Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 15:48

Firedancer schreef:
*is even heel erg blij dat ik het niet zo erg heb. Griezelt al bij het idee..*


Zeg dat wel, bij die foto´s werd ik wel een beetje misselijk..

Maar vooral dat soort blaasjes heb ik dus aan de binnenkant van mijn voet zitten (weet nog van vroeger, als je die veel openkrabt worden dat vooral bultjes met losse vocht en pus kopjes erop, sorry voor de vieze taal maar klinkt erger dan het was alleen was dat het moment van overextreme jeuk..)
En zo vervellende vingers (alleen handpalmen en vingertoppen mar niet zo erg als op de foto en gelukkig ook helemaal niets van zichtbaar vanaf de bovenkant van mijn hand) bij mijn handen ook. Komt altijd gezamenlijk op, maar de symptomen bij mijn voeten zijn inderdaad anders dan de symptomen op mijn handen. Terwijl ik zeker weer dat beide met elkaar te maken hebben..

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:56

Nou, dan hebben we hierbij officieel hetzelfde! Gefeliciteerd... Haha!

Nu nog een oplossing, he? Cool

Nogmaals, het enige wat dus bij mij helpt (zeker in mijn handen, wat ik toch het belangrijkste vind aangezien mensen dat makkelijk zien en ik het ook niet erg hygienisch vind) is Nivea uit blik mengen met een lading teatree olie en gewoon maar blijven smeren.

Daar ging het heel aardig van weg. Tijdelijk wel te verstaan.

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:59

Oeh jah.... ik krijg weer helemaal flashbacks van die jeuk... verschikkelijk! Vooral als de bultjes al wat gevorderd waren... tot je er zo gek van werd dat je ze open haalde... waarna ze NOG erger gingen jeuken totdat er een korstje op zat...

brrr...

Ik heb overigens als kind ook hardnekkige "gewone" eczeem gehad en nog wel eens trouwens. Jullie ook?

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 16:35

Nope, dat dan weer helemaal niet. Niet op oksels, knieholtes of iets dergelijks.

Wel wintertenen altijd gehad en dan dit al vanaf heel jong al. Alle kwaaltjes, plekjes en jeuk dingen die ik heb gehad hadden altij dte maken met mijn handen en voeten.

Alhoewel, ik heb vast ook alwel gewone zwemmerseczeem gehad.. Dat dacht ik wel tenminste (voet hé Knipoog ). Maar op dit moment weinig last van iets tussen mijn tenen. Alhoewel ik wel merk dat onder mijn tenen ook een beetje zo schilferig en vervelt als op mijn handen..

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:00

Hmmm, had dat dus ook onder mijn voeten.... althans, 1 voet, en lang niet zo erg. 2 of 3 van die blaasjes tegelijk, maar het is wel degelijk hetzelfde.

Maar op mijn handen ziet het er weer anders uit dan onder mijn voet destijds. Maar goed, het is wel tegelijkertijd begonnen Verward

Heb als kind alleen maar eczeem op mn wangetjes gehad maar verder niet...

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 15:14

Ik weet heel zeker dat mijn handen en voeten wel degelijk met elkaar te maken hebben, maar ook bij mij uit het op mijn voeten heel anders dan op mijn handen.

Heb vanmorgen maar weer eens de stap gezet en dokter gebeld. Kon vannacht gewoon slecht slapen van de jeuk op mijn voeten..

Als het goed is ligt er strax bij de apotheek een iets voor me klaar en dan kan ik weer beginnen met smeren Boos!

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:49

Hmm, laat maar ff weten wat voor spul. Ben wel benieuwd. Ik ga denk ik morgen bellen om die verwijsbrief van de dermatoloog. Ben het er namelijk helemaal niet mee eens dat ik van de huisarts een steeds zwaardere hormoonzalf krijg.

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:41

Miconazolnitraat/ hydrocortison creme.. Boos! Al wel eerder gebruikt en is rotspul vind ik.. Afijn, komende daagjes proberen en anders weer over op mijn calendulan of SkinSolv huidbalsem, dat werkt meestal goed alleen dit warme weer van het weekend was gewoon te extreem..)

