Zwanger,wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloempje1

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Wassenaar

Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 19:46

Lieve bokkers,

Allereerst wil ik even melden dat dit een shaduwaccount is,
Omdat veel mensen mij persoonlijk kennen en ook hier op het forum actief zijn.

Ik zal even bij het begin beginnen,het kan dus een lang verhaal worden..

Ook ik dacht dat ik door het warme weer van deze maand mijn ongesteltheid weg zal blijven..
Was inmiddels al bij de huisarts geweest,omdat ik het alsnog niet vertrouwde,Eenmaal bij de huisarts te zijn zei hij nog meer deze klachten gehad te hebben.Maar als ik het niet vertrouwde kon ik beter een testje halen,en anders volgende week contact opnemen als het nog 'uit' is gebleven.

Ik vertrouwde het nog steeds niet,en toch 2 dagen later maar een testje gehaalt..
En ja hoor,het was positief.Hoe ik het nog steeds niet kan bevatten,ik slik trouw de pil..Oke vergat de pil wel eens maar meestal was ik nog optijd.

Maar ik wil helemaal niet zwanger zijn,(wat klinkt dit nu cru voor mensen die geen kind kunnen krijgen)Oftewel,wat moet ik er nu mee op mijn leeftijd?Ben 16,bijna 17 maar nu voor een kind te zorgen?
Nu ik dit eigelijk typ,schaam ik me eigen diep..Ik was toch ook zo bijdehand om sex te hebben met me vriend..?

Maar dat is niet het enigste probleem,stel ik laat het kind komen..Mijn ouders mogen mijn vriend totaal niet..en gaan alles tegen te gaan om het kind dan niet naar hem te laten gaan.
En hoe moet ik het aan me ouders vertellen,ja mam..moet je toch iets vertellen,ben zwanger..
Blij zal ze niet zijn..

Vaste inkomen is er,eigenkoophuis is aanwezig..Ruimte en geld zat..Dat is allemaal geen probleem..
Abortus,wil ik gewoon niet,het is een deel van mij..ondanks me leeftijd..maar wil het ook weer niet..

sorry lieve bokkers voor dit zeur verhaaltje,zit er even doorheen weet niet wat ik op dit moment moet denken en doen..Doktor bellen of nog even zo laten..

Graag zal ik jullie meningen en misschien wel ervaringen willen delen?
Liefs..

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:52

Wat naar.. Weet je vriend het al? Zo ja, wat vindt hij er van? Ik zou heel goed met hem overleggen wat jullie willen, en neem hier de tijd voor zodat je geen overhaaste beslissingen neemt.

Heel veel succes!

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:55

das een lastige vraag want het gaat wel over jouw toekomst en ik ken je verder niet. zou zeggen doe wat je gevoel je ingeeft.

RinskeMargot

Berichten: 50
Geregistreerd: 08-07-06

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:00

Inderdaad het gaat om jouw gevoel, bespreek het met je vriend. Succes en sterkte!

bloempje1

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Wassenaar

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 20:02

Mijn vriend weet het,was toen ik de test gedaan had bij hem.Heb al erg lang met hem gesproken.
Hij zegt,doe je abortus heb ik respect voor.Laat je het komen behandel ik het met liefde.
Ook zei hij,dat ik de keuze moest maken hij kan mij niet dwingen om het weg te laten halen of te laten komen.

Het gaat ook over me toekomst ja,ik ben klaar met school en hem me havo diploma op zak,dus kan altijd nog later werken of weer doorleren.

RinskeMargot

Berichten: 50
Geregistreerd: 08-07-06

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:03

Dit is een hele moeilijke keuze, het heeft veel inpact op je toekomst waar je ook voor kiest, maar doe wat je hart je ingeeft en koppel je keuze los van wat anderen zouden vinden.

bloempje1

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Wassenaar

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 20:05

Mijn ingeving zegt,laat het maar komen.
Maar ben zo bang voor de buitenwereld.Dan voornamelijk wat me ouders er van gaan vinden.Ze willen al niks met me vriend te maken hebben..en een kind heeft een vader nodig.Ik wil dit niet alleen doen,maar wel met me vriend.

RinskeMargot

Berichten: 50
Geregistreerd: 08-07-06

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:06

Je moet sch**t hebben aan de buitenwereld, het is jouw keuze. Maar denk je dat jij het kan opvoeden samen met je vriend? Zie jij een toekomst voor jullie samen? als je in jaren denkt?

bloempje1

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Wassenaar

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 20:09

Of ik het kan opvoeden weet ik niet,heb natuurlijk nooit een kind al gekregen.
Maar ben wel gek op kinderen.Het geld etc is er allemaal maar of ik de basis kan geven is een vraag.
Ik zie de toekomst wel in met me vriend.we waren voorplan als ik 17 was om na te gaan denken om al samen te wonen..Dus de toekomst zie ik wel voorme..maar met een kind..

