Ogen laten laseren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 10:46

Omdat ik met regelmaat last van onstoken ogen heb ga ik waarschijnlijk mn ogen laten laseren.

Nu vroeg ik mij of er mensen zijn die hun ogen ook hebben laten laseren. Waar jullie dat dan gedaan hebben en hoe jullie ervaringen hiermee zijn!

geluksvogel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 29-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:49

mijn moeder had een klein gaatje in haar netvlies en heeft dat laten laseren. daarna heeft ze er nooit meer last van gehad Lachen

goudvisje
Berichten: 111
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:14

ik zou graag mijn ogen willen laten laseren omdat ik gewoon brildragend ben alleen is het zo dat het mega duur is, en bovendien niet wordt vergoed....
verder wacht ik wel tot het 100% goed gaat...

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:39

Ik heb mijn ogen laten laseren vorig jaar.

Wachten tot het 100% goed gaat is onzin, er zal altijd een risico blijven. Maar dat risico is nu al veeeel kleiner dan bijvoorbeeld het dragen van zachte lenzen voor een lange periode in je leven.

Het is mij waanzinnig goed bevallen, ik zou het zo nog een keer doen! Heb in de wachtkamer mijn bril af gedaan en nooit meer opgezet! Het geld dubbel en dwars waard!

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 13:19

@miepmiep

Het feit dat ik sóchtends wakker zou worden en de wereld gewoon zou zien...ooh wat een feest! en geen last meer van ontstoken ogen.

Heb je nog last gehad van je ogen ofzo..

Ik heb vanochtend met vezekering gebeld en het wordt gedeeltelijk vergoed als ik een verwijzing van een oogarts krijg. Dus daar ga ik binnenkort maar een keer een afspraak meemaken.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:41

behandeling in Belgie gedaan, in Leuven in het st- pieters ziekenhuis.

ik had -4 links en -4.15 rechts.

heb van me 8 jaar altijdt een bril gedragen.
afspraak gemaakt op een dinsdag namiddag 4u.

ging zo tewerk;
aankomst,
wachten,
ogen nog eens nameten,
gegevens invoeren in laser,
ogen ontsmetten,
ogen verdoven via oogdruppels,
klemmetje zetten rond je oog om het knipperen tegen te gaan,
op zetel liggen,
cirkel op me oog aftekenen,
zuignapje op je oog krijgen die de cirkel van je oogvlies afsnijdt,
oogvliesje omdraaien met pincet,
oogvliesje vast laseren terwijl je je moet focussen op het laserlampje,
oog wordt gespoeld,

ander oog aan de beurt,

alles in totaal 2uurtjes werk, 2 ogen gedaan,
nadien gevolg? eerste 2 dagen met zonnebril oplopen ter ebscherming, oogvocht toevoegen via oogdruppels, sommigen moeten dat maar 2X per dag anderen veel vaker, ligt aan het type oog dat je bezit.

sindsdien nog nooit last meer gehad, ik zie niet perfect helder nu, zit nog op een halfje en een kwartje ongeveer, maar ik kon binnen het jaar nog een gratise correctie laten doen, dat zat zo in de prijs in. maar aangezien me werk en tijdt was dat niet echt haalbaar en "echt" last heb ik er toch niet van.

zodus ,deze jongen ziet perfect Haha!

miepmiep schreef:
Ik heb mijn ogen laten laseren vorig jaar.

Wachten tot het 100% goed gaat is onzin, er zal altijd een risico blijven. Maar dat risico is nu al veeeel kleiner dan bijvoorbeeld het dragen van zachte lenzen voor een lange periode in je leven.

Het is mij waanzinnig goed bevallen, ik zou het zo nog een keer doen! Heb in de wachtkamer mijn bril af gedaan en nooit meer opgezet! Het geld dubbel en dwars waard!

idem net hetzelfde verhaal, het geld trok ik niet terug van ziekenkas enzow, maar hey boeie...
het is het inderdaad waard geweest,

heb 3 dagen later me bril nog eens voor de lol opgezet, damn wat was dat een straf spel man, krijg gelijk hoofdpijn :p

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 15:04

Bij welke kliniek hebben jullie je ogen laseren?

SuusEventing
Berichten: 136
Geregistreerd: 24-10-04

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:06

Ik heb mijn ogen laten laseren bij Eyescan in Utrecht en mijn zusje bij Visionclinics in Amsterdamin het WTC. Wij zijn beide erg tevreden over de uitkomst ervan
Ik vind het heerlijk dat ik nooit meer dat geklooi heb met lenzen, wát een gedoe was dat elke keer!

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 15:11

Die twee heb ik inderdaad ook gevonden en had ik ook zo een goed gevoel over....zover dat mogelijk is ...heb een informatie pakket opgevraagd zodat ik thuis even in alle rust kan lezen.

karen001

Berichten: 24
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: bij deventer in de buurt

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:24

ik wil mijn ogen ook ooit een keer laten laseren. lijkt me heel handig zonder dat geklooi met lenzen.

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:59

Ik heb mijn ogen 5 jaar geleden laten laseren. Kan niet anders zeggen dan dat ik er heel veel plezier van heb. Weet je wel hoe makkelijk het is als je 's morgens opstaat en je gelijk kan zien! En met snorkelen hoef ik nooit meer bang te zijn voor water in mijn duikbril, en dat dat mijn lenzen wegdrijven ofzo. Haha! Echt heerlijk. Ook vind ik de kleuren van mijn omgeving anders geworden nu ik niet meer door glas zit te turen. Levendiger, mooier.

