zenuw weg branden (hernia)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:09

janne 19, vraagje je hebt het over hardlopen....... Loop je op asfalt of op een band / crosstrainer? Ik heb op asfalt gelopen, maar het ging gewoon niet, na hardlooptraining kon ik de hele dag niet meer lopen, ik wil zo graag weer hardlopen, maar nu geen ruimte voor band of crosstrainer en op het asfalt durf ik het niet

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 17:11

@[***]: je hebt dus geen ervaring met de zenuwblokade?

pf ik weet het dus echt niet meer wat ik moet doen hé ben zo bang dat het mis gaat en ik in een rolstoel ofzo terecht kom maat aan de andere kant zo kan ik ook niet verder.. weet al wel dat ik ik na deze opleiding geen opleiding er achteraan plak begin aan spw 4 en dan hoop ik vooral begeleidend werk te doen ipv al het zware werk..

ga het hier thuis toch maar eens over accupuntuur hebben kan het altijd proberen toch? en ik hoop dat mijn oproep nog eventjes duurt zodat het niet te snel gaat opeens...

edit: hardlopen kan ik dus echt totaal niet hihi heb het 1 x pas geleden geprobeert nou het was 10x niks en ik liep paar dagen metteen weer slechter.. dit trouwens gewoon over de weg toen ik met mn pony aan het wandelen was..

edit: http://www.pijn.com/patienten/zenuwblokkades.htm
Laatst bijgewerkt door yyy op 05-08-06 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:27

Ik heb in zoverre ervaring met de zenuwblokkade dat het mij werd aangeboden omdat de chirurg geen alternatief wist en ook niet aanbood. Een chirurg snijdt, verder niet. Hij had een afspraak bij een revelidatie arts geregeld die zei gelijk dat het vast tussen mijn oren zat(er was net een hele grote hernia verwijderd en botweefsel weggehaald! Ik was 20 en altijd supersportief en sterk!) Die revelidatie arts heb ik dus verteld dat ik nog te goed tussen mijn oren was om naar hem te luisteren of naar een psychiater te gaan. Kom op zeg. Ik heb de zenuwblokkade overwogen maar ik kreeg na een oproep op een forum heel veel persoonlijke ervaringen, zonder uitzonderingen negatief.
Na een operatie of diagnose zul je dus vaak zelf voor je verdere behandeling moeten zorgen, in mijn geval had ik ook niet veel aan mijn huisarts, die zei ga maar weer platliggen, zo was ik de eerste keer ook al na 3 maanden niet meer lopen kunnen in het ziekenhuis beland, dus nee bedankt. Altijd blijven bewegen.

Over het hardlopen: ik ben in 2001 geopereerd en heb in 2004 weer 2 maanden platgelegen met een hernia. Toen kreeg ik dus de nieuwe behandeling van de fysio en nu meer als 2 jaar later ben ik pas weer gestart met hardlopen. Het is een lange weg om weer fit te worden met veel wandelen en fietsen en kort paardrijden. Zwemmen wil bij mij persoonlijk niet, gek genoeg. In het begin nam ik teveel pijnstillers(2003 en 2004) maar die heb ik nu niet meer nodig. Ik heb sinds 2004 een hondje en daar wandel ik erg veel mee, dat is wel iets wat je moet doen voor je met hardlopen start. Ik heb een paar dure schoenen en loop in het bos of over het strand, anders krijg ik last van knieen en heupen, maar ik pak wel kleine stukjes asfalt mee, mijn ervaring is dat ik in het begin te voorzichtig was, niet paardrijden-is eng, niet fietsen-hobbelt, niet tillen e.d. maar je moet je lijf wel (weer) laten wennen aan belasting. Ik deed toen niks maar kon ook niks.

Het is een heel verhaal maar ik wil gewoon zeggen: je voelt zelf in je achterhoofd wel dat het niet goed zit of dat je niet juist geholpen wordt! Als ik geweten had wat ik nu weet was ik nooit geopeerd, ik heb veel te lang met pijn doorgelopen. Mijn huisarts en fysio hadden nooit gedacht dat ik ooit weer normaal zou functioneren, ik werk weer de hele week en rijd paard, loop hard, voetballen begint over een maand weer(ik ben wel voorzichtig hoor, ik word nooit weer zo driest als ik wel geweest ben Knipoog )

Dus nouja, vertrouw een beetje op je gevoel.

vallie

Berichten: 584
Geregistreerd: 23-10-03

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:33

Ik heb 3 keer een proef blokkade gehad en twee keer een definitive, heb nu toch wel weer last maar die prikkken zijn echt niet fijn maar hebben wel tijdelijk geholpen.

Anoniem

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:39

Ik wil je niet aanvallen hoor Vallie, maar ik had toen het idee dat het een soort lapmiddel is en dat het niet de oorzaak van de pijn wegneemt en die keert dus bijna altijd terug.

