nog een kan ik zwanger zijn vraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 11:50

Ik gebruik de pil als anticonceptie, we wete nvan elkaar dat we geen ziektes enzo hebben dus dat is goed verder, slik hem ook elke dag op hetzelfde tijdstip, ben daar heel precies in.
Nou hadden we twee weken geleden op een avond sex, en de dag daarna moest ik overgeven vlak nadat ik de pil genomen had. We hebben er een ander voorbehoedsmiddel bij gebruikt verder en geen zorgen gemaakt. Maar nu snds twee dagen voelen mijn borsten erg gespannen en ben ook steeds misselijk, en nu kwam mijn vriend met de optie dat sperma een paar dagen in leven kan blijven daarbinnen.
Was eigenlijk van plan om naar de drogist te gaan en een testje te halen maar misschien weet iemand hier raad? Kan ik zwanger zijn? Het lijkt me stug maar ik maak me eigenlijk toch stiekem wel zorgen....

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:21

Ik snap goed dat je jezelf zorgen maakt,
ik weet niet echt wat het is..
Voor de zekerheid toch maar een testje halen?
Succes..! Lachen

Yessy

Berichten: 23035
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:00

Ja dat kan Lachen Overgeven geeft hetzelfde effect in jouw geval als de pil een dag gewoon niet nemen, en je zou in de gebruiksaanwijzing kunnen kijken wat dat tot gevolg kan hebben, meestal 7 dagen ervoor/erna aanvullend voorbehoedsmiddel gebruiken...
Dus ik zou voor de zekerheid even een test halen, ben je iig van de stress af!

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:10

Er staat duidelijk in de bijsluiter van iedere anticonseptie dat als je moet overgeven of je krijgt de diarree (zoveel) uur nadat je de pil hebt ingenomen dat je pil niet of onvoldoende kan werken.
Je had er dus beter nog 1 kunnen nemen of toen al gelijk contact op moeten nemen met een arts.
De kans is dus aanwezig dat je nu zwanger bent.
Succes met het testen...

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:12

Maar je zegt toch dat je een ander voorbehoedsmiddel had gebruikt? Ik ging ervan uit dat je condoom bedoelde, spermablijft idd 6 dagen in leven in de juiste temperatuur.
Moet je niet ongesteld worden toevallig? Kan je ook gespannen borsten van krijgen hoor.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:50

Idd, als jullie een ander voorbehoedsmiddel hebben gebruikt, dan is er toch niks aan de hand?
En als je denkt dat je zwanger bent, ga je, je ook opeens heel erg zwanger voelen Clown.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:28

Je zegt dat je een ander voorbehoedsmiddel erbij gebruikt heb, ik denk dat je dan een condoom bedoeld? Dan totaal geen zorgen maken, want dan zit er als je het goed gedaan hebt geen sperma in je lichaam hoor Knipoog Het klopt id wel at het tot 5 dagen in je lichaam kan blijven leven. Had je al ongesteld moeten worden? Je zegt 2 weken geleden, als je het nu had moeten worden was 2 weken terug idd je vruchtbare periode.
Moet je nu niet ongesteld worden, dan geen test halen, kan pas vanaf de eerste dag (liefst 2 dagen later) van je menstruatie, ivm HCGhormoon. Die gespannen borsten kunnen ook te maken hebben met je aankomende menstruatie he ennuh, misselijkheid heerst nu hoor, althans, groot antal mensen uit mijn omgeving hebben er last van..
Sterlte, zal vats meevallen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:29

Volgens mij bedoelt ze dat ze een ander voorbehoedsmiddel heeft gebruik NA het braken... Maar daarvoor dus niet, en dan kan het idd dat je zwanger bent. Sperma blijft geloof ik 6 dagen in leven, dus de kans bestaat... Voor zekerheid even een test doen dus!

miekske

Berichten: 4377
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Reek

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:41

ik zal voor de zekerheid een test doen.. dan weet je het zeker..
veel sterkte en hou ons op de hoogte..

Leo

Berichten: 50186
Geregistreerd: 06-12-02

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:51

Inderdaad een testje doen, het zou namelijk inderdaad goed kunnen. Hoe ver zat je met je pilstrip toen het gebeurde?

Succes!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:54

Misschien ook even wachten tot je ongesteld moet worden, op de eerste dag dat je ongi moet wordne en je wordt het niet kan je het beste testen!

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:32

Als je binnen 3 uur hebt overgegeven na het innemen van de pil dan kant het

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 23:22

_Diesel schreef:
Volgens mij bedoelt ze dat ze een ander voorbehoedsmiddel heeft gebruik NA het braken... Maar daarvoor dus niet, en dan kan het idd dat je zwanger bent. Sperma blijft geloof ik 6 dagen in leven, dus de kans bestaat... Voor zekerheid even een test doen dus!


Ik heb idd een condoom gebruikt nadat ik had overgegeven, maar de dag daarvoor had ik dus sex gehad zonder condoom. En omdat sperma dus idd in leven kan blijven in je.... Moet van de week ongesteld worden, maar daar heb ik verder nooit gespannen borsten van, en ze zijn nog steeds gespannen, mijn vriend kon het zelfs voelen... Maar thanx voor de reacties. De kans is natuurlijk heel klein maar maak me toch zorgen, als ik woensdag nog niet ongi ben ga ik een test doen...

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:05

Het zou best kunnen dat je zwanger bent. Toen ik zwanger was, voelde ik het ook al een paar dagen voordat ik ongi moest worden. Ik wil je natuurlijk niet laten schrikken, maar kan wel. Voel je ook wat gerommel inje onderbuik? Mijn vriendin die ook zwanger is en ik hadden allebei dat gevoel ook toen we net zwanger waren.
Sterkte

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:14

Moet je niet ongesteld worden?

at_me
Berichten: 45
Geregistreerd: 01-08-06

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:18

Oeeh, succes!

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:26

Het kan wel... Maar denk dat je beter eerst even kan wachten tot je ongesteld moet worden. Ik heb ook ooit gedacht dat ik zwanger had ook last van mijn borsten, en buik en natuurlijk was ik ook nog eens overtijd.

Uiteindelijk was er niets aan de hand maar was ik mezelf gewoon zo druk aan het maken dat ik allerlei verschijnsels kreeg. En daardoor was ik dus ook overtijd.

Succes!! Groetjes Iris

enidan23
Berichten: 373
Geregistreerd: 21-02-05

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:06

in welke week heb je overgegeven? volgens mij is het risico het hoogst om zwanger te worden als je in de 1e en de 3e week de pil vergeet of in jou geval overgeeft nadat je de pil ingenomen hebt.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:04

In de maanden dat ik zwanger probeerde te worden heb ik alle kwaaltjes gehad, inclusief staan kotsen enz. Tot ik zwanger was, toen voelde ik niks Clown
Het kan hoor, dat je zwanger bent, maar de kans is klein dus probeer een beetje te relaxen want die stress maakt je veel zieker dan een feitelijke zwangerschap en houdt ook nog eens je menstruatie op Knipoog

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: nog een kan ik zwanger zijn vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 19:30

het gebeurde in de 2e week.
Ik moet nu ongesteld worden, (stopweek) maar ben het nog niet. Nou gebeurt dat wel vaker dus nog nix om je druk om te maken. Als ik het woensdag nog niet ben haal ik ff een testje. Het zou geen ramp zijn hoor als het zo zou zijn maar liever nog ff wachten.

Summer, ik voel geen gerommel verder.