Gezonder leven!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:33

Tellie schreef:
Bij iedere maaltijd een flesje leeg proberen te drinken.
En anders gooi je er wat aanmaak door. Vaak drinkt iets met een smaakje toch makkelijker weg.

En ik probeer het ook al een tijdje, alleen echt lukken doet het hier niet. Clown


Beter niet tijdens de maaltijden eten.
Dan verstoor je de spijsvertering die in je mond al begint en spoel je alle gezonde dingen letterlijk weg.

Wel tussen de maaltijden door veel drinken.

Kirs_86
Berichten: 1149
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:17

Ik heb er ook wel last van, alleen bij mij is het probleem dat ik noit trek heb om te eten en drinken, wat kan je hier aan doen? heb gewoonweg geen eetlust, heb ook PDS en t komt ok deel sdaardoor zegt men, maar ja gezond eten is idd verstandig ookal vergeet ik het wel vaak,

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:24

Super dat je gezond gaat leven!! OK dan!

Ik eet altijd op (bruin) brood een dun laagje kruidenboter i.p.v. lagen hagelslag..
Je hoeft er echt maar heel weinig op te doen, omdat de smaak zo 'overheersend' is. En veel is echt vies. Clown
Mss kun jij dat ook op je brood doen ipv chocolade e.d.? Lachen

Enne,, Als er appels in de fruitschaal liggen, moet ik mezelf ook dwingen er een te gaan eten. Met kiwi's, banaan, aarbei en besjes daarentegen.. Vingers aflikken Mss kan je ander fruit eten? Meer afwisseling? Lachen

Water heb ik gelukkig geen last van.. Ben dr verslaafd aan (drink denk ik 3 liter per dag Sigaar)

Succes iig!! Haha!

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:32

Je bent niet de enige Doei!
Ik ben ook al bezig. Lachen

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:36

probeer een lekkere fruit/groente drank te maken. Ik ben ook nogsteeds opzoek naar iets dat lekker is. Maar van knorr vie heb je de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groente en fruit in 1 flesje. Maar dat is wel vrij prijzig..

Kuiken

Berichten: 1307
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Soest

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:45

Doei!
Ik wil ook gezonder!!!!
Dat water lukt mij alleen echt niet Bloos ja de eerste week, daarna vergeet ik of een flesje mee te nemen of te drinken.. Op mijn werk merk ik dat ik vaak maar 1 glaasje water drink. Dat is dus echt veels te weinig.
En ik ben veel te makkelijk (lees lief voor mezelf) rondje Albert heijn kom ik veels te veel lekkers tegen.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:09

Ik meld me aaaaaaaan *LOL*

Heb al meerdere half geslaagde pogingen gedaan (* oei, kijkt naar een zak drop naast me Bloos )

Ik wou ook gezonder leven, ben op fitnis gegaan voor de beweging, rijd natuurlijk paard, fiets naar mijn werk en loop met de hond. Me kamer is op zolder, regelmatig trap op en af, en natuurlijk het allergezondste : Sex Tong uitsteken Alles aanwezig.. nu het eten nog..

Ik lust veel groente, en probeer echt genoeg groente te eten. Soms lijkt het alleen onmogeijk! Mijnn vriend is dol op junkfood en alles wat vet en slecht is, en hij verleid me zo vaak doordat hij al die zooi steeds eet. Nu ga ik vrij weinig naar de mac, maar patat eet ik wel elke week. En snoep wint nog altijd van fruit.

Drinken doe ik te weinig, ik ben al stukke verbeterd maar water komt zooo snel me keel uit!! Dus drink ik veel thee (zonder suiker Tong uitsteken ). Daarnaast ben ik gek op beschuit / brood met zoetigheid. En anders kaas... maar helaas wint de zoetigheid te vaak.. Help!!!

torette
Berichten: 199
Geregistreerd: 13-03-06

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:37

hier nog 1 die erg slecht eet! Ook ik ben begonnen met wat gezonder eten! in plaats van chips ga ik aan de walnoten, zulke dingen! Water drinken is erg gezond! Hier heb ik geen moeite mee! Wat extra motiverend is: Na een poosje veel water drinken en gezond leven zie je sowieso je huid erg opknappen!

