledig donker, en proberen zo snel mogelijk te slapen. (En aangezien mijn maag dan volledig protesteert, helpen pijnstillers niet meer)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:47

Ik heb ook veel last van migraine. Ik slik er medicijnen voor en het is wel minder. Maar soms breekt het toch nog wel door. Heel vervelend, maar helaas niet veel aan te doen

Jonne
Berichten: 283
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:53

Ik ook.
Ik heb eerst dat ik aan de rechterkant en klein plekje niet meer zie wat al erger word, en na een kwartiertje krijg ik heel erg hoofdpijn. Ik kreeg het voor het eerst dat ik 11 was, ben nu 13 en is al bijna over (eerst had ik 1× per maand, nu nog maar 1× in 3 maanden ongeveer) Als het begint neem ik gelijk een paracetemol in en dan naar bed.

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:42

Yep, hier nog één.
Zoals ik hier soms lees, heb ik het niet zo erg. Heb bijv. geen last van spraakuitval, tintelingen ofzo. Het begint meestal met wat vlekken en een lichte hoofdpijn en dan ineens is het niet meer te houden. Ik heb het wel vaak, soms een aantal keer per week maar soms ook twee weken niet. En mijn aanvallen duren vaak erg lang.
Ik slik Maxalt maar wat een rotspul is dat. Ik heb vreselijk last van de bijwerkingen! Dikke tong, hartkloppingen, duizelig, afwezig.. Overgeven hoef ik gelukkig meestal niet, heb ik pas een paar keer gehad (afkloppuh).
Ik heb nu ongeveer sinds 5 jaar en kom er waarschijnlijk nooit meer vanaf...

Weten jullie waar je migraine van krijgt? Zoals bij je menstruatie of van bepaald eten?
Ik krijg het enorm van kaas. Geen kaas meer voor mij dus...!

Anna85
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-06-03

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:49

Vreselijk is het... Heb er ook last van, alhoewel nu veel minder als een paar jaar terug dan had er soms wel 3 tot 4 keer in de week last van. Nu alleen nog als ik bv. chocola of varkensvlees eet, en als het buiten erg benauwd is.
Heb er verschillende medicijnen voor gehad maar niks werkte, en hadden vaak vervelende bijwerkingen.
Nu neem ik als het voel aankomen 2 asperine's van 500 mg. dat helpt bij mij erg goed.

Anoniem

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:52

Er is geen bepaald iets waar ik het van krijg en heb ook geen hormonale migraine, er is dus gewoon geen pijl op te trekken wanneer ik het krijg.

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:54

hoi ik heb ook vaak last van migraine, het wordt nu wel minder omdat ik wat ouder ben geworden , Heb het al vanaf ong mijn 11e (ben nu 17) eerst had ik het ong2/3 x per maand nu ong 1x per 2 maanden of iets vaker .Helaas had ik het gister. Ik heb dan vaak eerst een enorme oorpijn dan komt er een enorme kloppende pijn in mijn hoofd en bij mijn slapen.Ik kan dan ook weinig licht ,naar zeker geen geluid verdragen.Ik heb er meestal een dag of halve dag last van maar voel me de dag erna nog steeds wel heel erg slap.Soms heb ik het met overgeven soms niet. Ik heb het als ik me druk maak om dingen of uit het niets.Ik mag geen cola,koffie,energiedrank of thee meer omdat daar caffeine en theeine inzitten en dit de frequentie hoevaak ik migraine heb heel erg versterkt zeker in combinatie met een drukke dag of een moeilijk proefwerk/examen (heb faalangst)MEdicijnen werken trouwens niet of nauwelijk gebruik wel immigran zetpillen dan

eertjuh22

Berichten: 2749
Geregistreerd: 01-10-05
Woonplaats: st.willebrord

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:45

hier nog 1 met migraine, ik heb er meestal last van als ik me erg druk heb gemaakt om iets of als het te warm weer is. ik krijg dan eerst een druk op mijn hoofd en dat verandert dan in een grijze vlek voor mijn ogen. ik zie dan zeker 15 min. bijna niks. :S dit is zeer vervelend. als ik rustig ga zitten dan trekt die grijze vlek wel weer weg, maar hou ik knallende hoofdpijn over.
ik gebruik als ik het aan voel komen zo'n flesje die je in de koelkast moet zetten, zodat het koud blijft. (weet even niet hoe dit heet) dit smeer je op je voorhoofd en via je slaap tot achter je oren. dit ontspant het hoofd. het helpt best goed. Haha!
en als dit niet helpt neem ik nog een ibuprofen sandoz 400 in Tong uitsteken