Dik of Niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
seahorsie
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-07-06

Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 20:57

heej

ik zit niet echt met een groot probleem ofzo. Maar ik ben zelf in principe tevreden met mijn figuur. wel ben ik het afgelopen jaar iets dikker geworden Bloos nu zitten mijn ouders heel vaak tegen mij te zeggen dat ik niet zoveel moet eten en minder vet enz. als ik dan wat lekkers wil hebben ze heel snel commentaar Verdrietig ik hou echt super veel van mijn ouders en ze bedoelen het goed, want ze zijn bang dat ik toch dik word en dat ik daar later spijt van ga krijgen, maar ze laten me wel iedere keer verschrikkelijk twijfelen. Soms wil ik gewoon een paar dagen niet gaan eten om mijn figuur van vorig jaar weer terug te krijgen, om hun te laten stoppen met die opmerkingen Bloos

ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik naar mijn bmi ben gaan kijken, terwijl ik eigenlijk weet dat die goed is. Daar had ik dan ook gelijk in want mijn bmi is mooi gemiddeld Bloos

maar vinden jullie dat ik nu wat moet gaan afvallen om mijn figuur van vroeger weer terug te krijgen?

Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:00

Hte ligt er aan waar je jezelf het prettigst bij voeld. Bij je oude figuur of je figuur wat je nu hebt.

iilse

Berichten: 1295
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:03

Als je BMI gewoon goed is zou ik niet gaan afvallen. Als je zelf tevreden bent met je figuur is het helemaal nergens voor nodig!

seahorsie
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:04

Francien_ schreef:
Hte ligt er aan waar je jezelf het prettigst bij voeld. Bij je oude figuur of je figuur wat je nu hebt.


ik voel me bij beide figuren goed eigenlijk Bloos maar mijn ouders laten mij zo twijfelen dat ik niet weet of ik het moet doen Verdrietig

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:05

Mijn ouders hebben dit ook een tijdje gedaan. Ik heb ze even duidelijk gezegd dat ik zelf in de spiegel kan kijken en ze me op zo'n manier een minderwaardigheidscomplex aanpraten.

Ze boden hun excuses aan, en m'n ma zei; "ja maar ik wil niet dat je zo dik wordt als al je nichtjes" Rolleyes Uh jaaaaaaa. Maar nu is het dus over.

Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:13

seahorsie schreef:
Francien_ schreef:
Hte ligt er aan waar je jezelf het prettigst bij voeld. Bij je oude figuur of je figuur wat je nu hebt.


ik voel me bij beide figuren goed eigenlijk Bloos maar mijn ouders laten mij zo twijfelen dat ik niet weet of ik het moet doen Verdrietig


Als je BMI verder goed is zou ik niet afvallen. Gewoon op dit gewicht blijven en niet aan komen.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:15

Dat doen mijn ouders ook en ik heb ook naar m'n BMI gekeken en die was ook goed, dus ik ging niks meer van hen aantrekken. Clown

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:23

ik had dit ook, en daardoor ben ik tegen me beide ouders een keer heel erg uitgevallen dat het MIJN lijf is en dat IK ermee moet lopen, en dat ik er super trots op was dat ik wat voller ben Ja einde discussie, nooit meer iets gehoord Lachen

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:28

waar voel jij je beter bij? daar gaat het om. Mijn moeder maakt ook altijd van die opmerkingen, Heel iritant.

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:38

Ik weet niet hoe oud je bent, maar in de puberteit is het normaal dat je wat in de breedte groeit, en alles wat voller wordt Lachen

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:42

mocht je toch willen afvallen, doe het dan op een verantwoorde manier. dus niet zoals je zei: even een paar dagen niks eten. als je dan weer normaal gaat eten, komt het er alleen maar sneller bij.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:55

Ik zou ze duidelijk maken dat ze je zo onzeker maken, dat kan nooit hun bedoeling zijn! Zolang jij een goed BMI hebt zou ik me geen zorgen maken!

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:25

Je moet zeker niet afvallen als je nu gelukkig ent met je lichaam en je BMI gewoon goed is!
Laat je ouders lekker praten of vertel ze hoe je je hierbij voelt. Het is natuurlijk wel altijd goed om minder te snoepen en meer te sporten.
Zoals ook al eerder gezegd weet ik niet hoe oud je bent, maar in de puberteit is het gewoon heel normala dat je wat breder wordt..

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:27

Je moet tgen je ouders zeggen dat je je er niet fijn bij voelt en er erg onzeker door wordt!!

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:38

Als jij je goed voelt bij je lichaam, dan moet je er niets aan doen.
Als je voor je ouders iets gaat veranderen aan iets waar je je goed bij voelt. Dan ga je, je er later alleen maar slechter voelen.

En trouwens, als je BMI goed is. Waarom zou je er dan überhaupt iets aan willen veranderen.

daantjuhhh

Berichten: 26914
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 03:51

Minder vet eten (dus gezond eten is nooit slecht, hoe dik of dun je ook bent.)
Maar een tussendoortje kan absoluut geen kwaad.
Als jij verder tevreden bent met je uiterlijk zou ik mijn ouders lekker laten praten en niks van aan trekken.

