zwart voor ogen, ernstig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_pink
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-08-06

zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:26

De laaste tijd heb ik vaak dat als ik op sta, of lange tijd sta, dat ik vlekjes zie tot bijna helemaal zwart. Ik val nog net niet flauw, ik zak soms wel door me benen(omdat ik heel zwak word) maar ben wel bij bewust zijn. Dit is voornaamlijk 's ochtends. Is dit ernstig? heeft iemand dit ook, of gehad? heeft iemand tips?

orange1
Berichten: 1364
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: stiens

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:30

ik heb het ook ! ik heb aan de docter gevraagd voor een oogtest

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:31

Lage bloeddruk misschien?

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:31

Ik had het ook vanmorgen!
Knallende koppijn (nu nog) en ik stond op, werd het helemaal zwart, zo eng .. Ik kiepte idd ook net niet om ..

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:33

Ik heb dit ook, Dit komt door een te lagen bloeddruk. En moet voornamelijk veel zout binnenkrijgen. Het wil ook nog weleens te maken hebben met slecht eten.

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:33

Als het vooral bij het opstaan is, is het een heel bekend verschijnsel waar heel veel mensen last van hebben. De oplossing is simpel: rustig overeind komen, vaak eerst even zitten en dan pas gaan staan, dan heb je er vaak al geen last meer van.

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:34

Ik heb het ook en het heeft idd te maken met een te lage bloeddruk. Als je wat meer (vooral) zoute dingen eet, zal je merken dat het minder wordt!

dozo
Berichten: 216
Geregistreerd: 16-09-05
Woonplaats: Zaandam

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:35

Hier de opticien!!
Het zwart worden voor je ogen heeft niets te maken met het feit dat je ogen niet goed functioneren maar het kan zijn dat je een te lage bloeddruk hebt of dat je een tekort aan ijzer hebt.
Dus even langs de huisarts!!

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:38

Ik moet 1x in de drie maand bloed prikken. En dan na ongeveer aan kwartier word het ook bij mij helemaal zwart voor de ogen en suist het helemaal in me oor heel erg eng want je ziet echt haast niks

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:39

Dan is je ijzer gehalte te laag.

x_pink
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-08-06

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:44

allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.
Morgen maar even langs bij de huisarts.
Als je ijzer te laag is of je bloeddruk, wat wordt er dan aangedaan om het weer omhoog te krijgen?

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:48

krijg je vaak ijzer pilletjes dat zijn rode pilletjes waar ijzer in zit en veel fruit en groente eten

Poeltje

Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:57

Dat heb ik ook vaak, gisteren zat ik op het paard en kieperde er nog net niet vanaf.

x_pink
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-08-06

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 14:05

ik vind best eng , en ga vanaf morgen weer al me zwemtrainingen op pakken, stel je voor dat het dan gebeurt Scheve mond . Hoop dat snel over gaat.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:07

Ik heb het ook wel eens precies hetzelfde, en dat komt bij mij omdat ik wel eens last heb van een lage bloeddruk. Ik heb nu thuis zo een machientje liggen waarmee ik het zelf kan meten, als je er regelmatig last van hebt, is het misschien een idee zoiets ook in huis tenemen, dan weet je tenminste als het echt daarin ligt.

De beste remedie is héél veel drinken. Dan verweidden de (ik geloof) bloedvaten enzo. Ik weet niet meer precies wat effect het allemaal had, maar dat was toch wat mijn dokter me vertelde, dat ik veel moest drinken en zeker bij warm weer/zware inspanningen. En veel zout eten.

Ik heb het een keer gehad dat het zo erg was, dat ik niet meer op mijn benen kon staan. Toen heb ik van de dokter pillen gekregen tegen de lage bloeddruk.

x_pink
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-08-06

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 15:17

Bedankt voor de tip! Hoop dat het helpt.

sannee1992x
Berichten: 487
Geregistreerd: 28-01-06

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:25

Ik heb er ook wel eens last van, maar ik heb het ook wel 's middags en 's avonds. Vaak als ik vanuit lighouding of zithouding omhoog ga, om op te staan. Ik krijg dan ook allemaal vlekjes voor mijn ogen, maar ik begin ook een beetje te duizelen en te draaien. Als ik tijdens dat draaien enzo weer even ga zitten word het wel iets minder.
Wij hebben thuis wel een bloeddrukmeter, als ik soms meet dan is het volgens mij wel goed....

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:30

oh ja dat heb ik dagelijks.. moet echt opletten met snel opstaan, of als ik om mn hurken ga zitten en dan ga staan, val ik ook bijna om.. helemaal zwart voor mijn ogen.. en net of je straal bezopen bent, alles tinteld.. best eng..
ik heb dat omdat ik een extreem lage bloeddruk heb.. maar ben te eigenwijs om medicienen te slikken, omdat ze vocht vast houden en dat niet altijd even goed uitkomt voor mijn sport (licht blijven)

sannee1992x
Berichten: 487
Geregistreerd: 28-01-06

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:32

Soms lijkt het bij mij ook inderdaad dat ik zo omval, 1 keer tegen een deur aangeknalt....

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:33

Ik heb het ook vaak, soms best erg en val dan flauw, daarna word ik even heel ziekjes; buikkrampen enzo..
Ben het inmiddels wel gewend, neem wat suikerklontjes en dan is ook ineens helemaal over.
Laatst bijgewerkt door Nistria op 14-08-06 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

sannee1992x
Berichten: 487
Geregistreerd: 28-01-06

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:35

Ik heb net even mijn bloeddruk opgemeten, die was: 94/64
Is dat te laag?

Tiamo_Odin

Berichten: 20
Geregistreerd: 08-08-06
Woonplaats: Beemsterr

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:36

Ik had t ook! Maar dan ook dat je ff een gesuis hoort in je oren en soms werd k er helemaal duizelig van =S weet nogsteeds niet hoe het kwam .. maar de laatste paar maanden heb ik er geen last meer van gehad Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:48

Shets_rulez schreef:
Ik heb net even mijn bloeddruk opgemeten, die was: 94/64
Is dat te laag?

Dat is laag, maar ik denk niet te laag. Al weet ik dat niet zeker, dat zou je een dokter moeten vragen. De ideale bloeddruk is 120/80, maar er zijn maar zeer weinig mensen die zo'n bloeddruk hebben. Het kan best zijn dat jouw bloeddruk gewoon bij je past. Als je er verder geen last van hebt is het prima.

Verder is mij altijd geleerd (heb een jaar HBO-Verpleegkunde gedaan) dat apparaatjes waarmee je zelf je bloeddruk kan meten niet 100% betrouwbaar zijn. Het beste is om het een dokter/verpleegkundige te laten doen. Die weten waar ze naar moeten kijken/luisteren.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:40

Ik heb het alleen als ik heel snel opsta, maar das niks ernstigs hoor! daar hebben meer mensen last van.

Alleen dat als je tijdje sta dat je dan vlekjes zie, dat is wel beetje vreemd.

Prince_

Berichten: 682
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: zwart voor ogen, ernstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:43

heb ik ook wel is