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:23

Bienotje schreef:
Miconazolnitraat/ hydrocortison creme.. Boos! Al wel eerder gebruikt en is rotspul vind ik.. Afijn, komende daagjes proberen en anders weer over op mijn calendulan of SkinSolv huidbalsem, dat werkt meestal goed alleen dit warme weer van het weekend was gewoon te extreem..)


Jaja, dat is de eerste creme die ik kreeg, die dus niet hielp. Zodra ik begon met afbouwen kwam het weer net zo hard terug. Heb nu 1 zwaardere, cutivate creme, maar daarbij geldt precies hetzelfde.... Leuk voor even, maar zodra je afbouwt/stopt komt het net zo hard weer terug. Wil het juist kunnen voorkomen (dus de oorzaak aanpakken), maar ja, als je niet weet wat de oorzaak is, en de huisarts ook niet meewerkt met een verwijsbrief voor de dermatoloog...

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:57

Gewoon Gewohl VoetBalsem, te verkrijgen bij de drogist..
Heerlijk dat spul..

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:00

Smeer jij voetbalsem ook op je handen dan...

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:09

Ja hoor... het maakt me geen bal uit hoe het heet, als het maar werkt.. en dat doet het bij mij.

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:11

@ takkel: klinkt alsof wij hetzelfde hebben.

heb ook jarenlang hydrocortisonzalf en miconazolnitraatpoeder en zalf gehad, maar kwam idd steeds terug. ik gebruik nu sinds 2 maanden capsules met paardenmelkpoeder omdat ik al die hormoonrommel meer dan zat was en dit helpt super!!!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:58

ik heb op 1 hand allemaal kleine vochtblaasjes zitten
op de zijkant van mijn wijsvinger en op het stuk onder mijn pink zegmaar, de zijkant

jeuk nog niet echt
gaat straks weer vervellen zo gaat het altijd

calendulan met zinkzalf helpt ook aardig

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:01

Angelstears schreef:
ik heb op 1 hand allemaal kleine vochtblaasjes zitten
op de zijkant van mijn wijsvinger en op het stuk onder mijn pink zegmaar, de zijkant

jeuk nog niet echt
gaat straks weer vervellen zo gaat het altijd

calendulan met zinkzalf helpt ook aardig


Klinkt idd ook als hetzelfde....

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 08:55

klinkt ook als zelfde ja, ongemerkt zijn er dus best meer die er last van hebben dus..

Ik hoop dat nu het weer eindelijk minder benauwd en warm is buiten de rust op mijn vingers weer een beetje terug keert. Afgelopen dagen helaas echt gewoon moeite gehad met me concentreren op mijn werk, werd er veels teveel door afgeleid.. Boos!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:00

krijg nu ook bultjes op mijn linkerhand, binnenkant wijsvinger
lijks wel soort van besmettelijk

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:13

mijn moeder heeft dit ook heel erg en die heeftw el iets gevonden wat verlichting geeft bij haar.Maar je moet niet gaan lachen want het is echt vies maar het heeft wel geholpen.Iedere ochtend smeerde mijn moeder die plekken in met de eerste ochtendurine.Het is belangrijk dat je de eerste ochtendurine neemt omdat daar de meeste werkzame stoffen inzitten.Er zullen nu heel veel mensen denken jakkes,maar weet wel jeuk is erger dan pijn en je gaat wanhopig op zoek naar oplossingen.Gelukkig heeft mijn moeder er tegenwoordig heel weinig last van.Soms in bepaalde tijden van het jaar en dan gaat ze weer smeren met urine.Het geeft haar nog steeds verlichting.Succes

jessica_

Berichten: 2172
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:54

dwertje schreef:
mijn moeder heeft dit ook heel erg en die heeftw el iets gevonden wat verlichting geeft bij haar.Maar je moet niet gaan lachen want het is echt vies maar het heeft wel geholpen.Iedere ochtend smeerde mijn moeder die plekken in met de eerste ochtendurine.Het is belangrijk dat je de eerste ochtendurine neemt omdat daar de meeste werkzame stoffen inzitten.Er zullen nu heel veel mensen denken jakkes,maar weet wel jeuk is erger dan pijn en je gaat wanhopig op zoek naar oplossingen.Gelukkig heeft mijn moeder er tegenwoordig heel weinig last van.Soms in bepaalde tijden van het jaar en dan gaat ze weer smeren met urine.Het geeft haar nog steeds verlichting.Succes


gaat dat niet stinken dan ? Clown maar als het echt helpt is het wel handig.. Haha!

