lage bloeddruk hoge polsslag?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

lage bloeddruk hoge polsslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 09:56

Hallo..Mijn bloeddruk is meestal vrij laag .. (nu is die 87/58) Maar mijn polsslag is bijna altijd meer dan het hoort te zijn! Net was die 115 weet iemand hoe dit kan komen ? Ik heb vandaag nog niks geks gedaan alleen even op de bank gezeten....
Groetjes Merle

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Re: lage bloeddruk hoge polsslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:44

Beste,

ik weet niet hoe oud jij bent maar ik zit met hetzelfde fenomeen. Bij mij is dat puur erfelijk dus niets aan de hand. Ik erfde de lage bloeddruk van mijn moeder en de hoge hartslag van mijn vader. Ik heb er geen echte problemen mee, alllen mag ik geen pilletjes tegen lage bloeddruk nemen (krijg er hartkloppingen van)

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: lage bloeddruk hoge polsslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 10:58

Hallo ik ben 17 jaar... Ik heb er ook niet echt problemen mee maar voel me nu niet zo lekker :S? weet niet of het daar door komt .. ben heel slap / hoofdpijn en misselijkk nouja.. misschien toch maar eens naar de dokter

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: lage bloeddruk hoge polsslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:03

Misschien is je harslag verhoogd omdat je koorts hebt/krijgt?

Lusitana

Berichten: 22456
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: lage bloeddruk hoge polsslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:09

Hartslag kan verhogen omdat je je druk maakt bv. Ook is het handig om niet meteen te gaan tellen als je de pols voelt, maar even te wachten.
En, je zegt dat je bloeddruk normal vrij laag is, maar meet je die dan ook als je zo´n snelle pols hebt? Want bloeddruk kan zeer variabel zijn. Je kunt wel altijd laag hebben en vanmorgen toevallig een hogere.
Waarom meet men thuis de pols? Als je bezorgd bent om je lichaam, krijg je juist stressverschijnselen als een snelle pols....
Er is overigens niet zoveel mis met een snelle pols (als het niet gepaard gaat met andere verschijnselen). Een extreem zwakke pols is waar je je zorgen om kunt maken.

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: lage bloeddruk hoge polsslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 15:22

Heyy bedankt voor de uitleg.. maar ik meet mijn bloeddruk gewoon vaak ik doe de opleiding verpleegkunde en heb thuis zo'n apparaatje.. die meet je bloeddruk & pols maar t viel me op dat mijn pols vaak vrij hoog is en mijn bloeddruk laag.. maar het is niet zo dat ik me extreem zorgen maak.. maar vind het gewoon een beetje raar. ( het ligt ook niet aan het apparaatje want bij mijn vader/broer/moeder is de bloeddruk wel enigsinds normaal)

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: lage bloeddruk hoge polsslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:40

Mijn moeder had net ook al 120 dus heel hoog me moeder zij dat dit waaarschijnlijk kwam door het weer