Zonnenallergie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miepmiep91

Berichten: 1078
Geregistreerd: 11-03-06

Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 15:42

Ik heb dus zonneallergie en baal natuurlijk als een stekker en kan gewoon niet zo lang in de zon zitten of ik krijg overal uitslag op me armen het meest Boos! maar ik wil gewoon graag zwemmen enzo en dat doe ik ook wel . Zij er meer bokkers die het hebben en wat doen jullie er tegen en wat zijn bij jullie nog meer de vershijnselen, vanochtend toen ik op stond had ik me toch een jeuk aan me boven benen Bloos!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:50

Ikheb het op mijn borst en bovenrug. Ik heb er lotion voor om het te verkoelen, jeukstillend en om het tegen te gaan.Kan je gewoon bij de kruidvat halen.En als ik toch in de zon moet en ik heb er last van bedek ik mijn borst en mijn rug. Misschien kan jij dat ook doen?

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:15

Ik heb er ook last van... gelukkig alleen op mijn armen, maar het is toch vervelend. Ik heb er wel een soort pilletje voor : Urtizon ( ofzo ) het gaat er bij mij niet helemaal van weg, maar het verminderd wel zeer!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:41

Ik heb ook zonneallergie. Gelukkig alleen op mijn borst zeg maar. Ga morgen even de dokter bellen of er niet iets aan te doen is...

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:09

Ik weet niet of het zonneallergie is wat ik heb,
maar ik heb al een aantal jaren dat als het zo warm is,
dat ik een rode uitslag krijg aan de binnenkant van mijn armen.
Waar je je armen kunt buigen, op die plaats.
Soms jeukt het, maar nu nog gelukkig niet.

Ik denk dat je het beste er gewoon van af kunt blijven.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 00:40

Ik heb het op mijn decollete en ik loop dus juist in de zomer met sjaaltjes :/

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:26

Op dit moment heb ik het alleen op me hals/ decollete maar lang niet zo erg als vroeger. Toen had ik het ook op armen en benen en dan vooral aan binnenkant armen en knieholtes. Urtizol werkte altijd erg goed. Beginnen voordat je in de zon gaat. Het geneest niet maar voorkomt het krijgen van allergie.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:04

Ik heb het al jaren maar sinds ik Urtison homeopatische korreltjes gebruik heb ik echt nergens meer last van!!

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:23

Ik heb het ook op armen en benen. Ik gebruik speciale zonnebrand speciaal voor mensen met zonneallergie. Dat werkt super. Weet even zo niet meer hoe het heet maar is gewoon bij een goeie drogist te verkrijgen.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:55

Tijdens mn vakantie zat ik er dus vol mee, genoodzaakt uit de zon te blijven. Heb daar creme gekregen, wat echt ontzettend goe dhielp. Antihistaminecreme, een oranje tube, gelbasis, Fenistil hete dat. Als je dat meerdere malen insmeert per dag kan je met 2 dagen van de allergie af zijn. Niet krabben oveigens en dat icm tabletje svan bv zyrtec of telfast..

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:53

Er is hier ook al een topic over. Ik kan hem alleen even niet vinden.
Ik heb er ook last van. Niet zo heel erg gelukkig. Na de eerste week flink zon is het meestal over. Ik krijg dan over mijn hele armen en borstbeen rode, jeukende bultjes. Ik smeer en iets op van de Kruidvat. Zonneblaasjesgel heet dat geloof ik gewoon.

Hilde_
Berichten: 10750
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:56

Ik had het de vorige keer toen het zo warm was.. Nu heb ik nergens last van. Best raar Nagelbijten / Gniffelen

Polaris

Berichten: 6843
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Nederland

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:01

ik baal er ook zo van! sinds 3 jaar ofzow heb ik er last van, en dan alleen maar op mijn borst...ik wist niet dat dr wat tegen te doen was, maar ik zal die middeltjes die hier staan geloof ik allemaal maar aanschaffen, want dit is echt heel vervelend zo! Boos!

boeder
Berichten: 202
Geregistreerd: 26-10-04

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:33

Jeetje dat is echt rot, had het een paar jaar ook.
Kreeg toen ook allemaal bultjes op mijn armen.
Had toen wel pillen gehad van de dokter en die hielpen wel.
Een voordeel was dat je de muggen niet meer voelde.
Maar ja het was helmaal niks met het warme weer een trui aan.
Gelukig is het nu de laatste jaren een stuk minder.

