Wat gebeurde er?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IceBabY
Berichten: 712
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Wormerveer

Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 23:38

Gister gebeurde er iets zo raars..
Ik stond gewoon met iemand te praten en opeens zag ik bijna niks meer! Ik hoorde ook bijna niks meer, en het suisde heel erg in me oren. Ik kreeg ontzettende hoofdpijn. Ik ging zitten en het ging ongeveer een kwartier door. Het werd heel langzaam minder... Maar hoe komt dit? Ik heb wel eens vaker last van suisen in me oor maar dan heel even en niet zo erg. En ik zie ook wel eens zwart als ik dan te snel opsta ofzo, maar dat is dan ook maar heel even. Ik vind het allemaal best eng. Ik hoop dat iemand weet wat het is...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:41

Doodeng he?Ik weet niet wat het is maar herken het wel.Bij mij suist het ook constant in mijn oren en als het stil is piept het.Ook ik heb af en toe het gevoel dat ik heel veel druk in mijn hoofd heb.Ik heb dat vaak als ik uit de auto stap.Als je het niet vertrouwd ga dan naar je huisarts wie weet kan hij je wel verder helpen.Sterkte

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:45

Ik heb er ook een tijdje last van gehad. Het is een soort voorbode van flauwvallen. Je kan er last van krijgen door een te lage bloeddruk of door een tekort aan suikers. Of als je eenvoudig weg iets te snel uit je bed springt.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:47

Dat is het stadia net voordat je flauwvalt...
Je meot dan gaan zitten met je hoofd tussen je knieen, dan kan het bloed namelijk beter bij ej hersens komen. En vooral rustig en diep door blijven ademen.

Als je het vaker hebt dan zou ik toch even langs de HA gaan, toch voor het geval dat. Lachen

*heb het zelf ook een tijdje gehad...

tienus63

Berichten: 12172
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:48

Precies wat Ashkerlon zegt, kan aan je bloeddruk of aan je glucosegehalte liggen, even melden bij de huisarts.
Waarschijnlijk moet je langskomen om de bloeddruk te controleren, misschien word je doorverwezen om bloed te prikken.

In ieder geval even melden, de meeste bokkers zijn geen arts. En al zouden ze het wel zijn, zij kunnen ook geen diagnose stellen door alleen de klachten te lezen.

IceBabY
Berichten: 712
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Wormerveer

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 23:51

Bedankt allemaal voor de info!
Ik wacht het even af. Misschien was het eenmalig. Teminste, dat hoop ik.

annepaardoes

Berichten: 7160
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:31

Ik heb het ook een keer gehad. Dat kwam omdat ik gewoon te weinig had gegeten.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:16

te lage bloeddruk. ik zou het even laten opmeten bij de HA.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:19

kan idd. bijv. gebrek aan ijzer of een lage bloeddruk zijn, drink genoeg eten en eet af en toe iets zouts met dit warme weer.
ook kan het migraine zijn.

ik heb t zelf een keer gehad dat ik niet goed meer zag en heel erg begon te zweten, in een winkel, enge ervaring is dat....

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:36

@ Missnynke; ik denk niet dat het migraine is, dat duurt een halve dag of zelfs nog langer.

Ik zou niet weten wat je hebt, maar het eerste waar ik aan dacht was, heb je wel genoeg gegeten?
En als ik snel opsta dan zie ik ook altijd zwart..

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:54

ik ben al 3x echt flauwgevallen Tong uitsteken .. Echt niet leuk Ofzo .. Dan krijg je echt een heeel rot gevoel van binnen ,, en opeens wordt alles zwart enzo .. heel raar

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:47

Ik heb dat ook een keer gehad. Ik wou opstaan en ik stootte mijn arm, net naast mijn stroombotje. Oten zag ik bijna niks meer, kon niet meer normaal lopen en ik hoorde heel raar. Dat is echt heel eng.
Ik denk ook dat het aan je bloeddruk kan liggen. Misschien maar even langs de HA.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:42

Ik heb dat ook heel vaak gehad, ik had toen bloedarmoede. Daardoor stroomt er net even te weinig bloed naar je hersens. Vooral na een warme douche of bij warm weer omdat je aders dan wijder zijn.
Het helpt heel goed om roosvicee Ferro te drinken. Daar zit veel ijzer in en doordat het natuurlijk is neemt je lichaam het veel sneller op dan bijvoorbeeld pilletjes. Ik zou dat gewoon eens proberen, kwaad kan het niet, ik merk na twee, drie dagen altijd al verschil. Je kan het gewoon bij de supermarkt kopen

DAAHN_
Berichten: 805
Geregistreerd: 16-12-05

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:44

Ik heb dit ook een x gehad. Toen zat ik op de fiets ergens naartoe, en toen werd ik helemaal zwart voor de ogen. Ik kon nog maar heel weinig zien, ik werd ook heel duizelig. Bij mij duurde het denk ik ook iets van een kwartier. Gelukkig was er een vriendin mee, en hebben we even aan de kant gezeten tot het minder werd. Echt heeel eng, net of je dood gaat ofzo! (nja niet dat ik weet hoe je doodgaat, maar zo'n gevoel kreeg ik) Tong uitsteken

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:50

Ik herken het, ik heb er heel vaak last van. Ik kan dan enkele minuten alleen zwart-wit zien, alles suist, ik heb geen evenwicht meer, geluiden klinken alsof ik in een afgesloten hokje zit, en ik voel me snel afwisselend warm en koud.
Als het weer eens zo ver is, moet ik direct gaan zitten of liggen, want dan val ik flauw. (Ik ging een keer midden in de V&D. Clown )
Water drinken, wat zoute drop eten en met je hoofd tussen je knieƫn gaan zitten. Dat helpt goed. Niet gaan negeren en dom doorgaan, want dat is erg onverstandig.

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:45

heb je wel genoeg gegeten en gedronken?

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:17

Kan het niet van de warmte zijn?

Ik heb het ook eens gehad. Was verschrikkelijk eng. Ben dan in de schaduw gaan zitten en ze hebben me water gebracht. Na een tijdje ging het gewoon over.

Als ik nu voel dat ik wat licht word in m'n hoofd ga ik onmiddellijk zitten en probeer uit de zon te gaan.

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:18

te weining gegeten misschien?

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:35

Mogelijk lage bloeddruk, sowieso is het nu erg warm weer dus zorg dan helemaal (maar sowieso altijd eigenlijk) dat je genoeg eet en drinkt..

Marinx
Berichten: 113
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Bij Duitse grens

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:52

Icebaby heb je ook last van de hitte? Het loopt momenteel druk in onze praktijk met mensen die onpasselijk worden omdat ze niet tegen de hitte kunnen.
Ga in ieder geval even langs bij jou eigen huisarts en laat zonodig even bloed prikken, succes!

_emmma_

Berichten: 313
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:57

dat als je snel opstaat heb ik ook wel eens dat is dacht ik omdat je dan opeens minder bloed in je hoofd hebt doordat je opstaat ik doe dan altijd mn benen kruisen en die tegen elkaar drukken dan komt er snel weer meer bloed in je hoofd helpt heel goed bij mij

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Wat gebeurde er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:11

Klopt... tis een voorbode voor flauwvallen. Heel naar. Kan komen door het warme weer in combinatie met te weinig eten/drinken. Maar kan oom bloedarmoede zijn. Zou voor de zekerheid ff je bloed laten prikken bij de huisarts. Dan kan je dat iig uitsluiten.