ziekte van pfeiffer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:09

superwoman schreef:
(ernstig) Chronisch vermoeid , wat ook nog samen gaat met pijn. (hoofdpijn gewrichtspijn, gevoelig voor geluid, vergeetachtigheid en nog wat klachten)

Dat heb ik ook...

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:18

Ik ben de laatste tijd ook heel erg moe, word ook heel snel duizelig en krijg dan zwarte vlekken voor mijn ogen. Ik slaap bijna de hele dag en als ik wakker ben ben ik zo sloom en saggie. Het is net of slapen bij mij niet helpt, ik blijf moe.
Ik heb vrijdag mijn bloed laten prikken, binnenkort krijg ik dus de uitslag of ik pfeiffer heb of niet. Zelf denk ik van niet, ik ben super moe maar ik heb geen opgezette klieren en lever dus ik heb er geen kenmerken van maar het bloedprikken was meer voor de zekerheid...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:21

ik heb het een jaar nu.
Vorig jaar julie werd vastgesteld dat ik het had, maar ik dacht dat het wel mee zou vallen. Ben in totaal 4 dagen thuis geweest omdat mijn ogen zo opgezet waren dat ik ze niet meer open kon krijgen en verder gewoon doorgewerkt. (werk op een manege) Veel mensen zullen zeggen dat dat onmogelijk is maar de situatie was nou een maal ff zo dat ik niet thuis kon zijn. En doe dat dus AJB niet!!! Ik heb dr nu nog erge last van en moest een paar weken geleden toch echt toegeven dat ik niet meer kon. Van een stukje van de kantine naar de stal lopen was al te veel, zakte gewoon in elkaar. Ben toen wel 2 weken thuis geweest en alleen maar geslapen. Maar we zijn nu dus een jaar later en heb nogstteds opgeszette klieren, eigenlijk altijd hoofdpijn , altijd moe, na een paar stappen buiten adem enz.
Dus als je het heb, ziek het goed uit!!! Hoe moeilijk dat ook is!!!
Voor verdere vragen kun je altijd ff pben

Saszkiia91

Berichten: 659
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: Nuenen; Eindhoven

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:55

is dat M.E net als pfeiffer ook besmettelijk via speeksel?

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:41

Ik heb het ook gehad, mede daardoor zal ik het schooljaar moeten overdoen..
Tis een rotziekte. Scheve mond

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:02

Ik had er ook last van begin dit jaar.
Maar pfeiffer is toch een virus? Dus je wordt toch moe omdat je lichaam zijn energie nodig heeft om antistoffen aan te maken? Daarom kan je het ook geen twee keer krijgen, omdat je lichaam er na één keer al immuun voor is. Je kunt wel een 'broertje of zusje' van pfeiffer krijgen. Dat is dus een virus dat heel erg op pfeiffer lijkt, maar toch net anders is, waardoor je nog niet immuun bent. Volgens mij zat het zo. Ik heb er nl. vrij veel over gelezen toen ik er zelf veel last van had.

Ik werd er enigszins depressief van, heel erg moe, hoefde geen eten meer, etc.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:12

Saszkiia91 schreef:
is dat M.E net als pfeiffer ook besmettelijk via speeksel?

nee! totaal niet besmettelijk

Saszkiia91

Berichten: 659
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: Nuenen; Eindhoven

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:51

superwoman schreef:
Saszkiia91 schreef:
is dat M.E net als pfeiffer ook besmettelijk via speeksel?

nee! totaal niet besmettelijk


Raar, want pfeiffer wel.. maar het is echt irritant want je meot er echt op letten want vaak drink je toch uit hetzelfde glas ofzo om een slokje tenemen en al die dingen..

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:04

Ik wil me deze week er ook op laten prikken.
Ik heb opgezette klieren en keelonsteking.
Ben normaal echt niet kapot te krijgen, werk veel maar van het werk krijg ik normaal energie omdatik het gewoon zo leuk vind.
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik mn verstandskies heblaten trekken, en die was ontstoken dus het kan mogelijk zijn dat de ontsteking ervoor gezorg heeft dat ik opgezette klieren en keelontsteking heb?!
Maar ik heb een antibiotica kuur gekregen en nu is mijn keelontsteking nog niet weg.
Voel de energe vaak uit mn benen stromen, het lijkt wel alsof ik geoon niet bijgeslapen kom terwijl ik de laatste 2 weken elke dag tussen de middag een aantal uurtjes me er neer ben gaan liggen en als een blok in slaap viel (terwijl ik normaal nog een tijdje wakker lig)
Ik vraag het me af..ik maak gewoon een afspaak en dan zien we wel!

gr's

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:06

zit er toch wel dik in hoor frieske

Saszkiia91

Berichten: 659
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: Nuenen; Eindhoven

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:09

ja idd.. bereid je voor... Vork

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:12

Saszkiia91 schreef:
Raar, want pfeiffer wel.. maar het is echt irritant want je meot er echt op letten want vaak drink je toch uit hetzelfde glas ofzo om een slokje tenemen en al die dingen..


