Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vesper

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:46

Hier nog een..
Heel vervelend.

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:09

Ik heb het ook.
Eerst had ik het vaak, maar het werd steeds minder
nu heb ik het een tijd al niet meer gehad gelukkig.
Ik ga dan eerst wazig zien (het is zoiets ik zie namelijk
soort kronkels (wat je meestal ook ziet als het heet is
zie je de hitte boven de weg kronkelen)
het vanuit mijn ooghoek) en word daar misselijk van,
als dat wazige weg is krijg ik ook nog heel erg koppijn.
Ik heb helaas nog steeds niet de goede medicijnen er voor gevonden.

Mijn moeder heeft het ook en mij tante ook.
Mijn tante heeft het er heel erg last van.

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 20:29

Zzooo! Daar zijn er nog eens een paar die zich hebben gemeld! Gelukkig word het bij mij ook steeds minder, en herken ik wel veel dingen van andere! en mediceinen, nee daar geloof ik ook niet in! En idd, vaak ziek ik heel raar.. de helft van je gezicht is weg.. Tong uitsteken Voor mensen die het niet begrijpen; hou bijde ogen open, en leg een hand op een oog(hou het ook waar je je hand op legt ook open!) dat is een beetje het zelfde effect.. alleen dan erger!

Vroeger kreeg ik het ook veel na inspanningen.. Zoals met turn wedstrijden.. de zenuwen.. Ik turnde op redelijk hoog niveau, maar op een gegeven moment kon ik de spanningen niet meer aan, dus dan moet je wel stoppen! Boos!
Ook krijg ik het als ik lang op een witte (ijs)baan sta ofzo!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:30

ook ik heb last van migraine,
ik heb imigram voorgeschreven gehad en in een half uur was dan wel mijn aanval weg, alleen kreeg ik er ontzettende maagpijn van wat wel twee dagen bleef hangen. en ook werd ik er ontzettend moe van!
voor mij dus geen imigram meer.
nu gebruik ik maxalt smelt tabletten, die helpen net zo vaak niet als wel. ook van deze medicijnen word ik onwijs moe, als ik de medicijnen s ochtends heb ingenomen kan ik zo doorslapen tot zes uur s avonds om vervolgens op tijd naar bed te gaan en dan ook zo weer door te slapen tot de volgende ochtend.
ben nu van plan om eens fysio therapie te proberen.
en als of migraine nog niet genoeg is heb ik ook nog eens spanningshoofdpijn!! Boos!

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 11:18

Overal lees ik dat migraine ook vaak gepaard gaat met spannings hoofdpijn! (ben eens gaan googlen! Zeker in tip om wat meer over migraine te weten te komen!)

Er schijnt ook een soort prik te zijn die je in je been moet spuiten ofzo Verward Dat is enkel alleen voor kinderen..(tijdje geleden op Hart van Nederland)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:08

nou als ik me zelf moet gaan spuiten wordt niks, daar heb ik t lef niet voor ! Haha!

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:14

Dat zie ik mezelf ook niet doen! Ik had er ook nog nooit van gehoord...

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 18:16

Ik ook niet.. tot toen.. en ach als het echt super zou helpen, dan heb ik liever een keer een prik dan een lange dag met Migraine!

tweety11
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-06-06

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:23

Hier nog een EX migraine pacient,
Ik had 2 x in de week zware migraine,overgeven,lichtflitsen alle elende erbij,Ik ben binnenstebuiten gekeerd in het ziekenhuis,door de scan geweest etc etc,er kwam niet uit....... maar nu......
STOP MET DE PIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik ben nu sinds 3 maande gestopt en heb nergens meer last van!ik weet niet wat me overkomt!heerlijkhoofdpijn vrij,ik slikte mikroginon(weet niet hoe je dat schrijft) nu moet ik wel opzoek naar een ander voorbehoedsmidel,waarschijnlijk een spiraaltje.. maar goed lees ook de bijsluiter van de pil is door,daar staat ook in dat hoofdpijn een bijwerking er van kan zijn.
Dus als je echt wanhopig bent en niet meer weet wat je met je hoofdpijn aan moet,stop dan een keer met de pil,probeer het is uit.Voor mij ging er een wereld open!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:26

toen ik nog niet aan de pil was had ik ook al heel veel migraine.
pil of geen pil maakt bij mij niets uit helaas.... De migraine is bij mij niet meer geworden door pil gebruik

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 18:38

Microginon bedoel jij Knipoog
Die had ik eerst ook, maar ik had er geen last van.. Lachen
Ik had de pil als medicatie, dus niet als voorbehoedsmiddel.. dus niet dat je denkt huh? Je bent pas 14.. Tong uitsteken

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:44

ik heb wel een tip voor je! er bestaan spuiten voor clusterhoofdpijn(zelfmoordhoofdpijn) die ook helpen bij migraine als je hier meer over wil weten pb je maar dan zal ik het doorgeven! ik weet dit omdat mijn man clusterhoofdpijn heeft en dus die spuiten! en aangezien ik dus ook een van de erge vormen van migraine heb probeerde ik het dus een keer! en warempel het hielp!! ook mijn tante gebruikt het nu en ook zij zweert erbij!! dus als je meer wilt weten hoor ik het wel!

