Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 20:11

Ik moet morgen naar de tandarts, en heb gemerkt dat ik een gaatje heb Nagelbijten / Gniffelen
Tsja, dan moet er dus geboord worden. Maar ik heb in heel mijn leven nog nooit een gaatje gehad dus ik weet niet hoe boren gaat!!
Wel eens een beginnend gaatje maar dat 'sealde' hij dan.

Hebben jullie ervaringen? Ben bestwel zenuwachtig Clown

Marr_

Berichten: 2212
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:15

ik heb geen ervaring, maar iig succes!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:16

Met verdoving = prikje voor verdoving doet meer pijn.

Zonder verdoving in een melkkies = doet niet echt pijn, is nog niet zo gevoelig.

Zonder verdoving in een grote-mensen tand= naarmate de boor dieper komt AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAU!!! (met alle 3 de opties ervaring)

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:12

Verdoving doet geen, maar dan ook echt geen pijn! je voelt echt niks! En ik ben nogal snel bang, maar voor een prikje bij de tandarts nee..Heb de soms helemaal niet door.
Zonder verdoving zou ik niet doen, heb ik ook 1 keer gedaan, maar doe het noooit meer..
Ik loop liever even 1/a2 uur met een dikke mond/ongevoelige mond rond dan dat ik zonder verdoving doe.

Goof

Berichten: 28978
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:13

Goede beschrijving Moonchloe Haha!

Alleen heb ik de prik voor de verdoving nog nooit gevoeld. Dus hoe groot het gat in mijn kies ook is, zonder twijfel een verdoving erin.

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:16

het ligt er helemaal aan hoe goed je tandarts is in het verdoven Haha! mijn vorige was daar nogal ruw mee en dan deed het verdoven altijd wel zeer (het boren zelf voel je dan niet meer)
de tandarts die ik nu heb kan gruwelijk goed verdoven en dan voel je zelfs dat niet!

Tieme
Berichten: 4981
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:21

Ik vraag altijd meteen om een verdoving. zonder verdoving wordt er bij mij niets geboord.
de verdoving voel ik wel altijd iets. dit voelt niet prettig maar om nou te zeggen dat dit zeer doet, nee.
de verdoving voelt een beetje alsof je je nagel even 2 seconden in je tandvlees zet.

Adrija

Berichten: 1898
Geregistreerd: 28-11-01

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:27

Laatst zijn er drie geboord, voor het eerst :'(
Zonder verdoving omdat ze alledrie in een andere kaak zaten.. (anders zou ik aan alle kanten een slappe mond hebben)

Als ik jou was, zou ik lekker een verdoving nemen voor het gemakkelijke. Zonder verdoving gaat wel als het een simple gaatje is. Eerst denk je "is dit alles" maar dan raken ze je zewnuw en voel je het dus wel... auw Ziek

Astridhorse

Berichten: 1087
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Amstelveen

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:29

bij mij 1 keer, volgens mij had ik geen verdoving maar weet niet zeker.
Deed in iedergeval (bijna) geen pijn, en toen was ik ongeveer 10 Clown

honey007
Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-04

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:50

haha dat komt wel goed joh!

ik heb in 2 maanden tijd.. 9 kiezen/tanden moeten laten boren (hoe het komt.. geen idee?? teveel snoepen denk)

heb er 3 zonder verdoving gedaan.. ik kan je een advies geven, doe dat nooit!! want naarmate de boor verder komt.. zak je door de stoel heen..
de rest met verdoving gedaan en dat ging super..!!

succes

Marieketje23

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Makkum

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:53

Ik ben bang voor die prikjes dus heb altijd mee zenuwen met verdoving als zonder Tong uitsteken
Maar zonder valt wel mee als je je gewoon ontspant voel je er niet veel van Knipoog
Alleen vind het altijd zo'n rot geluid!
Sterkte ermee valt echt super mee.. Haha!
xx

martinev

Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:56

Ik heb al een paar keer een gaatje gehad, en NOOIT verdoving gehad, vind ik voor een gaatje ook echt niet nodig... Laatst had ik een wortelkanaalbehandeling, voor het eerst in m'n leven een verdoving, en wat denk je? Verdoving werkte niet!! De tandarts heeft het nog een keer geprobeerd te verdoven maar ik voelde nog steeds alles, had hij ook nog nooit meegemaakt. Ik kan je vertellen, dat doet écht heel erg pijn!

