Ik wist het beter als de dokter(s)!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 10:17

Sinds mijn eerste hersenschudding (toen was ik 12) loop ik met elke dag de hele dag door, hoofdpijn. Migraine zit in de familie, dus dat was onze eerste gedachte. Toen ik naar de dokter ging, wist hij het ook niet en had hij mij naar een neuroloog gesteurd deze zei:
"Het is spanningshoofdpijn, elke dag om 10 uur naar bed, en na 9 uur geen tv en geen computer meer."
Ik voelde me bij deze oplossing niet lekker, dit was het niet, heb het 2 maanden geprobeerd, het heeft geen dag geholpen, omdat ik om 10 uur gewoon nog niet moe genoeg was om te gaan slapen. Ik kreeg pilletjes die ervoor zouden zorgen dat ik eerder kon slapen. Deze nam ik, en dan kon ik de hele nacht niet slapen, dan lag ik gewoon de hele nacht wakker. Verward

Me hoofdpijn was nog steeds niet weg, nog steeds dachten (wisten) we dat het migraine was, mijn opa, moeder, neef, oom, nichtje hebben het allemaal. Zou dan best voor de hand liggen als ik het ook had, toch? Maarnee, het was spanningshoofdpijn.

Tot laatst, mijn moeder moest naar de dokter, de dokter vroeg hoe het met mij ging (dit was een andere dokter als de dokter waar ik voor me hoofdpijn naar toe was geweest) mijn moeder zei, goed hoor, alleen last van d'r migraine. Die dokter zei: "Daar kunnen ze hele goede medicijnen voor hebben, moet ze maar ffies naar de doktergaan"

Zo gezegd, zo gedaan, 2 weken geleden, vrijdag 14 juli was het geloof ik. Ik kwam bij de dokter, ik zei, ik heb zoveel last van me migraine, elke dag weer, ik wil nu een keer een goed medicijn. Hij weer, je hebt geen migraine! Maar hij wou me wel graag van me hoofdpijn afhelpen, en begon te denken over een medicijn. Hij gaf me een medicijn mee naar huis onder het motto van 'ik zal je bewijzen dat je geen migraine hebt' want die pilletjes hielpen alleen als je migraine hebt.

Ik krijg die zaterdag daarna vreselijke hoofdpijn, dus ik zo'n pilletje nemen, ik heb daarna 10 dagen geen last meer gehad van me hoofdpijn!!! (normaal heb ik dus elke dag hoofdpijn) en ik moest vandaag weer terug naar de dokter, hij kon ze oren niet geloven, het werkte, ik had dus toch migraine, bijna 4 jaar lang, had ik gelijk. Hij ging ook gelijk de neuroloog bellen om die nog op ze donder te geven.

Ik ben zo blij, ik heb eindelijk een goed medicijn! Ein-de-lijk!!!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:29

ow hihi
mijn moeder en de familie van mijn vriendin hadden dat ook dat ze het echt beter wisten.
mijn moeder dacht dat ze wat aan haar hart had, de dokter dacht van niet. en wat bleek later ze had wat aan haar hart, maar daar kwamen ze te laat achter en nu is mijn moeder dood.
de opa van mijn vriendin voelde zich al tijden niet goed, en ging naar de dokter, die zei dat het hyperventilatie is, maar neej een week later lag hij al in het zieken huis met heftige hart klachten, zo ging dat door en telkens kwam er iets nieuws bij, en nu is hij ook overleden.
de dokters van tegenwoorden denken dat ze alles beter weten.
de moeder van een vriendin die werkt in een verzorginstehuis.
de opa van die vriendin had een naalt in zijn ader gekregen maar die was verkeerd geplaats. dat zei de moeder maar de dokter geloofde haar niet. en na 2 uur was die hand heel erg dik.
ja ik weet niet wat ik er van moet zeggen.

