Doktoren in de zaal?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Doktoren in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 14:23

Ik heb géén idee waar ik ineens last van heb sinds gister rond 12 uur.
In onze familie hebben veel mensen last van hun hart, en dat was dan ook het eerste waar ik aan dacht.

Ik heb van die gemene steken onder [voor mij] linker schouderblad. Echt vlak eronder.
En die steken trekken zegmaar van daar naar mijn hart, zo voelt het.
Eigenlijk bijna niet uit te leggen hoe het voelt, maar neem van mij aan, dit wens je niemand.

Vooral als ik diep inadem, en als ik gaap [ Clown ] doet het echt heel erg veel pijn.
Gister was het erger dan vandaag, maar vandaag heb ik het ook als ik normaal zit.
Misschien is het ook iets met mijn longen ofzo?

Nou zullen er wel reactie's komen van "Waarom ga je niet naar de dokter?"
Haha nou, omdat ik vaak genoeg daar heb gezeten en er niet voor jan-met-de-korte-achternaam heen ga.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Of moet ik toch maar even naar een dokter?

Alvast bedankt!

Jamyloveu
Berichten: 682
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Doktoren in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:02

Hee.
Misschien wil je het niet horen, maar ik denk dat je het beste toch naar je huisarts kunt gaan. Pijn is niet fijn dus hoe eerder je er af bent hoe beter!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: Doktoren in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:06

ik heb het ook wel af en toe vooral op momenten dat ik alleen thuis ben en ontspan...ik heb wel eens gelezen dat je hartspier dan "leeft" cq "werkt"..Volgens mij is het niets iets om je zorgen over te maken..kan ook stress zijn...ee vorm van hyperventaltie zeg maar...
als je het niet vertrouwd, bel anders gewoon ff met de assistente van je HA die weet hier ook wel raad mee Lachen

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Doktoren in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:10

Ik heb het ook idd regelmatig....vind het dan ook erg eng probeer an rustig te blijven..maar diep ademen gaat dan idd niet.

Ik heb het meestal als ik een poosje zit op mn werk ook niet als ik rare dingen doe..ja af en toe ineens een steek...wet ook niet wat het is ben er nooit voor naar de dokter geweest alhoewel ik vroeger wel een ruisje op mn hart heb gehad...

Wanja

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Årjäng (Zweden)

Re: Doktoren in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:03

Je zegt zelf al dat de pijn veranderd bij ademhalen, dan is het dus niet cardiaal oftwel het is niet iets met je hart. Als je echt hartklachten zou hebben zit de pijn namelijk niet vast aan de ademhaling, maar is die continu aanwezig en neemt vaak toe bij inspanning.
Het kan zijn dat je gewoon geforceert adem haalt en dan krijg je kramp bij je middenrif.
Ik hoop dat je zo een beetje gerustgesteld bent.