Nachtmerries

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 09:10

Sinds ik wat verder ben in mijn zwangerschap droom ik echt heel erg veel. Nou heb ik daar niet zoveel op tegen, maar het zijn altijd een soort nachtmerries. Dat heeft dus tot resultaat dat ik ongeveer elke anderhalf uur in paniek wakker schiet, met enorme pijnlijke harde buiken van de stress en een baby die ontzettend hard ligt te schoppen, waarna ik zo gespannen ben dat ik moeilijk weer in slaap kom. Zodra ik slaap zak ik ook weg in de volgende nachtmerrie, wat niet echt een aanmoediging is om weer te gaan slapen.

Ik vraag me af waarom ik ineens zo veel droom. Ik heb relatief weinig stress op dit moment, als ik naar bed ga ben ik altijd best vrolijk en ontspannen (voorlezen aan ongeboren baby, vriend masseert mijn rug Vork ) en droom ook niet over dingen die gerelateerd zijn aan het heden. Vannacht heb ik bijv. oa. gedroomd over een oud klooster waarin monniken kinderen misbruikten. Zo kan ik ook dromen dat we een huis gaan kopen en het blijkt een enorm bouwvallig gevaarlijk huis te zijn maar we durven niet te zeggen tegen de makelaar dat we het niet willen hebben, of dat ik examen moet doen voor de middelbare school en ik ren in paniek rond door de trappenhal want ik heb geen idee welk vak, waar, de school lijkt steeds te veranderen en ik zie niemand lopen. Geen idee hoe ik erbij kom.

Wie weet waar dit vandaan komt en wat ik er aan kan doen? Ik voel me gek genoeg heel erg fit overdag maar ik heb zo weinig slaap dat het niet anders kan, of ergens wreekt zich dat...

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:18

Het is een bekend gegeven in zwangerschap om nachtmerries te krijgen.
Zelf krijg ik nachtmerries als ik op mijn rug slaap (wat ik prbeer te voorkomen, maar soms dtaai ik me in mijn slaap op mijn rug), als ik het te warm heb, en als ik niet goed tot diep slapen kom.
Wat bij mij goed helpt, is een hete kruidendrank voor goede nachtrust.
Ik ben niet zwanger, trouwens.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:16

Komt van de hormonen die tijdens de zwangerschap extra actief zijn in je lichaam. Ik ben zelf kraamverzorgende en maak vaak mee dat vrouwen vooral in de kraamweek erg slecht slapen tgv nachtmerries. Ze vertellen mij dan vaak dat het zich ook al voor deed toen ze zwanger waren, en dat ze dezelfde dromen dan telkens herbeleven.

De een heeft er meer last van dan de ander, anders zou je eens naar de huisarts moeten gaan. Deze heeft misschien nuttige tips.

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:24

Ik droom ook veel levendiger sinds ik zwanger ben. Gelukkig zijn ze maar zelden eng, meestal zijn ze heel verwarrend of raar.
Ik heb helaas geen idee wat je er tegen zou kunnen doen. Misschien je lekker ontspannen voordat je gaat slapen, geen enge films meer kijken s'avonds enzo.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 22:29

Oeh, het is dus nog een gekend zwangerschapskwaaltje! Dat wist ik niet!
Ik zal het eerst eens met een kruidentheetje gaan proberen, ik doe verder 's avonds niet zoveel (behalve Bokt Knipoog ) dus ik kan me niet voorstellen dat ik me daarin nog zo opwind. Hormonen kun je er (helaas, vooral volgens mijn vriend denk ik hahahaha) niet onder krijgen dus ik hoop maar dat ik dan energie genoeg blijf hebben tot het einde. Ik draai mezelf enorm veel in mijn slaap dus vast ook wel eens op mijn rug maar daar blijf ik neit echt stabiel liggen ofzo, ik begin in elk geval op mijn zij sinds mijn buik te dik is om op mijn buik te gaan liggen.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:53

Het is echt een bekend zwangerschapskwaaltje....ik moet zeggen dat ik op dit moment nogal wat stress heb (niet goed tijdens je zwangerschap Boos! ), en dat ik nu, voor het eerst in mijn leven, echt slecht slaap. Ik kom moeilijk in slaap, als ik slaap droom ik raar, of ik droom en ben wakker tegelijk. Heel verwarrend, wordt dus ook regelmatig in paniek wakker. Weet dan niet meer of ik bijvoorbeeld mensen echt heb gehoord, of ik het gedroomd heb (en geloof, me dat is niet fijn midden in de nacht...).

