neus voor de tweede keer gebroken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 08:30

In 1997 ben ik ooit met een blokhak in mijn gezicht getrapt en tja.. ik naar de huisarts.. nee mijn neus was volgens hem niet gebroken, maar gewoon gekneusd. Normaal spalken ze het als het gebroken is maar dat hebben ze dus niet gedaan. Later bleek dat het wel gebroken was maar spalken ging niet meer. Dat moet binnen 2 dagen. Ik had een plat stuk op mijn neus en er zaten losse botsplinters onder. Kreeg best wel een trauma van die neus, maar ja.. ik zag die operatie dat ze het rechtzetten op tv en ik heb toen gezegd dat ik dat echt nooit wilde. Ze stonden gewoon mete en beitel superhard op die neus in te hakken. Mij niet gezien dus. Dan maar een minder mooie neus en dus een bobbeltje erop.

Gisteren (ja echt heel erg dom) in mijn haast niet goed gekeken en tegen de deurstijl aangelopen. Ik hoorde het echt superhard kraken. Ijs erop gedaan tegen het zwellen. Het zwellen is nu wat minder, maar het zit er nog wel. Voor zover ik het kan zien is mijn bot wel weer verschoven... dat moet wel want het platte stuk is niet meer plat. Nu vragen mensen: heb je 'm dan weer rechtgezet Haha!
Maar dat geloof ik ook niet, maar ik kan het niet goed zien als het dik is, maar nu zitten er dus 2 bobbels.

Weet nu niet of ik naar de huisarts moet gaan of dat ik kan wachten tot die zwelling wat minder dik is. Als hij me nu doorstuurt naar de KNO arts gaat die zowel in je neus als daarop voelen en eraan trekken om te kijken of het gebroken is (kunnen ze niet zien op een foto blijkbaar). Maar ik moet er niet aan denken dat er nu iemand aan gaat zitten want hij doet zo al super pijn.

Hij staat niet scheef dus die spalk lijkt me ook niet nodig. Die is alleen om te zorgen dat die neus recht staat en dan moet je later toch een operatie ondergaan om 'm weer 'normaal' te krijgen.

Iemand hier ervaringen met een gebroken neus, neusoperaties en spalkjes? Misschien wat adviezen? Weet nu niet wat ik ermee moet.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:27

Het lijkt me wel slim om gewoon even naar de huisarts te gaan. En die operaties: daar voel je niets van als ze dat doen hoor. Heb je wel eens gehoord hoe het er aan toe gaat als iemand een heupprothese krijgt? Haha!
Maar wie weet is het gebroken en heb je wel een spalkje nodig... En als je nu dan niet gaat ben je weer te laat voor zo'n spalkje...
Mijn ex heeft twee keer zijn neus gebroken en die heeft nu een hele brede neus en het ziet er niet uit Knipoog Tong uitsteken hahaha...

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:32

Ik zal inderdaad gewoon even naar de huisarts gaan.
zoals het klinkt zal het inderdaad weer gebroken zijn.

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 10:16

Loontjuh schreef:
Het lijkt me wel slim om gewoon even naar de huisarts te gaan. En die operaties: daar voel je niets van als ze dat doen hoor. Heb je wel eens gehoord hoe het er aan toe gaat als iemand een heupprothese krijgt? Haha!
Maar wie weet is het gebroken en heb je wel een spalkje nodig... En als je nu dan niet gaat ben je weer te laat voor zo'n spalkje...
Mijn ex heeft twee keer zijn neus gebroken en die heeft nu een hele brede neus en het ziet er niet uit Knipoog Tong uitsteken hahaha...


Ik had dat na de eerste keer ook een beetje... omdat het plat werd maar dat is nu weer weg. Daarom heb ik 'm misschien wel rechtgezet weer maar dat zie ik niet goed door die zwelling.
Ik ga zaterdag naar een feest en no way dat ik daar met een spalkje rond ga lopen. Ze doen dan ook watten in je neus. krijg ik helemaal geen lucht meer

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:19

Ik had liever op een feest met een spalke rond gelopen dan met een gebroken neus die misschien zo scheef staat als een banaan....

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 10:43

hij staat dus niet scheef Knipoog Zit een bobbel recht bovenop. Soort van der valk effect. lol

maar ik heb net gebeld maar de huisarts belt me terug vanmiddag want hij heeft geen tijd de komende week
Die assistente zei: ja we kunnen een neus niet in het gips zetten he dus tja :S

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:58

een huisarts hoort altijd tijd te hebben!

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:52

Ik heb hem gesproken. Moest het laten slinken en maandag terugkomen. Het begint nu wel meer pijn te doen. Vooral als ik buk enzo.

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:05

ooeeehhh dan moet je maar niet proberen te bukken... Haha!
sterkte ermee

Lisvd
Berichten: 10
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Coevorden

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:39

Ik ben geopereerd aan me neus... Weinig van gemerkt eigenlijk... Ze hebben het bot tussen me ogen 1,5 cm naar voren moeten halen wat al 1,5 week aan het helen was... Ik heb geen pijn gehad, al denk ik wel dat het er goor heeft uitgezien Vork

Hoe sneller je geopereerd kan worden hoe beter Lachen Succes ermee (Y)

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 17:51

tegen mij hebben ze gezegd dat het pas na een paar maanden mag. Ik had ook allemaal van de vorige keer zwevende botsplinters dus die moeten ze dan ook verwijderen.

Maar ik hoor ook dat het niet vergoed word. Het valt onder cosmetische ingrepen :S

Lisvd
Berichten: 10
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Coevorden

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:40

Oh ja dat zou bij mij eerst ook het geval zijn, totdat ze de ernst van de breuk zagen!!