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:30

Citaat:
Ik heb staan huilen toen ik een jonge meid van net 25 ingehaald werd door een hoogbejaarde vrouw met rollator! Ook nu kan je er om lachen, maar toen echt niet! Of de lessen waarin ze je opnieuw gaan leren lopen, dat je dank, HALLO ik weet best hoe je moet lopen



Dat heb ik ook gehad hoor Ach gut(ik was toen 27) . En idd vooral dat andere gaan zeggen wat je moet doen en jezelf niks in te brengen hebt.

Het huilen staat me op dit moment ook nader dan het lachen.

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 16:56

eventjes vertellen wat ik waarschijnlijk nu ga doen..

ik heb vandaag een afspraak voor accupuntuur gemaakt voor volgende week maandag..mijn huis arts wist zeker als ze me niet kon helpen dat, dat dan gezegt zou worden.. en ik hoop nu dat de oproep nog een poosje duurt zodat ik kan kijken of het accupuntuur helpt..zo niet dan ga ik op die oproep in, en dan kijken of er een proefblokkade gezet kan worden.

verdere ervaringen zijn altijd welkom! en alvast erg bedankt voor de reacties en pbtjes die ik tot nu toe ontvangen heb!!

groetjes

Anoniem

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:42

Succes en sterkte ermee. Ik hoop dat ze je helpen kunnen.

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:14

Je kan idd altijd kijken hoe die proefblok uitpakt.
Daarna kan je altijd verder beslissen...het is jou lijf dus jij bepaalt wat er mee gebeurd.

sterkte en laat even weten of je acupunctuur werkt.

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 22:08

ik zal jullie zeker op de hoogte houden!
als jullie wat nieuws gaan doen hoor ik het ook graag

groetjes

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:14

Ik heb stage gedaan op een afdeling met veel hernia patiënten en doe er nu vakantiewerk. Bedoel jij met je injectie een infiltratie?

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:41

Heel veel suc6 met de accu. Ik had er direct met de 1ste behandeling al baat bij en duim voor je dat hetzelfde voor jou geld!!! Liefs

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 17:54


vallie

Berichten: 584
Geregistreerd: 23-10-03

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:40

Janne 19, ja het is wel een lapmiddel en idd komt het wel weer terug maar voor mijnheeft het wel een tijd geholpen en kon ik alles weer sterker maken in de rest van mijn lijf, daar door herstel ik nu sneller en kan idd weer paardrijden(waar ik eigelijk nooit mee gestopt ben) en zelf zit ik nu op kickboksen, en ik kan je vertellen dat dat best heftig is. Weet wel waneer ik moet stoppen met bepaalde din gen, en het accepteren dat je niet meer alles kunt heeft ook lang geduuirt, maar hou er nu wel rekening mee. Succes Jen33 !Wil je meer weten dan hoor ik het wel je mag me pb en hoor!

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:50

Ik heb ervaring met het "branden" van zenuwen.
Bij mij hebben ze het 2 keer in mn nek gedaan; tussen de 2e en 3e wervel en tussen de 4e en 5e wervel.
Eerst om mn elleboog "uit te schakelen"(kapot gevallen na een val met mn paard). Dit is erg goed gelukt, al duurt het een tijd voor je vooruit gaat.
Daarna bleef er bij mij erge hoofdpijn over en bleek er nog een tussenwervel stuk Huilen . Die hebben ze ook gebrand maar dat heeft minder goed geholpen dan de 1e keer. Heb nog steeds regelmatig erge hoofdpijn/ migraine/ clusterhoofdpijn. Op dit moment twijfel ik of ik het nog een keer zal doen. Ik werk nu eindelijk weer 3 dagen in de week en zit weer op m n paard.
De laatste keer heb ik n maand of 4 niet uit mn ogen kunnen lijken van de pijn (oogzenuw komt daar ook vandaan, en de zenuwen voor je gezicht...auw!).

Ik kan het je dus zeker aanraden maar verwacht geen wonderen.

Het is wel erg jammer dat er zo weinig info over deze behandeling te vinden is.
De meningen zijn er ook erg over verdeeld, zo is mijn huisarts er een tegenstander van, wat ook niet erg handig is...

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:55

Jen hoe is je behandeling gegaan? Je bent nu wel moe zeker? Of heb je niet vreselijk slaap Slapen gekregen na je behandeling? Laat het even weten, ben erg benieuwd

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 09:40

@ kraal: euhm wel goed merkte er eigenlijk niet zoveel van, alleen dat ik nog lang het gevoel had dat er een naald in mn rug zat haha na 4/5 x moet het zeker aanslaan als het dat niet doet dan heeft het geen nut waarschijnlijk. heb oefeningen meegekregen wat best zwaar is voor mij aangezien ik zo slap ben geworden haha. bv eerst 5 min op je buik liggen(deed ik nooit omdat ik bang was dat het verkeerd zou gaan en ik geen kant meer op kon op mn buik) en dan je armen een stukje opduwen zodat de rug hol komt zeg maar. en op handen en knieen rug hol en bol maken. hol gaat wel maar bol lukt me nog niet.

klinkt allemaal zeer makelijk , maar als je spieren niks gewend zijn dan is het zwaar haha

Anoniem

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:48

Het komt me bekend voor jen33, als je weer fit bent kun je bijna niet geloven dat je met die kleine dingen moeite had. De kat en cobra(je oefeningen) doe ik nog iedere ochtend, en paardrijden, blijf ik soepel bij.
Van de 30 fysio oefeningen die ik deed heb ik er 4 of 5 die ik regelmatig nog doe om niet stijf te worden.

