Kan ik zwanger zijn geraakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NCareless
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-08-06

Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 08:51

Schaduwaccountje, ik maak me misschien teveel zorgen maar ik moet het even kwijt... Dus toch nog een ''Help, kan ik zwanger zijn?'' topic. Koe

Gister was ik bij mn vriendje, ik heb hem 2x afgetrokken. Z'n 'spul' had ie weggehaald met z'n dekbed. Vervolgens raakte ik dat perongeluk aan. Het was niet veel, maar toch. Na die eerste keer, een halfuur/uur later ben ik naar de wc geweest, zonder eerst mijn handen te wassen. Dit ook zo bij die tweede keer, ik had er totaal niet aan gedacht. Maar ik ben dus niet aan de pil, en er ís een kans dat er wat sperma bij mij naar binnen is gegaan, toch? Via het wcpapier/hand? Nouja, laat ik nou een persoon zijn dat zich gauw zorgen maakt, maar bij dit vind ik het terecht, het gaat wel over je toekomst en voorlopig zie ik dat echt Niet voor me met eventueel een kind! En áls ik zwanger zou zijn, krijg ik echt gigantische problemen thuis...
Dus mijn zus, vriend en ik dachten dat het slim was op de morning after pil te halen, maarja er is dan nog wel een kansje... Maar kan je die vergoed krijgen via de verzekering zonder dat je ouders erachter komen? Nee zeker Sigaar En wanneer is de eisprong ookalweer? Ik moet over ongeveer 1 of 2 weken ongesteld worden, de vorige keer was het een week eerder dan normaal maargoed.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen want ik maak me zorgen...
Bedankt voor het lezen en sorry als het wat zeikerig/aanstellerig/overbezorgd over is gekomen. Bloos!

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:59

Eeehm nee, je kan niet zwanger zijn. Misschien als je na het aftrekken met het sperma aan je hand in je doos hebt gezeten maar anders niet. Als je naar de Wc gaat zit je toch niet met je hand in je doos of wel?

Daarbij leeft sperma buiten het lichaam maar heel kort.

Nee maak je maar geen zorgen. Haha!

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:03

Suzanne F. schreef:
Eeehm nee, je kan niet zwanger zijn. Misschien als je na het aftrekken met het sperma aan je hand in je doos hebt gezeten maar anders niet. Als je naar de Wc gaat zit je toch niet met je hand in je doos of wel?

Daarbij leeft sperma buiten het lichaam maar heel kort.

Nee maak je maar geen zorgen. Haha!


Mee eens. Je kan niet zwanger zijn.

NCareless
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:07

xjudithx schreef:
Suzanne F. schreef:
Eeehm nee, je kan niet zwanger zijn. Misschien als je na het aftrekken met het sperma aan je hand in je doos hebt gezeten maar anders niet. Als je naar de Wc gaat zit je toch niet met je hand in je doos of wel?

Daarbij leeft sperma buiten het lichaam maar heel kort.

Nee maak je maar geen zorgen. Haha!


Mee eens. Je kan niet zwanger zijn.


Serieus niet? Pfieuw, hoelang blijft sperma ongeveer leven zegmaar? Yesserdeyes, bedankt! Haha! Haha!

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:10

48 uur, maar het is bijna onmogelijk dat je nu zwanger bent.

Nathalie1976
Berichten: 213
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: papendrecht

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:12

nee je kan absoluut niet zwanger zijn.
als ik jou was zou ik maar eens nadenken over de pil.als je een vriendje hebt en toch al redelijk sexueel actief bent.een ongelukje heb je zo.

je eisprong vind bij een normale cyclus van 28 dagen plaats op dag 14.dit is gerekend vanaf de eerste dag van je menstruatie.vanaf 3 dagen voor deze eisprong ben je vruchtbaar tot 2 dagen erna.

nogmaals ik zou als ik jou was maar eens na gaan denken over de pil of gebruik anders condooms bij het aftrekken,dan heb je ook geen rotzooi in bed. Tong uitsteken

Nathalie1976
Berichten: 213
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: papendrecht

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:13

Arrabel schreef:
48 uur, maar het is bijna onmogelijk dat je nu zwanger bent.


sperma kan 4 dagen overleven hoor in de vagina.de eicel leeft maar 24 uur.

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:14

In het lichaam 48 uur
Ergens anders gevonden:
'Het blijft maar een uur buiten het lichaam leven, ALS het daarbuiten dus 37 graden zou zijn, en als het kouder is dan dat gaat het vrijwel meteen dood, en als er een beeetje OP je vagina komt dan maakt dat nog niets uit, want het is niet sterk genoeg om helemaal door te zwemmen, het moet erin GESPOTEN worden wil je zwanger raken'

NCareless
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:20

@ Arrbal: Bijna onmogelijk, er is dus een kans? Bloos!
@ Nathalie1976: Wat de pil betreft, die gaan mn zus en ik allebei halen over een tijdje. Enne, gister was het 1 dag na mijn de eisprong! Bloos!
@ xjudithx: Oh maar dan is er dus geen probleem...! Ja tenzij je met een vinger met sperma eraan erin gaat dan, ofniet?

Nathalie1976
Berichten: 213
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: papendrecht

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:21

dit heb ik gevonden op www.sexwoordenboek.nl

In het lichaam van een meisje, kunnen zaadcellen enkele dagen en soms zelfs een week actief blijven.

onder het kopje:na het n.... loopt het sperma uit mijn lichaam....

en ik kan het ook weten hihi heb 4 kinderen.....

succes...........