Esperanza

Berichten: 3284
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:51

*Meld zich*

Ik heb de variant zonder de hoofdpijn. Ik krijg eerst verdoofde duizelige gevoelens, een bewegend, lichtgevend sikkelvormig iets in mijn gezichtsveld. Later het gevoel alsof je hand niet meer aan je arm zit. Verdoofd gevoel in mijn gezicht en daarna altijd spraak uitval. En dan kan ik echt niet zinng meer denken ook. Je wil wel, maar het gaat niet. Ik heb 1x na zo;n aanval de bijbehorende hoofdpijn gehad. Das niet fijn! het lijkt in niets op een normale hoofdpijn. Ver viervoudig het maar.

Maar hormonen hebben er wel wat mee te maken. De pil en het spiraaltje die ik heb gehad hebben zeker invloed gehad, ik heb geen van beiden meer, en de migraine is ook al een tijdje weg.

Probleem is dat de dokter het niet eens is met migraine als bijwerking van de pil. En maar volhouden dat er geen bijwerkingen zijn Boos!

Rianne__

Berichten: 185
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:03

Heejj...
Nou ik heb dus ook heel erg last van migraine!! Boos!
Dan verdwijnen er allemaal happen uit mijn gezichtsveld... (Alsof je hersenen de beelden niet meer overelkaar schuiven en je dus last hebt van de blinde vlek) en dan krijg ik ongelovelijke hoofdpijn en moet ik constant overgeven Boos! Heel erg vervelend. Ik heb wel melicijnen om de pijn te verzachten (imigraine neusspray heet het volgens mij en je krijgt er zo'n vieze smaak in je mond van) maar dan ligt ik nog 3 dagen plat en dat ik niets kan doen. Ik heb daarom echt een hekel aan warm weer en ik moet heel erg oppassen met alcohol drinken....

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:55

@ Espernza; Ja dat met die spraak uival klopt helemaal! Ja Je wil wel, maar het lukt niet! Net als of het je laatste gedachten zijn en dan lukt het even gewoon niet meer! Best raar eigenlijk! Mirgraine sowieso is vaag als je er over na gaat denken!

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:17

Heel vaag inderdaad! Ziek

Ik heb ook al eens de tip gehad om te stoppen met de pil. Ik slik die Migroginon al zo'n 8 jaar en hoor wel van mensen die geen hoofdpijn meer hebben sinds ze gestopt zijn. Ik slik de pil ook drie maanden door en dan een stopweek, dit eigenlijk ter voorkoming van migraine in die week (op doktersadvies!). De dokter zei dat ik het kon proberen maar goed.. wat dan als voorbehoudsmiddel?? De pil is wel erg gemakkelijk...

Gisteren ook weer een aanval gehad. Gelukkig viel ie redelijk mee en kon ik 's avonds toch nog gaan sporten. Maar misselijk dat ik was, pffffffffff.....

Chocotof

Berichten: 3597
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Boxtel.

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:31

*Meld zich*

Ik heb het ook, geen idee hoe lang al, maar zeker van mijn 12e.
Begint met zwarte vlekken voor je ogen, bonzende hoofdpijn die zo erg word dat het nog het enige is waar je aan kan denken.
En overgeven tot je er bij neer valt.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:37

Esperanza schreef:
*Meld zich*

Ik heb de variant zonder de hoofdpijn. Ik krijg eerst verdoofde duizelige gevoelens, een bewegend, lichtgevend sikkelvormig iets in mijn gezichtsveld. Later het gevoel alsof je hand niet meer aan je arm zit. Verdoofd gevoel in mijn gezicht en daarna altijd spraak uitval. En dan kan ik echt niet zinng meer denken ook. Je wil wel, maar het gaat niet. Ik heb 1x na zo;n aanval de bijbehorende hoofdpijn gehad. Das niet fijn! het lijkt in niets op een normale hoofdpijn. Ver viervoudig het maar.

Maar hormonen hebben er wel wat mee te maken. De pil en het spiraaltje die ik heb gehad hebben zeker invloed gehad, ik heb geen van beiden meer, en de migraine is ook al een tijdje weg.

Probleem is dat de dokter het niet eens is met migraine als bijwerking van de pil. En maar volhouden dat er geen bijwerkingen zijn Boos!

Ik heb deze variant ook.Op dit moment zelfs.Kwam weer leuk uit het niets.Had alleen geen aura.Mijn dokter noemt deze variant oogmigraine.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:27

En net de aura!!Dus het zal nog wel een keer opnieuw beginnen.Dat het met hormonen te maken heeft bij mij is wel duidelijk.Het begon toen ik een jaar of 13 was.In de 1e 3 maanden dat ik zwanger was had ik het zeker een keer of 5 en dan 3/4 aanvallen per keer.Toen 6 maanden niets en mijn dochter was geboren en de verloskundige was nog aan het hechten en hupla daar was het weer.OOk spanning heeft ermee te maken.Als je en de hormonen en de spanning combineerd is het raak.Ik heb me de afgelopen 3 dagen heeeeel erg boos ergens over gemaakt en dit is mijn straf. Frusty

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:31

ik heb ook erg last van migraine, ongeveer als onderstaand:
vooral verdovend gevoel en halve gezichten zijn voor mij voortekenen daarna lig ik 12 uur boven de wc, dan 2 dagen nodig om weer topfit te zijn, te warm weer en sneeuw zijn ook rampzalig,
pil wel of niet maakt naar mijn idee weinig uit..

