Wat is nou een goede scheer manier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:34

hallo bokkers,

Graag wil ik jullie hulp inschakelen.
Momenteel scheer ik mijn benen enz met wegwerpmesjes, maar die nemen de helft van de haren niet mee.
Ik heb al heel veel verschillende merken gebruikt, maar nee hoor niks helpt.

Wat vinden jullie nou een goed merk om mee te scheren en wat heb je dan? mesjes, of electrisch?

Alvast bedankt

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:37

de meeste mesjes zijn na een keer of 3 gebruiken al niet scherp meer, heel veel mensen gebruiken een mesje veels te lang, dan heb je dus vaak dat de haren niet goed geschoren worden of erger nog, dat je jezelf snijdt!!

ik gebruik zelf altijd mesjes van gilette, welke maakt me niet zoveel uit, als er maar een verzorgende strip op zit. ook scheermschuim gebruik ik van gilette en dan die voor een gevoelige huid.
goed tegen de haren in scheren en de volgende haal altijd voor de helft over de vorige laten gaan. zo mis je dus nooit haartjes!
maak na elke haal je mesje haarvrij, anders blijven er dus haartjes zitten

Anoniem

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:38

Ik gebruik ook wegwerp mesjes, maar je moet ze gewoon echt maar een keer of 3 gebruiken en heel vaak afspoelen omdat ze anders 'verstopt' raken, des noods je benen 2x meenemen, kost iets meer tijd maar het resultaat is ook beter dan. Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:01

Goh ik doe vaak best lang met een wegwerpscheermesje (wel met dat verzorgende strip) en mijn haren gaan altijd wel weg en ik snij mezelf bijna nooit.

Maar ontopic; misschien idd 2x over je benen heen gaan of anders denken aan epileren/harsen o.i.d?

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:18

Ik gebruik altijd gewoon een elektrisch scheerapparaatje, Ladyshave, en bevalt goed Lachen .

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:14

Ik heb soms ook gewone goedkope scheermesjes, gebruik ik ook langer dan 3x, snij me niet en het gaat allemaal gewoon weg, terwijl ik best hardnekkige donkere haartjes heb Knipoog

Maar epileren of harsen idd zoals MoonChloe zegt Ja

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:15

Ik heb gewoon wegwerpmesjes,
die doen het toch goed hoor!
Soms van Gilette (Venus) maar nu een of andere roze,
gewoon van die "goedkopere" mesjes.
Werken heel goed.

Ik doe er toch vrij lang mee hoor!
Zeker meer dan 3x inderdaad..
Ik gebruik verder geen scheerschuim ofzo,
douchegel werkt goed genoeg Lachen

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:28

Ik doe er ook wel aardig lang mee en heb nooit problemen. Ik heb mezelf sowieso nog nooit gesneden (wat mijn vriendinnen erg raar vinden :S) en op mijn benen en oksels nooit last van haartjes die niet mee zijn gekomen of bultjes. Voor mijn bikinilijn moet ik wel een superscherp mesje gebruiken overigens.
Idd, telkend helft van het mesje over het al gebeurde deel heen laten gaan en na elke haal je mesje afspoelen. En tegen de richting in gaan.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:33

Als ik mezelf keisnel scheer snij ik me zelf nog niet eens. Vergeet dan wel soms haartjes. Maar ach.

Liins

Berichten: 7906
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Deventer. (Overijssel)

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:11

intuition of hoe je het ook schrijft Tong uitsteken bij de schlecker voor 5.50 volgens mij die is zoooooo fijn moet je wel telkens blokjes bijkopen als je ze zo'n 10 tot 20x heb gebruikt echt super fijn je benen worden super glad..

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:35

Ik gebruik mesjes van gilette, venus. Heb me nog nooit gesneden! oh nee, dat lieg ik: laatst heb ik me voor het eerst gesneden toen ik mn bikinilijn schoor Bloos

Ik gebruik geen scheerschuim of douchegel ofzo, omdat mn huid er heel erg droog van wordt.

Jess_Garr

Berichten: 179
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: Langedijk

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:39

Venus van gillette bij mij de enige goede.... soms koop is ook van venus scheerschuim maar dat kost zoveel centjes Clown dus meestal met gewoon douchegel minder goed... maar goed genoeg
ik scheer eigenlijk alleen mn benen en oksels(mn bikinilijn epileer ik...) Sigaar

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 00:41

Gillette Intuition! Super fijn!
En ik gebruik ook de Venus van Gillette.

Ik snij mezelf vaak in de buurt van mn enkel, maar dat komt vaak doordat als ik daar scheer, ik mijn hak omhoog trek, en daardoor mijn huis bij mijn enkel op elkaar gaat zitten en dan scheer je je makkelijk open.
Moet juist je huid zo strak mogelijk houden, ook als je in de buurt van je knieen scheert, je knieen gestrekt houden en je huid strak houden.
Maar de Intuition kost wel wat met nieuwe mesjes enz, maar het is wel SUPER fijn!

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat is nou een goede scheer manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:15

Ik gebruik wegwerpmesjes. Ik ben juist altijd blij als ze net wat botter zijn, heb mezelf al een paar keer gehad met een vlijmscherp nieuw mesje als ik mijn doos aan het scheren was. Au!