Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:32

fusidine creme helpt ook.. wel via recept te verkrijgen.. heb het ook en dit helpt toch wel als enige bij mij

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:49

Pfff dat heb ik dus ook. Zodra het weer wat warmer word begint de jeuk weer. Allemaal vochtblaasjes op mn voeten en handen. Ik heb al zwemmersexceem spul geprobeerd, maar dat helpt niet. Maar ja het is ook geen zwemmersexceem.

Hoe dan ook, nu ik dit gelezen heb ga ik binnenkort maar even naar de huisarts. Ik word elk jaar weer gek van de jeuk, en mn handen en voeten worden er niet mooier op.

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:36

Bij mij zijn de blaasjes momenteel even weg. Wel wat "schilfers" maar that's it! Ben benieuwd hoelang het weg blijft.

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:21

ik denk dat het van de velletjes komt ik begin ook al te vervellen en heb zo juek op mijn vingertoppen Verdrietig

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 15:38

Takkel schreef:
Bij mij zijn de blaasjes momenteel even weg. Wel wat "schilfers" maar that's it! Ben benieuwd hoelang het weg blijft.


Dat had mijn tekst kunnen zijn Lachen

De extreme jeuk op mijn voeten is nu weg en de rust is weer wedergekeerd, de huid ziet er daar ook weer veel rustiger uit.

Mijn handen is ook minder, de blaasjes zijn weer weggetrokken/ verdroogd. En de jeuk is ook zo goed als over. Nu valt het vervellen weer meer op, vooral op mijn vingertoppen is dit erg extreem. Handen voelen ook droog en niet soepel aan. Strak, alsof mijn vel te klein is om mee te rekken in de meest extreme elasticiteit vrragende poses van buigen met mijn vingers.

Gebruik nu ook gewoon weer mijn calendulan creme en dat helpt weer prima om mijn vingers beetje acceptabel en prettig in hun velletje te laten zitten Cool

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:49

Ik post even zodat ik kan meelezen voor tips. Ik heb bij tijd en wijle erg last van exceem, meestal op mn handen maar ook wel op andere plekken. Op dit moment op mn benen en het jeukt echt enorm. Heb er al jaren last van, ben er ooit eens mee naar de huisarts geweest. Heb toen corticozalf gekregen maar die troep smeer ik er liever niet meer op. De plekken gaan als ze kapot zijn ook wel eens infecteren en dat is al helemaal niet prettig. Als ik veel mijn handen moet wassen (als ik bijv. veel in de ok sta) dan wordt het erger.
Heb eigenlijk niet echt tips maar wil graag meeprofiteren van die van jullie Bloos

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Verga van de jeuk op handen en voeten.. wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:36

Bienotje schreef:
Takkel schreef:
Bij mij zijn de blaasjes momenteel even weg. Wel wat "schilfers" maar that's it! Ben benieuwd hoelang het weg blijft.


Dat had mijn tekst kunnen zijn Lachen

De extreme jeuk op mijn voeten is nu weg en de rust is weer wedergekeerd, de huid ziet er daar ook weer veel rustiger uit.

Mijn handen is ook minder, de blaasjes zijn weer weggetrokken/ verdroogd. En de jeuk is ook zo goed als over. Nu valt het vervellen weer meer op, vooral op mijn vingertoppen is dit erg extreem. Handen voelen ook droog en niet soepel aan. Strak, alsof mijn vel te klein is om mee te rekken in de meest extreme elasticiteit vrragende poses van buigen met mijn vingers.

Gebruik nu ook gewoon weer mijn calendulan creme en dat helpt weer prima om mijn vingers beetje acceptabel en prettig in hun velletje te laten zitten Cool


Ik heb het dus echt alleen op mijn handpalmen..... mijn vingers zijn helemaal "normaal". Het loopt normaal gesproken door tot de overgang van hand naar pols.