snij mezelf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moniquegirl

Berichten: 90
Geregistreerd: 21-06-06

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:21

Heb nu al medelij met de mensen die later door jou worden geholpen!
Ga je eerst eens verdiepen in automutilatie voordat je je woorden klaar hebt staan.

Mee eens.

moonsparkle
Berichten: 21759
Geregistreerd: 21-03-05

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:29

Ik weet niet of je het nu al aan je ouders hebt verteld,had geen zin om alles te lezen Bloos maar vertel het ze wel. Misschien worden ze eerst heel boos, omdat ze (logisch) onwijs zullen schrikken.
Maar als je je niet hoeft te verstoppen voor je littekens scheeld t al weer heel wat zorgen.
Misschien ook een tip..zorg dat je ijsblokjes in de vriezer heb als je boos ben pak ze houd ze tegen je lichaam t doet pijn door de kou maar je houd er niks aan over.

Xanthe

Berichten: 1392
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:33

Misschien zijn je ouders in deze situatie in eerste instantie niet de juiste personen waar jij je toe kunt richten. Omdat ze heel emotioneel met jou betrokken zijn kunnen ze best heftig reageren, en daar zit jij waarschijnlijk niet op te wachten.
Als ik jou was zou ik denk ik eerder naar een familielid gaan wat je graag mag maar die niet zo dicht bij je staat, of misschien ouders van een vriendin of iets dergelijks. Dan kunnen zij het weer aan jouw ouders vertellen. En kun je op die manier een oplossing zoeken (met ouders die niet helemaal over hun toeren zijn en misschien zelfs wel kwaad op je in eerste instantie, van de schrik)

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:44

Ouders kunnen nogal paniekerig reageren. Zelf ben ik al zo'n 17 jaar werkzaam in de hulpverlening.
Krassen en of snijden werkt al een besmetting. Voor je het weet heb je een leefgroep met krassers.
Bij meiden die krassen geef ik weinig aandacht het gebeurt regelmatig dat ze boos weg lopen uit een gesprek om een tijdje later een bekrasde arm te laten zien.
Ik reageer dan ....jammer dat je het gesprek bent uitgelopen,krassen is je eigen verantwoording ik wil je spullen geven om te ontsmetten en morgen kan er een gesprek plaatsvinden.
Overigens spiegels scheermessen en andere scherpen zaken liggen gewoon op plekken waar iedereen bij kan,het zijn tenslotte gebruiksvoorwerpen.
bij snijders ga ik als volgt te werk maar dan heb ik het ook over echt snijden waarbij gehecht moet worden. Die meiden laat ik zelf de huisarts bellen of zelf naar de EHBO gaan.Verder een officiele waarschuwing plekje in de leefgroep komt in gevaar.
Klinkt hard maar wel de enige manier om hardnekkig gedrag om te keren......alternatieven worden natuurlijk aangeboden.

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:45

ze heeft al gepraat met d'r ouders, althans met d'r moeder dat staat ook in dit topic

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:34

shadowflower schreef:
Ik bedoel met deze opmerking wat veel mensen opvalt .... lijkt iets van de laatste jaren te zijn ..... natuurlijk is dat niet bij iedereen maar vaak wel ...en vaak komt dat voort uit aandachts tekort .....


jij mag nog een hoop leren, want weet je wat je aan het doen bent? invullen.
ga eerst maar eens leren wat dat is, en dan kan je rustig terugkijken op dit topic, en je belachelijke opmerking.

het komt veel voor, ik hoor er de laatste tijd ook meer over, maar deze mensen hebben een serieus probleem. al IS het een aandachtsprobleem, dan hebben ze nog steeds een probleem waarmee ze geholpen moeten worden. dan zitten ze niet op van die domme antwoorden te wachten.