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:24

sprema kan buiten lichaam vrijwel niet leven. toevallig even opgezocht laatst wegens discussie.

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:25

[quote="NCareless @ xjudithx: Oh maar dan is er dus geen probleem...! Ja tenzij je met een vinger met sperma eraan erin gaat dan, ofniet?
[/quote]

Dan is er misschien een hele kleine kans, maar dan nog: als het sperma buiten het lichaam is geweest en het is daar kouder dan 37 graden, dan gaat het dus vrijwel meteen dood.

NCareless
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:28

@ xjudithx: Ok harstikke dankje, want het was daar koud, dus ik zie eigenlijk (bijna?) geen kans.. Lachen

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:29

in je lichaam kan het idd wel een tijdje overleven maar daar buiten niet, maak je geen zorgen je bent nu echt niet zwanger. (tenminste niet van deze keer hehehe ik weet niet wat je verder allemaal uitspookt Knipoog )
maar voor je eigen gemoedsrust zou ik idd maar gauw aan de pil gaan !
succes Lachen

NCareless
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:39

kekaro schreef:
in je lichaam kan het idd wel een tijdje overleven maar daar buiten niet, maak je geen zorgen je bent nu echt niet zwanger. (tenminste niet van deze keer hehehe ik weet niet wat je verder allemaal uitspookt Knipoog )
maar voor je eigen gemoedsrust zou ik idd maar gauw aan de pil gaan !
succes Lachen

Die was subtiel Vork Jep, ik ga binnenkort maar aan de pil, kan dat ook via de huisarts zonder dat (alweer Sigaar )je ouder er niet achter komen?

Iedereen harstikke bedankt! Lachen Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:13

Een HA heeft geheimhoudingsplicht. Reken er wel op dat je of moet bijbetalen voor de pil of volledig zelf. Daarvoor kan je niet op je ouders terugvallen als zij t niet mogen weten...

Succes!

NCareless
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:31

Hmm ok, is het verstandig om alsnog de morning after pil te halen? Want ik hou niet van risico's en m'n zus zegt dat het beter is van wel... Ok, even voor de duidelijkheid, ik ga naar de HA, en ik kan dan de morning after pil vergoed krijgen, Zonder dat mijn ouders erachter komen? (dus ook niet via een brief/rekening van de verzekering oid?)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:44

De morning after pil kan je tegenwoordig zonder recept halen, zelfs bij het kruidvat. In jouw geval lijkt een map niet nuttig omdat de kans dat je zwanger bent zo goed als uitgesloten kan worden. Je hebt nergens 100% zekerheid of garantie, maar jouw kans op zwangerschap is minder dan 1%.

De map kan ook flinke bijwerkingen hebben, waar je goed ziek van kan worden. In jouw geval zou ik m dus niet halen.

NCareless
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:50

Buitenzorg schreef:
De morning after pil kan je tegenwoordig zonder recept halen, zelfs bij het kruidvat. In jouw geval lijkt een map niet nuttig omdat de kans dat je zwanger bent zo goed als uitgesloten kan worden. Je hebt nergens 100% zekerheid of garantie, maar jouw kans op zwangerschap is minder dan 1%.

De map kan ook flinke bijwerkingen hebben, waar je goed ziek van kan worden. In jouw geval zou ik m dus niet halen.

Hmm oke maar er ís een kleine kans, ook al is die zo miniscuul, ik denk toch dat ik hem ga halen Sigaar

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:53

Waar ben je in vredesnaam mee bezig?
Stoer doen over de morningafterpil met die sigaar, en wel je vriendje aftrekken terwijl je geen idee hebt waar je mee bezig bent.
Heb jij ooit seksuele voorlichting gehad?

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:11

Ja, je kan wel zwanger zijn. De kans is zeer klein, maar dat kan. Je kunt altijd voor een morning after pil naar de apotheek of kruidvat of DA, je hoeft daar dus geen recept voor te hebben.
Mag ik je een stomme vraag stellen?
Je bent sexueel actief, waarom gebruik je geen pil?????? Echt meid iedere keer die onzekerheid van wel/niet wil je toch niet?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar de pil kun je al vanaf je eerste menstruatie krijgen. En als je het niet mag van je ouders (hoe naïef en dom ik dat dan van ze vindt), kun je gewoon naar de HA gaan, die heeft zwijgplicht. sterkte Ach gut

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:14

de kans dat je zwanger hiervan raakt is echt 0.0000000000000000000000000001% ofzo. Dus de kans is net zo groot dat er een dezen dagen precies een vliegtuig op jou hoofd valt. En je durft vast nog wel naar buiten te gaan raad ik zo hihi.

Als ik jou was zou ik aan de pil gaan. Hoef je je nooit meer druk te maken om deze dingen, en je kan je ongesteldheid zelf regelen. Lekker makkelijk!

NCareless
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 12:19

@ Billy: Pfff ik mag toch wel even mijn verhaal doen en om raad vragen, ik probeer echt niet stoer te zijn hoor, sjonge jonge...


Ik ga zo maar naar de apotheek... Lachen

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:25

ik zou die morningafterpil ook gewoon maar achter wegen laten, zoals Sharmila al zei is de kans miniscuul dat je zwanger bent geraakt. De morningafterpil zit vol met hormonen, als het niet nodig is deze te slikken, zou ik het zeker niet doen.

Anoniem

Re: Kan ik zwanger zijn geraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:31

Volgens mij weet je niet wat de morningafter pil in houdt, je doet er nogal gemakkelijk over. Ga daar eerst maar eens over googlen. Dan misschien over voorbehoedsmiddelen?