Mensen met een soa?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
auuu
Berichten: 21
Geregistreerd: 30-07-06

Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:55

Zijn hier mensen met een soa?
Zo ja, welke en hoe hebben jullie ermee leren leven?

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:42

..volgens mij is het niet de bedoeling dat je er mee leert te leven maar dat je er wat aan doet!!!....

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:43

Dimitri schreef:
..volgens mij is het niet de bedoeling dat je er mee leert te leven maar dat je er wat aan doet!!!....


Ligt er aan wat voor een soa je hebt

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:44

Als het goed is heb ik geen soa. Maar ga binnekort een test doen. Niet dat ik bang ben dat ik er 1 heb, maar gewoon voor de zekerheid Lachen

Elsemieke
Berichten: 6198
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:16

Mag ik vragen wat voor belang jij er bij hebt als andere bokkers eventueel een SOA hebben..? Verward

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:20

Elsemieke schreef:
Mag ik vragen wat voor belang jij er bij hebt als andere bokkers eventueel een SOA hebben..? Verward


Waar slaat die reactie nou op? Het lijkt me niet echt makkelijk, als je een soa hebt. Misschien hebben zij wat aan elkaar?

Net als jij soms steun zult zoeken bij mensen die je begrijpen.....

Ik heb geen soa btw.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:22

Ik laat me binnenkort ook testen, ook omdat ik nu een vaste vriend heb en ik me niet altijd aan de veiligheidsvoorschriften heb gehouden.
Ik heb nergens last van of zo, maar voor de zekerheid en veiligheid laat ik het wel doen.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:58

Las net je andere topic, maar echt waar meissie, een soa is zeker iets waar je serieus stil bij moet staan, maar het is niet het einde van je leven (mits je besmet bent met HIV). Het is goed te behandelen, je krijgt een antibioticakuurtje en klaar is kees, over..mss nog een zalfje erbij met jouw klachten, maar thats it.
Herpes is net als een koortslip, je kan er gevoelig voor blijven, maar vooralsnog echt geen levensbedreiging en ook niet iets wat je toekomst vergalt hoor en ermee moet leren leven Knipoog
ZIjn zo ontzettend veel mensen die wel eens chlamydia oid hebben gehad, zonder datz ij dit mss zelfs door hebben gehad, nog nooit iemand aan overleden of levensbeperking door gekregen.
Veel succes.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:17

Chlamydia bij meisjes houdt toch wel in dat ze later onvruchtbaar worden, dus geen kinderen kunnen krijgen mag je toch wel beschouwen als een beperking. Zo ervaren mensen dat tenminste wel.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:21

Ik ben soa vrij, maar je zo nu en dan je laten testen bij wisselende contacten kan zeker geen kwaad Knipoog

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:45

Het zou heel naar zijn als je een soa hebt, maar ik denk ten eerste dat je er inderdaad niet veel aan hebt als anderen vertellen dat ze ook een Soa hebben.

Ten tweede is het zo dat mensen dat nou eenmaal niet zo makkelijk in het 'openbaar' vertellen. Jij hebt ook niet voor niets een SA aangemaakt Lachen.

Wacht eerst woensdag maar af, wie weet is het heel wat anders Knipoog.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Mensen met een soa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:47

Ten eerste loopt er over dit onderwerp al een topic van jou onder een SA.

En ten tweede kun je niet van mensen verwachten dat zij open en bloot over soa's gaan vertellen als jij dat zelf alleen onder een SA wilt doen.

Hier gaat dus een slotje op, in jouw andere topic kunnen tips worden gegeven over hoe je moet omgaan met een soa.