Krullen laten zetten bij de kapper.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 19:08

Volgensmij heet dit permanent,maar weet het niet zeker vandaar de rare titel.
Ik wil eigenlijk al best lang krullen laten zetten,alleen nou heb ik wel eens gehoord dat het heel slecht is voor je haar,en volgens mijn moeder kan je geen permanent laten zetten als je lang haar hebt??
Ik vroeg me af of iemand hier iets weet over permanent en hoe het er dan uit komt te zien... zou ook graag willen weten hoe duur het is,volgensmij verschilt het nogal,op google vindt ik het tussen de 30 en de 90! euro..
Ik ga morgen zoiezo de kapper bellen voor advies,maar ben toch nieuwsgierig wat jullie bokkers er over weten.
Groetjes Simone

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:19

Pff, krullen laten zetten, lekker stijl houden, krullen is een ramp! haha! Permanent is inderdaad (tegenwoordig nog met de moderne technieken?) slecht voor je haar, het droogt uit geloof ik.
volgens mij kan je lang haar ook gewoon permanent in laten doen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:23

ik heb permanent. Mijn haar is wel iets droger geworden maar ziet er nog heel gezond uit. Een vriendin van mij is kapper dus dat scheelde een hoop geld. Maar bij haar zou het in de zaak incl knippen etc 120 euro hebben gekost!

Ik ben er erg blij mee Lachen Mijn haar is tot iets over mn schouders

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 19:24

bedankt voor de reactie's,
Mijn haar is me hele leven al steil.... lijkt me zo gaaf om een keer krullen te hebben.. Lachen
120 euro is wel heel veel geld!! ik wil het eigenlijk ook nog laten verven .. Haha!
Mijn haar is wel iets langer dan over mijn schouders..

pomelo
Berichten: 573
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: het land van de stille waters...

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:24

heb ooit eens (nouja, 2 weken geleden ofzo; korte termijn geheugen is niet zo super Haha! ) een reclame gezien voor een "watergolf". kostte 40 a 50 euro denk ik
maar weet niet juist hoe het er dan moet uitzien Verward

gezond zal het wel niet zijn, maar met voedende shampoo enzo is het mss toch niet zo erg?
bijna alles dat je met je haar kan doen is er eigenlijk slecht voor, maar wel leuk Cool

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:26

Om de permanent te laten houden, knippen ze je haar over het algemeen in laagjes, waardoor het niet meer overal even lang is. Ik denk wel dat het hier (in België) niet zo duur is als de bedragen waar jullie over spreken.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 19:30

wat watergolven is,weet ik niet,ik heb mijn haar nu al in laagjes,maar het moet wel weer even geknipt worden,ik ben al een tijdje niet bij de kapper geweest..
nogmaals bedankt voor de reactie's,ik hoop dat het bedrag bij onze kapper een beetje redelijk is,het zijn oude vrienden van mijn ouders,dus misschien krijg ik wel korting.. Knipoog

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:28

Gewoon doen, ik heb het al 4x gedaan en mijn haar is er niet slechter van geworden. Als je het niet leuk vindt kun je het altijd met speldjes opsteken en dan ziet het er heel erg leuk uit! Hahah je komt wel net in een periode waarin stijl haar juist hartstikke in is hahaha.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 20:54

bedankt voor je reactie Lachen
Gelukkig loop ik niet met de mode mee Knipoog

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:55

Ik laat overmorgen mijn haar permanent stylen, om juist van mijn krullende en pluizende haar af te zijn Lachen 157 euro, en een behandeling van 5 uur, maar ik heb dan een half jaar mooi glanzend stijl haar, Lachen Dus heb het er allemaal voor over Haha!

daantjuhhh

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 03:07

Mijn haar is tot mijn B-H bandje en permanent zit er mooi in.
Inmiddels alweer 8 weken geleden en heb nog steeds een mooie bos krullen.
bij mij was het 90 euro inc knippen.

En droog, nou mijn haar ziet er niet anders uit dan voordat ik permanent liet zetten
Nog steeds een mooie glans en een gezonde bos!

MaRcIaNo
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: Wachtum.