Maar volgens mij is het ook niet noodzakelijk om er wat aan te doen, of je moet er echt last van hebben.

wednesday

Berichten: 814
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herk-de-Stad (Belgiƫ)

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:46

ik heb een dikke maand terug men neus gebroken en ben gewoon naar spoed gegaan en daar hebben ze een foto getrokken en er bleek niets aan te doen gewoon met rust laten en tzou vanzelf trug aaneen groeie
wel we zijn een maandje verder en men neus staat ongeveer recht Lachen ook wel een klein bobbeltje
dus het is helemaal neit zeker dat ze je neus gaan spalken ofzo

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:49

maar botsplinters op die plek zijn ook best gevaarlijk...
als ze gaan zwerven ofzo...

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:55

he joh, wat rot voor je...voor de tweede keer gebroken...pijnlijk Ach gut

maar ik kan het niet laten je er even op te wijzen Haha! :..een ezel stoot zich in het algemeen...

BETERSCHAP !!!

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 23:34

freespirit schreef:
he joh, wat rot voor je...voor de tweede keer gebroken...pijnlijk Ach gut

maar ik kan het niet laten je er even op te wijzen Haha! :..een ezel stoot zich in het algemeen...

BETERSCHAP !!!


haha
dat van die ezel gaat hier niet op want de vorige keer ben ik in elkaar geslagen Knipoog daar kon ik dus niks aan doen

daantjuhhh

Berichten: 26914
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 01:58

Whaha..

Je lijtk mij wel..
Ik heb ook mijn neus gebroken gehad.
Heb er nooit wat aan laten doen..
Ik leef nu ook met een bobbeltje op mijn neus.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:37

auu pijnlijk...sterkte ermee he!

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:05

@CKdamour: gelukkig kun je om m'n grapje lachen, ik twijfelde na plaatsing echt of dit leedvermaak op z'n plaats was.
Mijn vriend destijds (nu man) heeft een paar jaar geleden ook een neus-operatie gehad waarbij o.a. z'n neus is rechtgezet en ik kan me nog herinneren dat ik ZWAAR onder de indruk was hoeveel verband er in elk neusgat was gepropt. Het leken 'meters', die er natuurlijk ook na een paar dagen weer uitgetrokken moet worden. Ik weet nog dat de tranen uit z'n ogen spatte en dat hij, toen alles eruit was ineens een zuurstofstoot kreeg en effe behoorlijk high was. En HOOFDPIJN !!

Maarre jij....in elkaar geslagen ? Wie trapt een ander in godsnaam een gebroken neus ?

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 10:56

Mijn ex is ook ooit aan zijn neus geopereerd maar kan me niet meer herinneren hoe hij dat zelf had ervaren. Alleen dat hij echt bont en blauw was. Ook zijn ogen waren helemaal rood, paars, blauw.

Ja dat andere geval was op een kermis. Die mensen waren erop uit iemand in elkaar te slaan en hadden mij op het oog. Ze sloten me in met een groep van 10 man. Ik bleef eigenlijk de hele tijd rustig en had zoiets van.. 'het zal allemaal wel'. Stak ook nog op mijn gemak een sigaretje op en ging maar tegen de gokkast achter me leunen. Toen was 1 van die meisjes het zat en gooide me op de grond en schopte toen in mijn gezicht. Daarna pakte ze me bij mijn haar.. sleepte me naar de botsauto's waar je zo'n metalen rand heb (je weet wel.. dat opstapje) en daar hebben ze me nog 4 keer met mijn hoofd tegenaan geslagen. Voor een vol terras ook nog. Ik ben op kunnen staan en naar een oliebollenkraam gelopen met alles vol bloed. Heb daar servetjes gevraagd om het af te poetsen. Pas na een dik kwartier had een oude man de politie gebeld. Meisje is voor moeten komen en is zonder enkele straf weer naar buiten gelopen. Dat vind ik nog het ergste eigenlijk.
Ik denk wel dat als je neus al gebroken is geweest dat ie dus ook extra kwetsbaar word en dat het daarom nu weer raak was.

daantjuhhh

Berichten: 26914
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:59

ja dat denk ik ook.
(eenmaal gebroken breekt hij makkelijk weer)
Ik heb verder geen last van mijn neus, maar een stootje tegen mijn neus en ik verga van de pijn!

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:07

Gewoon naar de dokter gaan hoor! Ik zag in je profiel dat je modellenwerk doet, nou, dan zou ik zeker geen risico nemen, straks raak je dat nog kwijt, zonde!

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:16

Een vriendin van mij heeft ook nog een gebroken neus omdat ze aan het stoeien was geweest met een vriendin en die haalde ineens hard naar haar neus uit.
Toen was het ook 'krak'.
Ze is naar de huisarts gegaan en heeft 'm daar 'recht laten zetten'.
Nu groeit haar neus vanzelf weer recht. Lachen

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 12:07

De huisarts zet geen neuzen recht. Dat doe een KNO arts. Je kan hooguit een spalkje krijgen zodat het weer recht groeit maar dat is als ie scheef staat. Bij mij ben ik gewoon frontaal van voren erop geknald (2 keer) dus hij staat niet scheef. Bot lijkt zich bij mij te verplaatsen naar onder en naar boven en er zijn de eerste keer wat botsplinters ondfer blijven zitten, maar hij is niet scheef (links / rechts)

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re: neus voor de tweede keer gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:02

Ik zou echt naar de huisarts gaan hoor!
En als die je doorstuurd naar een of andere arts.. Gewoon doen, hun weten wat het beste voor je is.
Ook al doet het even pijn, anders loop je je hele leven met een vergroeide neus rond...
Als ik jou was zou ik even naar de huisarts gaan en evt naar ziekenhuis!
Succes
ps: deed het pijn? Tong uitsteken