ziekte van pfeiffer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:24

Ik heb het ook gehad.
Inmiddels al 3 jaar geleden(als het niet langer is), ben er 2 week echt ontzettend ziek van geweest.
En vanaf toen ging het alleen maar slechter.. Boos!
Nou voel ik me nog niet goed.. Ben heel vaak en heel snel ziek, en niks helpt.
Ben vaak nog doodmoe... Gewoon geen energie, nergens voor.
Maar omdat ik graag wil dat mijn vriend en mijn ouders trots op mij zijn,
daarom ga ik vaak te lang door, ook omdat mijn lichaam het niet aangeeft.
Ik ga gewoon door, omdat ik denk dat het nog wel even kan..
Maar dan 's avonds kon ik er dan achter dat het TEveel was...
Ik ben blij dat ik nu eindelijk wat anders doe dan alleen maar de hele dag op bed liggen...
Maar toch zou het voor mij makkelijker zijn als er ME of CVS vastgesteld zou worden..
Ik ben al overal heen geweest, ook omdat ik andere klachten heb (die ook voorkomen bij ME/CVS).
Maar ze kunnen toch niks lichamelijks vinden. Daarom zou ik ook graag willen dat het bij mij vastgesteld word,
want als ze vragen wat er is en ik zeg "ik ben moe" dan krijg je vaak reacties:
"vanavond even eerder naar bed, is het morgen wel weer goed" of "stel je niet zo aan". Maar dat doe ik niet...
Ik probeer zo goed mogelijk mijn best te doen... Het is ook sinds een poosje dat ik mezelf weer kan douchen..
Het is zo erg als je altijd maar afhankelijk bent van anderen..
Ookal zeggen zij het zelf niet erg te vinden, maar toch vind ik het wel verschrikkelijk...
En het word dan alleen maar erger als je van die rotreactie's krijgt, dat je je toch alleen maar aansteld... Verdrietig

Het is echt een rotziekte.
En ik hoop dat degene die het nou hebben er niet zolang last van blijven houden.
En als ze een keer vervelende opmerkingen maken,
probeer je er dan alsjeblieft niks van aan te trekken... Dat deed ik ook vaak, en dat maakte het extra moeilijk...
Zij zien van de buitenkant niet wat er binnenin gebeurd... Jij bent de enigste die het voelt...

Liefs Karin

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:10

Je hebt een pb kaatje89

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 01:21

cracker schreef:
Ook last van opgezette klieren? En helpt bijslapen iets tegen de vermoeidheid?

Maar idd gewoon bloed laten prikken, zodat als je pfeiffer blijkt te hebben je goed uit kan zieken.
Bij mij zijn ze er ook een paar weken geleden achter gekomen, virus heb ik waarschijnlijk al een hele poos langer maar werd ontkend (o.a. door de dokter..)
pb box staat open Knipoog

Hoop iig dat je je weer snel beter voelt!

Ik heb het ook gehad, nog niet lang geleden, en hoe meer ik sliep hoe erger ik moe werd Nagelbijten / Gniffelen.

Ik werd er ziek van, ik ben geen mens om binnen te zitten, en ik ben al die tijd echt chagrijnig geweest!
Had nooit zin in school, maar toen ging ik toch graag naar school, al moest ik soms wel echt naar huis omdat ik letterlijk in slaap viel Haha!.
Heb het ongeveer een half jaar gehad, gelukkig heb ik het niet meer, want ik werd voortaan gek van mezelf en vooral van mijn moeder, altijd maar van ga nou rusten, ik ga heus wel rusten als het nodig is, maar ik wil geen hele dagen binnenzitten enz.

Mijn keel was heel erg opgezwollen, en daarmee was ik naar de dokter gegaan, ook meteen verteld dat ik veel moe was, hij dacht meteen aan Pfeiffer, ben toen getest en het was pfeiffer.
Ik heb echt 2 weken niet of bijna niet kunnen praten, wat had iedereen toch een rust, was al lang blij dat mijn keel iig over was Haha!.

Ben wel sneller moe, nogsteeds, maar dat zou wel zijn omdat het nooit helemaal weg gaat.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:02

Pas nou maar op!
Veel mensen met M.E/cvs , zijn ook (eerder) doorgelopen met pfeiffer. te weinig rusten.
Ik dus ook! Je weet nu hoe het is en neem aan dat je het niet nog erger wilt krijgen?
Gezond eten en op tijd rusten is mijn tip.

Ik wil je gewoon waarschuwen, omdat ik het niemand gun om cvs/m.e te krijgen.
Het is niet bewezen,maar wel erg toevallig.

boer

Berichten: 118
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Ommen

Re: ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:53

Ik had in november/december gigantische keelontstekingen. zo'n dikke keel dat ik bijna niet kon eten.. toen 2 zware antbiotica kuren gehad maar die hielpen niet. In februarie heen bloedprikken geweest en daar kwam uit dat ik pfeiffer heb.

Loop er nu nog wel mee als ik te druk ben of te lange dagen maak krijg ik last van mn keel en moet savonds wel op tijd in mn nest liggen anders heb ik sochtends het gevoel dat ik nog helemaal niet geslapen heb

Lastige ziekte.. maar ik heb er nooit iets om gelaten.. Gewoon deurdonderen zoals ze dat zeggen. Alleen ik mocht een poos geen alcohol omdat lever niet goed was.

succes dr mee!