Vervolg: Moet het even kwijt...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:13

Hey meid,

ik herken je verhaal compleet, alleen heeft het bij mij acht jaat geduurd vooraleer die conclusie (pilprobleem) gemaakt werd. Ik schakelde ook steeds over van merkt tot merk en van type tot type. Problemen waren steeds aanwezig (bij het ene merk al uitgesprokener dan bij het andere). Nadien ook even nuvaring geprobeerd. Zelfde verhaal, ingestopt en niet meer gestopt met wenen. Wij zijn dus ten einde raad overgestapt op condooms. Misschien met je het maar een kans geven als je idd allergisch bent aan hormonen. Liever seks met condoom en voor de rest een aangenaam leven (en partner zijn voor je wederhelft), dan seks met de pil en veranderen in een depressief monster. Wij hebben het er alleszinds voor over.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:17

De nuvaring heeft geloof ik een eigen site. Het zal iets van www.nuvaring.nl zijn ofzo...

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:21

Het belangrijkste voor mij is ook idd dat ik me weer goed ga voelen. Nu ik gestopt ben met de pil doen we het idd ook met condoom, maar ik voel me daar niet prettig bij. Heb het gevoel dat ik niet beschermd ben, ben doodsbang dat er iets aan mijn of zijn handen zit of dat het scheurt. Dit werkt ook gewoon niet, want ik lig compleet te stressen Bloos . Het liefste wil ik dus zelf gewoon weer iets van bescherming. Omdat de nuvaring minder hormonen bevat dan de pil wil ik dat dan op zich nog wel proberen. Als ik er wel last van krijg stop ik dit keer zowiezo eerder. Ga het nu niet meer 3 maanden aankijken en me doodongelukkig voelen... Hoe snel kreeg jij 'last' van de nuvaring?

Nickeltje, die site heb ik net idd helemaal doorgelezen. Ga het er straks zeker even met m'n vriend over hebben en volgende keer met de dokter Ja

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:23

Zolang je moet ''modderen'' met condooms, is het misschien voor je eigen geruststelling om er zaaddodende pasta bij te gebruiken. Mochten die dingen waar jij zo bang voor bent (knappen ofzo) gebeuren, dan wordt het zaad dat ''ontsnapt'' door die pasta dood gemaakt en kan je echt niet zwanger worden.
Misschien dat je je dan iets minder ongelukkig voelt?

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:28

We hebben 'topsafe' van durex. Dus dat zit op zich wel goed denk ik. Maar toch voel ik me er op de één of andere manier niet prettig bij. Heb zoiets van als het knapt dat zien we het nog wel en kan ik altijd nog een morning after pil halen (liever niet, maar stel dat...) Alleen wat nou als er via handen oid iets bij komt? Dat merk je niet. Ik weet dat ik me eigenlijk druk maak om niks, maar dat gevoel kan ik gewoon niet onderdrukken Bloos

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:30

Juist om dat laatste, met je handen enzo, als je je daar echt zo vervelend door voelt, kun je overwegen een tube zaaddodoende pasta te kopen om in te brengen voor dat het condoom binnenkomt..

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:35

Kan je dat gewoon bij de drogist halen? Of moet dat bij de apotheek of van internet? En is het dan echt veilig of moet je dan evengoed nog ontzettend oppassen? (niet dat ik het van plan ben om het met dan spul zonder condoom te doen hoor! maar gewoon dat je echt geen kans op zwangerschap hebt als er iets aan je hand zit...). Voel me zo'n muts af en toe, maar zit er gewoon echt mee. Pil leek ideaal, maar blijkt verre van. Dat de dokter zei dat ik moest stoppen wist ik het echt even niet meer. Daarom wil ik voor de volgende afspraak zelf al zoveel mogelijk weten over de mogelijkheden...

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:39

Ik denk dat het bij de drogist te koop is waar ook meer verschillende condooms te koop zijn. Je kunt ook condooms kopen waar die pasta al in zit. Het alleen gebruik er van wordt niet echt aangeraden maar je zegt zelf al dat je het niet van plan bent, de combi met condoom is gewoon dubbel zo veilig en dan heb je echt een wel heel heel erg kleine kans dat je zwanger wordt, zelf al zou je condoom knappen... Deze combi geeft jou misschien gewoon wat meer rust zeg maar in de tijd dat je met condooms werkt in afwachting wat je verder voor anticonceptie gaat doen...

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:41

Nickeltje schreef:
Ik denk dat het bij de drogist te koop is waar ook meer verschillende condooms te koop zijn. Je kunt ook condooms kopen waar die pasta al in zit. Het alleen gebruik er van wordt niet echt aangeraden maar je zegt zelf al dat je het niet van plan bent, de combi met condoom is gewoon dubbel zo veilig en dan heb je echt een wel heel heel erg kleine kans dat je zwanger wordt, zelf al zou je condoom knappen... Deze combi geeft jou misschien gewoon wat meer rust zeg maar in de tijd dat je met condooms werkt in afwachting wat je verder voor anticonceptie gaat doen...


Die hebben we idd ook. Zal verder eens kijken Ja Iig bedankt!

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:42

Ok, sterkte verder... En niet te veel stressen hierover, voor iedereen is uiteindelijk wel de optimale anticonceptie te vinden.
Geniet van je vriend!

