Help: blaasje met jeuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:14

Hallo iedereen,
Ik heb een schaduw account aangemaakt, omdat ik dit gelieve geheim wil houden voor vrienden van me.
Ik had jeuk bij mijn vagina (waar ik een klein beetje aan ging krabben, ik werd gek van de jeuk). En sindsdien doet het erg pijn. Ik heb een grijs klein blaasje vlakbij/in de rand zitten. Het doet best pijn als ik ga zitten, opsta of een andere beweging maak met mijn onderlichaam. Ik heb 6 grote muggen bulten op mijn armen (als dat er iets mee te maken kan hebben?).
Een soa kan het niet zijn, omdat ik nog nooit sex heb gehad.

Is dit iets om me druk over te maken? Of is het gewoon een krab plekje of schaafwondje. Ben er zelf nog niet mee naar de dokter geweest, heb mijn ouders echter wel ingelicht. Ze zeiden dat ik het nog even moest afwachten, nu wilde ik dus even aan jullie vragen of jullie dit ook wel eens hebben gehad.

Groeten, schaduw iemand.
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-08-06 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Homerun

Berichten: 237
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Budel-Schoot

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:19

Heb je je misschien doorgereden met paardrijden, of bijv. een te strakke broek aangehad. Dan kan het namelijk ook geschuurd hebben. Dat kan zeer pijnlijk zijn.

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:21

Ik heb inderdaad doorgereden met paardrijden, maar moet ik me daar nu zorgen om maken? Of gaat het vanzelf weer over? Zo,ja hoe lang zal het duren?

Maar kan het soms ook zijn dat ik iets te hard gekrabt heb of iets te hard heb afgeveegd?

Homerun

Berichten: 237
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Budel-Schoot

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:28

Als je het inderdaad gewoon doorgeschuurd hebt met paardrijden, is het een schaafwond ( die ontstaan door wrijving met je huid) Dat is pijnlijk en geeft een branderig gevoel. Maar net als alle andere schaafwonden geneest het met een paar dagen. Wel schoonhouden, dagelijks even met water spoelen (niet korstje eraf weken). Even geen strakke onderbroeken en broeken aandoen.
Als het na een paar dagen niet over is, kun je altijd nog even de huisarts laten kijken.

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:34

Met douchen let ik er altijd wel even op, maar waarom jeukt het dan zo van te voren?
Ik denk toch dat het een beetje met dat krabben te maken heeft gehad.. Het geeft inderdaad een branderig gevoel..

Edit: Ik heb dit sinds vandaag en een stuk van gisteravond. Daarom weet ik niet helemaal zeker of ik me er zorgen om moet maken. Het deed in iedergeval best pijn.

Miiej

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 00:10

meestal als er een korstje op een wondje schaafwondje komt gaat het toch jeuken omdat het aan het genesen is?
verbeter me if I'm wrong

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 00:19

Het is een warm broeierig plekje dat gauw jeukt als er een beurs plekje of klein wondje zit.
De huid is daar heel teer en gauw opengehaald als je even krabt.

Misschien heeft je moeder wel zinkzalf in huis, dat helpt erg goed tegen de jeuk en branderigheid en zorgt voor een snelle genezing.
En een nachtje zonder ondergoed doet ook wonderen, dan droogt het wondje goed op...Knipoog
En even niet krabben natuurlijk...

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 00:21

alle wondjes gaan eerst jeuken das goed, dan geneest het, is wel lastig soms om er dan vanaf te blijven, dit soort plekjses zou met hooguit een week moeten genezen of zo goed asl genezen zijn. ik had vroeger vaak last van doorrijd plekken, zorg idd dat je nu ff niets straks aantrekt, schoonhouden met water (beetje raar misschien, maar let ook op als je plast dat je het daarna schoonhoud als het met elkaar in aanraking komt) als je last heb van alleen schrale plekken (dus niet open) kan je er wat vaseline opsmeren.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 00:22

wat je ook altijd kan smeren is lannette creme, maar weet niet of je dat zo kan kopen, maar dat gebruik ik op me werk voor kleine wondjes en schrale plekjes

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:23

De pijn is nog steeds hetzelfde gebleven, alleen de jeuk is nu erger geworden. Alleen maar beter denk ik zo.
Mijn moeder heeft alleen uierzalf, dat helpt tegen schaaf plekjes, maar is het wel goed om dat erop te smeren?