Het kan ook gewoon door de lucht zweven.....
Toen ik het kreeg had 1 iemand het bij ons op stal. Verder kon ik niemand met pfeiffer.
Ik dronk daar nooit wat, dus daar kan het niet van gekomen zijn.
Ik had toen verkering en mijn ex heeft het nooit gekregen.....

Maar van M.E is ook nog "niks" duidelijk, ze kunnen geen echte echte reden vinden waarom je die klachten hebt. Sommige kunnen niet eens zelf douchen, zó moe, dus verzinnen of aanstellen is het niet.
Helaas hebben er zoveel mensen last van dat ze er wel een naam voor hebben "bedacht" , maar de diagnose is gebaseerd op de symptomen

Saszkiia91

Berichten: 659
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: Nuenen; Eindhoven

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:16

superwoman schreef:
Het kan ook gewoon door de lucht zweven.....
Toen ik het kreeg had 1 iemand het bij ons op stal. Verder kon ik niemand met pfeiffer.
Ik dronk daar nooit wat, dus daar kan het niet van gekomen zijn.
Ik had toen verkering en mijn ex heeft het nooit gekregen.....


Het kan ook zijn dat je ex een sterkere weerstand had ofzo..

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:47

Ik heb ook pfeiffer gehad.
Alleen zat ik al in het eindstadium toen het ontdekt was.

Mleen
Berichten: 711
Geregistreerd: 17-12-04

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:14

Ik heb het waarschijnlijk ook... Heb z'n keelpijn dat ik niet meer kan slikken enzo... Morgen ochtend bloedprikken en woensdag krijg ik het te horen... Maar de kans is vrij groot dat ik het heb Boos!...

Saszkiia91

Berichten: 659
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: Nuenen; Eindhoven

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:19

hmm Ach gut Laat de uitslag maar weten dan

Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:24

Ik had het ook, begonnen met keelpijn en opgezette klieren. Gelukkig heb ik er niet zo lang mee gelopen.

Een heel groot percentage van kinderen onder de 10 hebben het al eens gehad, maar dan wordt het vaak niet gediagnosteerd. Er zijn in feite meer mensen die het wel gehad hebben dan niet, alleen weet niet iedereen het.

Ik heb overigens geen restverschijnselen overgehouden.

Mleen
Berichten: 711
Geregistreerd: 17-12-04

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:16

Net trug van bloedprikken... Morgen uitslag :S

Saszkiia91

Berichten: 659
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: Nuenen; Eindhoven

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:06

spaanendd.. ik ga volgende week weer prikken om te kijken of ik het nog erg heb..

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:31

Mensen met de ziekte M.E. Hoe hebben jullie dat laten onderzoeken? Ik heb nu een jaar pfeiffer, maar blijf zo ontzettend moe. Soms ben ik erg bang dat ik ook M.E. heb. Kan je hier ook van genezen? Dat je ook dagen hebt dat je niet moe bent?

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:21

mirre schreef:
Mensen met de ziekte M.E. Hoe hebben jullie dat laten onderzoeken? Ik heb nu een jaar pfeiffer, maar blijf zo ontzettend moe. Soms ben ik erg bang dat ik ook M.E. heb. Kan je hier ook van genezen? Dat je ook dagen hebt dat je niet moe bent?

Daar kan je niet op onderzocht worden! Aan een aantal klachten plaatsen ze je in het hokje ME / CVS. (zie het ME topic).

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:30

Mijn vriendin heeft pfeiffer gehad, die is daar iets van een jaar moe van geweest. Haar moeder vertelde dat je er eerst iets van een jaar last van hebt en dan nog iets van 5 tot 7 jaar terugvallen kan krijgen bij stress en verminderde weerstand. Geen leuke ziekte dus en hoe langer je in het begin doorgaat hoe langer het duurt voordat je weer redelijk normaal kan functioneren.

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 23:10

Nee ik heb het niet Haha! alleen een hele zware zomergriep gehad, met keelontsteking.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:14

Gelukkig!!!!

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:57

Heb het ook gehad, vorig jaar augustus kreeg ik op vakantie een keelonsteking... Dacht dat het wel weer over zou gaan, & na paar dagen voelde ik me wat beter Lachen.. Maar toen ging het eigenlijk steeds wat minder met me, steeds vermoeider, steeds meer willen slapen.. & ik sjeesde maar gewoon door, te eigenwijs om naar mn lichaam te luisteren...

uiteindelijk sliep ik op een gegeven moment zeker 18 uur per dag.... Toen ik me er eenmaal bij neerlegde & mn bloed had laten prikken...

Bah zeg, wat kon ik er slecht tegen om niets te kunnen doen.... Werd er helemaal gek van. heeft bij mij zeker een half jaar geduurd voordat ik er helemaal vanaf was...