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:01

Dat krijg je dus als je niet tot diepe slaap komt. Ik heb dat ook gehad in en stressvolle periode in mijn leven en droomde dan bv wel drie keer achterelkaar dat ik wakker werd en het licht aandeed. Inderdaad heel verwarrend.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 09:27

Misschien dat het ook scheelt dat ik 4 a 5 keer op een nacht naast mijn bed sta om te plassen? (kind moet echt eens in gaan dalen, dat gedram tegen mijn blaas... Clown )
Het is helaas nog niet echt verbeterd, maar goed, ik was om 12 uur naar bed gegaan en stond er om half 1, 1 uur, half 4, half 6, 7 uur en 8 uur weer naast voor ik om half 9 besloot dat ik er net zo goed uit kon komen...

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:57

Dat heb ik gelukkig nog niet (ben 10 dec uitgerekend), ben ik blij om, want zodra ik wakker wordt, begin het malen, draaien, half slapen....

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 09:49

Hopelijk voor jou gaat jouw kleine er ook langs liggen Lachen
Mijne vindt het blijkbaar heerlijk tegen alle zachte plekjes die ze kan vinden (blaas, darmen, maag.... Clown ) aan te liggen schoppen.

Maar idd bedacht ik me dat ik natuurlijk zo mijn diepe slaap niet kan bereiken dus het is vrij logisch dat ik zo wild blijf dromen dan natuurlijk.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:26

Vannacht weer zo'n rotnacht gehad, na een aantal nachten heerlijk slapen...ik wordt echt zo pissig, zit de hele tijd te denken 'slapen, ga slapen, ga slapen', want ik zit nu echt gaar op mijn werk.... Boos! .

Als het vannacht weer gebeurd, ga ik de was doen heb ik besloten Clown !

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:04

Ocharm, heb je nog vakantie? Of mogelijkheid om over te schakelen naar PT?

Anoniem

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:07

Slaap je ook op je rug? Nachtmerries heb je op de een of andere manier sneller wanneer je op je rug ligt, dan wanneer je op je zij ligt...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:35

Pfffff niet zwanger, maar ken het probleem wel.
Heb er al een paar maanden last van en hoe warmer hoe erger. Als ik het erg warm krijg in bed krijg ik sowieso nachtmerries. Maar de laatste weken gaat er dus bijna geen nacht voorbij zonder van die rare drukke nachtmerrie achtige dromen.

Kan me goed voorstellen dat jullie er zat van zijn, dat ben ik al en ik heb het nog niet eens zo erg als jullie!!

Dus als iemand hier nog wat op weet, ik houd me aanbevolen! Haha!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:49

Proberen te voorkomen dat je te warm wordt. Geen nachtkleding aan, alleen onder een laken en een ventilator in je slaaplamer. Helpt bij mij! Het is hier 40ÂșC...

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:48

Slapen op je rug verergert idd de kans op nachtm,erries, net als te warm in bed liggen en te weinig frisse lucht.

Voor het slapen een slappe roman o.i.d. lezen en geen keiharde horror of thriller Lachen

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 23:09

Nouks schreef:
Slaap je ook op je rug? Nachtmerries heb je op de een of andere manier sneller wanneer je op je rug ligt, dan wanneer je op je zij ligt...


Als ik op mijn rug lig kots ik het bed onder Schijnheilig

Ik moet zeggen dat het nu al een aantal nachten rustig is geweest, kreeg steeds weeen van de warmte (denk ik) en viel zodra ik sliep echt als een blok in slaap.
Uiteraard onder de ventilator en bovenop mijn dekens.
DIE TEMPERATUUR IS NIET TE HARDEN!!!! Boos! Boos! Boos!
*doet regendansje*

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 23:48

We hebben hier net twee nachten onweer gehad, zalig verfrissend. Zal proberen wat jullie kant op te sturen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 09:07

Lusitana schreef:
We hebben hier net twee nachten onweer gehad, zalig verfrissend. Zal proberen wat jullie kant op te sturen.


Hoe doe je dat Haha! Het heeft hier vannacht geonweerd! OK dan!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:58

Strong mind, and magic hands Haha!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 12:14

Allez, nog een keer dan, het is hier alweer bijna 30 graden dus misschien moet het ook 2 nachten Knipoog

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:11

Hm, je vraagt wel wat van me! Ik ga het proberen...
We raken wel enorm off-topic.. Bloos