teeeekk!!! ahhh!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:56

IK HAD NET EEN TEEEEKKK!!! Nagelbijten / Gniffelen
DOOD eng!!

Ik ga net naar de wc Clown en doe mn broek naar benee, en kijk naar mn been, zit er bij mn bikini lijn zeg maar Clown een teeekk!!!

AHHHH gilde heel het huis bij elkaar!
Nu issie eruit, en zit nog te shaken Nagelbijten / Gniffelen

He, lucht op het is eruit Nagelbijten / Gniffelen

goudvisje
Berichten: 111
Geregistreerd: 05-08-05

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:58

nou nou nou..... een teek is niet erg hoor zo lang je er maar op tijd bij bent!! Ik ben net terug van scoutingkamp (was leiding van 25 lieve kinders) en had vijf teken. Nix aan het handje maar als je er niet bekend mee bent kan ik het me wel voorstellen hoor......

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 23:00

Nou ik heb echt een fobie tegen die dingen Nagelbijten / Gniffelen
Enne, hij was er zo uit (ik had mn ogen dicht, en mn pa draaien met zo'n tekentang Clown)...

Maar hoe weet je dat je geen ziekte van Lijm kan hebben ofzo? Nagelbijten / Gniffelen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:53

Van Lijm kan nooit, heb ik nog nooit van gehoord, voor de ziekte van LYME maak je wel wat meer kans Haha! .

Maar geen paniek, het is niet standaart dat als je gebeten bent door een teek dat je het ook zal krijgen. Het belangrijkste is dat je de eerste dagen de beet goed in de gaten moet houden. Als je ziet dat er kringen rondkomen, of er iets anders vreemds aan is(of je je plots zieker dan normaal voelt), onmiddelijk naar de dokter ermee. En anders is de kans zeer klein dat je er iets van oploopt.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 11-07-06 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: duffe typo.. :+

nightlover

Berichten: 2775
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Achter de pc [duhhh]

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:56

xKatleentjex schreef:
Van Lijm kan nooit, heb ik nog nooit van gehoord, voor de zeikte van LYME maak je wel wat meer kans Haha! .

Maar geen paniek, het is niet standaart dat als je gebeten bent door een teek dat je het ook zal krijgen. Het belangrijkste is dat je de eerste dagen de beet goed in de gaten moet houden. Als je ziet dat er kringen rondkomen, of er iets anders vreemds aan is(of je je plots zieker dan normaal voelt), onmiddelijk naar de dokter ermee. En anders is de kans zeer klein dat je er iets van oploopt.


van de zeikte van lyme heb ik ook nooit gehoord Vork Ach gut

daantjuhhh

Berichten: 26914
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 03:12

Ik noem het maar tekenziekte voor nu Haha!

Maar goed.
Ik heb ook al een aantal keer een teek gehad.
En het voornamelijkste is de plek in de gaten te houden.
Iig de eerste dagen goed.
Als je een rode kring of jeuk enz krijgt op of om die plek even naar de huisarts gaan.

Het kan echter ook zo dat er 3 maand later pas een kring verschijnt.
Dus hou het plekje even de komende tijd in de gaten.
Als je er optijd bij bent schijnt het simpel opte lossen te zijn met een antibioticakuur.

(dit is wat mij verteld is hoor)

P.S. ik vond het ook vreselijk hoor die teek.
En helemaal de laatste die ze er niet uit konden krijgen.
Lijfje hadden ze er perongeluk af geplukt.
Dus zijn kopje zat nog.
Toen zijn ze helemaal met een naald in mijn arm gaan peuteren omdat ding uit mijn lijf te halen.
ik vind het zo vreselijk, het idee een dier (ongedierte) die aan (in) je vast zit.
Uit eindelijk naar een half uur peuteren was hij eruit.
Het resultaat was een gat in mijn arm.. haha

(lichtelijk overdreven hoor)