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:30

Die verdoving is meer een raar gevoel dan een pijntje. Ik ben alleen geboord met verdoving, en heb daar niets van gevoeld.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:34

martinev schreef:
Ik heb al een paar keer een gaatje gehad, en NOOIT verdoving gehad, vind ik voor een gaatje ook echt niet nodig... Laatst had ik een wortelkanaalbehandeling, voor het eerst in m'n leven een verdoving, en wat denk je? Verdoving werkte niet!! De tandarts heeft het nog een keer geprobeerd te verdoven maar ik voelde nog steeds alles, had hij ook nog nooit meegemaakt. Ik kan je vertellen, dat doet écht heel erg pijn!

De wortelkanaalbehandeling schijnt nog pijn te doen als het verdoofd is.. (vertelde mijn broertje Scheve mond )

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 00:49

Verdoving doet geen pijn, maar dat ligt er ook aan WAAR de spuit word gezet.
Ik was bang voor verdovingen in mn tandvlees, echt heel bang. Toen ik ooit de eerste spuit kreeg, lag ik te shaken in die stoel. Nagelbijten / Gniffelen Haha!

een spuit achterin je gebit doet iets meer pijn, en een spuit bij je hoektanden doet ook iets meer pijn. Het finnst is als ze aan de zijkant worden gezet, maar het enigste bij mij is dan dat mijn neusvleugels ook verdoofd zijn Tong uitsteken

Je hebt het natuurlijk niet voor het kiezen waar ie gezet word. Ligt eraan wara het gaatje zit.

De spuiten die ik heb gehad zijn gezet met van te voren een oppervlakkige verdoving doormiddel van een spray.
En dan valt die spuit REUZE mee.

Ik laat nu als ik een gaatje heb, behandelen MET spuit! Haha! (Wel van te voren zo'n kleine verdoving Knipoog

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 00:56

Ik heb pas een gaatje laten boren zonder verdoving en het was gewoon een raar gevoel maar het deed niet pijn.

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:00

Gooooed.
Kom ik even met mijn tandarts-verhaal. Ik ben ontzettend bang voor de tandarts inclusief zijn naalden & boren en weet ik het wat de beste kerel nog meer heeft.

1e keer gaatje bij oude tandarts -> niet verdoofd, ging boren, ging ff goed & toen deed het pijn.. Ben uit de stoel gesprongen, weggelopen & nooit meer teruggekomen.. Scheve mond Mijn ma zat nog wel bij die tandarts...

2e keer bij [2e] oude tandarts -> verdoving, 2 assistentes op me gaan zitten omdat ik zo bang was & toen gaf ie 'm.. Tranen stonden in m'n ogen; doet geen pijn die verdoving! Wel gepresteert om die assistente open te halen. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ga nu naar m'n 3e tandarts; ben benieuwd.
Heb iig geen goede ervaring met tandartsen in het algemeen maar een verdoving heeft nog nooit pijn gedaan bij mij; gewoon een simpel prikje die je even voelt. Lachen

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:03

Ik krijg altijd jeuk aan mijn neus Nagelbijten / Gniffelen maar met verdoving gaat me smoel altijd scheef hangen

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:08

Extreem geval, Ier_. Knipoog Nee hoor, geintje!
Ik was ook heel bang.
Ik heb vaak gaatjes, denk door slechte tanden. En sinds dat boren zonder verdoving een keer heel zeer heeft gedaan (ik liet niks merken want ik beet gewoon ff door totdat ie klaar was) had ik het niet meer zo op boren.
Met melktanden valt alles mee, maar als je 'grote mensen tanden' hebt, en de tandarts boort voel je een zenuw, omdat grote mensen tanden vaster liggen dan melk tanden.

