help =|! m'n vriendin is ziek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carootje90
Berichten: 198
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Enschede

help =|! m'n vriendin is ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 20:07

Hayy!

Okee zal t even allemaal uitleggen .. Mijn vriendin heeft al eens een periode gehad dat ze bloed plaste en elke dag ontzettend misselijk was! Ik maakte me ontzettend druk en voelde me er echt ontzettend hopeloos bij want ik kon dr ook niet helpen .. T is (gelukkig?) vanzelf weer overgegaan. Naar de dokter wil ze nooit .. Echt daar krijg je haar met geen mogelijkheid heen .. Nu vertelde ze me in paniek, dat ze al n paar dagen niet heeft gegeten omdat alles wat ze eet en drinkt er meteen weer uitkomt .. Ze loopt echt de hele dag over te geven, heeft ontzettende buikpijn en is miselijk .. Ze is nu wel net sinds 3 a 4 weken aan de pil .. Misschien dat dat de reden is?! Zij weet t niet, ik weet t niet, maar wil dr wel graag helpen .. De dokter is echt geen optie, want daar gaat ze met geen voet naar binnen! Maak me echt ontzettend zorgen om haar!
Laatst bijgewerkt door Eline op 30-07-06 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Anoniem

Re: help =|!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:09

Misschien de dokter naar haar laten komen? Kan je haar niet laten overhalen door ouders oid?

sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Re: help =|!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:10

Is er ook een reden dat ze niet naar de dokter wil?

Want dit lijkt mij wel iets voor de dokter, gewoon een griepje lijkt het mij niet.
Dit kan van alles zijn namelijk, zoals hevige buikgriep, voedelvergiftiging noem maar op. Heeft ze ook koorts?

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re: help =|!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:10

Fijn dat ze zo een vriendin heeft die zich zorgen maakt.

Ik denk alleen dat wij er weinig over kunnen zeggen. En dat ze toch echt naar de huisarts moet. Je zei dat ze net aan de pil is, daar moet ze toch ook echt voor bij de huisarts zijn geweest.
En als ze niet wil? Tja, dan is het toch echt haar eigen schuld dat ze zich niet lekker voelt...

_joellover_

Berichten: 2904
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Alkmaar NH

Re: help =|!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:10

iemand die ze vertrouwd er mee over te laten praten

Happiness

Berichten: 4356
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: help =|!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:12

Dat overgeven en misselijk en niets kunnen binnenhouden heb ik ook gehad 1 dag.
Ik moest als het de volgende dag niet over was een zetpil halen om het overgeven te stoppen..
Misschien kan jij voor haar dat halen?
Dan houd het overgeven iig op..

superlise
Berichten: 3252
Geregistreerd: 10-11-04

Re: help =|!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:13

ik denk dat ze toch echt snel naar de dokter moet want je kan tog niet ,niks blijven eten of drinken!
weten haar ouders het? anders zou ik het aan haar ouders vertellen ook al wil ze niet..
succes in ieder geval!

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Re: help =|! m'n vriendin is ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:28

Uhm volgens mij moet ze voor de pil toch al bij de dokter zijn geweest, en als het goed is moet je na een tijdje voor een controle afspraak komen om te checken of alles goed is gegaan (bloeddruk enz.) Bloedplassen kan op van alles wijzen in het maag darm kanaal, maar bv ook een beschadiging van de nier.
En eerlijk gezegt, als ik een vriendin had die voor zoiets als bloed plassen niet naar de dokter gaat, dan had ik dr heel hard in haar gezicht gezegt: Je zoekt het maar uit, ik kan me dan ook niet druk maken om je gezondheid, blijkbaar vind je het zelf ook niet zo belangrijk...
Succes ermee !! en hopelijk kan je dr toch overhalen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: help =|! m'n vriendin is ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:33

Hoe lang is het geleden dat ze bloed plastte.Als dit niet heel lang geleden is denk ik dat het een nierbekkenontsteking is.Als ze daar niets aan doet vergiftigd ze zichzelf en dan kan het wel eens slecht aflopen.Meteen de huisarts bellen dus!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: help =|! m'n vriendin is ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:23

Klinkt als een nierbekkenonsteking..is ze mooi klaar mee. Moet wel zeggen, dat ik haar bijzonder eigewijs vind. Wat zeggen haar ouder shiervan? Ik zou haar gewoon zeggen, als ze niet naar de HA wil, je er niets meer over horen wilt en ze het zel fmaar verder uitzoekt. Waarschijnlijk zla ze danw el gaan..of et haar ouders gaan praten, want geloof me, dit klinkt behoorlijk seriues.
Sterkte!

Anoniem

Re: help =|! m'n vriendin is ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:28

Ik heb precies hetzelfde gehad een tijdje terug.
Ben bij de huisarst geweest, heb bloedgeprikt en er kwam alleen maar uit dat ik mijn leverfunctie verstoort was, wat dus gewoon een virus is.
Het heeft een tijdje geduurd en is vanzelf over gegaan, en het schijnt te heersen, volgens mijn dokter.
Ik zou gewoon even kijken of het overgaat en haar anders met al het geweld dat nodig is naar de dokter schoppen.