heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilde_q

Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 19:33

Hee de titel zegt het al Vingers aflikken
Ik zelf in februari dit jaar, ik had er ruim een week mee rond gelopen Koe
Tot dat ik niet meer kon lachen, hoesten etc. Knipoog


Mijn **extra ** vragen:
1. Zie titel
2. hoe lang geleden
3.:heb je er nog ooit last van.
4. blijven de littekens lang zichtbaar? Ach gut

xx Hilde!

11a11
Berichten: 1604
Geregistreerd: 08-11-05

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:34

nee gelukkig nooit gehad Haha!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:35

Ik heb het (gelukkig) zelf nooit gehad.
Op welke manier ben jij geopereerd? Op de ouderwetse manier (groot litteken) of via een kijkoperatie (laparoscopie, meerdere kleine sneetjes)?

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:39

Ja, heb het wel gehad. Ben ermee naar huis gestuurd, want ze dachten dat ik overdreef.
Toen ik zei dat ze me dan maar moesten open snijden om te kijken wat het dan wel was, zijn ze dat toch gaan doen (ze schrokken enigszins van mijn reactie...)
Als het ontstoken was, kon het via een kijkoperatie eruit gehaald worden.
Uiteindelijk bleek mijn blinde darm zo gruwelijk ontstoken te zijn dat ze me alsnog open hebben moeten snijden om hem eruit te halen.

Ik heb nu een litteken van zo'n 10 cm. Als ik er moe ben voel ik de pijn nog steeds en het is nu 4 jaar geleden. De huid rondom mijn litteken zelf is gevoelloos, heel raar. En ja, mijn litteken is nog steeds goed zichtbaar en ik vraag me ook af of het uberhaupt nog weg trekt.

Hilde_q

Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 19:43

gabyfedde schreef:
Ik heb het (gelukkig) zelf nooit gehad.
Op welke manier ben jij geopereerd? Op de ouderwetse manier (groot litteken) of via een kijkoperatie (laparoscopie, meerdere kleine sneetjes)?


Via de moderne Knipoog
Das wel fijn., Omdat ze niet 100 procent wisten of het mijn blinde darm was. Alle testen waren bijna negatief terwijl het er al lang had gezeten Knipoog

Hilde_q

Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 19:45

@ Goof.. Oe das minder Boos! Sommige dokters zijn echt niet te geloven.

Ik moest bloed laten prikken, 3 x plassen in potje, 5 dokters naar me gekeken.

Ach ja, hij is er nu uit dus heb ik er geen last meer van

xx

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:07

bij mij is ie er ook in februarie uitgehaald.
Heb dr een week mee gelopen en toen ik het niet meer uithield toch maar naa rHA gegaan en nog geen 4 uur laten lag ik al op de OK. Ze hebben een klein sneetje gemaakt ongeveer 6 cm. Je ziet nu nog een dus paars streepje,heb dr geen last meer van.
Blij dat ie eruit is want ik had al langer een zeurende pijn daar die er dan es wel en dan es niet was.

Hilde_q

Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:33

Bij mij precies hetzelfde zonnbloem!!
Ik lag ook na 3.5 uur op de OK.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:16

Zelf niet, maar mijn broer wel
Hij heeft een tijdje mee rond gelopen, is een echte bikkel en gaat nooit naar de dokter, maar hij had zoveel pijn dat hij toen wel begreep dat er echt iets mis was
Uiteindelijk bleek dat zijn blinde darm geperforeerd was [er zaten gaatjes in waardoor het vuil al in zijn buik kwam], een tijdje is het heel spannend geweest, als hij buikvliesontsteking zou krijgen zou dat fataal kunnen zijn
Gelukkig is het goed afgelopen, heeft wel een tijd in het ziekenhuis gelegen en toen hij naar huis mocht was zijn wond nog open, deze moest elke dag 2x uitgespoeld worden en is uiteindelijk zelf dichtgegroeid
Hij heeft dus nog wel een behoorlijk groot litteken

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:03

Mijn blindedarm is er op mijn 7e uitgehaald (dus eh... 17 jaar geleden). In mei werd ik geopereerd aan mijn blaas en in juli aan mijn blindedarm. Kon het niet zo waarderen Haha!

Maar het litteken is nog steeds duidelijk te zien hoor.