Vroeger had ik ook een fijnere tandarts, maar toen kreeg ik een nieuwe omdat hij met pensioen ging.
Die nieuwe tandarts vond ik maar niks, totdat ik liet weten dat ie mij echt geen pijn moet doen met spuiten of etc. Toen werd ie ineens een hele lieve tandarts Verward Tong uitsteken

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:15

Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben gewoon echt bang voor spuiten en dergelijke, ik ren daar echt hard van weg. Alleen in geval 2 ging dat niet meer.. Scheve mond Ik vind het zo ontzettend eng.. 2 jaar terug Pfeiffer geconstateert maar dokter wist het niet zeker, moest ff bloed prikken in 't ziekenhuis.. Heb een maand minstens gewacht tot ik naar het ziekenhuis ging & ik keek hard de andere kant op.. Nagelbijten / Gniffelen

Ben ook bijna naar zo'n speciale kliniek gestuurt voor extreem bange mensen. Scheve mond Maarja. We zitten nog bij de normale tandarts..

Maar stel dat ie een keer tanden wil trekken; sla mij maar verrot met een honkbalknuppel want een prik in m'n gehemelte lijkt me niet het gelukkigste gevoel.. Scheve mond Vind het maar eng allemaal!

Ciara87

Berichten: 173
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Haelen

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:54

ik heb een kaakoperatie gehad en daarvoor moest ik eerst een jaar een beugel dragen, nou had ik mede dankzij de beugel 2 gaatjes opgelopen, maargoed ffies door bikkelen en zonder verdoving even mijn gaatje laten vullen Tong uitsteken

het is geen prettig gevoel maar om nou te zeggen, het is niet te doen nee. een ritje naar de orthodonstist is pijnlijker Haha! nou moet ik ook zeggen dat ik een injectie in mijn tandvlees echt niet zag zitten omdat delen van mijn tandvlees heel erg gevoelig zijn door mijn kaakoperatie (een tandeborstel is al teveel) dus dat leek mij pijnlijker dan het boren Lachen

dat ik klein was deden we wel altijd met verdoving maar dan gingen ze eerst de plek van de verdoving verdoven met een soort spray (lekker ingewikkeld Tong uitsteken ) dus dan voel je echt niets.

het ligt denk ik een beetje aan je pijngrens, dat is per persoon zo ontzettend verschillend

Miiej

Berichten: 1873
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 02:16

MoonChloe schreef:
martinev schreef:
Ik heb al een paar keer een gaatje gehad, en NOOIT verdoving gehad, vind ik voor een gaatje ook echt niet nodig... Laatst had ik een wortelkanaalbehandeling, voor het eerst in m'n leven een verdoving, en wat denk je? Verdoving werkte niet!! De tandarts heeft het nog een keer geprobeerd te verdoven maar ik voelde nog steeds alles, had hij ook nog nooit meegemaakt. Ik kan je vertellen, dat doet écht heel erg pijn!

De wortelkanaalbehandeling schijnt nog pijn te doen als het verdoofd is.. (vertelde mijn broertje Scheve mond )



ik heb ook een wortelkanaalbehandeling gehad
heb volgens mij wel 4/6 spuiten gehad maar ik voelde helemaal niks meer Lachen
Ik voelde wel dat hij aan het vijlen was enz maar geen pijn of wat dan ook.
En bij me andere 2 gaatjes gewoon een verdoving, zonder verdoving gebeurd erbij dus echt niks. Ik heb nu volgens mij weer een gaatje/misschien 2. Hoop maar van niet Lachen.
Veel sterkte het lukt vast wel toch? Lachen

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 02:24

Wortelkanaal behandeling is echt mijn grootste schrik.. Hetzelfde als vogelspinnen.. Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij doet dat echt KEI zeer, en geeft het echt een super gruwelijk gevoel..
Hopelijk krijg ik het nooit.. Haha!

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 02:26

Verdoven. Altijd. Niet zenuwachtig zijn; gewoon vragen om een GOEDE verdoving.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:27

Ik ben ook echt een ramp bij de tandarts. En doe altijd gaatjes met verdoving anders ga ik niet eens in die stoel liggen. Ja die verdoving voel je soms wel een beetje ja. Maar ja ik heb 100x liever een verdoving dan dat ik die pijn van dat boren voel. En dan denk je dat die klaar is met boren komt er nog een veel grovere boor.. iehww ik krijg er spontaan weer kippenvel van.

Nee geen boren zonder verdoving in mijn mond