Ik wil alleen aanstippen dat gezond eten goed voor je is.
Zolang jij wat fruit en groente naar binnen snoept mag daar ook wel een mars bij hoor.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:17

Mijn moeder zegt altijd dat ik te dik ben en moet afvallen enzo. En elke keer dat ze dat weer zegt verzet ik me er juist meer tegen. En heb ik juist meer de neiging om dan wat extra lekkere mayonaise bij de frietjes te eten ofzo. Ik weet dat ik wat overgewicht heb, maar ik moet mezelf goed voelen en ik hoef geen gezeik aan m'n kop dat ik zonodig moet afvallen, want ik ben zo dik. Want zo kijken anderen niet tegen me aan bv. En ik hou ook heel erg veel van mijn moeder, maar met dit soort opmerkingen doet ze het niet goed. Lachen Zeg gewoon tegen je ouders dat je je nu lekker in je vel voelt en dat je geen overgewicht hebt. Waarom zou je dan nog afvallen?

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:20

Tsjah...ik weet niet of je ouders het rot bedoelen? Zit er overgewicht in de familie? Of hart- en vaatziekten?

Misschien proberem ze op een knullige manier jou gezond te houden.

dat dat niet altijd even netjes gebeurd...
Mag je ze best op wijzen natuurlijk Lachen Zolang jij maar tevreden met jezelf bent.

Mijn ouders (vooral mn vader) heeft een tijd lang rot opmerkingen gemaakt, "dikkerd, wat een dikke kont, zou je dat wel doen" etc.

Nu ben ik afgevallen (zonder daar iets voor te doen) en zeuren ze weer dat ik moet komen eten omdat ik te mager wordt Haha!

Ach...ouders Knipoog

Bruintje_87

Berichten: 2372
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:56

Ik vind dat deze ouders die dat doen zich echt heel diep moesten schamen...
Er zijn genoeg ouders die hun kind gewoon een eetprobleem aanpraten.

Helaas heb ik ook zo een moeder...
Zij zelf was vroeger altijd slank, en is toen door een ziekte wat flinker geworden, en heeft dit altijd erg gevonden. Ik ben gewoon slank, maar ze wil dat dus bij mij voorkomen dat ik flinker word en maak daarom ook wel eens opmerkingen.
Maar goed ik heb het leren negeren, ik weet van me zelf dat ik slank ben en wat zij ervan zegt boeit me niet Lachen

Meid, als jij tevreden bent met je lichaam moet je het zo houden!
En als je ouders zo door gaan zou ik eens met ze praten en ze het eens uitleggen.

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:31

Zolang jij je goed voelt is het goed toch?
Waarom praat je er niet een keer met je ouders over & zeg je dat je het niet leuk vind dat ze die opmerkingen maken? Zullen ze vast wel begrip voor tonen.

Valentijn

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Oudenbosch [NB]

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:28

Ik vind niet dat je ouders dat horen te zeggen.
Volgens mij kan jij prima zelf bepalen of je te dik bent of niet.
Neem gewoon eens wat lekkers, doe ik ook zo vaak en ik ben niet dik.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog groeit is afvallen sowieso slecht.
Als je al wat ouder bent en je voelt je prettiger bij een iets slanker lichaam, is een beetje afvallen niet zo heel erg.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:05

Ik weet niet hoe oud je bent? Maar waarschijnlijk ben je nog in de groei, heb je vrouwelijke vormen gekregen en dara is niets mis mee hoor.
Het is wel verstandig als je gezond eet, puur vanwege je gezondheid. Is dat mss wta je ouders bedoelen? datz e daar bang voor zijn?
Zolang je BMI goed is, zit je iig op een goed gewicht, maar dat zegt niets over je gezondheid hoor.
Als jij je prettig voelt, dan is het goed..
KAn je alleen wel zeggen, een oude vriendin van mij was altijd erg mooi slank, at wat ze wilde want ze kwam niet aan. Totdat ze 21 werd, opeens begoin ze aan te komen van al die voorafgaande jaren en zie daar maar weer eens van af te komen..

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:31

Als je BMI goed is dan hoef je niks te doen Knipoog Maar probeer niet te snoepen om aantekomen. Want dat wil je niet!

Probeer eten niet de hoofdmoot te laten worden! Eet gezond en als je trek hebt neem dan een stuk fruit!

En dan in het weekend wat lekkers is natuurlijk helemaal niet erg! Knipoog

Succes!!

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:35

BMI???? wat houd het in??? srry hoor...

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Dik of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:41

BMI is je Body Mass Index.
De waarde hiervan geeft een maat voor eventueel overgewicht. Hoe dat precies zit, moet je maar even opzoeken via Google.
Je berekent je BMI door je gewicht in kilo's te delen door je lengte in meters in het kwadraat.