Pasamba
Berichten: 17692
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Friesland

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:40

Ik heb volgens mij nog nooit een teek gehad (gelukkig) Het lijkt me ook maar niks.. Ik haal ze er vaak genoeg uit bij dieren, maar bij mezelf lijkt me ook best wel eng Tong uitsteken

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:42

Geen rode kring ontstaan? Lachen

Ik heb al wel 20 teken gehad in m'n leven; ben er nog steeds; nóóit een rode kring gehad of er ziek van geworden. *klopt af.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 11:46

Nee, nog steeds een rood mini stipje...
Heb al een beetje zitten googlen en idd moet er zo'n ring omheen komen...

geluksvogel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 29-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:48

aaah teken. jak bah iihl stomme beesten. ik haat ze. gelukkig zelf nog niet gehad maar mijn ene hond heeft op een wandeling meestal wel 20 teken en ik ze maar eruit trekken Misselijk grr. waarom bestaan ze?!

goudvisje
Berichten: 111
Geregistreerd: 05-08-05

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:11

liever teken dan wespen, die dingen vind ik veel erger. Elke keer dat je door zo'n ding wordt gestoken kan er een allergische reactie volgen. Als je nooit allergisch was kun je dat dus zo worden bah... (beetje off topic wel mja.....)

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 12:27

Ja idd, liever beide niet Knipoog

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:54

Niet iedereen die met Lyme besmet raakt krijgt een karakteristieke ring. Als de teek er lange tijd ingezeten heeft (meer dan 24-36 uur) kan je na een week of 6 (?) een bloedtest laten doen.

meiske_101
Berichten: 15
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Drachten

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:58

Mn neef heeft ook de ziekte van lyme gekregen door een teek en hij heeft ook nooit iets van een kring opgemerkt!

gekketeckel

Berichten: 2237
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: op mijn bureaustoel

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:01

ik zou er toch maar even mee naar de huisarts die geefd dan uit voorzorg een antibioticakuur,heeft mijn moeder ook gehad
groetjes

NTuinenburg
Berichten: 1502
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Den Haag

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:10

Ik heb ook zo vaak teken gehad, en bij dieren verwijdert, en ik blijf ze doodeng vinden Tong uitsteken

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:19

geluksvogel schreef:
aaah teken. jak bah iihl stomme beesten. ik haat ze. gelukkig zelf nog niet gehad maar mijn ene hond heeft op een wandeling meestal wel 20 teken en ik ze maar eruit trekken Misselijk grr. waarom bestaan ze?!


Dat is nog eens een goede vraag Haha!
Bij mijn hond en katten haal ik ze dr zo uit maar blijf ze doodeng vinden....

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:39

Ik heb er pas nog een bij onze kat eruit gehaald. . Ik moet er nie aan denken dat ze bij mij in de huid gaan zitten.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:18

Ik denk niet dat een huisarts uit voorzorg een antibioticakuur geeft hoor, tenzij hij erg van de pillen is. Tekenbeten komen nu eenmaal voor als je je niet beschermt dmv kleding en/of een middel zoals Deet. Verder zou ik me ook geen zorgen maken als het gaat jeuken nadat je bent gebeten; dit is een normale reactie op een insectenbeet (ook al is een teek dan geen insect). Overigens vind ik teken echt veel erger dan wespen maar dat komt doordat je in mijn leefomgeving ongeveer 60000 keer meer kans maakt op een tekenbeet dan op een wespensteek. En idd, na overmatige blootstelling aan beten van welk beest dan ook kun je er allergisch voor worden. Tegenwoordig krijg ik dus na een tekenbeet eerst een netelroosaanval over het hele lichaam en daarna een blaar op de plek van de beet; oftewel: ik draai op Tavegil nu. (dan blijft de schade beperkt tot bulten als van een dazenbeet)