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 13:35

echt slecht

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:11

Niet echt goed van die neuroloog. Gelukkig heb je nu een goed medicijn en heb je minder vaak last van hoofdpijn. Lachen

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 15:12

Ja, ik ben er super blij om, i.p.v. 7x in de week hoofdpijn heb ik nu ongeveer 1x in de 10 dagne hoofdpijn Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:00

Lieve mensen, dokters zijn ook maar mensen. Die kunnen het ook bij het verkeerde eind hebben. Ze doen echt wel hun best om je van je klacht af te helpen, wees blij dat ze er zijn!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:10

tuurlijk moet je blij zijn dat er artsen zijn, maar soms heeft een huisarts het zo erg bij het verkeerde eind.
Ik heb een bult onder mn oksel, huisarts vond dat het niks was, niks aan doen, komt door je menstruatie, gaat vanzelf over.
Ik vertrouwde het niet en ben naar mn oom gegaan (ook huisarts) welke mij een doorverwijzing heeft gegeven naar de chirurg.
Chriurg heeft me nu een echo laten maken omdat het te groot is om als kleine verrichting weg te halen (volgens mijn huisarts was het zo groot als een spelden kopje).

Als ik naar mn eigen huisarts had geluisterd had ik dus nooit naar het ziekehuisgegaan er mee. Nu heb zijn de echo;s gemaakt en zijn ze ongerust, het is niet te vinden op de echo, maar duidelijk te voelen (wordt gesproken over formaat golfbal...).
Omdat ik al een zwaar jaar achter de rug heb (slechte knieen en "vervuild" bloed) heb ik tussen de echo en mijn vakantie geen afspraak meer. Ik ga nu eerst 10 dagen op vakantie en heb 23-8 weer een afspraak in het ziekenhuis wat de behandeling gaat worden. Dat het een 2 of 3 daagse opname wordt staat al wel vast.

En dan zegt mijn huisarts nu nog (heb hem er mee geconfronteerd) dat hij het belachelijk vond dat ik er mee in het ziekenhuis loop.

Artsen hebben het vaak fout, gelukkig zijn er ook een aantal die het wel bij het juiste eind hebben!

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:20

ma_rie_tje schreef:
Artsen hebben het vaak fout, gelukkig zijn er ook een aantal die het wel bij het juiste eind hebben!

gelukkig wel.

mijn huisarts gaat wel weg, erg jammer, toen die hoorde dat ik door die medicijnen van me hoofdpijn af was, was hij helemaal inde wolkjes.

We hebben iets gehoort over dattie bij ajax gaat. Daarzo als zo'n doktertje Tong uitsteken maar hij wist het zelf nog niet zeker..

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:25

Soms zijn de gevolgen van een hersenschudding blijvend, waaronder hoofdpijn. Daarom moet je altijd heel voorzichtig zijn als je een hersenschudding hebt omdat je anders je hele leven hoofdpijn kunt blijven houden! Je zegt dat je de hoofdpijn hebt sinds je hersenschudding, misschien dat dat wel de oorzaak van je migraine is! Voor zover ik weet is migraine trouwens geen officieel erkende ziekte maar meer een benaming voor hoofdpijnen die niet goed verklaard kunnen worden. Net als dat PDD-NOS een algemene term is voor ondefinieerbaar autisme.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:29

Gelukkig heb jij je mening doorgezet Lachen Fijn dat je het nou eindelijk weet

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Ik wist het beter als de dokter(s)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 19:31

nikkigioa schreef:
Soms zijn de gevolgen van een hersenschudding blijvend, waaronder hoofdpijn. Daarom moet je altijd heel voorzichtig zijn als je een hersenschudding hebt omdat je anders je hele leven hoofdpijn kunt blijven houden! Je zegt dat je de hoofdpijn hebt sinds je hersenschudding, misschien dat dat wel de oorzaak van je migraine is! Voor zover ik weet is migraine trouwens geen officieel erkende ziekte maar meer een benaming voor hoofdpijnen die niet goed verklaard kunnen worden. Net als dat PDD-NOS een algemene term is voor ondefinieerbaar autisme.

Hmm, juist. Dit gaat even boven mijn niveau uit. Bloos maar ik ga er over nadenken Tong uitsteken

Karoliefje_ schreef:
Gelukkig heb jij je mening doorgezet Lachen Fijn dat je het nou eindelijk weet

Ik geef niet op Whoosh!