Flauwgevallen door wespensteek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 18:18

Hoi,

Hoe komt dit?

Vandaag werd ik door een wesp gestoken ( 2e keer).
De eerste keer dat ik gestoken werd was toen ik een jaar of 10 was. (nu 17).
Eerst wilde ik gewoon doorlopen maar mensen waar ik bij stond vonden dat ik toch maar even naar de EHBO moest gaan om bijv iets van spul erop te laten doen. ( Ik was op concours aan het fotograferen).

Toen ik daar was deden ze er afterbite of zoiets op. Hiervan werd het beter. Ik stond even te wachten. Opeens werd ik heel duizelig. Ik vertel die man dat ik duizelig werd en even later bleek dat ik was flauwgevallen. Ik ben nog even een tijdje blijven zitten en toen ben ik weer verder gegaan met fotograferen. Ik was nog even duizelig en daarna ging het over. Volgens anderen was ik bleek en had ik blauwe lippen.

Ik vond het zelf helemaal niet erg ofzo en ik gaf er verder eigenlijk ook niets om. Je voelde het wel maar dat is altijd.
Hoe kan dit gekomen zijn?

LPtjuh
Berichten: 1883
Geregistreerd: 29-09-04

Re: Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:23

mischien een allergische reactie , pas er mee op , want volgende keer kan de reactie heftiger zijn.
zou even langs de arts gaan om je te testen op een allergie , is wel zo handig mocht er een keer echt wat gebeuren dan kunnen ze je meteen helpen

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:25

Je kan indd allergisch zijn voor wespensteken. Ik zou het voor de zekerheid even laten onderzoeken, voor het geval je weer gestoken wordt. Dan moet je heel gauw naar de dokter.

Vervelende beesten ook, die wespen

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re: Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:51

Bedankt voor jullie reacties!
Testen ze dit met bloedprikken?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:54

ja kan een allergische reactie zijn. soms heb je de eerste keer niks, je lichaam kent die stof dan nog niet en heeft er geen antistoffen tegen...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:46

Ik heb dat ook gehad toen ik door een wesp in mijn tong was gestoken (hij zat op mijn ijsje en dat had ikniet gezien). Ik ben toen ook naar de EHBO post gelopen die daar was, maar dat haalde ik niet. Het werd zwart voor mijn ogen, en begon te tollen. Ben toen snel geholpen door iemand die me liet zitten. Ben toen voor de zekerheid naar het ziekenhuis geweest om te kijken of het niet erger werd, maar gelukkig niet Lachen

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re: Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 14:41

Had je verder ook niets?
Hoe zou de volgende reactie van ons dan zijn? Als ons lichaam al antistoffen heeft aangemaakt?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:04

Ik weet het niet, had een ietwat dikke tong, maar eigenlijk mocht ik niet klagen. Mijn moeder is daarintegen allergisch voor bijensteken, eentje kan al fataal zijn, daarom ben ik ook voorzichtig.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:21

Ik ben dus allergisch voor wespensteken, klinkt me bekend in de oren. Hoe ze er bij mij achter gekomen zijn, weet ik nie. Ik heb medicijnen, die ik altijd bij me moet hebben en als ik gestoken word moet ik direct met die medicijnen door iemand geinjecteerd worden die dat mag en kan doen......

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:29

Dat heb ik ook gehad toen ik geprikt werd door een wesp in Griekenland. Ik viel flauw en daarna was het eigenlijk gewoon over, geen pijn ofzo, azaron erop gesmeerd en klaar. Ben verder nooit gestoken.

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: Flauwgevallen door wespensteek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:39

je hoort wespensteken toch altijd uit te zuigen (of te laten doen)
ik lees hier dat jullie alleen maar after bite of azaron er op smeren

wel raar dat je er van kan flauwvallen