jeanie schreef:
Ouders kunnen nogal paniekerig reageren. Zelf ben ik al zo'n 17 jaar werkzaam in de hulpverlening.
Krassen en of snijden werkt al een besmetting. Voor je het weet heb je een leefgroep met krassers.
Bij meiden die krassen geef ik weinig aandacht het gebeurt regelmatig dat ze boos weg lopen uit een gesprek om een tijdje later een bekrasde arm te laten zien.
Ik reageer dan ....jammer dat je het gesprek bent uitgelopen,krassen is je eigen verantwoording ik wil je spullen geven om te ontsmetten en morgen kan er een gesprek plaatsvinden.
Overigens spiegels scheermessen en andere scherpen zaken liggen gewoon op plekken waar iedereen bij kan,het zijn tenslotte gebruiksvoorwerpen.
bij snijders ga ik als volgt te werk maar dan heb ik het ook over echt snijden waarbij gehecht moet worden. Die meiden laat ik zelf de huisarts bellen of zelf naar de EHBO gaan.Verder een officiele waarschuwing plekje in de leefgroep komt in gevaar.
Klinkt hard maar wel de enige manier om hardnekkig gedrag om te keren......alternatieven worden natuurlijk aangeboden.



dat vind ik wel een goede. werk jij dan in een woonvorm of echt een instelling waarin ze geplaatst zijn? mijn vriend laat ook altijd zijn clienten de doktersdienst etc. bellen. dan worden ze verantwoordelijk voor hun eigen doen. hij werkt in een trainingshuis. na 1 keer waarschuwen (door agressie, drugs) krijgen ze hun laatste kans, zo niet, is het over. 10 anderen voor hun. hard maar waar.


wat ik wel opmerkte, is dat toen ik les kreeg over automutilatie, er een meisje was wiens hele vriendengroep aan het snijden was. zij sprak er constant over, ze wist er zognaamd ook alles over. want haar vrienden waren depressief, hadden onaardige ouders en daarom sneden ze.

dat soort mensen kan ik wel wat doen.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:38

Ga in therapie.

maaike100

Berichten: 219
Geregistreerd: 16-04-06

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:23

esther_sonja schreef:
bedoel je zelf moord neigingen?
zou ik vertellen aan je ouders Haha!
hoe moeilijk het ook is


ben het helemaal met je eens!!!!!!!!!!
het is wel belangrijk
hoe moeilijk het ook is

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:47

XjolitaX schreef:
Ik vraag me af of ze nog wel gaat reageren Scheve mond


Ik denk van niet,ze wordt toch alleen maar in de grond gestampt.
Kijk,door dit soort mensen hier in dit forum heerst nog een taboe.

Je bent verslaafd aan alcohol,het is ook hetzelfde,de beschadiging is de lever
Je bent verslaafd aan roken,het is ook hetzelfde,de beschadiging zijn de longen.

Maar natuurlijk,automutilatie is uitwendige beschadiging en dan is het van eikes en bah!!!Die is ziek
Terwijl het toch hetzelfde is als roken en zuipen!

Doe een test bij jezelf:
Pak een schaar,geen mes,en ga krassen maken op je arm.
En denk dan na:

Wat hebben al die automutilatiërs meegemaakt dat ze verlangen naar die helse pijn?Wat drijft hen zover?Waarom verminken ze zichzelf??

Ik hoop dat er dan eindelijk mensen verstand gaan krijgen en die mensen steunen.

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:13

ben het volledig met je eens armaris,
sommige mensen geven antwoorden waarvan ik denk, mens je hebt geen idee waar je het over hebt.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:20

@ Milo

Ik heb ooit in een psychiatrische kliniek gewerkt daar waren het vooral de volwassen vrouwen met hele diepe snijwonden. Ik praat over 15 jr geleden,nu is het beleid daar ook veranderd.

Daarna werkzaam in een orthopedagogische instelling in een leefgroep waar jongeren in behandeling waren van 13 tot 18 jr.

Momenteel in crisisopvang voor kinderen van 8 tot 14 jaar.Hier komt het nauwlijks voor ik heb nu voornamelijk jongens van 11 jaar.

