Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:12

Marye78 schreef:
Takkel schreef:
Wanneer spreek je precies van bastende koppijn, en wanneer van migraine?

Hele erge hoofdpijn heb ik regelmatig. Maar wat de oorzaak is, heb geen idee. Zoiezo in de stopweek van mijn pil, heb ik een paar dagen achter elkaar hoofdpijn. Kloppende hoofdpijn, last van geluid en fel licht, duizelig. Noem je dit migraine of niet?


Takkel, doe hier de test: http://www.hoofdpijn.nl/


Ja hier komt wel uit dat ik migraine heb....


Cookies schreef:
Ik heb al jaren hormonale migraine. Elke 2 weken een aanval. Voor de eisprong en voor de menstruatie. Vreselijk. Altijd boven mijn linkeroog en soms ook mijn linkeroog en neusgat. Ik voel het wel vrij ver van te voren aan komen. En dan bouwt de aanval zich in de loop van de dag (of nacht) op. Als ik er niets aan doe dan ga ik vanzelf over in het overgeefstadium en ben zelfs een keer flauwgevallen. Ik heb verschillende migraine medicijnen gehad maar die maakten het alleen maar erger. Ik gebruik al jaren ibuprofen maar daar moet ik steeds meer van nemen. Wel heb ik ontdekt dat een kopje koffie erbij nog wel eens wil helpen. De cafeine krimpt je bloedvaten in je hoofd. Ik drink normaal nooit koffie, alleen als ik een migraine aanval heb. Vreemd he? Dat dat helpt.
Door de ibuprofen heb ik nu wel ernstige maagklachten. Huilen


Nou dit is exact datgene wat ik ook heb. In de stopweek van mijn pil is het enorm erg. Heb ik ongeveer 3 dagen barstende koppijn, missleijk, duizelig etc.
Gelukkig heb ik nog geen maagklachten van de ibuprofen.
Bestaat er geen pil die dit tegengaat? Heb begrepen dat het komt doordat je elke dag hormonen binnenkrijgt en dan ineens niet, waardoor de hormoonspiegel heel snel daalt, waar je dus op de 1 of andere manier hoofdpijn van kan krijgen.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:45

Tijdens een onderzoek bleek dat magnesium hielp bij hormonale migraine. Dus dat heb ik uiteraard geprobeerd. Nou ik kreeg dus na een paar dagen migraine en die hield aan tot ik stopte met de magnesium. Bij mij was de proef dus niet geslaagd.

http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/mig ... nstrua.htm

Hier een link naar het onderzoek.

jacco_h

Berichten: 356
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:23

Ik heb ook last van migraine al is het de laatste jaren gelukkig minder geworden.
Toen ik 11 was lag ik elke week wel 1 of 2 dagen plat. Gevoel alsof er iemand met een moker aan 1 zijde van je hoofd aan het inslaan is. Geen geluid of licht verdragen, misselijk en duizelig.

Ik ben inmiddels 27 en heb er nog steeds last van en dat zal waarschijnlijk ook nooit verdwijnen.

Ik merk bij mij dat het heel erg gekoppeld is aan spanningen en slaapgebrek (die verergeren het)

Meestal als ik er last van heb 2 saridon en onder de wol.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:00

Ik las trouwens wanneer je het homeopatisch op wilt lossen dat moederkruid dan kan helpen bij migraine.
Maar dit moet dan wel elke dag 3 maal daags....ja en dit vergeet ik dan elke keer, behalve als ik migraine heb...

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:55

Suzy schreef:
Ik las trouwens wanneer je het homeopatisch op wilt lossen dat moederkruid dan kan helpen bij migraine.
Maar dit moet dan wel elke dag 3 maal daags....ja en dit vergeet ik dan elke keer, behalve als ik migraine heb...


Vrees dat dit lang niet voor iedereen helpt *sprak zij uit ervaring* Verdrietig

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:04

Idd hormonen (stopweek) en stress: dan kun je er gif op in nemen! Gebruik imigran, wat op zich wel helpt maar altijd tijdelijk: 100 mg werkt 8 uur en 50 mg werkt 4 uur. Het komt daarna terug en blijft nooit weg. Aanval duurt gemiddeld een dag of 3. Echt balen, want hoe meer je je op iets verheugd of juist tegenop ziet en hoopt dat je dan geen hoofdpijn zult hebben, des te meer kans dat t juist komt!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:41

Ja moederkruid helpt ook wel een beetje. Ik heb het hier ook op de plank staan, maar ik neem het alleen als ik migraine heb.

Ik heb imigran, relpax en maxalt geprobeerd. Soms hielp het(maxalt), maar meestal werd het erger en ging ik gelijk overgeven. Imigran heb ik ook in neusspray gehad. Vies en het werkte niet.

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:10

Van dat Moederkruid heb ik nog nooit gehoord. Wat is het precies?

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:13

Suzy schreef:
Laatst heb ik een boekje gekocht over hoofdpijn waar ook het een en ander over migraine in stond. het schijnen twee soorten te zijn, bij de een zetten je bloedvaten uit en bij de andere 'krimpen' je bloedvaten juist in. Bij mij is het laatste het geval, misschien dat daarom koffie ook wel eens iets kan helpen.


Hoe kom je erachter of je bloedvaten uitzetten of krimpen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:16

Ben al jaren migraine patient, en loop hiervoor nu bij een neuroloog omdat de reguliere medicijnen (imigran, migrafin, maxalt, noem ze maar) bij mij niet aanslaan. Ik heb dus ook klassieke migraine (met auro, tintelende handen/gezicht, etc) en het verziekt mijn leven aardig. Met alles wat je doet ben je ermee bezig, en dat is gewoon heel vervelend. Ik heb eens in de week/2weken zo ongeveer een aanval.
Heb nu nieuwe medicijnen (elke dag 2 pillen) die ze normaal voor epilepsie patienten voorschrijven (heb de naam even niet bij de hand) en heb wel het idee dat het ietsje beter gaat, maar nog verre van geweldig

Hennutjuh
Berichten: 503
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Wie heeft er hier nog meer Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 11:05

ik heb het ook heel vaak.
eerst had ik het omdat mijn haar veeelste zwaar was.
op dit moment heb ik het ook nog geregelt eerst krijg ik een zoort waas voor mijn oog en dan begint het hoofdpijn heeeel erg.

groetjes Hennie