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:56

ik heb ook permanent gehad. ik vond het super het blijft best wel een tijd zitten.
en het blijft best mooi.

ik heb er ook 100 euro voor betaald ofzo!

vivalavida_

Berichten: 433
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:03

ik heb nu voor de 2e keer (zit er alweer in vanaf februari) permanent.
ben er heel tevreden over. mijn haar is ook niet echt pluizig/droog geworden.
gewoon een goede shampoo gebruiken dat speciaal is voor gepermanenteerd haar Knipoog
ik heb er €80,- voor betaald incl. knippen
en het is er nog lang niet uit.. vorige keer had ik het er 10 maanden in (had mijn haar tot net over me schouders) en was er nog lang niet helemaal uit Pling

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:09

Ik heb sinds kort een permanent. Mijn haar is wel iets droger geworden. Ik gebruik daarom speciale dure shampoo en conditioner. Vooral omdat ik mijn krullen lang mooi wil houden.

Ik ben er hartstikke blij mee. Als ik onder de douche vandaan kom en ik doe er niks mee zit er een slag in, doe ik het direct in een staart dan is mijn ahar stijl en als ik fohn en schuim erin doe heb ik krullen. Echt ideaal!!!

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:14

wreckh schreef:
Ik heb sinds kort een permanent. Mijn haar is wel iets droger geworden. Ik gebruik daarom speciale dure shampoo en conditioner. Vooral omdat ik mijn krullen lang mooi wil houden.

Ik ben er hartstikke blij mee. Als ik onder de douche vandaan kom en ik doe er niks mee zit er een slag in, doe ik het direct in een staart dan is mijn ahar stijl en als ik fohn en schuim erin doe heb ik krullen. Echt ideaal!!!


Ja dat heb ik ook..
Heb denk sinds 2 maanden krullen en ben er echt blij mee!!
Als ik onder de douche uitkom en er schuim in doe zitte er ook krulle in enz..

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:18

Jordy schreef:
bedankt voor de reactie's,
Mijn haar is me hele leven al steil.... lijkt me zo gaaf om een keer krullen te hebben.. Lachen
120 euro is wel heel veel geld!! ik wil het eigenlijk ook nog laten verven .. Haha!
Mijn haar is wel iets langer dan over mijn schouders..



Permanenten en verven moet je nooit tegelijk laten doen!! Dat is echt te slecht voor je haar.
Ik heb een aantal jaar geleden ook een permanent gehad. Ik verloor in die tijd wel wat meer haren dan normaal. Maar verder kreeg ik er naast beetje droog haar niks van. Het is wel belangrijk om wat in je haar te smeren tegen het droge.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:21

Ik heb heel lang haar het hangt nog net niet op m'n kont. Ik heb in januari permanent genomen en het zit er nog steeds goed in! Ik heb er trouwens grove krullen in laten zetten hoor. Ik was 22 euro kwijt, heb het laten doen bij de kappersopleiding Clown Zit er net zo goed in als dat je het bij de kapper laat doen. Ze zijn alleen echt enorm lang bezig geweest om al die dingen in m'n haar te wikkelen. Op een gegeven moment waren ze met z'n drieën bezig haha Clown

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 15:35

bedankt voor de reactie's! i ga straks even langs de kapper om te vragen wat de kosten zijn Haha!

Charaz

Berichten: 24330
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:21

Ik heb ook permanent gehad en doe het nooit meer, mijn haar is al wat droog van zichzelf en met permanent (vooral toen het ging uitgroeien ed.) werd het erg lelijk en droog.
Ik heb van een andere kapper ook te horen gekregen dat ik mijn haar eigenlijk niet zou moeten blonderen en/of permanenten.

Bij mij was het dus geen succes. Ik moest trouwens 80,- incl. knippen betalen.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Krullen laten zetten bij de kapper.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 17:15

Nou ik ben net bij de kapper geweest,en het word geen permanent,maar een apart kapsel met 3 verschillende kleuren erin....
Morgen ben ik aan de beurt en het gaat me 87 euro kosten....maargoed ik ben de afgelopen 3 jaar gratis naar de kapper geweest,dus het mag nu wel voor een keertje Lachen
De kapster zei dat permanent slecht was voor je haar en dat het bij mij waarschijnlijk snel zou uitzakken ofzo..
Naja wat ik nu ga doen vindt ik ook leuk,en daar gaat het om..
Iedereen bedankt voor de reactie's!