Continue hoofdpijn!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Continue hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:20

Probeer eens een chiropractor! Heeft bij mij erg geholpen (ik had wel 5 keer per week erge hoofdpijn, en nu 1x in de maand hooguit!) Vaak zitten de wervels in je nek niet goed waardoor het ergens op drukt en je hoofdpijn krijgt. He twordt trouwens ook vergoed door mijn ziekenfonds, ik weet niet of dat bij jou ook zo is..

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Continue hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:45

Een vriendin van mij heeft ook heel veel last van hoofdpijn. Zij is laatst naar de dokter gegaan, en bleek iets van chronische hoofdpijn te hebben. (geen migraine)

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Continue hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:04

dessie schreef:
ik denk dat het migraine is..


Beetje snelle conclusie he Knipoog
Een vlaag die opkomt en snel weer verdwijnt is geen migraine...

@TS: dan heb je best kans dat het door de pil is gekomen... Heb je er nog steeds last van???
Ik heb chronische hoofdpijn en clusterhoofdpijn (Horton's Syndroom) -> voor uitleg kijk in mn profiel...

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Continue hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:01

Ik zou in eerste instantie naar een optiecien gaan! Toch je ogen laten meten...
Ik had namelijk soortgelijke klachten voordat ik mijn bril kreeg. En nu heb ik helemaal geen grote afwijking/sterkte, maar elk kleine beetje wat je ogen moeten (of proberen) te corrigeren kan hoofdpijn veroorzaken!

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Continue hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:10

Ik zou gewoon een afspraak maken bij de dokter. Ik loop al sinds mn 12e met hoofdpijn en ben vorige maand voor het eerst doorverwezen. Naar de mensendieck (een soort fysiotherapie, maar dan wordt er naar je houding gekeken en daaraan gewerkt). Nu blijkt dat een ongeluk (van mn paard gedonderd) op mn 12e misschien een deel van de oorzaak is. Zo is mijn houding vanaf het midden van mn rug niet goed en blijkt ook de helft zijn schuingegroeid. Ik krijg nu een paar behandelingen, daarna wordt mijn hele lichaam gekraakt en gaan ze proberen om het recht te zetten, en dan weer verder met behandelingen.
Zelf heb ik 3/4x in de week hoofdpijn en migraine, vaak aanvallen van zo'n 6/8 uur (gaat pas over met/na nachtrust).

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Continue hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:18

DenK4ever schreef:
Ik zou in eerste instantie naar een optiecien gaan! Toch je ogen laten meten...
Ik had namelijk soortgelijke klachten voordat ik mijn bril kreeg. En nu heb ik helemaal geen grote afwijking/sterkte, maar elk kleine beetje wat je ogen moeten (of proberen) te corrigeren kan hoofdpijn veroorzaken!


Ik ga dinsdag ook bril ophalen om mn ogen rust te geven... Ook mijn ogen hebben helemaal geen grote afwijking/sterkte, maar het geeft je ogen toch rust en dat beetje corrigeren kan idd helpen Lachen

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Continue hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:25

ik had eerst ook ALTIJD hoofdpijn (soms zo erg dat ik niks meer kon zien, alleen maar zwarte vlekken), ik dacht dat ik gewoon zag en niemand bij mij in de familie had voor de rest een bril. Toen hebben ze allemaal onderzoeken bij mij gedaan omdat ik het ook als klein kind altijd al hoofdpijn had en ze toen niks konden vinden. Uit die onderzoeken bleek dat ik toch wel een bril nodig had en ik kreeg therapie (voor ontspanning en tegen stress) want stress was ook een hele grote factor. Nu heb ik er bijna geen last meer van, alleen als ik heel gespannen ben of bijna niet geslapen heb.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Continue hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:20

Een goed ergonomisch kussen kan soms wonderen doen. Zeker als het hoofdpijn is die uit de nek of van spanningen komt.
Sinds ik een hersenkneuzing heb gehad heb ik al jaren dagelijks een zere kop. Zo dagelijks dat het me soms gewoon niet meer opvalt. Het is gewoon iets van mij geworden. Het is wel lastig met werken want als er veel fel licht is buiten, of er heeft een auto fijn met zijn groot licht in mijn oogjes geprikt dan kan ik dus halverwegen de dag naar huis. Maar goed ik ben nu toch werkeloos en dat probleem is nu dus ook opgelost.
Ik haal mijn schouders maar op en ga niet te veel lopen dokteren dat kost me meer energie dan dit verdragen en me focussen op de leuke dingen in het leven.
Uiteindelijk worden we oud en takelen we af, ik ben van plan dat met waardigheid te gaan doen.

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Continue hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:48

Ik heb vandaag ook een oogtest laten doen. Ik heb ook vaak hoofdpijn en last van mijn ogen.
Mijn linkeroog is -0,75 en mijn rechteroog -0,50 dus ik hoef niet continu een bril op maar ik kan hem het beste op doen tijdens de lessen op school, tijdens computeren en tv kijken, film en theater.

Wat is er bij jou uitgekomen?

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Continue hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:58

Ik heb links niets en rechts +0.75, rechteroog is dus sinds mn clusterhoofdpijn en aanvallen wel degelijk slechter geworden.
Ik draag bril wel de hele dag, om mn ogen rust te geven.