wéer een oorontsteking

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

wéer een oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 10:13

Was ik zo blij dat ik van ooronstekingen en het hele gedonder af was..

Is alles sinds donderdag weer van voor af aan, Ik hou van zwemmen, strand. en alles wat daarbij komt. Ik woon tenslotte aan het ijselmeer. Ja. dat lokt ontzettend, En ik had slim moeten zijn en niet met mijn oor onder water moeten komen, Maar dan kon ik ook niet op de plank(plank achter onze boot) Maar donderdag kwam ik uit bed met beetje last van mijn oor. Wij naar dokter. Nouja, niet dat dat de bedoeling was, wij wilde gewoon een recept. (ik loop al bij een Keel, neus en oor arts) En we zijn net over naar andere dokter en die wilde het oor persee zien. Nouja best. wij erheen, krijgen we geen oordruppels mee die de kno arts ons altijd voorschreef. Ik geen antibotica. waar ik en mijn moeder totaal niet blij mee zijn. Mede omdat het ontzettend slecht voor je gebit is.

Maargoed. zaterdag lekker uit geweest, had al wat meer last van me oor maar toen niet zo'n last van. En 's nachts begon het erger te worden. Dus zondag ochtend naar andere dokter in de buurt geweest. Die schreef mij oodruppels voor. Ik werd zondags steeds zieker. en nam steeds meer pijnstillers(mocht 3 x 400 mg brufen, en 3 x 1000 mg paracetamol) en ik had nog na veel pijnstillers 39.7. Weer dokter gebeld, wist niks te doen. Alleen goed pijnstillers slikken, maar dat verhielp de druk op mijn oor niet, ik kon amper mijn mond ope doen. laats staan kauwen, praten ging nog wel. Maandag nam gelukkig alles af. maandag weer naar dokter. (Die **** wilde niet bij ons komen voor een oorontsteking terwijl ik nogsteeds 39 graden koorts had) Dus wij erheen. en we hadden al afspraak voor vrijdag staan. Heeft die gelukkig een gemaakt voor die volgende dag. dinsdag dus,

Nu is alles schoongemaakt. watje was er dinsdag ingedaan om het gehoor schoon te houden. Ik heb dus een gehoorgang onsteking. En er komt misschien een operatie omdat ik een te smal gehoorgang heb wat voor veel problemen zorgt. Jeetje, ik baal echt zo verschrikkelijk. een nieuw gehoorgang zit je niet op te wachten toch. Mijn gehoorgang is versmalt door een bacterie.

Kwa oren zit ik er echt even doorheen zeg..

Debsterdeb

Berichten: 84
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: Lelystad

Re: wéer een oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:19

hey,
wat een verveled gedoe allemaal zeg, heel veel sterkte.
ik heb dat al heel lang mijn oor dicht zit, maar ik durf niet naar de docter te gaan omdat me oor vroeger een keer is uitgespoten en toen ging ik echt dood van de pijn. het is echt vervelend want ik hoor echt heel slecht met mn linker oor...vroeger is die van mij ook eens onstoken geweest en dat is zeker geen pretje....

sterkte ermee.
en als je eern operatie krijgt misschien heb je er dan geen last meer van en dat is toch wel beter? maarja succes enzo!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: wéer een oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 10:22

Last gaat áltijd door. Dat is het erge, ik kan beginnen aan een operatie maar de ontstekingen gaan door.

Debsterdeb ; Ga alsjeblieft wel naar een dokter. Ik laat mijn oren elke keer uitspuiten. en ik ga naar een kno arts, en écht. het doet amper pijn. Tenzij het héel erg onstoken is zoals bij mij. Maar vanaf jongs af aan laat ik het al uitspuiten. en nog nooit heeft het echt pijn gedaan. Je gehoor kan ook echt beschadigen. Ik ben momenteel 10 % aan linkerkant kwijt.

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Re: wéer een oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:24

Ach gut
Oorontsteking is zooo vervelend, pijnlijk en zo vermoeiend... Verdrietig

Ik heb vroeger ook altijd gesodemieter gehad: amandelen er tot 3 keer toe uit gesloopt, buisjes, bloedingen, vaak ontsteking. Op een gegeven moment had ik zo'n hekel gekregen aan de KNO-arts dat ik daar niet meer naartoe wilde voor een controle. Gevolg: ik ben vorig jaar geopereerd aan een chronische middenooronsteking Bloos Dan snijden ze je oor aan de achterkant helemaal van je hoofd af en moeten ze door je bot boren om erbij te kunnen Ziek Ik weet wel dat ik het nu niet meer zover laat komen...

Als ik jou was zou ik toch die operatie doen Ja Dan ben je van de terugkerende problemen verlost en weet zelf hoe vervelend die zijn. Even door de zure appel heen: Tsjakka! Vork

Debsterdeb

Berichten: 84
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: Lelystad

Re: wéer een oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:36

ja bij mij deed het toen echt heel veel pijn, ik was ook heel jong en heb het 2 keer laten uitspuiten, dus het zal wel pijn gedaan hebben omdat ik het niet regelmatig deed/doe? nou dan zal ik maar naar de docter moeten gaan Lachen
10% kwijt. oei dat is minder.
nogmaals sterkte..

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: wéer een oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 11:02

Foogul ; had precies zelfde. ik wilde ook niet meer op controle, agg ik zie het hoe het loopt

Debsterdeb; Ja 10 procent is niet niks. maar als jij een onsteking hebt terwijl je het niet weet kan jij óok 10 % kwijt zijn hoor, ik merk er helemaal niks van
Laatst bijgewerkt door Daisies op 13-07-06 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Re: wéer een oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:33

Karoliefje_ schreef:
Foogul ; had precies zelfde. ik wilde ook niet meer op controle, agg ik zie het hoe het loopt

Debsterdeb; Ja 10 procent is niet niks. maar als jij een onsteking hebt terwijl je het niet weet kan jij óok 10 % kwitj zijn hoor, ik merk er helemaal niks van


Ik ben ook wat gehoor kwijt, al weet ik niet hoeveel procent. Na de operatie is mijn gehoor weer goed verbeterd, maar zeker niet 100% en dat zal het ook wel nooit worden... Vóór de operatie was het veel erger. Ik had me automatisch aangepast aan m'n "handicap": ik ging altijd links van mensen zitten met mijn goede oor naar ze toe. In groepen (verjaardag, feestje) kies ik ook altijd een strategische positie. Het is met al dat geroezemoes sowieso lastiger om mensen te verstaan Ja Het is dan zaak dat ik ze aankijk, blijkbaar doe ik automatisch aan "ondersteunend liplezen" Bloos

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: wéer een oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:35

Mijn zus had met 3 maanden haar eerste oorontsteking, en die blijven steeds terugkomen. Ze heeft verschillende keren buisjes gehad, maar na een tijd waren beide trommelvliezen geperforeerd. Daarvoor is ze nu al 2 of 3 keren geopereerd aan beide kanten, maar door de terugkomende oorontstekingen zijn ze gewoon opnieuw geperforeerd..

Veel sterkte ermee (en beterschap)