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:19

Ik had op de palm op mijn linkerhand, en ook donkere stipjes in het midden van de blaasjes, en soms had ik zo'n gigantische jeuk dat ik niet meer ophield met krabben....

Ik ben twee maanden geleden begonnen met de paardenmelktabletten (voor info zie www.paardenmelk.nl), die heb ik toen één maand gebruikt en ik had zelf niet echt het idee dat het hielp. Ik was er toen mee gestopt en het begon weer erger te worden. Nu zit ik weer aan de tabletten en het begint er nu al weer beter uit te zien, de jeuk wordt (gelukkig) een stuk minder, maar als ik jeuk heb dan smeer ik een klein beetje sudocrem op de plek. Er zit paraffine in wat daar weer tegen helpt, maar ik gebruik het dan weer niet al teveel, omdat het de huid uitdroogt en dat is ook niet goed.......

Steef_Star
Berichten: 349
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Krimpen

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:47

Ik heb ook enorme jeuk op me voeten, vochtblaasjes.. wat jullie opnoemen komt me erg bekend voor! Alleen ik heb niks op me handen.. Heb ook de miconazolnitraat zalf, ben benieuwd of het dit keer werkt. Ik hoop het wel, want als ik ergens niet tegen kan is het jeukende voeten!!

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 00:08

Dat heb ik ook: niets op mijn handen, maar wel precies de symptomen die jullie beschrijven op m'n voeten. Ik dacht altijd dat het zwemmerseczeem was..... Ik smeer dus met een spul tegen zwemmerseczeem, maar dat helpt niets (dat snap ik nu). Vroeger had ik altijd plekjes op mijn bovenarmen en in de holte van mijn arm, soms ook op mijn borst (werd dan gek van de jeuk) en daar heb ik indertijd Lanette A wascreme van de dermatoloog voor gekregen (zat hydrocortisone in). Dat hielp super: twee dagen een klein beetje smeren en het ging weg. Van die plekjes had ik alleen 's winters last, maar nooit zomers. Mijn voeten zijn soms echt verschrikkelijk, want met dit warme weer houd ik ook vocht vast in mijn voeten (heb een heel lage bloeddruk, dus daar ligt het niet aan) en ik krijg bultjes ónder mijn voeten en aan de zijkant van mijn voeten en tussen mijn tenen schilfertjes die ik dan tot bloedens toe openkrab....

Ik ga maar eens Gehwohl (staat geloof ik nog in de kast) smeren, misschien dat dat helpt. Normaal had ik er 's zomers minder last van (slippertjes en zo) en kreeg ik het vooral als ik dichte schoenen aanhad, maar deze zomer maakt het niet uit, ik heb het nu aldoor !

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:08

jessica_ schreef:
dwertje schreef:
mijn moeder heeft dit ook heel erg en die heeftw el iets gevonden wat verlichting geeft bij haar.Maar je moet niet gaan lachen want het is echt vies maar het heeft wel geholpen.Iedere ochtend smeerde mijn moeder die plekken in met de eerste ochtendurine.Het is belangrijk dat je de eerste ochtendurine neemt omdat daar de meeste werkzame stoffen inzitten.Er zullen nu heel veel mensen denken jakkes,maar weet wel jeuk is erger dan pijn en je gaat wanhopig op zoek naar oplossingen.Gelukkig heeft mijn moeder er tegenwoordig heel weinig last van.Soms in bepaalde tijden van het jaar en dan gaat ze weer smeren met urine.Het geeft haar nog steeds verlichting.Succes


gaat dat niet stinken dan ? Clown maar als het echt helpt is het wel handig.. Haha!

je moet natuurlijk wel goed naspoelen met koud water.Het is niet echt fris maar jah je moet iets.

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 13:13

Die blaasjes/ bultjes enzo dat is echt iets wat alleen met dit warme weer optreed. Moet zeggen dat de jeuk nu ook echt weer een heel stuk minder is nu het weer eindelijk weer is omgeslagen tot normalere temperaturen Lachen

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:25

ik heb inmiddels dus ook een volledig gebobbelde middelteen op mijn rechtervoet
jeukt als een gek
allemaal vochtbultjes