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:44

Dankje, komt goed! Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:04

Ik persoonlijk kan je sterk de mirena spiraal aanraden,
http://www.mirena.nl
De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil.

Natrick

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: De bollenstreek

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:13

Ben ik nou Blond of toch niet, ik heb namelijk altijd gehoord dat zodra er iets van dat op je handen o.i.d. komt het niet meer 'leeft' en je jezelf er dus ook niet mee kan bevruchten?

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:19


annet155

Berichten: 938
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: kamperland, zeeland

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:28

inderdaad Natrick dat heb ik ook geleerd bij biologie. zodra sperma buiten een lichaam komt het niet meer leeft..

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:46

Schimmelig schreef:
Er is ook een systeempje dat 'Persona' heet Lachen
Misschien is dat iets voor jou.
http://www.persona.info/nl/


Heb even op die site gekeken en daar staat:
Citaat:
Gebaseerd op onafhankelijke onderzoeken is PERSONA 94% betrouwbaar wanneer gebruikt volgens de instructies en als enige anticonceptiemethode. Dit betekent, dat als 100 vrouwen PERSONA een jaar lang gebruiken, 6 daarvan waarschijnlijk zwanger zullen raken doordat PERSONA hun vruchtbare dagen onjuist heeft bepaald

Dat is mij niet betrouwdbaar genoeg

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:21


Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:35

Ikzelf heb ook goede ervaringen met de mirena Lachen En om mij heen hoor ik niets anders... Volgens mij ligt het percentage zwangerschappen net zo laag (of hoog, tis maar net hoe je het bekijkt Knipoog ) als bij de pil. En er komen inderdaad veel minder hormonen aan te pas, omdat het plaatselijk werkt. Je hebt ook het koperspiraaltje, maar deze is lastiger in te brengen als je nog geen kinderen hebt gehad (lastiger dan mirena) en je periode wordt er over het algemeen zwaarder van. Je bent dan wel hormoonvrij. Je kunt ook eens in het anticonceptietopic kijken

shaviera
Berichten: 637
Geregistreerd: 01-07-06

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:44

ik heb prescies het zelfde mee gemaakt ik herken alles in je verhaal.
dit is indd erg vervelend.
ik heb nu de prik pil en ben er zere te vreden over eerst vond ik het heel eng maar nu is het een gewoonte en nooit meer ziek geweest ik vind heet geweldig suc6 er mee

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:48

Heel veel sterkte.. Kan je helaas niet helpen..

Ik had trouwens als bijwerking van de pil ontzettend misselijk.

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:09

Ook ik ben heel ziek geweest van de pil. Ik had dan wel geen koorts maar sliep 16 uur op een dag Boos! Was heel depressief en voelde me vreselijk. Heb zo 2 jaar rondgelopen, we hadden niet in de gaten dat het van de pil kwam. Toen ik met de pil stopte omdat ik al meer dan een maand ongesteld was kwamen we er achter waar mijn klachten vandaan kwamen. Na de stopweek, leek het wel alsof ik haver gevreten had. Ik bleef maar rennen. Die depressies heb ik nog wel wel lang last van gehad. Mijn hele hormoonhuishouden was ontregeld, dit heeft jaren geduurt voordat het weer normaal was. Ik heb daarna nog andere pillen geprobeerd maar het ging niet. En condooms is zo'n gehannes. Die vergaten we ook nog wel eens, zaten we daar weer over in de stress. Ook de nuvaring heb ik geprobeerd, maar dat vond ik niks. Met de sex kwam het ding mee naar buiten en hij zat vaak ook niet lekker. (verder naar binnen duwen ging niet) Dus ik heb voor de drastische stap gekozen: sterilisatie. Ik wil toch echt geen kinderen, dus dit is voor mij de perfecte oplossing.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:17

Beste TS als je ziek wordt van de pil door de hormonen dan zou ik zeker niet aan een staafje in je arm gaan beginnen.Daar zitten ook hormonen in.........
Spiraaltje of rubbers is dan het beste. Zelf ben ik ook al 5 jr gestopt met de pil en condooms bevallen mij prima Knipoog

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:23

Jeetje, cookies, das inderdaad drastisch... Maar als jij heel zeker bent.

TS, ben je er al een beetje over uit?

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Vervolg: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 14:30

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! Heb hier zeker wat aan. Pil valt eigenlijk zowiezo af, wil liever ook geen andere meer proberen. Condoom vind ik ook gewoon niks. En dat implantaat begin ik ook maar niet aan. Als dat er in zit en ik krijg er last van kan ik dat er niet zomaar even uithalen. Dus liever niet. Prikpil lijkt me ook niet ideaal, heb het niet zo op naalden en je wordt er erg onregelmatig ongesteld van geloof ik. Zit er nu een beetje mee in m'n hoofd om die nuvaring te proberen. Zitten wel hormonen in, maar een stuk minder dan de pil, dus wie weet. En mocht het niet werken dan kan ik die er altijd weer uit halen. Maar zit ook nog een beetje met die pleisters en een spiraaltje in m'n hoofd. Ik weet nu iig iets over de mogelijkheden en wat ik dan eventueel wel kan/wil proberen. over een kleine 3 weken moet ik weer naar de dokter (ze wilde na een maand mij terug zien om te kijken hoe het gaat.) En dan heb ik het er daar ook nog even over wat voor mij het beste is. Het nu in iedergeval al wat voorkennis en een beetje een idee van alles.