Edit: Ze heeft ook purol, helpt dat ook? Het heeft allemaal ongeveer de zelfde werking, maar is het goed om op dat plekje op te smeren?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:24

Ik zou er niet allemaal troep op smeren, een beetje zinkzalf helpt iig tegen de jeuk Knipoog.
Het is erg vervelend, maar als de jeuk niet weg gaat toch even langs de dokter, en niet meer krabben want daar door kan het alleen maar erger worden Lachen.

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 13:33

Nou ja ik heb het nog niet zo lang, dus een HA lijkt me nog overbodig. Ik heb zelf gehoord dat uierzalf daar best goed voor is, maar dat weet ik dus niet helemaal zeker

nicky_4you

Berichten: 401
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:34

misschien kan je het met een watkemet deto;\l of jodium ontsmetten.en daarna mentolpoeder.dat helpt goed tegen de jeuk.

esther_sonja
Berichten: 3068
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:36

ik heb ook wel zo iets gehad... iedere dag schoon maken (elke avond) even met schoon water, en voor de rest niets aan doen... zo genezen Knipoog

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:37

Ik denk dat het een schuurplekje/smetplekje is.
Mijn man heeft dat regelmatig wanneer hij een te strake broek aan heeft gehad en veel heeft gelopen.
Hij smeert er dan een klein beetje zinkzalf van Zwitsal op.
Meestal is het 's morgens een stuk minder.
De reden van het jeuken kan inderdaad zijn dat het aan het genzen is.
Mocht je het écht niet vertrouwen gewoon een afspraak maken bij de huisarts.
Die zijn het gewent en jij zit niet langer in spanning!

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 13:43

Nou,ja ik raak niet zo snel in paniek dat ik iets niet vertrouw. Ik wacht het tot zondag af, als het dan nog niet over is dan maak ik wel een afspraak. Volgende week woensdag ga ik op vakantie, dus dan heb ik wel liever dat het een beetje over is Ja

Edit: Het voelt btw niet ruw aan.

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:48

Waarom ga je dan morgen niet naar de HA.
De medicijnen van de huisarts werken ook pas met een paar dagen,anders ga je nog met jeuk op vacantie.

nicky_4you

Berichten: 401
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:10

heb je het ontsmet? menthol poeder werkt heel goed. hebben wij ook

Brittol

Berichten: 5499
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:11

Oe.. vervelend.. Nooit meegemaakt, maar ik zal het een beetje ontsmetten met menthol poeder.. Lachen

nicky_4you

Berichten: 401
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:13

Haha! ontsmetten met detolof jodium en dan mentol poeder voor de jeuk Haha!

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 14:14

Ik ga zo naar de drogist om zink zalf te kopen.
Maar wordt het een grijs wondje/blaasje als het een schaafwondje is?

nicky_4you

Berichten: 401
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:16

volgens mij niet.is het geen brandplek dan ? of een blaar ofzo ?

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 14:17

Niet dat ik weet.

nicky_4you

Berichten: 401
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:18

misschien kan je het in de apotheek uitleggen?misschien weten hun er wat voor ?

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 14:23

Die wijzen me dan denk ik door naar de HA, dat die dan een voorschrift van een zalfje moet geven. Het lijkt alsof het wondje ietsje groter is geworden, maar ik kan het ook mis hebben.

Het klinkt mischien raar, maar ik vind het eruit zien als schimmel op brood, maar dan grijzer. Bestaat schimmel ook bij mensen? Zo,ja hoe ziet het er dan uit?