leuk zo'n tong piercing

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 13:51

ik lig nu thuis ziek op bed, heb verhoging en al mijn spieren doen pijn zo ook mijn tong.
gister begon het toen begon mijn tong erg veel pijn te doen eten ging nu nog moeilijker (en vooral als ik ziek ben eet ik al bijna niet).

ik had net zoiets van weet je wat ik haal mijn piercing er wel even uit misschien is de pijn dan minder (het werd steeds erger). Kon ik net al bijna niet meer mijn onderste balletje te pakken krijgen omdat mijn tong opgezet bleek te zijn. Heb ik met erg veel pijn en veel moeite dat onderste balletje te pakken gekregen en hem eruit gedraaid.
Ik draai hem er altijd uit met een dunnen doek (een t-shirt ofzo) omdat je meer grip hebt dan had ik hem eruit zat dat hele t-shirt onder het bloed, mijn tong was echt heel erg aan het bloeden en pijn dat het doet.

ik heb mijn tongpiercing nu zo'n 4 jaar en heb dit nog nooit gehad maar ik denk dat ik hem er nu ook niet meer in ga doen, ook geen langer staafje. Het doet echt pijn.
ik ga zo maar even een ijsje eten in de hoop dat de pijn even wat minder wordt.

haha jullie denken vast wat is dit nu weer voor een zinloos topic maar moest het even kwijt Haha!
Laatst bijgewerkt door Thirza op 12-07-06 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

esther_sonja
Berichten: 3068
Geregistreerd: 23-05-06

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:52

balen zeg! sterkte! Haha!

Rafaela

Berichten: 6291
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Heerlen

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:56

bsterkte ...
ik heb ook een tongpiercing maar nog niet zo lang,
had je niet toevallig een wondje dat dat is gaan ontsteken ofzo ?

Charaz

Berichten: 24347
Geregistreerd: 12-04-02

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:59

Wat raar als je hem al 4 jaar hebt.

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:01

Inderdaad raar als je hem al zo lang hebt.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:04

ook al heb je hem langer, moet je nog wekelijks spoelen met mondwater, omdat je tong een spier is, wil hij het gat steeds maar weer genezen, dus het blijft een soort van open wond, hij kan nooit zo dicht groeien, dat wanneer je hem eruit haalt, het gat zal blijven.
een tong zal na het uithalen van de piercing, binnen 48 uur weer dichtgroeien, vandaar dus dat het een "open" wond blijft, en die moet dus regelmatig ontsmet worden.

als je ziek bent, of een lage weerstand,kunnen er zelfs bacterien in de "wond" terechtkomen, en een ontsteking veroorzaken, waardoor je koorts krijgt, het lichaam reageert op de ontsteking door koorts te ontwikkelen.
goed de komende dagen elke dag meerdere malen spoelen met antibacterieel mondwater en hopen dat je geen bloedvergiftiging hebt opgelopen.

laura1987

Berichten: 7140
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:09

Ik heb ook een tongpiercing maar van dat mondwater wist ik niet ga het toch maar aanleren dan Knipoog

ik kon ook iemand die zijn zusje had al 3 jaar een tongpiercing en toen ze wakker werd was haar tong zo opgezwollen dat ze naar het ziekenhuis moest om het balletje los te draaien, aangezien ze er zelf niet meer bij kon.

Het zijn echt leuke dingen die tongpiercings als ze "normaal" doen Knipoog

Nog een tip.
Toen ik mijn tongpiercing net had gezet was mijn tong ook 4 dagen super opgezwollen.
Dan pakte ik een lege fles van cola ofz, vulde deze met water. hup de vriezer in en als het erg koud is na een uur ofz er weer uit, dit dan als je het drink even in je mond houden, je tong word dan kouder en slink (waarschijnlijk) .

GoldieLoks

Berichten: 141
Geregistreerd: 30-05-06

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:10

Als ik jouw was zou ik even contact opnemen met de winkel die je piercing gezet heeft.
Ik heb zelf namelijk al 4,5 jaar een tongpiercing en helemaal geen problemen. No nooit onstoken e.d.
Naar mijn idee kan een tongpiercing na 4 jaar niet ontsteken. Dit kan alleen in de eerste 6 weken al het nog een 'verse wond' is.

MMMaaike

Berichten: 283
Geregistreerd: 10-04-06

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:14

Had je voor dat hij zo dik werd al last van je tong? Ik zou gewoon even terug gaan waar je je piercing hebt laten zetten en je daar laten informeren. Die komen dit waarschijnlijk dagelijks tegen.

Ik heb ook al jaren een tongpiercing maar eens in de zoveel tijd krijg ik ook een beetje last, dan is er denk ik een bacterie bij gekomen ofzo heb het ook wel eens gehad als ik had gezoend met iemand die rookt. Het voelt dan een beetje alsof je je tong hebt verbrand met thee drinken. Wat ik dan doe is gewoon weer even een paar keer per dag spoelen met listerine en dan is het na een paar dagen weer over. Ik heb het ook wel eens gehad dat mijn tong zo dik is geworden dat het bovenste bolletje bijna mijn tong inging en ben toen snel naar diegene gegaan die de piercing gezet heeft. Die heeft er toen een langere met grotere balletjes in gezet en die moest ik inhouden tot de zwelling was verdwenen en dat is toen helemaal goed gegaan. Veel praten en koud water helpen! Door te praten hou je je tongspier soepel. Je zal dit wel merken als je 's ochtends wakker wordt. Dan is ie helemaal stijf en dik geworden. Even flink spoelen met koud water en ga dan maar zingen voor tv ofzo Tong uitsteken en de pijn wordt dan echt minder.