JulienSVU

Berichten: 3535
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:19

Ik heb warmte allergie, dit is de eerste zomer dat ik er last van heb! Mijn buik, rug, schouders, borst, armen en gezicht zitten onder de rode bulten! Ik baal toch wel zo! Boos! Hoe krijg ik het weg, ik bel al naar de huisarts geweest maar die gaf mij pillen voor jeukende ogen enz. las ik op de bijsluiter.. Ik heb ook een drankje gekregen van de homeopaat maar het schiet gewoon niet op! ik heb het nu al 2 weken.. en ik ga bijna op vakantie :S Heluuupp Haha!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:44

Ringetje schreef:
Er is hier ook al een topic over. Ik kan hem alleen even niet vinden.
Ik heb er ook last van. Niet zo heel erg gelukkig. Na de eerste week flink zon is het meestal over. Ik krijg dan over mijn hele armen en borstbeen rode, jeukende bultjes. Ik smeer en iets op van de Kruidvat. Zonneblaasjesgel heet dat geloof ik gewoon.


Ik had er ook een topic over, dat weet ik nog wel ( is ook niet zo lang geleden... )
Hoe dan ook, dat Urtizon (te koop bij drogist) en Créme Bioforce van Dr. Vogel helpen om de jeuk weg te halen en het aantal bultjes wordt voelbaar ( en dus zichtbaar Knipoog ) minder.
Ik heb het op mijn voeten, armen, knieën, handen en polsen.. Deze zomer ben ik zowaar al twee keer gaan zwemmen én heb ik toch nog een tintje op mijn vel zonder helemaal onder de bultjes te zitten..

dus: korte broek aan, zalf smeren en die urtizon korreltjes slikken.. Knipoog

ASsi_

Berichten: 255
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:31

Ik heb ook zonneallergie, en neem ook van die homeopatische korreltjes(Urtizun) en verder heb ik ook van de huisarts anti-histamine pilletjes gekregen.. dit is tegen de allergische reactie en tegen de jeuk.. En bij de tuinen hebben ze ook wel creme's die goed werken
Wat ook wel helpt bij mij is al heel vroeg beginnen met in de zon gaan zitten en dan steeds iets langer, dan went je lichaam eraan en wordt de allergische reactie ook minder..

Ik heb als ik een reactie heb begint het op 1 plek.. waar het t minst bruin is en dan krijg ik het overal.. Maar het is wel al een stuk minder dan een paar jaar terug gelukkig..

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:43

Ik heb een paar jaar geleden een flinke aanval van zonneallergie gehad. Toen vanalles geprobeerd, maar niets hield het helemaal tegen. Mentholpoeder verkoelde wel wat, en aloe-vera gel. Ik gebruikte ook van die homeopatische bolletjes die je op moest zuigen, kon je bij " de Tuinen" kopen, zitten in een vierkant-buisje. Ook die waren wel verlichtend. En voor in de zon P20 of zoiets.

Ik heb er maar twee zomers last van gehad. Heb daarna gezorgd dat mijn huid het hele jaar een beetje bijgebruind bleef onder de zonnebank, ik kon daarna de zomerzon beter verdragen.

En nu heb ik er totaal geen last meer van. ( afkloppen, hihi )
Hoop voor iedereen die er wel last van heeft dat ze er ook overheen groeien, net als ik.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:47

Ik heb dit ook.....

Vaak komt het doordat je te vette factor smeert
Je kan beter iets halen op gel basis en zeker geen olie (of biodermal) dat is zo vet dat het je poriën afsluit en je huid de warmte niet kwijt kan waardoor je dus bultjes krijgt

Wat je het beste kan halen is cardiflor creme van VSM en dit in de koelkast bewaren dan verkoeld het lekker als je het opsmeert
En bij mij trekt het dan vaak snel weg.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:50

Mijn vriend heeft ook zonneallergie. Hij krijgt enorme uitslag (rode bultjes) op zijn armen. Hij gebruikt ook die Urtison korreltjes en helpt bij hem goed. Verder gaat hij voordat de zomer begint (de zonnestralen feller worden) een aantal keer onder de zonnebank om zijn huid te laten wennen. Gaan we dan naar het strand, smeert hij zich in met factor 60. Een speciale zonnebrand tegen zonneallergie, merk even kwijt. Witte tube met oranje opdruk.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:53

Ik heb ook zonneallergie. Het is bij mij zelfs zo erg geweest dat mijn borsten, benen en buik spekopen waren en het wondvocht rijkelijk vloeide. Verschrikkelijk gewoon.
Wat bij mij helpt is om zo nu en dan eens onder de zonnebank te gaan liggen (niet lang). Dan word de zon makkelijker geaccepteert.

karen001

Berichten: 24
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: bij deventer in de buurt

Re: Zonnenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:38

ik heb dit voorjaar er ook last van gehad op mijn armen. dat was de eerste keer dat ik er last van had ik heb er toen gewoon heel veel aftersun op gesmeerd maar echt goed werkte dit niet. daarna heb ik nog niet weer last van gehad gelukkig Cool hopenlijk blijft dat zo Cool