Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 16:28

Was ik weer Haha!
Nou, het was helemaal niet zo erg Knipoog Hij heeft niks gedaan, alleen een tijdelijke vulling erin gedaan. 12 september moet ik weer terug om te vullen, maar hij zei dat het niet zo erg was Clown
Op het eerste gezicht zag hij 1 gaatje, die ene dus Knipoog Maar daarna had hij nog 2 foto's gemaakt, en daar zag hij nog 2 piepkleine gaatjes op, die moeten dus ook gevuld worden..

Angeliek schreef:
Wortelkanaal behandeling is echt mijn grootste schrik.. Hetzelfde als vogelspinnen.. Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij doet dat echt KEI zeer, en geeft het echt een super gruwelijk gevoel..
Hopelijk krijg ik het nooit.. Haha!

Ik heb ook een keer een wortelkanaalbehandeling gehad, maar was niks bijzonders met verdoven. Het eninge pijnlijke: VERDOVEN!! Dat doet dus zooo'n pijn bij mij.. Verder is het niet bijzonder hoor Knipoog

Wel raar dat ik boren eng vind en een wortelkanaalbehandeling niet Nagelbijten / Gniffelen Haha!! Knipoog

Anoniem

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:47

Ik ben nu 15 en nog geen behandeling van de tandartsman en zijn boor gehad. Geen prik die fijn of -jevoelteréchthelemaalnietsvan- is, maar het schijnt reuze mee te vallen > je voelt enkel een prikje en het zijn hele dunne naaldjes.

Heb zelf niet zo'n problemen met prikken, na 2 zenuwprikken in m'n gebroken vinger uit de kom kan ik me niet veel ergers meer voorstellen. Haha!

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:50

Gelukkig maar dat het is mee gevallen! Ik hoor van iedereen dat de verdoving zetten zo'n pijn doet. Ik heb 2 keer een verstandskies laten snijden/trekken gewoon bij de tandarts, en ze spoot wel 20 keer, maar ik had geen pijn. Of is dat anders dan wanneer je een gaatje hebt?

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:54

Ik raad je aan om verdoving te nemen.

Heb 1 keer 3 kiezen laten boren zonder, ging goed tot de laatste, kreeg zo'n scheut pijn dat ik het tafeltje wat boven me hing over de wereld gooide Koe
Nooit meer zonder verdoving en bovendien de tandarts helemaal niet meer, die heeft mijn gebit zo lelijk gemaakt dat ik nu achterin mijn mond nog maar een halve kies heb, en waar de zenuw van is afgestorven Verdrietig
Moet binnenkort weer heen en ben nog wel even bezig bij de tandarts, geen zin in, maarja.

aukjegm

Berichten: 833
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Utrecht/St. Oedenrode

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:52

Bertuss schreef:
Ik heb ook een keer een wortelkanaalbehandeling gehad, maar was niks bijzonders met verdoven. Het eninge pijnlijke: VERDOVEN!! Dat doet dus zooo'n pijn bij mij.. Verder is het niet bijzonder hoor Knipoog

Wel raar dat ik boren eng vind en een wortelkanaalbehandeling niet Nagelbijten / Gniffelen Haha!! Knipoog


Wist je dan niet dat boren ook verdoofd werd? Want als je wel een wortelkanaalbehandeling hebt gehad, weet je toch wel hoe het is..?

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:59

al te vaak gaatjes gehad. Eerder altijd zonder verdoving. Ben erg bang uitgevallen voor naalden. Totdat ik een keer in het weekend naar een dienstdoende tandarts moest en hij me een verdoving gaf waar ik niks van voelde. Was niet een verdoving waarbij je hele wang verdoofd word maar alleen de kies die gevult moet worden. Ze gaan dan met een inniemienie naaldje tussen de kies en tandvlees, en ik ben om. Niks van gevoeld, niet van de verdoving en niet van het boren, ideaal dus. Na die tijd bij mijn eigen tandarts ook weer om die ene verdoving gevraagt en geen problemen weer gehad.

enny
Berichten: 2245
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:54

Bij mijn eerste gaatjes had ik geen verdoving, maar op een gegeven moment moest ik een paar gaatjes tegelijk en dat deed zo'n pijn bij de eerste Huilen Gelukkig mocht ik voor de andere tanden nog wel een verdoving. Zal niet zeggen dat ik dat erg fijn vind, maar vergeleken met het boren stelt het niets voor Haha!