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:10

Dit is een keuze waar niemand je mee kan helpen ben ik bang. Ik zou sowieso nu op het moment niet gelijk een keuze maken, je bent ervan ondersteboven, je snel veranderende hormonen zetten je leven ook nog eens op zijn kop... Zelf heb ik 10 maanden moeten proberen en toen ik zwanger WAS dacht ik ook 'Wil ik dit eigenlijk wel?' dus het is ook normaal dat je twijfelt, zeker omdat je er niet voor gekozen hebt. Geef het de tijd en spreek met je vriend en bijv. met je huisarts. Kies niets omdat een ander iets vindt, maar volg je hart. Dat is in dit soort gevallen de beste raadgever.
Misschien heb je wat aan lotgenoten: op www.9maand.com posten diverse tienermoeders en meisjes/vrouwen die ongepland zwanger zijn geworden.
Heel veel sterkte en wijsheid!

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:10

Ik zou het toch tegen je ouders zeggen, al is het héél moeilijk. Ik zou het toch zeggen, en je bent bijna 17, je kunt voor jezelf beslissen wat je doet. Ik persoonlijk had het weg laten halen, heel je jeugd is "verziekt" door een kind. En denk eens na hoe de bevalling zou zijn ? En het leven daarna, ga je met je 17 al uit huis ? Kun je dan al voor het kind én je zelf zorgen, en alle kosten rondkomen?

Er zijn zoveel dingen waar ik op die leeftijd niet aan zou moeten denken [ op mijn leeftijd al helemaal niet]

Laat je weten wat je gaat doen ?

roxiie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:14

Tsja, het is jou keus, jou lichaam en jou ( toekomstige) kind.. Je zegt zelf dat je wel wilde samen wonen, maar nog niet een kind wil,,
En ik weet het, anderen hebben altijd makkelijk praat, maar als ik jou was zou ik het weg laten halen, je bent nog jong, je hebt nog een heel leven voor je kinderen krijgen kan altijd nog !!

Ulony

Berichten: 161
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Beets

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:16

tja het is heel moeilijk, maar een vriendin van mij is net 17 die is 1 september uitgerekend. Zij had eerst ook zoiets van wat moet ik nu, maar iedereen weet het nu, en de reacties vielen reuze mee, iedereen had wel zoiets van liever zij dan ik... maar dat hou je toch... als jij vrolijk word van het idee dat je straks met zijn 2en bent en niet alleen... dan is je keuze toch al gemaakt. en als jij zegt dat het al een deel van jou is, wat ik helemaal snap, moet je het lekker houden... !!! ik weet zeker dat er genoeg mensen je willen helpen, voor mij zou de keus heel makkelijk zijn aangezien mijn moeder zelf 7 miskramen heeft \gehad en 3 kindjes zijn bij haar in de 6de maand dood geboren dus als ik al zomaar zwanger zou worden zou ik het met liefde aanvaarden hoe ongelukkig het ook uitkomt.!~!!

je kan me altijd opzoeken voor steun, op bokt, msn, telefoon maakt niet uit....

Ulony

Berichten: 161
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Beets

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:18

@ roxiie weet je wel dat ongeveer 73% van de vrouwen die een abortus plegen, later geen kinderen meer kunnen krijgen!

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:19

je bent een jonge moeder en dat kan ook leuk zijn voor een kind want als je kind straks de leeftijd krijgt om dingen te ondernemen kunnen jullie dat leuk samendoen.maar nogmaals volg je gevoel

NoGo

Berichten: 1901
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:20

Jeetje wat een rotsituatie.
Hier kan niemand wat over zeggen vind ik misschien kan je er met je huisarts over praten.
Ik zou er in ieder geval goed over nadenken en niet een overhaaste beslissing maken!
sterkte en succes met je keuze....

Ulony

Berichten: 161
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Beets

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:20

@ flurk
ja daar ben ik het helemaal mee eens!!!

bloempje1

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Wassenaar

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 20:22

Rond komen kunnen we zeker,dat is allemaal geen probleem..het geld is er huis is er etc.
Ja ik heb altijd al vroeg geroepen op mn 17e huisuit..voel me thuis ook niet thuis..maar dat even achterwegen laten..

Mijn hard zegt laat het maar komen..Maar mn wil wil het niet..Gewoon zo moeilijke keuze,bang voor ouders hun reactie..weer dat gedoe met mn vriend..het is al een 1 en al negatiefe bol over mn vriend..

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:23

Tjee meis wat k.ut voor je!

Het is zeker een moeilijke beslissing. Je moet doen wat je gevoel je ingeeft.

Denk niet alleen aan hoe jou leven erna eruit zou zien, maar
ook hoe het voor het kind zou zijn, met een jonge moeder die
misschien niet eens een goede toekomst aan het kind kan bieden.

Ik zou iig niet op je 17e al het huis uit gaan, maar dat is jou beslissing.
Verder zou je denk ik zonder je moeders hulp het kind
niet goed kunnen opvoeden. En een kind kost ook heel veel geld.
Niet dat ik er nu zoveel verstand van heb ik ben zelf ook pas 16,
maar ik heb het van dichtbij meegemaakt met een vriendin van mij.