Juulja
Berichten: 681
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:13

ga in frankrijk wonen, werkt echt Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 16:30

Het gezonder leven lukt wel aardig, maar ik kom bij lange na niet aan die 1.5 liter, 1 keer heb ik er anderhalf op maar was ook gewoon 3 dagen er niet lekker van.
dus ik ben zelf al blij als ik 1.5 flesje op heb Ja

Eten van groente gaat ook steeds beter! Ik begin steeds meer dingen lekker te vinden en ga ook steeds meer eten Ja

enige wat ik dus ech tnog moet veranderen is meer drinken,
want beweging heb ik wel veel, als ik paardrij maak ik vaak lange ritten en op mijn werk hobbel ik ook gemiddeld zo'n 3 kilometer per dag als het niet meer is.

Anoniem

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:38

goed nieuws trouwens deze week op de tv: chocola en wijn hebben een positief effect op de gezondheid en psyche, net als vis.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 16:39

chocola goed voor je??
ja voor mijn humeur wel maar voor mijn huid is het een ramp en die is al zo onrustig dus nee geen chocola voor mij, mag ook geen wijn ivm bloedverdunners en vis hou ik maar van bepaalde soorten Clown
hahahah Haha! Haha!

Anoniem

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:00

overdaad schaadt hé, van een klein stukje krijg ik gelukkig geen pukkels. ik wil wel meer van die onderzoeken waar ze je schuldgevoel wegnemen door te zeggen dat het gezond is.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:09

Weet wat je ook helpt:
Voor elke maaltijd 2 glazen water drinken, dan vergeet je niet te drinken en als je 3 maaltijden per dag eet, heb je al 1,5 water op, alles wat je de rest van de dag drinkt is extra Knipoog

Ik ben vorige week zaterdag aan een dieet begonnen, was hard nodig, en ik at ook altijd ongezond, nooit groenten, zelden fruit, alleen lekkere zoete dingen. Bloos
Nu ik dagelijks +/-250 gram groenten en fruit eet, heb ik veel minder trek in zoetigheid en veel minder honger en is het ook veel makkelijker overal af te blijven.
Gaat lekker, ben al 6.5 kg afgevallen in 1,5 week Haha!

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:02

Ik meldt me ook aan!
Altijd als ik zo'n plan voor mezelf opzet, stort ik me op de Sultana's en op de Cup a Soup, heeeeeerlijk! Haha!
Verder drink ik veel yoghurtdrink, en als ik fris drink, drink ik light. Verder doe ik als ik een broodje maak, er twee op elkaar, met evenveel beleg zeg maar, dus ipv je broodjes dubbel te klappen oid Knipoog .
Ook probeer ik na 8 uur 's avonds niks meer te eten. Maar natuurlijk moet je jezelf ook wel eens wat gunnen, dus ik maak ook uitzonderingetjes Lachen .
Als je gewoon op zulke kleine dingetjes let, gaat het al een stuk beter! Bij mij in ieder geval wel! Lachen

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:45

2 glazen water voor het eten? Dan ben ik al vol.
Ik zou gewoon constant een flesje bij je hebben, zodat je uit verveling gaat drinken.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:08

VeirL schreef:
2 glazen water voor het eten? Dan ben ik al vol.
Ik zou gewoon constant een flesje bij je hebben, zodat je uit verveling gaat drinken.


Ja, maar dan eet je ook niet zoveel als dat je niet drinkt, dus helpt ook dubbel Knipoog

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:37

Ik ben ook sinds kort bezig!
Alleen lukt het me nog niet echt goed Clown . Soms lijk ik het gewoon helemaal te vergeten dat ik gezond moet eten.
Maar ik drink veel water en als ik wat anders wil, pak ik fruitsap.
Ik probeer gewoon netjes 3x per dag te eten, maar 's avonds lukt het me nog echt niet.
Ik zorg wel dat ik erg weinig snoepgoed in huis heb en dat helpt goed!
Want als ik dan zin heb in wat lekkers en ik ben weer eens vergeten dat ik gezond moet leven, is er niets ongezonds en dat werkt wel goed.

