Help: blaasje met jeuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicky_4you

Berichten: 401
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:26

een schimmel bestaat bij mensen.misschien staat t op google wel

Mieky

Berichten: 423
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: Utrecht (woehoe!)

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:30

Ik zou er geen uierzalf opsmeren, evt. ontsmetten en goed schoonhouden met water. En katoenen ondergoed dragen!

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:31

Als het een schimmelinfectie is, zou ik toch maar naar de HA gaan, die kan je wat voorschrijven en ben je er zo vanaf, voordat het erger wordt.

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 14:38

Ik heb op google gezocht naar mensen schimmel, maar ik denk dat ik me daar niet druk om moet maken omdat mensen schimmel wit is en veel groter is. En het zit voornamelijk bij tenen.
Ik denk dat ik toch maar een afspraak ga maken bij de HA. Alhoewel ik toch denk dat ik me er niet echt druk om hoef te maken.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:41

ik heb dit ook gehad. heb het iedere keer als ik de zelfde string aan heb dus die string gaat ze deur uit. ik doe er altijd een beetje talk poeder op. en dan is het met een dag of 2 weg. had afgelopen zaterdag ook. het is nu weg. en idd ffies zonder ondergoed/string slapen.

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 14:44

Ik heb ook maar even besloten om nu even geen strings te dragen. Dit is nu de 2e dag, dus mischien is het morgen wel weg. Het jeukt heel erg, dus goed nieuws Haha!

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 15:51

Komt iemand anders dit nog bekend voor en kan mij informatie geven?

Anoniem

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:00

LKCP schreef:
Ik heb ook maar even besloten om nu even geen strings te dragen. Dit is nu de 2e dag, dus mischien is het morgen wel weg. Het jeukt heel erg, dus goed nieuws Haha!


of juist fout nieuws!
als het wel een schimmelinfectie o.i.d. is kan het ook betekenen dat het uitbreid/ erger wordt..

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:03

Shanna schreef:
LKCP schreef:
Ik heb ook maar even besloten om nu even geen strings te dragen. Dit is nu de 2e dag, dus mischien is het morgen wel weg. Het jeukt heel erg, dus goed nieuws Haha!


of juist fout nieuws!
als het wel een schimmelinfectie o.i.d. is kan het ook betekenen dat het uitbreid/ erger wordt..


Precies!!!!

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:09

een scimmelinfectie hoef je niet voor te schamen. Mijn nichtje van 2 had al een schimmelinfectie. Puur door het broeien. HEb het net allemaal gelezen en ik moet zeggen dat plekje komt me bekend voor. Ook had mijn nichtje erg veel jeuk. Dus toch naar de huisarts geweest. Die zei ook dat het niet vanzelf over zou gaan maar alleen met een antibiotica kuur. Dus ga aub niet zelf dokteren en ga even naar de huisarts. Iedereen kan zomaar een schimmelinfectie krijgen zonder dat ze seks hebben gehad dus meid wees verstandig.

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:18

Wendel schreef:
een scimmelinfectie hoef je niet voor te schamen. Mijn nichtje van 2 had al een schimmelinfectie. Puur door het broeien. HEb het net allemaal gelezen en ik moet zeggen dat plekje komt me bekend voor. Ook had mijn nichtje erg veel jeuk. Dus toch naar de huisarts geweest. Die zei ook dat het niet vanzelf over zou gaan maar alleen met een antibiotica kuur. Dus ga aub niet zelf dokteren en ga even naar de huisarts. Iedereen kan zomaar een schimmelinfectie krijgen zonder dat ze seks hebben gehad dus meid wees verstandig.


Goed gezegd! Mee eens!

Brittol

Berichten: 5499
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:24

Ik zal een afspraak maken met de HA

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:27

Ik ga dat maar ook doen. Ik blijf er toch een beetje bij dat het door dat krabben komt, maar een bezoekje aan de HA kan nooit kwaad. Ik schaam me niet voor schimmel, heb het vroeger ook gehad, maar dat zag er heel anders uit..

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:29

dat is echt het beste wat je kan doen. En ik zal je nog eens vertellen, als je goed verteld wat er aan de hand is zal de Ha misschien niet eens hoeven kijken. Ze hebben hier zoveel ervaring mee dat ze wel weten aan de symptomen dat het een schimmelinfectie is. Dus echt je hoeft je niet te schamen, maar het is wel van belang om even een antibiotica kuur te krijgen

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:29

je hebt natuurlijk verschillende soorten schimmelinfecties, dus kan het anders zijn dan dat je vroeger hebt gehad.
Het lijkt me sterk dat je meer jeuk hebt van het krabben.
Goed dat je naar de HA gaat, dan weet je het zeker he!

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:34

Daarom.. Ik wacht nog 1 dag af en als het dan niet minder is geworden, of de pijn is niet een klein beetje weg. Dan maak ik een afspraak met de HA. Als het morgen van kleur is veranderd of groter is geworden dan weet ik wel bijna zeker dat het een schimmel infectie is, dan ga ik alsnog naar de HA en gewoon vragen voor een antibiotica kuur.

@ Wendow85: Nee ik bedoel dat ik door het krabben dat wondje heb gekregen, en dat het mischien is gaan ontsteken.

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:35

@ Wendow85: Nee ik bedoel dat ik door het krabben dat wondje heb gekregen, en dat het mischien is gaan ontsteken.[/quote]

Aah zo!! Haha!

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:37

heb je misschien ook blaasjes/ bultjes daar. Misschien een rare vraag, maar heb je helemaal niks daa waarvan je denkt dat het daarom kan gaan jeuken?

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:44

Nee, helemaal niks, heb alleen dat en een paar muggebulten op mijn armen.
Dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak, maar als ik goed terug denk, heb ik eerder ook ooit een geirriteerde en jeukende huid daar gehad, maar toen had ik het nooit onderzocht. Ik weet niet of het hetzelfde is, maar als dat wel zo is gaat het vanzelf over.

Nou ja, ik maak toch een afspraak met de HA als er morgen geen verbetering in is gekomen.

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:54


nicky_4you

Berichten: 401
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:54

als je het niet wil laten zien.misschien kan je dan een foto van het bultje of wondje maken.dan kan hij het toch zien en als je t dan verder beschrijft.maar laten zien is wel makkelijker misschien,maar misschien geen eens nodig hoor ..sterkte

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:59

Is het geen ingegroeid haartje?wat is gaan ontsteken?

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:04

Hoe ziet dat eruit dat?
Het lijkt me sterk dat dat een grijs blaasje/wondje is, (of wel? )

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:21

kan ook heel erg goed. Dat word ook een blaasje. Maar dat verklaard nog niet echt de jeuk toch? Heb het ook wel eens gehad en dat iriteert meer dan dat het pijn doet.

LKCP
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help: blaasje met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:44

Nou,ja het kan altijd gaan jeuken. Dit irriteert ook heel erg en geeft een branderig gevoel. De jeuk is alweer wat minder geworden.