heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:35

ik heb nog nooit gehoord dat een ontstoken blindedarm opknapt van medicijnen, maar je weet nooit wat ze uitvinden tegenwoordig. Ik weet niet beter dan dat het ding eruit moet als hij ontstoken is

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:16

nee idd, ik ook niet
maar hadden jullie ook rare symptonen erbij trouwens? ik had elke nacht een bloedneus en spugen dat ik deed!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:28

Ik werd snachts wakker, en het deed echt zoon pijn.
Heel erg huilen enzo (was nog maar 7).
En toen gingen we midden in de nacht de dokter bellen, en er ook heen... zzzz.
Toen volgende dag naar ziekenhuis en hij moest eruit!
Verder niet echt bijwerkingen.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:25

Tijdens mijn examens vorig jaar voelde ik mij al een heletijd beroerd, ik dacht dat het simpelweg examenstress was. Maar toen ik mijn ganse bed volbraakte en zelf mijn maagzuur niet meer kon binnenhouden, dacht ik toch wel dat er wat mis was. Diagnose bij de dokter -Meteen naar het ziekenhuis!- waar ik 7uur heb zitten wachten tot iemand naar me omkeek.
Na de operatie mocht ik nog een week in het ziekenhuis blijven vanwege mijn bloeddruk, dan nog een paar dagen thuis blijven en zien al mijn gemiste examens in 1 week inhalen. Ik had wel drie examens per dag, ook al waren het drie hoofdvakken op één dag, gelukkig haalde ik het nog net.

Mijn operatie was op de moderne manier, alleen aan mijn navel en boven mijn schaambeen zie je nog kleine littekens.

Maar het is de pijn die je nooit vergeet.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:43

Heb het 11 jaar geleden gehad, en hij stond ook echt op springen zeg maar... dus kon meteen via de ehbo de operatie tafel op Haha!

Mijn litteken is erg lelijk geworden, maar dat komt omdat ze het 'geplakt' hadden met hechtpleisters en ik de eerste dag zo eigenwijs was om te gaan lopen... tegen advies van de arts in Bloos Dus het is toen een stuk ingescheurd.
Normaal blijft er een redelijk klein littekentje van over.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:44

Carlolover schreef:
Hee de titel zegt het al Vingers aflikken
Ik zelf in februari dit jaar, ik had er ruim een week mee rond gelopen Koe
Tot dat ik niet meer kon lachen, hoesten etc. Knipoog


Mijn **extra ** vragen:
1. Zie titel
2. hoe lang geleden
3.:heb je er nog ooit last van.
4. blijven de littekens lang zichtbaar? Ach gut

xx Hilde!

Met 1 dag lag ik in het ziekenhuis, accute blindedarmonsteking.

2. 11 jaar geleden alweer
3. nee geen last van
4. je ziet het litteken nauwelijks meer

Mijn zus heeft het trouwens gehad in Frankrijk. Die wond was kleiner en zie je niks meer van, 9 jaar later.

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:19

Ja ik heb het ook gehad, ook acute blindedarm onsteking. Moest ook meteen geopereerd worden en heb daarna nog 2 dagen in het ziekenhuis geleden.
Nu is het iets van 4 jaar geleden en de littekens zie je nog wel maar het valt niet erg op.

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:41

Vorig jaar tijdens mijn examens Clown
yep, had ik ff geluk haha Haha!
ik had juist examen wiskunde, had ongelooflijk veel pijn, kreeg veel pijnstillers e.d. , maar niets hielp. 's Nachts had ik dan mijn bed ondergekotst (zal maar niet beschrijven hoe het eruit zag Clown ) Dan maar een echo genomen en toen mocht ik naar het ziekenhuis Haha! (vanwaar die smiley erbij, haha weet ik niet, was erg pijnlijk!)

heb er 2 dagen in de hitte gezeten (was toen juist een hittegolf), mocht niets eten (jeuj goed dieet Haha! ) en mocht een paar maanden geen zware inspanningen leveren.
Nadat ik nog een dag thuis ben gebleven, heb ik de 2de week van mijn examens moeten doen van mijn ouders Dromen en heb ik nog examen Frans mogen inhalen ook (was dat rot ! )

Nu heb ik nog3 kleine littekens, die nauwelijks opvallen

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:23

telt een wannabe ook. Ze twijfelde, wel hoge ontstekingswaardes en vocht in mijn buik, maar konden het op de echo niet goed zien. Toch opengemaakt, en dan moet ie eruit he. Hij was niet ontstoken, de rest van mijn darmen was er slechter aan toe Knipoog Dit is 6 jaar geleden, litteken zie je wel, maar valt in het niets naast een ander litteken

blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:55

ik heb een blinde darm ontsteking gehad ja. dat is in dec. 2002 geweest. ik was 7 maanden zwanger toen ik werd geopereerd. ik had zoveel pijn dat ik niet meer wist wat ik moest doen, zitten, staan, lopen enz. alles deed zo'n pijn. alsof ze een paar knopen hadden gemaakt in mijn darmen, en daar heel hard aan werd getrokken. toen bleek dat de mijne was geperforeerd en ik moest met een grote open wond rond lopen. ik heb 8 dagen in het ziekenhuis gelegen. zo konden ze ook het ongeboren kind in de gaten houden. gelukkig heeft mijn zoontje er niks aan over gehouden, want gezond is een narcose en die prut uit je darmen niet voor je kind. 2x per dag werd mijn wond schoon gespoeld. dat moest ik al snel zelf leren, zodat ik het thuis ook kon doen. dat was een regelrechte ramp. ik stond vaak een half uur te jammeren voor ik eindelijk die sproeier erop durfde te zetten. wat deed dat verrekte pijn zeg. elke keer zaten die gaasjes aan je wond vast geplakt die je dan tot bloedens toe los moest trekken. het gevolg is wel een enorm groot en lelijk litteken, maar ik zie het niet zitten om het weer open te laten snijden, om vervolgens iets netter te hechten. ik ben blij dat dit me niet nog eens kan gebeuren. oja, ik heb er geen last meer van. alhoewel ik wel elke ochtend een beetje misselijk ben (al 3 jaar dus nee, ik ben niet zwanger Knipoog ). ik weet ook niet of het hiermee te maken heeft, maar ik heb wel zo'n vermoeden.
Laatst bijgewerkt door blackpegasus op 01-08-06 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:00

Het is idd te zien dat je zoontje er niets aan over heeft gehouden, heb ik even in je profiel gespiekt. En wat een leuk ventje zeg Lovers

blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Re: heb jij ooit een blinde darm ontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:02

oh, dank je wel. Haha!