Ook kijk ik elke woensdag naar je echte leeftijd en dan heb ik gelijk weer goede motivatie Haha! .

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:21

Je schijnt bij de Appie Heijn ook ''snoepzakken'' gevuld met groente te kunnen kopen, misschien ook een aanrader?

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:38

Ik ben ook gezond aan het eten sinds een paar maanden. En echt, het went.
Ik at eerst alles wat los en vast zat, elke dag snoep, snacks en vaak chips. Ook at ik veel brood met veel beleg, en altijd mayonaise bij het avondeten.
Nu eet ik 3 normale maaltijden per dag, en tussendoor fruit. Ben bijna 10 kilo afgevallen, daarvan zitten er 3 weer aan (stress, vakantie), en nu ben ik weer begonnen met opletten wat ik eet. Lachen Ik drink alleen maar water, vind het lekker dus dat is geen probleem. En fruit vind ik heerlijk, ik moet juist opletten dat ik niet te veel fruit eet, want daar zit veel suiker in.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:28

Raiza schreef:
VeirL schreef:
2 glazen water voor het eten? Dan ben ik al vol.
Ik zou gewoon constant een flesje bij je hebben, zodat je uit verveling gaat drinken.


Ja, maar dan eet je ook niet zoveel als dat je niet drinkt, dus helpt ook dubbel Knipoog

Why? Eten is toch gezond.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:59

Heeeheee..

Weet iemand of thee ook geld als water? Tong uitsteken Zou voor mij een uitkomst zijn dat drink ik wel veel op een dag!!

Verder gaat goed hier, maandag weer sporten en donderdag Tong uitsteken

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:24

Ik zou niet weten of thee ook geld voor water.
Wel weet ik dat thee ontzettend slecht voor je tanden is, ze worden er valer en geler van.

BrittJarig

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:40

Hmmm ik ben bang dat ik nu heel bokt over me heen ga krijgen..
2 liter water per dag is onzin, het is in het leven geroepen door iets of iemand terwijl er nergens een wetenschappelijk resultaat voor te vinden is. het is dus eigenlijk nergens op gebaseerd.
Die 2 liter krijg je ook binnen door gewoon te eten en te drinken!

Ik citeer uit de quote Knipoog :
In Amerika hebben ze een slogan 8x8 en dat wil zeggen 8 glazen van 8 fluid ounce water per dag. Een Amerikaanse fluid ounce komt overeen met 0,0296 liter, dit betekent een minimum van 2 liter water per dag. Puur water, dus koffie, thee en bier tellen niet mee. Nederland wil graag meelopen met Amerika daarom doen ze hier net ook alsof ze in de Sahara leven door altijd een flesje water mee te nemen om vervolgens wanhopig naar een wc te zoeken. Het herkomst van het advies is onduidelijk, op wetenschappelijk onderzoek lijkt het niet gebaseerd. De amerikaanse onderzoeker Heinz Valtin van Dartmouth Medical School zocht het tot op de bocem uit. In medische publicaties kon hij niets vinden. Ook andere, vaak gehoorde redenen waarom je veel water zou moeten drinken (vermageren, tegengaan van kanker) klopten niet. 'Met normaal eten en drinken krijgen we genoeg water binnen'concludeert Valtin.

Je moet je waterhuishouding op peil houden en je verliest per dag ongeveer 2.5 liter water, door te drinken vul je maar de helft aan van de dagelijkse behoefte aan vloeistof. In vaste voeding zit ook een liter water en zo kom je op ruim 2 liter. De rest komt vrij bij e verbranding van voedingsstoffen. Als je een eiwitrijk dieet volgt moet je meer water drinken dan iemand die veel vet eet. Want bij de afbraak van eiwit ontstaat 3x zo weinig water dan bij de afbraak van vet. Bovendien ontstaan bij de afbraak van eiwit meer stoffen die we niet kunnen gebruiken, en de urine moet deze afvoeren waar dus weer water voor nodig is.


Hoop dat jullie nu een beetje op de hoogte zijn Haha!

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Gezonder leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:54

oh wat raar, ik dacht ook dat je veel water moest drinken.
Toch is wel goed voor je huid en water is altijd beter als cola etc.