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:09

Yep, meld zich Clown
Ik heb het overgehouden van een val van een paard ( kwam met een rotsmak op de grond terecht Met cap!, maar men erkende het niet als waarschijnlijk een lichte hersenschudding).
In het begin had ik er 3-4 keer per maand last van, soms begon het met tunnelvisie vervolgens ging dat weg en kwam er een barstende hoofdpijn op zetten, soms werd ik al wakker met aankomende hoofdpijn, dat voelt dan net alsof je hoofd vol met watten zit, en vervolgens een barstende koppijn, De frequentie is wel omlaag gegaan, naar een keer of 6 per jaar, maar de hevigheid is vele malen erger geworden. In het begin kon ik het af met een paracetamol of 2, en in bed gaan liggen met de rolluiken dicht maar als ik het nu heb dan ga ik direct naar bed ( geen medicatie) en val vaak nog redelijk snel in slaap en de volgende dag is het gewoon weg.
Soms is het vanwege het feit dat ik me ergens enorm loop over op te winden, gelukkig heb ik het deze week niet gehad , we zijn met de tuin begonnen maar dat ging niet geheel op rolletjes ,heb me zo opgewonden , dat mijn nek en schouders nu helemaal vastzitten, maar dat valt in het niets tegen over een migraine-aanval.

xxmijxx

Berichten: 411
Geregistreerd: 04-09-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:16

Ik heb het ook!
vooral bij zware inspanning, laat naar bed, zon etc.
Ik kan dan geen minuut meer opblijven, moet meteen naar bed.
Kan absoluut geen licht en geluid meer verdragen, anders ga ik overgeven.
Bah, Verschrikkelijk Boos!

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:18

fallenangel3 schreef:
ik heb een hoofdpijn die zich langzaam opbouwt. eerst een zachte hoofdpijn, die wordt steeds zwaarder en is op een gegeven moment niet meer te houden. Op het hoogtepunt ben ik misselijk en ga ik soms ook over mijn nek.

Precies het zelfde hier.

ingridge
Berichten: 286
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: noord-holland

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:16

Ik heb aangeboren migraine, het zit in de familie..wij (mijn 2 zussen en ik) hebben het gekregen van onze moeder.
Ik heb dat ik het HOOR aankomen...de omgevingsgeluiden worden harder en dus pijnlijker en dan weet ik dat ik pijnmedicatie moet gaan slikken (ik ga de deur niet uit zonder een doosje 600mg ibuprofen) en kan dan ook gewoon verder functioneren, mijn zusjes hebben met licht en moeten dan in hun bed liggen en de kamer is dan ook pikdonker.

Ik heb het op de lagere school heel erg gehad en kon me ook niet goed uiten en werd dan dol (agressief). In die periode ben ik een paar maanden naar een handoplegger geweest en dat heeft toen wel geholpen qua agressiviteit vermindering.

Op de middelbare school slikte ik vooral pijnstillers en die periode was ook rustig.

Maar ik ging studeren en daar was het raak...flauwvallen van de pijn.
Naar de dokter geweest en allerlei soorten pijnstillers gekregen, uiteindelijk helpt nu een doosje 600mg ibu het beste maar dat is nadat ik naar een accupunturist ben geweest.
Dat helpt!!
Ik was zeker 2jr pijnvrij en nu nog af en toe sporadisch (als ik lichamelijk op ben en ik moet nog dingen doen).

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:59

Ik heb het ook regelmatig, en voel een echte aanval ook wel aankomen. Dan gaan dingen ineens anders ruiken en zie ik alles scherper ( of scherper, nadrukkelijker Verward . Net of dingen je gezichtveld komen binnendenderen).
Verder vaak beetje misselijk en daarna enorme hoofdpijn, vaak van uit mijn nek. Of er een band om je hoofd zit.

Ik krijg migraine sneller van zout/drop, koffie, fel zonlicht, stress, veel drukte. Maar ook wel gewoon zomaar.

"gelukkig" is mijn moeder neuroloog, dat helpt wel bij de medicijnvoorziening Sigaar . Ik slik nu vooral naproxen (geen speciaal migraine middel) en soms maxalt, maar dat vind ik niet zo geweldig. Paracetamol helpt soms als ik er erg op tijd bij ben, maar bij echte migraine moet ik er wel wat achteraan slikken.

Het blijft wel aankloten, vooral omdat het zo'n banketstaaf iets is. Ik wil niet bij elk hoofdpijntje feestjes afzeggen en op bed gaan liggen (doe ik dus ook meestal niet), maar soms moet je wel.