Nannoe

Berichten: 1621
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Jubbega

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 04:40

ik ben dus echt angsthaas geworden voor de tandarts vanaf me 12e toen ik ineens een andere tandarts kreeg de mijne ging ander werk doen. nou deze pipo gaf me te weinig verdoving boorde mij in me tandvlees en noem maar op sindsdien ben ik als de dood voor de tandarts waardoor ik nu dus naar een speciale tandarts ga voor angstige mensen

Pasamba
Berichten: 17692
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Friesland

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:19

Ik heb al iets van 5 vullingen in mijn mond. De laatste paar keer dar ik naar de tandarts ben geweest gelukkig geen gaatjes..
Maar ik vond het niet zo fijn. En ik vind die slang in je mond die al je speeksel wel zuigt al helemaal verschrikkelijk. Ik kan niet zo goed tegen iets kouds op mijn kiezen, en die zuiger is best koud. En dat voelt niet fijn. Het boren zelf is ook niet echt een pretje. Tenminste bij mij deed het soms wel zeer.
Nmiet dat ik je nu wil bangpraten hoor, maar je wou het graag weten Knipoog

roxiie

Berichten: 7835
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:24

Ik heb echt een hekel aan de tandarts, en had vorige x voor het eerst in 17 jaar een gaatje, ik zag er enorm tegen op, helemaal omdat ik er totaal geen last van had..
Je voelt van het boren praktisch niks ( als je verdoofd bent) je hoort alleen een allerakeligst geluid En voelt dat ze met hun handen in je mond bezig zijn...
Wat bij mij het geval was, het gaatje zat er dicht bij de zenuw, met als gevolg dat ik er nu wel giga last van heb,, ( dikke prutser die tandarts)

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:45

MoonChloe schreef:
Zonder verdoving in een grote-mensen tand= naarmate de boor dieper komt AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAU!!! (met alle 3 de opties ervaring)

Here the same. En ik ben geen watje qua pijn, absoluut niet, maar toen dacht ik echt even: "HOU OOOOOOOOOOOOOOOOOOP!".

En ze hadden van te voren nog wel gevraagd of ik een verdoving wilde, wel nee, dacht ik.
Volgende keer wél een verdoving! Knipoog

aukjegm

Berichten: 833
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Utrecht/St. Oedenrode

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:12

Ik snap iets niet, aan iedereen wordt gevraagd of hij/zij een verdoving wilt.
Ik weet niet hoor, maar bij mij werd ie er sowieso ingezet, ligt het aan het soort gaatje dan ofzo?

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:44

aux schreef:
Ik snap iets niet, aan iedereen wordt gevraagd of hij/zij een verdoving wilt.
Ik weet niet hoor, maar bij mij werd ie er sowieso ingezet, ligt het aan het soort gaatje dan ofzo?


Nee, dan heeft ie lekker 12,10 euro in zijn zak. Verdovingen worden niet vergoed, dus daar verdient hij lekker op. Je moet een patient echt altijd de keus geven, anders ben je gewoon slecht bezig, wat zeg ik, dan ben je gewoon een zakkevuller Haha!

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:13

ymneuss schreef:
MoonChloe schreef:
Zonder verdoving in een grote-mensen tand= naarmate de boor dieper komt AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAU!!! (met alle 3 de opties ervaring)

Here the same. En ik ben geen watje qua pijn, absoluut niet, maar toen dacht ik echt even: "HOU OOOOOOOOOOOOOOOOOOP!".

En ze hadden van te voren nog wel gevraagd of ik een verdoving wilde, wel nee, dacht ik.
Volgende keer wél een verdoving! Knipoog


Nou ik doe dus echt nooit meer boren zonder verdoving. Zélfs de tandarts twijfelde of ik die pijn wel aan zou kunnen. Maar ik neuh kan wel, en me groot houden maar OOH WAT DEED DAT PIJN. En daardoor ben ik nu dus bang voor de tandarts. Scheve mond ( ik kon een jaar later nog niet met die kies eten, nu éindelijk weer.)

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:17

als er bij mij geboord moet worden, doe ik het meestal zonder verdoving. vind het zo vervelend omde halve dag met een verdoofde mond rond te lopen. het boren doet soms een beetje zeer, maar dat is alleen als ze echt diep in het gaatje boren.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:20

Bij mij hadden ze een keer geboord zonder verdoving en dat deed wel pijn.
Met verdoving voelde ik nog wel iets.