Succes verder met je behandelingen

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:32

Jen heb je nu wel een naaldje in je oor zitten? Ik was eigenlijk altijd moe na behandeling maar merkte niets van de naalden. Op je buik liggen moest ik direct al, ik voelde dan wel alle spieren helemaal tot rust komen en dan ging het helemaal tintelen. 1 x gehad dat ik zo lag en opeens tjakka ik hield het niet meer van de pijn, kon heel voorzichtig mijn telefoon pakken die aan de oplader lag dus ik haalde heel voorzichtig het snoer in, heb toen mijn vriend opgebeld zwaar in paniek, dus hij kwam direct en heeft mij heel voorzichtig omgedraaid, was wel schrikken maar daarna nooit meer gehad. Ik probeer te trainen met roeimachine etc omdat ik heel veel pijn krijg van de oefeningen........
Welke ik nog wel vaak doe is die met je handen op je benen drukken zodat je je buikspieren aanspant, dit doe ik altijd een paar keer tijdens mijn werk. Hou ons op de hoogte in ieder geval!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:40

Ik ga dit even volgen. Ben sinds mn 12de herniapatient en er is vorige week geconstateerd dat ik er waarschijnlijk weer 1 heb (mn 7de inmiddels...).
Ben vier keer geopereerd trouwens. Maar het blijft gewoon terug komen, terwijl ik me netjes aan de 'regels' houd.

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 13:04

@[***]: ik hoop dat ik dat ook ooit alleen hoef te doen!

@kraal: nee heb niks in mn oor gehad alleen in de buurt van de l4 l5 en in mn been en enkel een paar.
eng is dat he dat je geen kant op kunt, was ook erg bang dat het weer mis zou gaan maar het gaat nog goed!

@Ariebombarie: waren je tussewervelschijven wel goed dan? dat ze zo snel terug komen lijkt me dat er iets verkeerd zit of ontbreekt.wat van operatie heb je gehad?

is goed kraal zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:25

ik heb op mijn 12de mn eerste operatie gehad, moest wel want het was anders heel verkeerd afgelopen. ik ben daarna te hard gegroeid in 1x en ben te lang geworden. mijn rug heeft dat gewoonweg niet aangekund en idd, sommige wervels zijn niet helemaal zoals het zou moeten...
ik heb nu hernia;s gehad op L3-L4, dubbele op L4-L5 en nu voor waarschijnlijk de zoveelste keer op L5-S1.
ik moet er maar mee leren leven gok ik Knipoog

Oliebollie

Berichten: 1842
Geregistreerd: 22-01-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:28

hehe , ik weet niet of je er wat aan heb.. mijn vader is 100% afgekeurd en die heeft een verslete rug en ook 3 x een hernia gehad.. hij kan geen zak aardappels tillen zonder pijn..
hij is naar een pijnkliniek geweest en ook zo'n pijnbestrijding enzo.. toen hebben ze zijn zenuwen dood gespote ofzo ..
toen kon die alles weer .. ( wat niet mocht ) maar later kreeg hij weer heeeeeel veel pijn.. toen moest die gewoon nog een x..

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:41

@Ariebombarie, volgens mij is dat een standaard uitspraak van elek arts, leer er maar mee leven, niet accepteren, lekker je ogen, oren de kost geven want er zijn misschien wel mogelijkheden om je voorgoed of misschien voor langere tijd te helpen zodat je gewoon alles kunt doen wat je wilt doen!

@Jen ik kreeg in mijn oor een naaldje, die bleef daar 2 weken zitten, zat op de plek van mijn L5 / S1 en daar moest ik een aantal keer per dag op drukken. Ik kreeg ook altijd een naald in mijn schedel, bovenop, brrrr maar nu ben ik er al een half jaar vanaf JIPPIE!!!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Re: zenuw weg branden (hernia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:00

kraal schreef:
@Ariebombarie, volgens mij is dat een standaard uitspraak van elek arts, leer er maar mee leven, niet accepteren, lekker je ogen, oren de kost geven want er zijn misschien wel mogelijkheden om je voorgoed of misschien voor langere tijd te helpen zodat je gewoon alles kunt doen wat je wilt doen!

@Jen ik kreeg in mijn oor een naaldje, die bleef daar 2 weken zitten, zat op de plek van mijn L5 / S1 en daar moest ik een aantal keer per dag op drukken. Ik kreeg ook altijd een naald in mijn schedel, bovenop, brrrr maar nu ben ik er al een half jaar vanaf JIPPIE!!!


klopt, heb je gelijk in. mijn chirurg is het hier overigens niet mee eens en vind ook dat ik het niet moet accepteren, maar ik heb het inmiddels zelf wel al gedaan Knipoog
ik kan trouwens nog heel veel wel doen hoor, maar wel met medicijnen Ja