Denk er rustig over na, vertel het je ouders op het juiste moment,
en niet te lang mee wachten, want dat zullen ze je niet in dank afnemen.
Verder zal je moeder het uiteindelijk ook maar allemaal voorlief moeten nemen,
en ze zal je zeker wel helpen.

Zorg dat je achter je beslissing staat, en niet dat je er later spijt van krijgt!

Succes ermee, en laat je me weten wat je beslissing wordt?
Je kunt me altijd pben, want praten lucht ook op Knipoog

Ulony

Berichten: 161
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Beets

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:25

ja maar als jij zoals je zegt al het huis uit wilt, en je ouders zijn dus niet al te makkelijk, ik neem aaan dat ze om je geven, en de enige reden om hun reactie te weten, is door het ze te vertellen... hoe moeilijk het ook is, als je ouders je geen keuze laten, weghalen of weg gaan. dan zou ik toch gaan kiezen want van beide dingen kan je spijt krijgen, al denk ik dat als je je kindje weg laat halen, je het echt kwijt bent en als je ff met je ouders kapt, je na een tijdje de draad ook wel weer op kan pakken, want je bent en blijft hun dochter, hun kleine meisje...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:27

Meid............. luistert en huivert Haha!

toen ik zwanger was (ik was wel 10 jaar ouder) moest ik een keuze maken tussen mijn vriend en mijn 4 weken oude vrucht in mijn buik......... ondanks dat ik wist dat het niet makkelijk zou worden heb ik toch voor mijn kind gekozen.......

Alle problemen die je onderweg krijgt lossen zich allemaal op..... dat kan ik je wel vertellen. Maak je niet druk om de reacties van andere mensen...... ook die draaien wel of niet bij..... als ze niet bijdraaien .. tja hun gemis!

komt allemaal goed, doe wat JIJ denkt dat goed is, en sta daar dan ook achter Haha!

succes

bloempje1

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Wassenaar

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 20:30

Ik had al gewacht met het op bokt plaatsen,maar de huisarts bellen zie ik dus niet voor me..Ik schaam me er nl erg over..Maar weghalen wil ik echt niet..
pff..moet nog goed nadenken en echt nog tot me laten bezinken

Het kind zal het goed krijgen,daar ben ik niet bang voor,financieel kan het allemaal..
Opvoeden zal ook lukken met ze 2e,ik sta er niet alleen voor.Heb nog een lieve vriend die het allemaal accepteerd en er ook goed voor zal zorgen.

Mijn ouders zijn idd niet makkelijk,maar geven wel om me,en dat weet ik ook..
Maar als nog blijft de angst er wel in..

Sorry als ik niet op iedereen 1,2,3 antwoord kan geven krijg ineens zoveel reacties.

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:31

Heej meisje,
Het is een hele moeilijke keuze.. En ook een vervelende situatie. Als je zo jong bent heb je eigenlijk nog een heel leven voor je. Wil je dan meteen al vast zitten aan een kind op zo'n jonge leeftijd? Ook kan ik me goed voorstellen dat je het wilt houden.
Zou ik mogen vragen hoelang jij en je vriend al samen zijn? Gelukkig hebben jullie zo te horen een goeie relatie en wil hij het niet met alle macht weg hebben. Ik zou goed met je vriend er over praten, hij is nota bene de vader. Alles heel goed overwegen en op een rijtje zetten.
Maak eventueel een lijstje met voor en nadelen.

Uiteindelijk zou ik het ook nog met je ouders over hebben. Een serieus gesprek op een rustige manier. Dan zou je je lijstje kunnen laten zien en ook de voor en nadelen met je moeder (of vader?) bespreken.

Uiteindelijk blijft het natuurlijk jou keuze. Maar er zijn wel mensen die je kunnen helpen bij je keuze. Probeer zo opjectief mogelijk alle punten op een rijtje te krijgen.

Ik zou wel écht heel goed nadenken over je besluit. Een kind krijgen is niet niks en je hebt nog een heel leven voor je. Een kind krijgen kan altijd nog.

Heel veel sterkte...

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:32

KiWiKo schreef:
Meid............. luistert en huivert Haha!

toen ik zwanger was (ik was wel 10 jaar ouder) moest ik een keuze maken tussen mijn vriend en mijn 4 weken oude vrucht in mijn buik......... ondanks dat ik wist dat het niet makkelijk zou worden heb ik toch voor mijn kind gekozen.......

Alle problemen die je onderweg krijgt lossen zich allemaal op..... dat kan ik je wel vertellen. Maak je niet druk om de reacties van andere mensen...... ook die draaien wel of niet bij..... als ze niet bijdraaien .. tja hun gemis!

komt allemaal goed, doe wat JIJ denkt dat goed is, en sta daar dan ook achter Haha!

succes


en weet je wat zo leuk is ik ken beiden en het zijn fijne mensen en ze lijken gelukkig

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:35

Volg je hart is het enige wat ik kan zeggen. Als alles mogelijk is dan is dat het probleem niet!

En let helemaal niet op de buitenwereld. Het gaat om jullie!!!

Heel veel sterkte, succes en wijsheid!