Oren uitspuiten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 11:56

Ik werd vanochtend wakker, en toen Zat mn oor dicht.. t is niet zo dat ik niets meer kan horen ofzo, maar t is gewoon erietant Tong uitsteken
Mn moeder denkt dat er een prop in zit, moet het laten uitspuiten bij de HA, doet dit pijn? Wie heeft ervaring? Knipoog

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:57

Ik ga dit topic even volgen, ik denk soms dat het voor mij ook nodig is om ze even uit te laten spuiten. Ik hoor ook niet al te best!

develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:57

Hoi,

Ik heb ook al vaker mijn oren uit laten spuiten.

Het doet geen zeer ik had naderhand alleen last van duizeligheid.

Groetjes

Qimm

Berichten: 15183
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:02

Ws krijg je eerst het advies om een paar dagen te druppelen met olie, soms valt de prop er dan al vanzelf uit. Is dat niet zo dan gaat het uitspuiten een stuk makkelijker omdat het dan zachter is.
Meestal doet het geen pijn, maar het is een raar gevoel. Je kan er ook wat duizelig van worden als het moeilijk gaat (=lang duurt) of als het water te koud is.

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:20

Qimm schreef:
Je kan er ook wat duizelig van worden als het moeilijk gaat (=lang duurt) of als het water te koud is.


Bij mij hebben ze toen lauwwarm water gebruikt zodat de prop wat zachter ofzo werd.. Het deed bij mij geen pijn hoor, het is een beetje een vervelend gevoel omdat er water in je oor word gespoten, maar ik heb verder geen last gehad..
Wel kan je er idd even wat duizelig van worden om in je oor je evenwichtsoorgaan zit..

Qimm

Berichten: 15183
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:40

Ja er moet ook lauw water gebruikt worden, maar dat doet niet iedereen hoor Knipoog

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:47

Ik had er ook geen last van hoior.
ze doen het als het goed is gewoon met een spuitje met water dan maar spuiten. BIj sommige mensen kriebelt het als ze het uitspuiten

Melvern
Berichten: 4414
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:37

ik heb het pas ook gedaan, valt echt mee hoor.
voelt er helemaal niets van. wel blijft er veel water inzitten Tong uitsteken
heel vreemd zit dat. maar je voelt er echt niets van geloof het maar ik was ook zo zenuachtig maar je voelt het echt niet. voelt eigenlijk wel fijn. je hoort alleen een hard borrelend geluid van dat water. maar het maakt niets uit ik had 1 oor gedruppeld met olie en de andere niet maar het maakte niets uit.
succes Haha!

corinagirl
Berichten: 1850
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Bedum

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:34

Ik heb het ook een keer gedaan Ja . Half jaar terug ongeveer. Was erg verkouden geweest, maar me oren bleven dicht. Vooral de linker was helemaal doof.
Dus even een afspraak gemaakt en kon de dag erna terecht. Voelde wel raar, met dat water in je oor, maar verder heb ik geen last gehad. Ik was juist blij dat het eindelijk gedaan was! Wat was dat een opluchting Haha! .

*edit* Van te voren ben ik ook een paar dagen met olie gaan druppelen

Mleen
Berichten: 711
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:47

Ik heb mijn oren nu 4 (?) Keer uit laten spuiten. Ik ben een keer bijna flauw gevallen door duizeligheid maar het doet geen pijn ofzo. Je hoort gewoon het water door je oor borrelen. Ik vind het persoonlijk kriebelen...

Melvern
Berichten: 4414
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:58

jah ik had ook dat ik bijna flauwviel de laatste keer maar er komt zo hard water tegen je evenwichts organen dat je hat soms wel goed kan merken, maar dat is niet bij iedereen zo. hoeft ook niet elke keer zo te zijn Haha!

Zera

Berichten: 1324
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Vaals

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:31

Mijn oren zitten ookal een tijdje dicht.. Maar de olie werkt bij mij totaal niet, en me huisarts komt volgende week pas thuis (is een maand op vakantie geweest Verward)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:42

Uitspuiten doet niet zeer, voelt alleen raar.
Gebruik je wattestaafjes voor je oren? Dat dus in het vervolg niet meer doen, omdat je het oorsmeer naar achter duwt en zo die prop vormt. Vraag even bij je drogist naar oorlepels (erg ouderwets) maar die voorkomen dat probleem.

__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 14:51

Cassidy schreef:
Uitspuiten doet niet zeer, voelt alleen raar.
Gebruik je wattestaafjes voor je oren? Dat dus in het vervolg niet meer doen, omdat je het oorsmeer naar achter duwt en zo die prop vormt. Vraag even bij je drogist naar oorlepels (erg ouderwets) maar die voorkomen dat probleem.

Nee nog nooit wattenstaafjes gebruikt Tong uitsteken
K hoef trouwens niet meer heen, mn moeder is van gedachte veranderd Tong uitsteken Omdat ik verkouden ben zouden de holtes dicht zitten ofzo. ben nu met zoute druppels aan het druppelen..( Clown ) Hopen dat het open gaat, moet vrijdag over een week met t vliegtuig. als het maandag nog niet over is wil ik tog ff naar de HA..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:53

Je kan het beste eerst even in je oor laten kijken (wrs kan de ass. dit ook!). Het kan namelijk ook zo zijn dat de buis van eustachius verstopt zit. Dit is de buis die van je neus naar je binnenoor loopt, deze zorgt ervoor dat de druk in het binnen- en het buitenoor gelijk is en dat het trommelvlies kan trillen. Wanneer het trommelvlies niet kan trillen zullen de geluiden niet goed door komen. (Je kent het wel hoor, je gebruikt de buis ook wanneer in het vliegtuig je oren dicht "klappen", als je dan je neus dicht knijpt en dan heel hard door je neus probeert te blazen dan "ploppen" ze open).
Dit is simpel te verhelpen dmv neusspray.
Ik heb zelf vaak oren uitgespoten (een niet al te fris werkje), en heb nooit gehoord dat het zeer deed of dat iemand flauw viel. Gewoon even blijven zitten na het uitspuiten. Geef het aan als het water te warm of te koud is.

edit: na dit hele verhaal getikt te hebben heb je al weer wat geplaatst... laat het toch staan! Misschien heb jij (of een ander hier wat aan). Knipoog

corinne1981

Berichten: 2604
Geregistreerd: 11-11-05

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:55

Ik raad je aan om toch even langs de huisarts te gaan, zeker omdat je met het vliegtuig weg gaat. Je kan dan nl. hele erge last van je oren krijgen en ik denk dat als er een prop zit, en je laat hem wegspuiten dat het dan een stuk minder zal zijn.
Ik heb ook een tijdje terug last van mijn oren gehad, niet uit laten spuiten en daarna met het vliegtuig weg, ik dacht dat mijn oren ontplofte! Jeetje dat deed zeer! Maar de huisarts kan precies zien of er een prop zit en of het uitgespoten moet worden.

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Re: Oren uitspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:21

Hoi
Ik moet 2 x perjaar mijn oren uit laten spuiten komt omdat ik smalle gehoorgang heb en vuil er zelf niet uit kan komen. Moet meestal 2 a 3 dagen van te voren me oren met olie doen zodat het zachter word. Als ze dan worden uitgespoten doet het minder pijn het kriebelt bij mij.