Gwennn
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-05-06

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:52

Ik hoop dat je inmiddels hulp hebt gevonden en niet zo zeer voor het snijden maar meer voor de woede en/of het verdriet en/of het aandachtstekort dat er achter zit.
Mocht je me willen PB: mijn inbox staat altijd open!

jeanie schreef:
Ouders kunnen nogal paniekerig reageren. Zelf ben ik al zo'n 17 jaar werkzaam in de hulpverlening.
Krassen en of snijden werkt al een besmetting. Voor je het weet heb je een leefgroep met krassers.
Bij meiden die krassen geef ik weinig aandacht het gebeurt regelmatig dat ze boos weg lopen uit een gesprek om een tijdje later een bekrasde arm te laten zien.
Ik reageer dan ....jammer dat je het gesprek bent uitgelopen,krassen is je eigen verantwoording ik wil je spullen geven om te ontsmetten en morgen kan er een gesprek plaatsvinden.
Overigens spiegels scheermessen en andere scherpen zaken liggen gewoon op plekken waar iedereen bij kan,het zijn tenslotte gebruiksvoorwerpen.
bij snijders ga ik als volgt te werk maar dan heb ik het ook over echt snijden waarbij gehecht moet worden. Die meiden laat ik zelf de huisarts bellen of zelf naar de EHBO gaan.Verder een officiele waarschuwing plekje in de leefgroep komt in gevaar.
Klinkt hard maar wel de enige manier om hardnekkig gedrag om te keren......alternatieven worden natuurlijk aangeboden.



Dit herken ik wel van mijn periode dat ik zelf behandelt werd. Alleen vergeet je erbij te zetten dat het niet bij alle meiden zo werkt. Ik heb zo'n bekraste arm nooit vrijwillig laten zien. Niet iedereen doet het om aandacht. Sommige meiden zagen dat een therapeute mij aandacht gaf omdat ze mij had betrapt op snijden. Zij hadden dan de volgende dag ook een bekrasde arm en lieten dat dan zien. Tuurlijk gebeurd dat maar dat gebeurd met alles; er zijn zelf meiden die mishandeling verzinnen om aandacht te krijgen!
Ikzelf vond het vreselijk als mensen erachter kwamen, ik deed het alleen als ik dacht dat niemand me zag. Ik had altijd lange mouwen om het te verbergen en achteraf baalde ik altijd van mezelf.
Wat ik hiermee zeggen wil: probeer niet iedereen over één kam te scheren.

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:08

shadowflower schreef:
volgende keer dieper snijden .....


Nou jij bent absoluut ONgeschikt als hulpverlener, dat lijkt me duidelijk !.......Wat een empathie zeg !.

Nu naar de TS-er, want daar gaat het om:
Je doet inderdaad aan 'automutilatie'. Komt redelijk vaak voor en hierbij is echt professionele hulp hard nodig. Je kunt hier niet in je eentje vanaf komen. Niet raar hoor dat je er aan doet. Ook is het niet kinderachtig. Laat iedereen die dit af doet als aandachttrekkerij maar lekker roepen, zij snappen werkelijk niet wat er gaande is. Meid, is er iemand die je vertrouwt ?. Zo ja, stap op diegene af en praat daarmee en vraag of deze mee gaat naar de huisarts. Zo nee, zorg dan toch dat je contact krijgt met een hulpverlener, zoals de huisarts. Deze zal je probleem begrijpen omdat hij/zij er werkelijk wat van af weet en niet, zoals een aantal hier, het af zal doen als aandachttrekkerij. Je zult jezelf nu wel bij elkaar moeten rapen en de moed verzamelen wat aan je probleem te doen. Je zult er voor moeten zweten maar echt, het gaat lonen hoor !.

ZET 'M OP !!!!!!! Ach gut

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:24

Ik vind het echt buitegewoon triest hoe hier op gereageerd wordt. waarom moeten mensen altijd zo hard zijn? Zijn jullie nooit ongelukkig geweest. Zo ver in put gezeten dat je niet meer wist wat je doen moest? Ik denk dat heel veel Bokkers hier wel ervaring mee hebben. Waarom moeten jullie dan zo reageren? Nee. Zo gaat TS zich beter voelen. Jullie kunnen je misschien niks van voorstellen, het klinkt maar raar. Maar heel veel mensen uiten zich door andere mensen te slaan/mishandelen. TS 'mishandeld' zichzelf. Zo zie ik het, Meid. Hou op voordat je jezelf helemaal verminkt heb. ga met je ouders praten. of een hulpverlener op school. Maar doe wat! Sterkte

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 02:44

Misschien komen die berichten die jullie triest vinden ook wel nav dit nieuwsbericht, een psycholoog zal toch wel weten waar hij over praat?:

