ineens pigmentvlekjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kitag1rl

Berichten: 2090
Geregistreerd: 16-11-04

Re: ineens pigmentvlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:44

ja ik heb dus ook vitiligo zoals ik al eerder had gezegd.. het is een rotte huidaandoening en echt geen pretje. Maar je moet er mee leren leven he Lachen

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re: ineens pigmentvlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 16:18

ja das inderdaad minder als het echt niet wegtrekt! je moet er inderdaad mee leven.
Gelukkig is dat bij mij niet het geval Lachen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Re: ineens pigmentvlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:28

Ik heb op mijn rug 4 of 5 vlekken van een cm doorsnee, en echt rond. Deze heb ik vanaf mijn geboorte bij mijn weten al. Op mijn ene scheenbeen heb ik over de bijna gehele lengte kleine stipjes... Ik weet niet of die 2 met elkaar ate maken hebben, maar ik word nou toch wel bang dat ik ook zo'n rare ziekte heb! Die vlekjes op mijn benen líjken wel heeel langzaam meer te worden in de loop der jaren, maar die op mijn rug niet.

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Re: ineens pigmentvlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:00

Ik moet zeggen dat ik er wel eens over heb nagedacht om die lelijke witte vlekken voor een goed doeleinde te gebruiken. In de zomer, als de rest van mijn vel wat meer gekleurd is, vallen die witte plekken goed op. Had al in gedachten om een keer in minieme kleding op mijn paard te kruipen en er gewoon een leuke fotosessie van te maken, zijn we saampjes bont!!
Vitiligo is een rot- iets. Mensen snappen het ook niet omdat het niet schadelijk is en geen pijn doet. Ik weet ook wel dat er ergere dingen zijn, maar het is gewoon &^%&**. Zeker als het op een beetje stomme plaatsen zit (zoals een plekje bij mijn oog).

kitag1rl

Berichten: 2090
Geregistreerd: 16-11-04

Re: ineens pigmentvlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:24

ik heb altijd het idee dat mensen dneken dat het besmettelijk is.. dus ik zeg altijd als eerste dat het niet besmettelijk is.. best rot mja..

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re: ineens pigmentvlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 11:24

Destinietje schreef:
Ik heb op mijn rug 4 of 5 vlekken van een cm doorsnee, en echt rond. Deze heb ik vanaf mijn geboorte bij mijn weten al. Op mijn ene scheenbeen heb ik over de bijna gehele lengte kleine stipjes... Ik weet niet of die 2 met elkaar ate maken hebben, maar ik word nou toch wel bang dat ik ook zo'n rare ziekte heb! Die vlekjes op mijn benen líjken wel heeel langzaam meer te worden in de loop der jaren, maar die op mijn rug niet.

Ben je er ook al voor naar de dokter geweest?

kitag1rl:Ja inderdaad, dat is misschien nog wel het meest vervelend. Dat mensen je daardoor misschien 'vies' vinden ofzo, terwijl dat niet is. Scheve mond

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Re: ineens pigmentvlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:53

Nee, ik niet, die vlekken op mijnrug is vroeger naar gekeken, en ik kan me heeel ver weg (was denk ik 6 ofzo) me herrineren dat t behandeld is met een zalf. Ze zijn er niet door weggegaan, misschien wel gestopt met groeien als ze dat al ooit deden?
Die vlekjes op mijn benen nooit..

LPtjuh
Berichten: 1883
Geregistreerd: 29-09-04

Re: ineens pigmentvlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:56

ik heb die vlekjes ook , en ze zijn nooti weggegaan.
wel minder egworden en soms speelt het opeens weer op
zal mijn huisarts eens vragen mij naar een dermatoloog te sturen....