Maar hoe zien gaatjes eruit? Tong uitsteken want volgens mij heb ik 3 Tong uitsteken

aukjegm

Berichten: 833
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Utrecht/St. Oedenrode

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:41

ShadowFax schreef:
aux schreef:
Ik snap iets niet, aan iedereen wordt gevraagd of hij/zij een verdoving wilt.
Ik weet niet hoor, maar bij mij werd ie er sowieso ingezet, ligt het aan het soort gaatje dan ofzo?


Nee, dan heeft ie lekker 12,10 euro in zijn zak. Verdovingen worden niet vergoed, dus daar verdient hij lekker op. Je moet een patient echt altijd de keus geven, anders ben je gewoon slecht bezig, wat zeg ik, dan ben je gewoon een zakkevuller Haha!


Haha ok! Haha!
Ach ik vind het niet erg hoor, zonder verdoving doe ik toch niet..

theelichtje
Berichten: 2258
Geregistreerd: 16-05-04

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:49

Ik moet binnenkort ook weer naar de tandarts, maar vind het zo eng.. ben zoo bang dat ik gaatjes heb !

aukjegm

Berichten: 833
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Utrecht/St. Oedenrode

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:58

Och, en anders lekker boren met verdoving dan voel je er toch niks van! Haha!

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:49

ben 25 en nog geen gaatjes Go jij! Go jij! (afkloppen)
maar de tandarts van mn tante, verdoofd het tandvlees eerst met een watje met vloeistof (geloof dat het slangengif was) en dan voel je de verdovingsspuit ook niet.
ben zelf als de dood voor naalden(ooit 6 spuiten in het bot gekregen Huilen ) dus bij mij komt er geen naald meer in, of ze moeten me eerst nock-out slaan Haha!

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:37

Hmmm mijn eigen tandarts verdooft met zo'n grote spuit waar je dus wel eevn iets van voelt. Ben ooit naar een andere geweest en die deed het met zo'n soort pen. Die voel je helemaal niet!

Maar goed ben vanochtend voor controle naar de tandarts geweest en heb 2 gaatjes! Naast 2 bestaande vullingen. Maar die doe ik zeker weten met verdoving! Dan maar even een scheve mond heb toch vakantie! De vorige keer dat ik een gaatje liet vullen heb ik hem namelijk een klap gegeven. Is automatisme maar goed vond hij niet zo grappig!

prii

Berichten: 985
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Breda

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:30

Ik heb een keer 1 gaatje gehad. Naja.. een beginnend gaatje Tong uitsteken
Moest toch geboord worden. Zonder verdoving gedaan. Hij was bezig, ik ooh valt mee..maar naarmate hij langer boorde voelde ik toch wel iets. (niet pijnlijk hoor).
Het ligt denk ik toch aan het gaatje of ik verdoving neem of niet.
Is het een diep gaatje zou ik wel verdoving, anders niet.
Je kan ook vragen of je het eerst zonder mag proberen en doet het dan toch teveel pijn of je dan nog een verdoving mag Lachen

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:36

Met verdoving voelde ik het altijd nog, dus ik wil niet weten hoe het voelt zonder verdoving Scheve mond

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:35

Ik denk dat het bij iedereen verschillend is of het pijn doet..
Bij mij doet de verdoving erg veel pijn en vaak is het na 1 spuit nog niet goed verdoofd heb er soms wel eens 5 spuiten voor gehad op ongeveer 1 plek.. en dan zelfs nog deed het boren super pijn!! Ik vind het echt een klote gevoel , ik hoop voor je dat het bij jouw niet zo'n pijn doet.. sterkte
( k zou een muziekje/ mp3/ meenemen zodat je iets te doen hebt
xx

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re: Boren bij de tandarts... pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:48

Angeliek schreef:
Wortelkanaal behandeling is echt mijn grootste schrik.. Hetzelfde als vogelspinnen.. Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij doet dat echt KEI zeer, en geeft het echt een super gruwelijk gevoel..
Hopelijk krijg ik het nooit.. Haha!

Als ze het goed verdoven, dan valt het wel iets mee. Ja

Boren doet bij mij wel veel pijn en daarom wil ik ook altijd een verdoving. Bloos