darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:15

Hallo allemaal,

ik wil hier even mijn verhaal kwijt en misschien zijn er mensen die dezelfde klachten hebben en mij kunnen vertellen wat je er aan kan doen..


Het begon 4 jaar geleden,, toen ik last van borrelende darmen kreeg, en dit bleef maar doorgaan en doorgaan en doorgaan, daarna ben ik naar de dokter geweest en die zei dat het Stress was en dat ik wel eens een spastische darmen zou kunnen hebben, nou goed, dat was t dan dacht ik, gaat vanzelf wel weer over,
maar 2 jaar later kreeg ik ook zo af en toe darm krampen,dus hevige pijn links onderin mijn buik, dit eigelijk alleen als ik net gegeten had of gekruid/pittige dingen at. dus ben ik op mijn voeding gaan letten en geen coolzuur en gekruide dingen gaat eten,, maar het hielp niets, dus weer terug gevallen op mijn oude eetpatroon. toch voor de zekerheid nog maar een keer naar de dokter geweest en laten luisteren etc,,ook moest ik veel winden laten/nog steeds (wat zeer hinderlijk is tegenover anderen mensen ) ik kan nooit eens gezellig met een groepje zitten zonder.....) en toen zei hij ook weer dat het nu zeker was dat is spastiche darm syndroom heb, ofzoiets, dus niet saan te doen, pilletjes gehad, alleen deze werkste niet, in mijn ogen zag ik gene verandering,

NU ben ik dus 4 haar verder en krijg ik last van veel boeren en lucht ophalen vanuit mijn maag, zwaar irritant,en meeste boertjes of lucht komt niet verder dan mijn slokldarm of hoe t ook heet.
Nu ben ik afgelopen dinsdag weer etrug geweest naar mijn H arts en vroe of ik stress had en of ik veel chocolate at en snoepte, mja ik snoepte vrij veel ja maar kan je dan op 1 of andere dag inneens daar last van krijgen als je er cerder nooit last van gehad heb? ik snapte er niks van, zodoende mag ik geen suikers meer alleen maar voedingstoffen waar van nature suikers in zit, zoals fruit etc. dus geen chips,chocolate,snoep, koekjes zoet broodbeleg etc meer. nou ik vraag mij af of deze klachten inderdaad daarvan komen, ik ben nu een paar dagen van weinig tot helemaal niets meer van snoep etc te eten en ik heb nog steeds geen verandering,

ik heb nog steeds last van winderigheid,boeren(en boeren die niet eruit willen)dus je voelt t alleen achter je middenrif omhoog komen etc, last van soms die vervelende stekende buikpijn,(is niet altijd) en ik ben heumurig, en snel luierig.(of dat komt door t weer en omdat ik niet veel doe momenteel.. maar ik heb t idee dat ik helemaal geen stress heb, enzo..

misschien ben ik nog wat vergeten maargoed, misschien herkent iemand dezelfde klachten en weet iemand mij verder te helpen..want het licht me echt zwaar en lig er soms gewooon van wakker,

of misschien een eetpatroon weet als het idd door voedsel komt. maar echt continu lucht opboeren of uitscheite Geld, geld! is echt verschrikkelijk irritant.

sorry voor t lange verhaal!

groetjes kirsten

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:17

herken het heel erg, blijf ff volgen..

xCarlyx

Berichten: 2359
Geregistreerd: 24-07-04

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:18

misschien heb je pds.. oftewel prikkelbare darm syndroom. (las het wel in je verhaal) Dit is niet echt te verhelpen door pillen maar door je eetpatroon aan te passen. Oftewel. geen witbrood, friet, koekjes. Van Cola krijg ik ook last. En idd, stress is ook een oorzaak. Chocolade schijnt heel erg te zijn voor je darm. (erg he!!) Er is een topic van: viewtopic.php?f=136&t=612840&hilit=

Succes!
Laatst bijgewerkt door xCarlyx op 31-07-06 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:18

daar heb ik idd ook pilletjes voo voor dat pds, maar dat boeren heeft niks met de darm te maken. lijkt mij

[edit]
geen witbrood, friet, koekjes. Van Cola krijg ik ook last. En idd, stress is ook een oorzaak. Chocolade schijnt heel erg te zijn voor je darm. (erg he!!) Er is een topic [/edit]

cola drink ik niet meer chocolate eet ik nu ook niet meer en friet, en wit brood al helemaal niet, heel af en toe ene kaakje of een liga. er irritant, maar ik zoek dus een goed voedsel wijzer enzo maar kan t niet vinden in een rijtje
Laatst bijgewerkt door Kirs_86 op 31-07-06 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xCarlyx

Berichten: 2359
Geregistreerd: 24-07-04

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:21

hmm, nee idd. Maar die pijn in je onderbuik wel. Ik herken het. Doet vreselijk veel pijn!! Probeer anders een week goed op je eten te letten (geen wit brood, chocolade, friet enz) Kijk even of het helpt. Ik mag alleen friet uit de oven, niet uit vet! Chocolade gaat redelijk. Tegenwoordig gaat t allemaal beter. Maar ik heb een tijd gekend dat ik het gevoel had dat ik NIKS kon eten.

Ik ben zelf naar een man geweest. ja ik weet niet precies wat hij deed. Als hij zijn handen op mn buik legde begon mn buik te borrelen! Heel vreemd. Ik ben daar 4 keer geweest en het is al een stuk minder!

Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:25

Carly22 schreef:

Ik ben zelf naar een man geweest. ja ik weet niet precies wat hij deed. Als hij zijn handen op mn buik legde begon mn buik te borrelen! Heel vreemd. Ik ben daar 4 keer geweest en het is al een stuk minder!


mja daar ben ikzelf niet zo weg van, want mijn buik borrelt al zonder dat iemand t aan raakt, dat doet t namelijk heel de dag en als ik in mijn bed lig dan is het gewoon frusterend als k niet kan slapen erdoor

xCarlyx

Berichten: 2359
Geregistreerd: 24-07-04

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:30

nee oke, maar hij probeerd t weg te halen. Persoonlijk geloofde ik daar niet in hoor. Tot ik er geweest was. Vind t nu wel weer heerlijk dat ik nu ook een keer een gewoon frietje kan eten!

Ik vind dat je wel een beetje een vreemde arts hebt! Kan hij niet een of ander onderzoek doen?

Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:32

Carly22 schreef:
nee oke, maar hij probeerd t weg te halen. Persoonlijk geloofde ik daar niet in hoor. Tot ik er geweest was. Vind t nu wel weer heerlijk dat ik nu ook een keer een gewoon frietje kan eten!

Ik vind dat je wel een beetje een vreemde arts hebt! Kan hij niet een of ander onderzoek doen?



dat vinden wij hier allemala dat het een vreemde vogel is, ik ga van de week ook weer langs om over te stappen naar een andere huisarts,kijken of hij wat wijzer word.en ik.

ik heb wel op allerlei sites zitten zoeken en kijken of maag en darm klachten en die symptomen die k heb maar niets komt ergens ander op uir bij me darmen op spastische darnm etc en misschien te veel maagzuur maarjah, dat had ik ook al voorgelegd an mijn huisarts maar die zei dat t niet swa, k moest maar proberen geen suiker meer te eten en dat 4 tot 6 weken aanzien is er geen verandering moet ik weer terug komen,

xCarlyx

Berichten: 2359
Geregistreerd: 24-07-04

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:36

echt heel vreemd! Hij is toch niet voor niets arts! Zou idd verstandig zijn om over te stappen op een andere. Misschien dat je dan wel iets wijzer wordt!

Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 22:48

Carly22 schreef:
echt heel vreemd! Hij is toch niet voor niets arts! Zou idd verstandig zijn om over te stappen op een andere. Misschien dat je dan wel iets wijzer wordt!



ik heb net die website van pds gelezen en ik kom echt heel veel bekende dingen tegen zelfde die brok in de keel etc,, denk dat ik dit toch eens voorleg bij de dokter

Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 23:07

Ik ben nu slapen, ik lees morgen verder Knipoog

Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:07

Nu heb ik die website helemaal bekeken maar op sommige plekken zoals, wat te doen tegen PDS of hoe zo snel mogelijk te verhelpen/minderen, kan ik niet iin komen omdat ik moet inloggen, ik kan nergens registerenn..of heeft iemand anders nog iets waarvan ik kan zien hoe t snelte verholpen word of dat t minder word.

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:56

Ik herken dit ook heel erg.. behalve die winden laten dat is bij mij niet..
Maar inwendige boeren laten we maar zeggen en kramp enzo.. Schijnheilig
Hou dit topic in de gaten

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:59

In het topic over PDS las ik dit..

'Veel voorkomende klachten binnen het maag-darmkanaal zijn zuurbranden, slikklachten, brok in de keel en een opgeblazen gevoel. Klachten buiten het maag-darmkanaal zijn problemen met urinelozing, hoofdpijn, moeheid, onregelmatige menstruatie, pijn bij of na de seksuele gemeenschap. Er zijn nogal wat mensen met PDS die ook kampen met spierpijn en/ of gewrichtsklachten.'

Van de dikgedrukte woorden heb ik allemaal last Scheve mond

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:03

Carly22 schreef:
echt heel vreemd! Hij is toch niet voor niets arts! Zou idd verstandig zijn om over te stappen op een andere. Misschien dat je dan wel iets wijzer wordt!


Ik hoop 't ook voor je!

Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 17:38

Ik denk dat het allemaal wel goed komt hoor, ik ben inmiddels veranderd van dokter, en heb alles wat ik maar kon vinden over PDS gelezen en moet alleen nog een goed dag-eetschema vinden wat ik wel en niet mag eten en wat belangrijk is dat ik dat eet.

Amina_

Berichten: 953
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:32

Ik heb ook een paar dezelfde symptomen als jou.
Ook boeren die er niet uitkomen (vreselijk, je kan het niet tegenhouden)
Maar winden, daar heb ik minder last van.
Maar soms ook buikpijn en de linkerzijde van mijn buik die opgezet staat.
Ik ben echt wel een vreselijke snoeper, ik denk dat ik ook maar eens op mijn eten ga letten, eens kijken wat dat geeft.

Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: darmkrampen,winderigheid,buikpijn (af entoe) en boeren"burp"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 14:48

suiker is ook geheel een boesdoener, ik eet echt nu veel vezels en weinig snoep tot bijna niets veel volkoren broos en evt kaakjes, goed drinken en ik heb van mijn buik en darmen als een stuk minder last en het boeren is ook al bijna weg. alleen nog erg last van slapeloosheid ,