Bron: http://www.destentor.nl/vpitems/article556447.ece

Zelfmoordhype onder meisjes in Enschede
door BEN LENSINK


8 AUGUSTUS 2006 - ENSCHEDE - Tenminste twaalf jonge meiden uit Enschede hebben elkaar begin dit jaar bloedserieus opgeroepen zelfmoord te plegen. ‘Ken jij Jolanda? Die gaat vanavond zelfmoord plegen.’.
Scholen en hulpverlening zwegen maandenlang om te voorkomen dat meer jongeren betrokken raakten bij de oproepen. Hulpverleners spoorden de meiden op om ze tot andere gedachten te brengen. Eén suïcidale scholiere werd opgenomen in een centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie. ‘Het was bijna besmettelijk, zoals de meiden elkaar opjutten’, zegt schoolpsycholoog Frank Rijnders van het Stedelijk Lyceum in Enschede.

Nu ‘deze waanzinnige hype’ langzaam wegebt, doet hij uit de doeken hoe extreem het was. De meiden spoorden elkaar via internet en mobieltjes aan, zelfmoord werd verheerlijkt. Je zou een held zijn als je het écht zou doen. ‘Wie durft?’, vroegen ze elkaar.

Rijnders ziet overeenkomsten met eerdere ‘modes’. ‘Er is een periode geweest dat meiden hyperventileerden. Dat ging zover dat meerdere leerlingen tegelijk lagen bij te komen. Hetzelfde geldt voor zelfverminking, dan vinden kinderen het interessant zichzelf te beschadigen met pennen en messen.’

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:35

Ik heb mezelf ook gekrast, niet gesneden..
Je moet het gewoon aan je ouders vertellen.
Ik heb het ook gedaan en mijn ouders hebben lange gesprekken met me gehouden.
Mischien zijn ze in het begin boos. Dat komt dan door de schok die ze krijgen.
Ik zou het echt proberen te vertellen, eventueel in een brief of gedicht.
Veel sucses, mijn Pb-box staat open

Milou1984

Berichten: 295
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: Zeewolde

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:48

Zolang er nog steeds popgroepen en dergelijke bestaan die AM verheerlijken zal het aandacht blijven krijgen in de media. Ik heb ook wel eens zo'n verhaal gehoord.

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:40

Los van of het een hype is of niet, ik vind dat iemand die aan automutilatie doet altijd serieus moet worden genomen. De hulpverlener kan dan per persoon gaan bekijken wat de juiste aanpak is. Door het meteen als aandachttrekkerij af te doen, sluit je meteen de weg af naar de hulpverlening. Bovendien kan er wel degelijk veel pijn zitten achter automutilatie. Juist door zo snel een stempel op iemand te drukken, kan het zijn dat er veel schade wordt aangericht.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:45

contessa schreef:
Los van of het een hype is of niet, ik vind dat iemand die aan automutilatie doet altijd serieus moet worden genomen. De hulpverlener kan dan per persoon gaan bekijken wat de juiste aanpak is. Door het meteen als aandachttrekkerij af te doen, sluit je meteen de weg af naar de hulpverlening. Bovendien kan er wel degelijk veel pijn zitten achter automutilatie. Juist door zo snel een stempel op iemand te drukken, kan het zijn dat er veel schade wordt aangericht.


Dat de hulpverlener het serieus moet nemen ben ik met je eens.
Maar op forums als dit moet je dan ook alleen naar zo'n hulpverlener doorverwijzen, teveel aandacht is juist de oorzaak van het onstaan van dit soort hype's.

Just_me_
Berichten: 25
Geregistreerd: 28-02-06

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:52

Waarom moet je als je am't naar een hulpverlener/psycholoog? Als je rookt hoeft het toch ook niet? Wat iemand anders zei, het is idd een verslaving, hetzelfde als roken en drinken.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:08

Just_me_ schreef:
Waarom moet je als je am't naar een hulpverlener/psycholoog? Als je rookt hoeft het toch ook niet? Wat iemand anders zei, het is idd een verslaving, hetzelfde als roken en drinken.


Als je geen hulp wilt ook prima, maar dan moet je er ook niet over gaan klagen of medelijden vragen lijkt me?n Of is het dan wel gewoon een schreeuw om aandacht?

