Zie het even niet meer zitten.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mamamika
Berichten: 512
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: Varsseveld

Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 09:45

Pfff, ik weet even niet meer waar ik moet beginnen.
Maar laat ik bij het begin beginnen en dat begint ongeveer 3 maanden geleden.
Ik voelde mij al heel lang niet lekker, was heel erg moe en werd af en toe licht in mijn hoofd.
Verder had ik ook klachten als dat ik ruim 4 liter per dag dronk en dan heb ik het enkel over water en koffie.
En verder komt er nog bij dat ik ruim 20 kilo ben afgevallen en verschrikkelijke jeuk van onderen had.
Ben toen ongeveer een maand geleden naar mijn huisarts geweest en die zei dat ik een vaginale ontsteking had en ik kreeg antibiotica mee.
In eerste instantie ging het over maar sinds een week kwam de jeuk weer heel hevig terug.
En ben nu donderdag terug geweest naar de huisarts en je raadt het al ze hebben toen mijn bloedsuiker geprikt en die bleek gewoon veels te hoog te zijn wat normaal rond de 6 mag zijn was bij mij al 13 op de nuchtere maag.
Dus kreeg toen medicijnen van mijn huisarts mee en dat was het maar ik moest over 2 weken maar terug komen.
Ik was helemaal kapot toen ik thuis kwam want ik vertrek dus 16 juli ook nog voor 14 dagen naar italie toe.
Nu heb ik eigenlijk een paar vraagjes?

** Zijn er hier mensen die diabetes type II hebben?
** Zoja hoe combineren jullie dat met het paardrijden?

Ik ben namelijk best wel bang geworden, gelukkig weet ik er wel heel veel van omdat zowel mijn moeder als mijn oma het hebben.
Maar ik zou heel graag is ervaringen uit wilen wisselen met andere.

Groetjes Natasja

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:51

Ik heb het niet, m'n vriend wel. Op Bokt is er al een topic met mensen die suikerziekte hebben, heb 'm ff voor je opgezocht.

viewtopic.php?f=136&t=587292

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:51

Ik heb helemaal geen ervaring met Diabetes enzo..
Maar toch wil ik je in ieder geval veel sterkte wensen! Lachen

Aedan

Berichten: 347
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: west-vlaamse platteland

Re: Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:58

Bij mijn zusje is op haar 8 jaar diabetes vast gesteld.
Momenteel is ze 15 jaar en gebruikt ze een insuline pomp. Hier kan ze echt alles met doen en is ze ook niet zo beperkt in eten.

Paardrijden doet ze helaas niet maar ze danst wel om semi-professioneel niveau.
In het begin is het even uitzoeken, maar wanneer alles geregeld staat is dit geen overkomelijke 'handicap'.

Moest je nog vragen hebben: PM box staat open.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Re: Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:12

Iemand in de familie heeft diabetes (ik weet niet wel type) en zij rijdt ook paard.
Ze zorgt er altijd voor dat ze drinken en bijvoorbeeld druivensuiker bij zich heeft en dat haar bloedsuiker hoog genoeg is als ze op het paard klimt.
Omdat deze daalt tijdens het sporten.

[Ik geloof dat het zo was, weet het niet 100% zeker, kan ook precies andersom zijn Scheve mond }

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re: Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:03

Waar ben je precies 'bang' voor in de combinatie diabetes/paardrijden? Dat je een hypo krijgt en flauwvalt als je er op zit? Of dat het je teveel energie kost?
Ik denk dat als je het echt wilt, er ook echt wel een mouw aan te passen is. Bedenk wat voor jou het 'probleem' is, waar je bang voor bent of je zorgen over maakt en kijk hoe dat op te lossen is. Ik denk dat er hier wel mensen zijn die daarover met je mee kunnen denken. En als je nog vragen hebt kan de huisarts je ook verder helpen, bijvoorbeeld met de praktijkondersteuner of diabetesverpleegkundige, die zien heel veel diabetes patiƫnten en kunnen je ongetwijfeld ook verder helpen Knipoog

Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:44

Kijk, dokter Laui Haha! Maar het is wel waar, en ik denk ook dat als je ent een ziekte hebt, je gewoon even uit balans bent. Je moet je leven opnieuw gaan inrichten end at is niet niks!
Neem de tijd, neem jezelf in acht en probeer positief te blijven.

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:46

Ier_ schreef:
Ik heb het niet, m'n vriend wel. Op Bokt is er al een topic met mensen die suikerziekte hebben, heb 'm ff voor je opgezocht.

viewtopic.php?f=136&t=587292

ik denk dat je daar het beste terecht kunt. Ik verplaats dit naar MW.

daantjuhhh

Berichten: 26956
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:37

Laui! schreef:
Waar ben je precies 'bang' voor in de combinatie diabetes/paardrijden? Dat je een hypo krijgt en flauwvalt als je er op zit? Of dat het je teveel energie kost?
Ik denk dat als je het echt wilt, er ook echt wel een mouw aan te passen is. Bedenk wat voor jou het 'probleem' is, waar je bang voor bent of je zorgen over maakt en kijk hoe dat op te lossen is. Ik denk dat er hier wel mensen zijn die daarover met je mee kunnen denken. En als je nog vragen hebt kan de huisarts je ook verder helpen, bijvoorbeeld met de praktijkondersteuner of diabetesverpleegkundige, die zien heel veel diabetes patiƫnten en kunnen je ongetwijfeld ook verder helpen Knipoog

Mijn tante heeft suikerziekte en die is dus bang om te vallen.
Helaas is ze 2 weken geleden dus ook echt gevallen van een keukentrapje en heeft ze haar enkel gebroken.
Dus naar het ziekenuis.
En eigenlijk wilde ze haar het liefst opereren, maar vanwege der suikerziekte was dat te riskant.
Nou moest ze met der been omhoog rust houden to de zwelling verdwenen is en dan terug komen voor gips.
Maar helaas zit ze nu al 2 weken met haar voet in de lucht.
En het is gewoon nog steeds dik.

lindsy_hjv
Berichten: 76
Geregistreerd: 29-12-05

Re: Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:49

hoi...
ik weet niet zo veel over suikerziekte maar mijn vader heeft het ook (erfelijke vorm) eerst moest hij altijd pilletjes slikke maar dat is nu helemaal over weetje waardoor??: hij is kaneel gaan eten!!!
door kaneel gaat je bloed suiker omlaag! misschien voor jou dan ook een tip? en ja als je gaat paardrijden..gewoon wat drinken en druivensuiker mee... t komt vast goed!
sterkte...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Re: Zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:53

Bij mijn vriend is eind vorig jaar vast gesteld dat hij diabetes had. Hij kreeg eerst pillen, maar die deden zijn spiegel te veel schommelen en veroorzaakten juist hypo's. Sinds hij is gaan prikken gaat het veel beter. Bij hem was het 's ochtends bij het nuchter wakker worden 11, hij heeft verder geen last van andere dingen. Op zijn linkerarm na die hij bezeerd had en er nogal lang overdoet om te genezen (gewrichts probleem).