Ik ben bij visionclinics geweest. Wel duur maar heel goed. En ook een goede service. Ik had in het weekend een probleempje met mijn oog en ik had binnen 5 minuten een arts aan de lijn die me gerust kon stellen.
Op maandag heb ik mijn ogen laten laseren en op donderdag reed ik auto zonder lenzen of bril (nee ik heb niks geraakt Haha! )

SuusEventing
Berichten: 136
Geregistreerd: 24-10-04

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:58

Zelfde verhaal! Op dinsdagochtend mijn ogen laten laseren in Utrecht. Daarna in slaap gevallen ('s nachts natuurlijk niet geslapen van de zenuwen Haha! ) en 's middags kon ik alweer lezen!! Dat ging zonder bril echt niet!
Ik zat op donderdag alweer achter in de collegezaal en ik heb alles meegekregen.

Ben nu een half jaar verder en nog steeds zoooooo blij dat ik het heb laten doen!

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:14

Vind ik nu leuk om te lezen dat het bij jullie zo goed is gegaan, ik heb nu aan 2 kanten -5, draag meestal een bril omdat dat gepruts met die lenzen zo irritant is..

Ik wil het ook graag laten doen over een paar jaar; het is dus niet echt pijnlijk ofzo?
(trouwens ook nog een aanrader voor mijn pa, die heeft aan twee kanten iets van -10..)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:25

Ik heb net een topic geopend op LZP over careviosion. Kom ik nu dit topic tegen Clown

Ik wil heel graag mijn ogen laten laseren. Ik zou de opleiding kunnen doen waar ik 3 jaar geleden te jong voor was. Plus dat ik bril en lenzen zo zat ben.

Mijn ouders hebben het beiden in Turkije laten doen en dat is ze goed bevallen, Daarbij ook veel goedkoper dan in Nederland. Ik schrik toch wel van de prijzen. Ik blijf dit topic verder even volgen Lachen

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 14:03

Mijn sterkte is links -6.25 en rechte -6.75....

vanochtend word ik wakker lensjes in en merk gelijk dat mn ogen weer gaan irriteren.....jeuken...gevoelig....gatver damme ben het zo zat aan het worden!

Ik heb nooit problemen gehad tot vorig jaar ..toen kreeg ik tijdens de vakantie een ontstoken oog en vanaf dat moment heb ik zeker 2 a 3 keer per maand minimaal een oog dat zo geirriteerd is dat mn lenzen niet in kan !

ooohh ik hoop zo dat het laseren kan!

SuusEventing
Berichten: 136
Geregistreerd: 24-10-04

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:37

Ik zou mijn ogen eerlijk gezegd nooit in het buitenland laten doen. (okay België wel Knipoog ) er gelden daar andere regels, en wat nou als het misgaat? Doodeng!
Ik heb de volle mep betaald maar het zijn wel mijn ógen. Als daar iets mis mee gaat! BRRR En daarbij heb ik nu een levenslangs garantie.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:41

Ja dat is ook zo SuusEventing daar heb je helemaal gelijk in. Je kan zo 1,2,3 ook niet even terug naar Turkije of een ander land.
Mag ik vragen waar jij het hebt laten doen in Utrecht?

SuusEventing
Berichten: 136
Geregistreerd: 24-10-04

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:57

Bij Eyescan op het Lucasbolwerk. Het is nu ruim een half jaar geleden (okt. 2005) en ben er nog steeds zéér tevreden over.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:45

Hoe zijn jullie aan die adressen gekomen? Via de huisarts of oogarts?

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:55

Interessant, dit! Cool
Maar wat ik me nou altijd heb afgevraagd, kunnen je ogen nog steeds achteruit gaan als ze zijn gelaserd? Ik ben de afgelopen jaren van -1.25 naar -3.25 ofzo gegaan, en ik denk dat ze nog steeds achteruit gaan. Lijkt me niet zo fijn om ze om het jaar ofzo te moeten laten behandelen...
En ik wil eigenlijk heel graag weten hoe jullie de behandeling vonden, lijkt me toch ook niet zo'n pretje.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:57

Wat ik zelf heb begrepen is dat je ogen minimaal een jaar of anderhalf jaar stabiel moeten zijn.

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:24

Nee in het buitenland zou ik ook niet zo gauw doen. De medische termen zijn altijd lastig te volgen. En uitleggen in gebrekkig Engels waar de pijn zit is ook niet zo makkelijk.

Marchador, je ogen moeten volgens mij een jaar stabiel zijn. Ik had trouwens -4,75 en -4,5. Was zo kippig als wat.

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 22:10

ik zou het ook een beetje "spannend" vinden om mn ogen in het buitenland te laten doen....je kan niet snel terug voor een correctie of behandeling....maar aan de andere kant de verhalen die ik hoor van mensen die wel in het buitenland..voornamelijk Turkije zijn geweest zijn wel heel positief.


@passie....google doet wonderen hahahaha

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:02

Ik houdt niet zo van die commerciele bedrijven laat staan medische "reisjes" naar het buitenland.... er zijn ook een aantal reguliere ziekenhuizen die laseren (o.a. Medisch Centrum Alkmaar).

Ook kan zeker niet iedereen geholpen worden. Ik ben bijv. afgewezen omdat ik een cylindrische afwijking heb en die kunnen ze maar beperkt (en in mijn geval dus niet) corrigeren.

Ik heb toch liever een reguliere oogarts die geen winstoogmerk heeft die mij dat vertelt, dan eentje die de kassa hoort rinkelen en toch opereert

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Ogen laten laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:12

ik heb prisma glazen en cillinder glazen in mijn bril,
dwz dat ik zonder bril alles dubbel zie vooral letters,
verkeerborden
weet iemand of dit door middel van laseren ook te verhelpen is