losse teennagel.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

losse teennagel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:48

Heb hier eerder al een topic geplaats omdat er een paard op me grote teen was gaan staan en ik mijn schoenen niet meer aankon.
Maar nu het volgende probleem. Mijn nagel zit half los, aan de bovenkant zit ie vast en aan de onderkant en rechter zijkant is ie los. Je kan dr zo inkijken als je hem optilt. (is niet zo'n lekker gezicht aangezien er nog steeds etter onder de nagel zit Tong uitsteken ) Maar wat moet ik hier nu mee, de nagel is gebroken zit dus nog geen ander en zit half los wat erg vervelend is. Wil er liever geen pleister overheen doen omdat zelf dat al zeer doet erop. Kan ook nog steeds geen schoenen aan, en het is erg lastig omdat ik nu op me werk (manege) steeds op slippers of sokken, niet echt veilig dus.
Heeft iemand tips? Of naar HA gaan en vragen of die de nagel eraf trekt of zouden ze dat niet doen?
Alvast bedankt.

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re: losse teennagel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:50

Hoi,

Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Paard op teen, teen gebroken en nagel helemaal geknakt.
Hij zat ook een stukje los. Ik heb er nooit echt een pleister overheen gehad, want die bleef toch niet zitten. Die nagel is er na een tijdje vanzelf afgegaan, en ook weer teruggegroeid (er is niets meer aan te zien) Maar mss kan je advies vragen aan je HA... Veel succes ermee!

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: losse teennagel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:51

Ga naar de huisarts.... want die kan dan beoordelen...of die eraf moet...
Zeker als er etter bij zit, dit is meestal een teken van een ontsteking.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: losse teennagel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:53

Het gaat er vanzelf af en groeit een nieuwe weer op. Wil je hem er nu meteen afhebben kunnen ze het bij de dokter of ziekenhuis eraf snijden..

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: losse teennagel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:56

heb je foto? Vork haha nee, ik denk dat je het beste even naar de huisarts kunt gaan

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: losse teennagel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:59

Ik dacht dat er eerst een nieuwe groeide en dat dan de oude er pas afviel. (zo is het bij mij tenminste 2x eerder gegaan) Maar het kan dus geen kwaad dat ie er dan af is en er nog geen nieuwe zit?

Enne heb er geen foto van maar die kan je krijgen hoor Haha! Je moet alleen wel een sterke maag hebben.
Wil ook niet voor een kleinigheidje als dit naar de HA gaan maar hij zit erg dwrs, wil weer gewoon schoenen aankunnen.