Succes ermee!

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 14:34

het stomme is dat ik dus zoiezo om de dag spoel met mondawater omdat ik nog al veel last heb van tandplak en zo houd ik het een beetje onder controle dus dat doe ik al om de dag.
voor zo ver ik weet heb ik geen wondje op mijn tong wat zou kunnen ontsteken.
Ik kan nu de deur niet uit maar ik kan ze idd wel even bellen het is toch raar ja zo opeens.

het kan ook wel dat ik een lagere weerstand heb nu omdat ik niet lekker ben.

ik drink nu ook al meer water juist omdat ik niet lekker ben maar ik zal het wel even in de vriezer leggen de gedachte aan koud water klinkt goed Haha!

ik ga ze zo wel even bellen ik laat het wel even weten.

Rafaela

Berichten: 6291
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Heerlen

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:42

koud water inderdaad is erg lekker Haha!
ik denk dat ik me dan toch ook maar moet gaan aanleren om vaker te spoelen, laatste keer is ik weet niet hoe lang geleden...

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:49

ajj, niet zo fijn !

Ik heb mijn tongpiericing er toevallig eergister uitgehaalt
(Omdat ik er geen zin meer in had, en vond het niet mooi
meer)
Maar ik heb daar nog nooit last van gehad.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:53

Sorry maar het lijkt me onzin dat een tongpiercing een open wond blijft. Er groeit volgens mij gewoon een nieuw huidlaagje zoals bij elke piercing MAAR doordat het een spier is kan het gaatje idd snel dichttrekken.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:12

Ik heb die van mij al ruim een jaar uit.. na bijna 10 jaar gedragen te hebben en ik kan deze ieder moment van de dag gewoon nog in doen.. dus wat crossmonster zegt ben ik het niet helemaal mee eens..

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 15:36

ze hebben nu dus liever dat ik langs kom, maar omdat ik ziek thuis ben kan ik de deur niet uit erg vervelend omdat ik dan pas zaterdag kan komen en dan is het misschien wel over.
maar goed ik gok het er maar op dan denk ik dat ik zaterdag ga.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:54

He jeetje wat raar zeg dat dit zo is gebeurd.
Naar ook dat je nu de deur niet uit kan .
In ieder geval beterschap Ach gut

geluksvogel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 29-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:20

jeetje wat naar voor je. ik hoop dat het snel over is Lachen beterschap!

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:27

Ik had er 2 en die heb ik ongeveer 5 jaar zonder problemen gehad, maar toen is het toch gaan ontsteken, dikke en pijnlijke tong en heb ik ze er maar uitgehaald (tot opluchting van mijn tandarts, ik kreeg elk half jaar dezelfde preek te horen) en binnen een dag waren beide gaatjes dicht. Daarna nooit meer last gehad... Ik poets 2 x per dag mijn tanden en spoel elke avond met listerine, maar kreeg dus toch een ontsteking.
Sowieso kun je er last van krijgen als je koorts hebt want dan zwelt je tong op, ook als je geen piercing hebt, en als je dan een vrij kort staafje hebt waarbij het balletje normaal al strak op je tong ligt, dan gaat dat natuurlijk zeer doen en irriteren

Anoniem

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:05

en ik zat er net over te denken er 1 te laten zetten Clown

doet dat pijn trouwens? Schijnheilig

Exodus

Berichten: 2327
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Bergeijk

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:10

Heb mijn piercing er ook uitgehaald toen ik er last van kreeg. Ik heb hem 8 jaar gehad en nooit geen problemen. Totdat ik op geen gegeven moment een verdikking rondom de piercing kreeg. Dit deed echt heel zeer. Met eten idd. vooral. Toen het echt niet meer uit te houden was heb ik hem er toch uit gehaald. Vond het niet eens zo erg. Had hem al zo lang. Maar wel om de verkeerde reden

Sterkte met je tong hoop dat het snel beter word. Mijn tong was na een weekje helemaal genezen.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:15

Oei, ik raad je wel aan om niet te wachten tot zaterdag. Zo te horen klinkt het als een onsteking, mss idd door je lage weerstand, of mss is de onsteking al begonnen in je tond zonder dat je het door had en dat je nu door de onsteking ziek bent geworden. Onstekingen geven nl koorts en dat is geen goed teken.
Kan iemand met je meerijden? Zou nl toch echt even manier vinden om daar te komen of anders naar je HA.

Veel succes, als het bloed is het meestal wel goed, om te ontsmetten, maar hoe dat met tongen zit?
Ik heb de mijne nu 6 jaar, gelukkig zulke fratsen niet gehad. Wel als ik grieperig ben, doet ie pijn onder mn tong, dikke klieren etc.

Beterschap.

BabsieJana

Berichten: 2028
Geregistreerd: 14-09-05

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:19

dat is balen..
sterkte&beterschap Kusje

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:05

-> MW

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:21

Vjellko schreef:
en ik zat er net over te denken er 1 te laten zetten Clown

doet dat pijn trouwens? Schijnheilig


haha ik zit er ook over na te denken. Maarja, denk maar zo, dat kan ook bij een navelpiercing gebeuren of bij een oorbel zelfs al Knipoog

missyissy
Berichten: 623
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: boven de rivieren.

Re: leuk zo'n tong piercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:25

vervelend zeg veel sterkte en misschien helpt 't als ik zeg dat mijn tante dat ook heeft gehad zij had haar tongpiercing al 6 kwart jaar en toen gebeurde dat ook (ik was erbij)maar ze heeft de piercing eruit gehaald en heeft nu nergens last meer van