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:05

Vriendin van mij heeft het gehad..
Haar blinde darm was zelfs gesprongen.. zat allemaal troep in dr lichaam.. Af en toe heeft ze er nog ee beetje last van..
Ze heeft 3 kleine litekens.. maar zijn denk maar 2 cm groot ofzo

Djaleesa

Berichten: 4432
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:42

iK zelf heb het nog nooit gehad Mijn broertje wel!
Aleen bij hem was zijn blinde darm al opengeknapt!Ze waren ernet optijd bij anders was die er nu niet meer. Hij is meteen geopereerd En is nog een tijd in het ziekenhuis gebleven.Hij heeft een klein liteken je blijft hem zien maar. Volgens mij heeft die er niet meer zoveel last van gelukkig maar Lachen

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:43

Hey ja de mijne is er in september uitgegan.
bij mij was het zo ik had al paar weken last van. dus ik naar ziekenhuis toe. geloofde ze het niet omdat ik het niet uitschreeuwde als ze erop drukte. dus ik zeg ik ben niet kleinzerig en laat niet gauw merken dat het pijn doet. maar hun zeide ja normaal liggen ze te janken als we dat doen. naja bloed afgenomen er zat wel een bacterie maar ik moest naar huis. ze zeide ja kijk het maar aan. nou volgende dag nog steeds dus bekijk het ik weer terug. weer 3 buisjes afgenomen en inmiddels al 3 uur in dat ziekenhuis en eerst een assistent, toen de dokter toen de chirurg maar allemaal dachte ze dat het het niet was.
ik zei ja ik voel het toch dat er normaal niet zit. ja blablabla toen werd er een echo van gemaakt en toen zag gelukkig die vent dat hij ontstoken was en moest ik direct geopereerd worden.
ik heb maar 1 dag in het ziekenhuis gelegen. de artsen stonden er echt van te kijken.
m'n liteken zie je nog wel, maar volgens die vrouw zal het na een jaar zoeken zijn

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:52

Ja, ik was erg jong, toen ze erachter kwamen direct geopereerd, herrinner me er niet veel meer van, ik heb een groot litteken, maar ik vind het een prachtig littteken! het is een deel van mij, en hij hoort gewoon bij mij!

even je vragenlijstje invullen Knipoog
1. Zie titel Ja
2. hoe lang geleden ik was 4 geloof ik, dus 13 jaar geleden
3.:heb je er nog ooit last van. Nee, maar mijn litteken jeukt weleens.
4. blijven de littekens lang zichtbaar? Ja, voor altijd.

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:56

Goof schreef:
Ja, heb het wel gehad. Ben ermee naar huis gestuurd, want ze dachten dat ik overdreef.
Toen ik zei dat ze me dan maar moesten open snijden om te kijken wat het dan wel was, zijn ze dat toch gaan doen (ze schrokken enigszins van mijn reactie...)
Als het ontstoken was, kon het via een kijkoperatie eruit gehaald worden.
Uiteindelijk bleek mijn blinde darm zo gruwelijk ontstoken te zijn dat ze me alsnog open hebben moeten snijden om hem eruit te halen.

Ik heb nu een litteken van zo'n 10 cm. Als ik er moe ben voel ik de pijn nog steeds en het is nu 4 jaar geleden. De huid rondom mijn litteken zelf is gevoelloos, heel raar. En ja, mijn litteken is nog steeds goed zichtbaar en ik vraag me ook af of het uberhaupt nog weg trekt.


Ik ben bang dat ie niet wegtrekt, ik heb em al 13 jaar.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:48

1. Ja,
2. 16 jaar gelden
3.ee..
4. ik heb 1 littekentje.. en die blijft..

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:52

ik niet, maar mijn man wel! Ongeveer zeven jaar geleden waren we op vakantie in Zeeland. Hij kreeg wat last van buikpijn. Lopen was niet zo fijn, fietsen ging wel, elke avond een paracetamolletje tegen de pijn en zo liep hij een week door. Toch maar naar de huisarts op de camping (op zondag). Die vertrouwde het niet en stuurde hem door naar het ziekenhuis in Goes. Daar wisten ze het ook niet. Het kon een blindedarmontsteking zijn ,maar ook wat anders. Na bloedonderzoek bleek er toch iets mis te zijn. Er zaten teveel eiwitten in zijn bloed en dat wees op een ontsteking. Dus op zondagmiddag toch maar onder het mes. De chirurg heeft nog getwijfeld om hem weer dicht te maken en door te sturen naar ons eigen ziekenhuis. Hij had dus een blindedarmontsteking en een ontstoken (dikke) darm. Ze hebben de blinde darm weggehaald en een meter gewone darm. Hij heeft een behoorlijk litteken; hij heeft voor ongeveer een kwart open gelegen. Nu zie je er niet zoveel meer van; het is een streepje geworden. Hij heeft er nu geen last meer van. Zijn herstel duurde wel wat langer, dan bij een blindedarm. Maar het is allemaal goed gekomen. Hij heeft de tweede week van onze vakantie in het ziekenhuis doorgebracht en ik met de kids op de camping. Toen wij naar huis gingen is hij overgeplaatst naar het ziekenhuis hier. Daar heeft hij nog een dag of 5 gelegen en mocht toen naar huis.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:19

ik heb een chronisch ontstoken blindedarm gehad van m'n 4e tot m'n 19e en toen is ie geklapt en eruit gehaald, samen met een paar meter dunnen darm die aangetast was (merk je niets van, heb je meer dan genoeg van blijkbaar)

Het is nu 29 jaar geleden dat ie eruit gehaald is, via de ouderwetse methode, ik heb een blijvend litteken en heb er geen last meer van.