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:19

Oef.. Scheve mond Lekker dan..
Idd even goed in de gaten houden, en desnoods even langs de HA.
Liever 80 keer voor niks, dan 1 keer te laat Lachen

gekketeckel

Berichten: 2237
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: op mijn bureaustoel

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:28

Roosmarijn schreef:
Ik denk niet dat een huisarts uit voorzorg een antibioticakuur geeft hoor, tenzij hij erg van de pillen is. Tekenbeten komen nu eenmaal voor als je je niet beschermt dmv kleding en/of een middel zoals Deet. Verder zou ik me ook geen zorgen maken als het gaat jeuken nadat je bent gebeten; dit is een normale reactie op een insectenbeet (ook al is een teek dan geen insect). Overigens vind ik teken echt veel erger dan wespen maar dat komt doordat je in mijn leefomgeving ongeveer 60000 keer meer kans maakt op een tekenbeet dan op een wespensteek. En idd, na overmatige blootstelling aan beten van welk beest dan ook kun je er allergisch voor worden. Tegenwoordig krijg ik dus na een tekenbeet eerst een netelroosaanval over het hele lichaam en daarna een blaar op de plek van de beet; oftewel: ik draai op Tavegil nu. (dan blijft de schade beperkt tot bulten als van een dazenbeet)

Mietje schreef:
Oef.. Scheve mond Lekker dan..
Idd even goed in de gaten houden, en desnoods even langs de HA.
Liever 80 keer voor niks, dan 1 keer te laat Lachen

ik zou toch even langs de ha want tegenwoordig word gewaarschuwd (er hangt een brief over bij de ha)dat je na een tekenbeet even een antibiotika kuur moet halen.
Tenminste waar wij wonen word gewaarschuwd dat de teken wel degelijk besmet kunnen zijn
groetjes madrieka

Renee

Berichten: 3125
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:51

Auw... eng hoor

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:22

Ninla_ schreef:
Nou ik heb echt een fobie tegen die dingen Nagelbijten / Gniffelen
Enne, hij was er zo uit (ik had mn ogen dicht, en mn pa draaien met zo'n tekentang Clown)...

Maar hoe weet je dat je geen ziekte van Lijm kan hebben ofzo? Nagelbijten / Gniffelen



als er een rooie lijn om begint te komen waar ed gezeten heeft dan moet je even naar de HA

Homerun

Berichten: 237
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Budel-Schoot

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:26

Even contacten met de huisarts kan nooit geen kwaad. Er is namelijk een gevaarlijkere tekensoort zijn opmars aan het maken in Zuid-Nederland. Ook voor de honden en katten wordt er gewaarschuwd. Het zou (maar ik heb er nog geen praktijkvoorbeelden van gehoord, gelukkig) een soort zijn die op een bepaalde manier voor inwendige bloedingen zorgt. Of dit bij mensen ook het geval is, weet ik echt niet. Daarom is het nooit verkeerd om even de huisarts te raadplegen. Wij hebben in ieder geval doorgekregen om de honden en katten op tijd tegen teken te beschermen.

gekketeckel

Berichten: 2237
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: op mijn bureaustoel

Re: teeeekk!!! ahhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:27

Homerun schreef:
Even contacten met de huisarts kan nooit geen kwaad. Er is namelijk een gevaarlijkere tekensoort zijn opmars aan het maken in Zuid-Nederland. Ook voor de honden en katten wordt er gewaarschuwd. Het zou (maar ik heb er nog geen praktijkvoorbeelden van gehoord, gelukkig) een soort zijn die op een bepaalde manier voor inwendige bloedingen zorgt. Of dit bij mensen ook het geval is, weet ik echt niet. Daarom is het nooit verkeerd om even de huisarts te raadplegen. Wij hebben in ieder geval doorgekregen om de honden en katten op tijd tegen teken te beschermen.


die mededeling hebben wij hier ook dus idd toch maar even naar de ha als ik jou was beter 10 keer te veel dan een keer te weinig!
groetjes