Spierpijn... doortrainen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:17

gister een behoorlijk zwaar trainingsrondje gehad met mn fysio vanwege een oude knieblessure die nog steeds opspeelt.
We hebben behoorlijk aan mn spieren getrokken, maar hij is wel blijven opletten of mn spieren niet te moe werden (voordat er commentaar over onkunde komt Knipoog)
Voor het hele verhaal erachter qua blessure enz kan je evt PBén.

Ondanks dat ik daar ter plekke niet een ernstig moe gevoel kreeg, was het wel duidelijk dat de geblesseerde knie harder moest werken voor eenzelfde resultaat en heeft hij me ook gezegd dat ik spierpijn kon krijgen.

Maar, nu heb ik dus aan dat ene been behoorlijk spierpijn. Als ik blijf bewegen gaat het goed, maar helaas zit ik nu op kantoor. Kan niet hemzelf bellen voor advies, gezien dat ik nu op werk ben.
Ik zou in principe, ook bij lichte spierpijn, doortrainen voor zover dat haalbaar was. Dus geen echte pijn opzoeken!
Maar ik ben bang dat nu elke oefening pijn zal doen, alhoewel misschien door juist even kort en beperkter die oefeningen te doen, mn spieren juist wat los zulllen komen.

Wat is jullie advies? Licht trainen (wat we dus ook hebben afgesproken) tot de pijnsgrens, of toch heel even rustig aan?

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:23

Ik zou even kijken of je tijdens je werk niet toch even kan bellen naar de fysio. Je kan tenslotte ook op internet Knipoog
Dan weet je zeker dat je het juist aanpakt. Zou het zekere voor het onzekere nemen.

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:40

Kan je niet even in een pauze bellen? Of gewoon de baas uitleggen dat je even moet bellen vanwege prive omstandigheden...

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:54

opzich is mn baas heel makkelijk, maar ik heb nu 2 keer (met toestemming) een prive telefoontje gepleegd en 2 keer daardoor een internationaal telefoontje gemist (2 telefoons in de kamer, niet naar elkaar door te schakelen, heel irritant dus)
dus heb nu zoiets van: zal je net zien als ik weer ga bellen...

bedenk me nu ook dat hij waarschijnlijk al weg is nu. Had beter even eerder kunnen bedenken, maar het kwam er pas achter hoeveel spierpijn ik had toen ik een tijd had stilgezeten..
(ik maak nu dus weer vaker even een rondje door de gangen Knipoog)

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:57

Ik zou niet eerdter weer beginnen dan dat de spierpijn over is, je spieren moeten eerst herstellen voor je ze weer belast. Ik zou even rustig aan doen.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:19

Blijven bewegen heb ik altijd gehoord als ik weer eens spierpijn had. Door stil gaan zitten, gaan de spieren verzuren.

Wel bewegen met "mate" dus niet 10 km gaan wandelen. Een rondje door de gebouw moet kunnen.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:06

dat dacht ik inderdaad zelf ook..
beetje lopen, beetje fietsen en misschien heel zachtjes wat oefeningen als ik tenminste wat losser word van bewegen.

Baal dr wel van, nu moet ik weer rustig aan doen, gaat het weer langer duren... Had graag volgende week binnen gelopen met duidelijk verbetering, maar ok, besef ook dat het tijd nodig heeft.
Scheelt dat ik dit weekend geen tijd heb naar de sportschool te gaan, en dus maar helft van de oefeningen kan doen. Misschien voor mn spieren wel even prettig Haha!

345fgh
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-06-06

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:12

hallo ik heb ook wel eens spierpijn en last van de onderrug maar blijf wel paardrijden maar dan wel rustig aan doen dan gaat dat wel dat is niet erg want je moet wel in beweging blijven

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:33

Blijven bewegen inderdaad! Lachen
Niet overmatig gaan sporten, maar wel even je spieren strekken.
Stukje wandelen, en wat stretchen helpt bij mij altijd wel wat!

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 22:14

blijven bewegen beviel idd het beste Lachen
vandaag alweer gewoon wat echt oefeningen kunnen doen. Enige nadeel is dat ik door die spierpijn wel iets anders ben gaan bewegen, dus ja... knie zelf weer erg gevoelig nu, maar goed. Denk dat dat ook iets is waar ik even doorheen moet.
Morgen weer sportschool *LOL* Hoe sneller alles sterk genoeg is om over te nemen van mn pezen, hoe beter *LOL*

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:00

Noukie schreef:
blijven bewegen beviel idd het beste Lachen
vandaag alweer gewoon wat echt oefeningen kunnen doen. Enige nadeel is dat ik door die spierpijn wel iets anders ben gaan bewegen, dus ja... knie zelf weer erg gevoelig nu, maar goed. Denk dat dat ook iets is waar ik even doorheen moet.
Morgen weer sportschool *LOL* Hoe sneller alles sterk genoeg is om over te nemen van mn pezen, hoe beter *LOL*

Pssst... Niet te snel willen hè Knipoog Zorg in ieder geval dat je niet te enthousiast bent, te snel wilt, etc, waardoor er overbelasting ontstaat. Want dan ben je uiteindelijk nog verder van huis Lachen Tong uitsteken

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 11:03

hehe, je hebt gelijk Haha!
weet ik ook wel...
maja, eigenlijk wil ik idd wel te snel, moet echt mezelf dwingen om even te wachten als mn spieren echt te moe zijn.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:40

Nou ik weet niet, maar ik zit dus al nu bijna een week met verschrikkelijke spierpijn in mijn rug. Nergens last van, totdat ik dus een ''verkeerde'' beweging maak; trampoline springen.
Het word ook steeds erger, en toch ga ik wel eventjes elke dag nog geen minuut even springen. Weet niet of het wel zo gezond is om door te doen...

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 12:29

als het steeds erger wordt zou ik zeker niet door gaan!
als door te bewegen of te trainen je juist losser wordt (zoals bij mij het geval was Knipoog) dan is het goed, maar als je door bepaalde bewegingen alleen maar meer pijn krijgt moet je echt even rust nemen (of iig die bewegingen tijdelijk niet doen)
En als het echt te lang duurt even langs HA...

Lorr_

Berichten: 625
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Gries i. Sellrain, Oostenrijk

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:34

Spierpijn, is ook een teken dat je spieren het goed doen, ik heb professionele training gehad, en als je spierpijn kreeg, dan stopte ik pas,want dan is het een teken dat je spieren het goed doen...

Maar iedereen zal wel een menig hebben, of geven..
maarja, succes in ieder geval!

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:51

Spierpijn is je lichaam dat zegt, 'hou op hou op! Dit is te veel'

Dus geen 'no pain, no gain' want daar sloop je jezelf mee. Pijn = stop

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Spierpijn... doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:50

spierpijn is idd een teken dat je spieren aan het werk zijn geweest
maar teveel spierpijn is echt niet goed...
wat Qimm idd ook zegt. Pijn is er niet voor niks en waarschuwt dus als je tever gaat..