Op mijn leeftijd en met mijn figuur loop ik niet meer in bikini (al 25 jaar niet meer trouwens) dus niemand ziet het ooit....

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:47

Ik heb het ook gehad vorig jaar rond deze tijd.

Ik heb er een week mee rond gelopen en ja hoor in het ziekenhuis aangekomen de blinde darm maar omdat ik een week gewacht had kwam er helemaal een ontsteking om heen er zat dus een tennisbal in me buik met alelmaal troep dit moest via een drain weg (deed heel zeer en hebben ze niet onder narcose gedaan) ik heb verschillende scans gehad om te kijken wanneer ze die drain nou konden zetten.. Ik heb 14 dagen in het ziekenhuisgelegen met infuus en antibiotica ik had zo heimwee dat ik eerder naar huis mocht ik heb zelf thuis nog 14 dagen met de drain gelopen elke dag spoelen geen pretje..

Ik heb nu nog een litteken soms is die blauw en soms gewoon wit:S

Ik heb er heel soms nog weleens last van dan irriteert hij mij als ik nodig naar de wc moet doe hij helemaal zeer om dat hij verkleefd zit aan mijn darmen Knipoog

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:15

Noppes schreef:
Zelf niet, maar mijn broer wel
Hij heeft een tijdje mee rond gelopen, is een echte bikkel en gaat nooit naar de dokter, maar hij had zoveel pijn dat hij toen wel begreep dat er echt iets mis was
Uiteindelijk bleek dat zijn blinde darm geperforeerd was [er zaten gaatjes in waardoor het vuil al in zijn buik kwam], een tijdje is het heel spannend geweest, als hij buikvliesontsteking zou krijgen zou dat fataal kunnen zijn
Gelukkig is het goed afgelopen, heeft wel een tijd in het ziekenhuis gelegen en toen hij naar huis mocht was zijn wond nog open, deze moest elke dag 2x uitgespoeld worden en is uiteindelijk zelf dichtgegroeid
Hij heeft dus nog wel een behoorlijk groot litteken


Onze dochter heeft zo ongeveer hetzelfde gehad.Is ook echt doodziek geweest!
We dachten in eerste instantie aan buikgriep omdat meerdere kennissen daar op dat moment last van hadden.
Na een week naar de huisarts gegaan.
Meteen door naar het ziekenhuis!!
Om de geperforeerde blindedarm was een heel abses gevormd.
We hebben het gezien op de echo.
Ze heeft net zolas jouw broer een flink litteken doordat de wond open moest blijven.
Vond het heel ingrijpend allemaal en heb een week naast haar mogen logeren in het ziekenhuis.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:18

Nog nooit gehad en dat hoop ik eigenlijk ook wel zo te houden Clown

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:37

Ik ben 20 jaar geleden in Oostenrijk geopereerd aan mijn blinde darm Haha! Was de eerste keer op wintersportvakantie maar heb 2 weken daar in het ziekenhuis gelegen!

Het bleek dat ik al vanaf kinds af aan last van mijn blindedarm had, kon als kind na het spelen niet omhoog komen als ik in elkaar had gezeten want dan verging ik van de pijn. Achteraf dus al jaren last gehad. Het is inmiddels al flink wat jaren terug voor mij maar ik moet zeggen ik heb over het algemeen vergeleken met anderen een mooi littekentje eraan over gehouden een kleine 4 cm en niemand valt het op Haha!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:44

1. Zie titel= Ja
2. hoe lang geleden= 8 jaar
3. heb je er nog ooit last van. = Nee
4. blijven de littekens lang zichtbaar= Ja, je hele leven

Ik heb een sneetje van ongeveer 5 cm helemaal rechtsonder in mijn buik.
Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, en thuis nog 1 week op bed.
Daarna was ik er weer boven op Lachen.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:46

Ja ik heb een blinde darm ontsteking gehad 3 jaar gelezen in de zomervakantie toen ik in Zweden zat, ik ben daar dan ook geopereerd. nergens meer last van en dat litteken blijft, maar gelukkig heb ik 2 mooie kleine littekens. ( 1 extra voor een kijk operatie bij mijn navel, omdat ze toen nog niet zeker wisten of het mijn blinde darm was! )

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 04:12

ooh je word dus altijd geopereerd aan een blindedarmontsteking.
Ik dacht dat ze ook weleens met medicijnen deden?