Dit soort topics horen niet op een forum thuis waar jonge meisjes komen. Ook al zitten er hier proffesionele hulpveleners dan kunnen ze via de pc toch de situatie niet goed beoordelen en verder brengt het alleen maar weer andere beinvloedbare meiden op verkeerde gedachtes.
Zeker als ze zien dat het nog aandacht krijgt ook.

Foresttravel

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Beilen, Drenthe

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:09

Er zijn ontzettend veel mensen die dit hebben.
denk dat je het beste hulp kan zoeken, want veel mensen hebben niet door dat ze zelf snijde. maar merken het achteraf pas. je wilt niet weten hoe het eruitziet als je dan jezelf niet meer bent. sterkte
en denk niet dat dit een verslaving is.

Jolliegirl

Berichten: 32982
Geregistreerd: 18-07-04

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:24

shadowflower schreef:
volgende keer dieper snijden .....



Wat is dit een belachelijke K*topmerking

deze meid heeft het lef om dit op bokt te zetten, wetend dat ze commentaar kan krijgen, ik volg dit topic vanaf dat ze het gezet heeft, heb aantal mensen ook per pb gesproken, ik vind deze opmerking eigenlijk een beetje triest(EDIT: heel triest!). trouwens ook de andere opmerkingen die geplaatst worden, heb ze allemala gelezen, vis ze er zo uit, als je niets nuttigs te melden hebt reageer dan lekker niet
Pardon hoor,

ik heb verder niet veel te reageren alleen dat je echt hulp moet gaan zoeken, ben bekend met mensen die dit bij zichzelf doen en het is geen pretje. dus zoek hulp nu het voor jou nog te doen is en onthoud je hebt de 1e stap gezet door erover te praten!
ik blijf dit volgen en hoop dat die domme opmerkingen voorgehouden worden!

Nogmaals succes ermee en zoek hulp! Ach gut

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:22

Jolliegirl schreef:
shadowflower schreef:
volgende keer dieper snijden .....



Wat is dit een belachelijke K*topmerking

deze meid heeft het lef om dit op bokt te zetten, wetend dat ze commentaar kan krijgen, ik volg dit topic vanaf dat ze het gezet heeft, heb aantal mensen ook per pb gesproken, ik vind deze opmerking eigenlijk een beetje triest(EDIT: heel triest!). trouwens ook de andere opmerkingen die geplaatst worden, heb ze allemala gelezen, vis ze er zo uit, als je niets nuttigs te melden hebt reageer dan lekker niet
Pardon hoor,

ik heb verder niet veel te reageren alleen dat je echt hulp moet gaan zoeken, ben bekend met mensen die dit bij zichzelf doen en het is geen pretje. dus zoek hulp nu het voor jou nog te doen is en onthoud je hebt de 1e stap gezet door erover te praten!
ik blijf dit volgen en hoop dat die domme opmerkingen voorgehouden worden!

Nogmaals succes ermee en zoek hulp! Ach gut

OK dan!

Foresttravel

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Beilen, Drenthe

Re: snij mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:46

hey shadowflower. ik zie dat je maatschappelijk werker wil worden.
als je daar de opleiding enz. voor volgt, snap ik je reactie. al is het niet erg tactvol.
ik kan het niet beoordelen, kan zijn dat het een deel aandachtrekken is. maar mijn ervaring is dat als ze aandacht trekt met snijden, ze er wel mee begonnen is zonder dat ze er iets aan kon doen.
het aandachttrekken komt wel uit iets 'ergs', en meestal is het heerlijk om te voelen dat er met je meegeleeft word. af en toe is een harde reactie dan wel op zijn plaats, en helpt eruit te komen. maar van jou vind ik het toch wat overdreven. sterkte met je opleiding verder, tact is nog een verbeterpuntje voor je

missyissy, hoop dat je er wel uit komt. lukt denk ik wel. en zo niet zoek hulp. lijkt eng en aanstellerig, maar later ben je er blij om. zijn genoeg mensen die met je meeleven, en mensen die je op de grond houden (soms wat hard) zodat je het niet zomaar aan iedereen vertelt. sterkte ermee.
PB-en mag altijd. Lachen