Dik oog!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Dik oog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 09:06

Au au au!!

Ik had eerst een klein bultje net onder mijn oog, ik had dat al goed schoongemaakt, maar ik word vanmorgen wakker met een heel dik ook.
De hele onderkant van mijn oog is dik, en ondanks dit zeer vervelend is met kijken doet het ook nog ontzettend zeer!! Blauw oog

Het is wel een beetje mijn eigen schuld want ik ben in de vakantie gaan slapen met mijn make-up nog op... Blond Bloos

Heeft iemand wel is een ontstoken oog?
Ik heb het wel vaker gehad maar niet zo erg als deze keer.
Heeft iemand tips wat je er tegen kan doen, of waar door het zo snel mogelijk weg gaat? (behalve de volgende keer me make-up eraf halen...)

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Dik oog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:07

Bij paarden spoelen met afgekoeld gekookt water of afgekoelde kamillethee. Bij mensen misschien ook?

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dik oog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 08:50

Ik heb het inderdaad schoongemaakt met gekookt water, vanacht werd ik wakker (een beetje een vies praatje..) en ik kreeg mijn oog niet meer open....
Mijn wimpers zaten totaal vastgeplakt door pus dat uit de bult was gelopen (witte bloedcellen klinkt beter..)
Het is nu nog steeds dik maar het doet iets minder pijn, binnenin mijn oog zitten nu 2 witte stipjes, net als je wel is op een puistje heb...

Ik weet het goor praatje maar ik zit er maar mooi mee... Huilen

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Re: Dik oog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:22

Arrabel schreef:
Ik heb het inderdaad schoongemaakt met gekookt water, vanacht werd ik wakker (een beetje een vies praatje..) en ik kreeg mijn oog niet meer open....
Mijn wimpers zaten totaal vastgeplakt door pus dat uit de bult was gelopen (witte bloedcellen klinkt beter..)
Het is nu nog steeds dik maar het doet iets minder pijn, binnenin mijn oog zitten nu 2 witte stipjes, net als je wel is op een puistje heb...

Ik weet het goor praatje maar ik zit er maar mooi mee... Huilen


hoe herkenbaar
twee weken geleden werd ik wakker en zat gewoon vast geplakt aan het onderlaken hierdoor (lach maar, maar het doet verdomde zeer)

heb wel vaker last van de ogen, twee keer een ontsteking gehad.
ga morgen even naar je huisarts, krijg je antibiotica zalf en dat moet je even goed smeren

voor vandaag....
ga naar de drogist en haal een oogdouche,.. werkt super, maakt je hele oog schoon, even 3 keer doen op een dag en het verlicht in ieder geval iets

Draak

Berichten: 1857
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Villa Drakensteyn

Re: Dik oog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:24

dat noemen we hier een poepoog Knipoog

daaaantje
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-07-04

Re: Dik oog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:28

heb ik ook gehad! Bij de dokter ff receptje halen en ik was er binnen 2 dagen helemaal vanaf!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Dik oog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:29

hier 2 ontstoken ogen: Ik werd er zaterdag mee wakker. Verder goed met gekookt water schoonmaken en als het ook droog is om je oog even met vaseline insmeren. Vandaag gaat het weer iets beter met mn ogen. succes

me_meisiej

Berichten: 921
Geregistreerd: 01-03-05

Re: Dik oog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:57

inderdaad even naar de dokter, die geeft je een soort zalfje mee dat je in jeoog moet smeren (naja smeren Tong uitsteken ) tenminste zo ging dat bij mij. binnen 2 dagen was het weg.

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Dik oog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:28

Heb ik ook gehad. Scheve mond
Even naar de dokter, krijg je antibioticazalf, en dan is het binnen 2, 3 dagen weg idd.